Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.
Wczoraj zmieniłem zimowe 16' Michelin Alpin5 na fabryczne letnie 18' Dunlop i w moim odczuciu jest ciszej, ale przy wymianie poprosiłem o sprawdzenie czy są dobrze wyważone. Okazało się, że tylko jedna miała "0,0", pozostałe 3 tragedia (w fabryce chyba były na sztukę zakładane), napompowałem azotem i hulają.
No ja też wyważyłem opony choć letnich nie uzywałem wcale, odrazu byly wymienione na zimowe bo auto odebralem w polowie listopada, więc teraz załozylem nowki sztuki z czarnidłem
. Mysalem ze w Japonii wyważyli opony przed zamontowaniem a tu sie okazało, że każda opona do wyważenia i to sporo...
Hałas jest większy, moze te moje Bridgestone Blizaki były takie ciche bo letnie Dunlopy Sportmaxx TT hałasuja bardzo.. Teraz to szum jest juz od ok 60km/h wiec to jeszcze nie wiatr w uszczelkach a opony i toczenