Jakie paliwo tankować do silników DiTD?
Neonixos666 napisał(a):No fakt nie jest tani ale jego działanie zauważyło wielu forumowiczów i myślę że bardziej się opłaca wlać jedną butelkę fortę niż 3 butelki innych tańszych specyfików których działanie już nie jest tak sprawdzone i pewne.
W pakiecie pozakupowych czynności oprócz wymiany rozrządu i filtrów powinno być jeszcze zalanie butelki forte.
Jeśli chodzi o czyszczenie układu paliwowego i silnika w DiTD, to jako czynność pozakupową polecam środki firmy BG dozowane specjalnym przyrządem. Poniżej link z opisem mojej wizyty w LB Japan Serwis:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=101&t=564&start=640
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Ja swoją mzade tankowałem na Ukrainie, było dużo taniej jak u nas i nie było z samochodem żadnych problemów odpalał w mrozy przy -20 C, spalanie było w granicach 6 litrów na 100 km czyli też normalnie, i co jakieś 5 tyś lałem jakiś uszlachetniacz typu sts, ceny ropy były poniżej 3 zł za litr więc jazda była tańsza jak teraz na gazie, tak więc jak ktoś ma niedaleko do granicy to polecam to rozwiązanie.
- Od: 13 lip 2010, 16:17
- Posty: 27
- Skąd: Biłgoraj
- Auto: Mazda 626 GD coupe
Witam. Mam pytanko ponieważ zastanawiam się nad kupnem mazdy 323F z silnikiem Diesla i jak patrzyłem na opinie na forum internetowym to kilka osób skarżyło się na to, iż ten silnik jest bardzo wyczulony na słabej jakości paliwo i chciałbym się dowiedzieć jak jest w istocie. Pytanie to jest dla mnie o tyle istotne, że mam dostęp do tańszego paliwa (znajomy jeździ na tirach hehe) tylko nie wiem czy silnik bezproblemowo przyjmie to paliwko. Chciałbym o rzetelne odpowiedzi czy ktoś tak robi itp. czy miał w tym aspekcie jakieś doświadczenia. Pozdrawiam.
-
kishoth
A czy ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia w tym temacie? I to że przyjmie to na pewno bezoporowo tylko żeby później nie pojawiły się poważniejsze problemy o to mi chodzi
-
kishoth
Problemy to by się mogły pojawić jak byś miał z niepewnego źródła.Równie dobrze możesz zatankować na markowej stacji i też mogą wystąpić jakieś problemy.Na to nie ma reguły.Jak widzisz kolega pisał , że tankował na Ukrainie i też problemów nie ma.
Jak do tira leją normalnego diesla to nie ma problemu gorzej jak leją biodiesla wtedy to bym odradzał.
kishoth napisał(a):A czy ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia w tym temacie? I to że przyjmie to na pewno bezoporowo tylko żeby później nie pojawiły się poważniejsze problemy o to mi chodzi
Tego nikt Ci nie zagwarantuje, ja od siebie dodam, że przez pół roku jeździłem na ukraińskiej ropce i nie było i nie mam żadnych problemów z tego tytułu, niestety źródło wyschło.
Jest Mazda jest jazda!
- Od: 21 mar 2010, 18:19
- Posty: 24
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD '02
u mnie tak śpiewają: Rób swoje, rób swoje, ryzyko będzie twoje 
Tylko teraz powstaje pytanie: czy przy obecnych tendencjach wzrostowych opłaca się inwestować w diesla? Wiem, że to nie to samo ale coraz bardziej żałuje, że nie nabyłem "junkersa" 
Co do paliwa to tankuję w Tesco w Lublinie i ...jeździ lepiej niż na orlenowskim
Co do paliwa to tankuję w Tesco w Lublinie i ...jeździ lepiej niż na orlenowskim
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Gdzie w Warszawie kupujecie ten dodatek do paliwa Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner
? Na allegro nie ma tego w sprzedaży
- Od: 27 sie 2008, 13:07
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ
Zapytaj kolegi z forum Ogień82, ja kupiłem od Niego – pewnie jak większość na forum. Pozdrawiam
- Od: 20 kwi 2009, 21:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Ostatnie naście tankowań wykonałem, po drodze do pracy, na stacji Tesco w Gliwicach (ostatnia cena-4,69zł), moc ok, spalanie 5,9/100.
Z ciekawości zatankowałem ViPałera (5,60zł), wyjeździłem pół baku i nie czuje żadnej różnicy.
Nieuświadomiona żona, również nie zauważyła cudownego wzrostu mocy ani różnic w pracy motoru
Z ciekawości zatankowałem ViPałera (5,60zł), wyjeździłem pół baku i nie czuje żadnej różnicy.
Nieuświadomiona żona, również nie zauważyła cudownego wzrostu mocy ani różnic w pracy motoru
- Od: 5 mar 2010, 23:08
- Posty: 74
- Skąd: Tychy/Ornontowice
- Auto: 626GW DiTD '00 101KM
Sebaloz napisał(a):Ostatnie naście tankowań wykonałem, po drodze do pracy, na stacji Tesco w Gliwicach (ostatnia cena-4,69zł), moc ok, spalanie 5,9/100.
Z ciekawości zatankowałem ViPałera (5,60zł), wyjeździłem pół baku i nie czuje żadnej różnicy.
Nieuświadomiona żona, również nie zauważyła cudownego wzrostu mocy ani różnic w pracy motoru
Zamiast lepszego paliwa wlej dodatek zawierający cetan, wtedy może poczujesz różnice.
Czy to zwykły on z tesco, czy on z tesco+xeramic czy też vipałer, mój traktor jeździ tak samo, pewne różnice pojawiają się przy spalaniu. Na on z tesco schodzę poniżej 6L, a lubię posłuchać turbinki w akcji 
Na vipałerze wychodzi mi teraz 7L
Na vipałerze wychodzi mi teraz 7L

- Od: 5 mar 2010, 23:08
- Posty: 74
- Skąd: Tychy/Ornontowice
- Auto: 626GW DiTD '00 101KM
Tankowalem zawsze na Tesco od prawie roku czasu. Tanie palio, co prawda do tej pory smigalem Polo Classic, palila mi w miescie do 8 litrow (1.4 benzynka). Teraz dopiero koncze wyjezdzac pierwszy bak jezdzac po miescie. Takze tankowalem na Tesco, zobaczymy ile wyjdzie. Zastanawiam sie czy nie zalac na innej stacji aby miec poruwnanie. (Tankowalem przed wakacjami na Tesco wlasnie, spalila mi nad morze 4.8 a nie zalowalem gazu) Mam po drodze Orlen, Lotos i BP oraz Shell. Czytalem watek chyba caly i ciezko ocenic, gdzie lepiej... Tesco zacheca cenowo bardzo, zwlaszcza ze maja tam rabaty w postaci 15gr na litrze. Niby 6 pln na baku ale i tak jest taniej niz gdzie indziej.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
w Krakowie niestety tylko można lać zwykłą ropę na Shell'u albo Statoil'u. Na innych się pojawia np. dłuższe poranne odpalanie. oczywiście wszystkich nie przetestowałem i nawet nie mam zamiaru 
zdecydowanie odradzam BP – jeśli ropa, to tylko Ultimate.
zdecydowanie odradzam BP – jeśli ropa, to tylko Ultimate.
Czytam posty dotyczące opałowego oleju do silnika diesel w mazdach.Sam jestem właścicielem premacy 2000 rok.Mam ją od trzech lat i przejechalem 72 000 km.Wszystko na opale.Wynik?Zaoszczędzone pieniądze.Żona miała też mazdę 626 1997 r. i też na opale jeździła półtora roku.I znów oszczędności w portfelu.
Wcześniej jeździłem jeszcze dwiema corollami 1991 r. i znów tylko na opale.Mam znajomego mechanika od Mazd co pomyka mazdą 3 i jeździ na opale.On też oszczędza.Tankujeny na jednaj stacji koło Lublina i nie narzekamy.Mam też dostawczego Citroena Jumpera i naginam na opale ale czasem zaleję za 100 zł na zwykłej stacji.Różnic nie ma wogóle zarówno w Mazdach jak i w dostawczym.Samochody jeżdżą tak samo na opale jak i na "niby" ON.
Przecież to wszystko ściema że opał to trucizna dla silnika.Polecam to paliwko bo ON drogi a tusk ma nas w d...e więc vice versa.
Wcześniej jeździłem jeszcze dwiema corollami 1991 r. i znów tylko na opale.Mam znajomego mechanika od Mazd co pomyka mazdą 3 i jeździ na opale.On też oszczędza.Tankujeny na jednaj stacji koło Lublina i nie narzekamy.Mam też dostawczego Citroena Jumpera i naginam na opale ale czasem zaleję za 100 zł na zwykłej stacji.Różnic nie ma wogóle zarówno w Mazdach jak i w dostawczym.Samochody jeżdżą tak samo na opale jak i na "niby" ON.
Przecież to wszystko ściema że opał to trucizna dla silnika.Polecam to paliwko bo ON drogi a tusk ma nas w d...e więc vice versa.
- Od: 15 sty 2011, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości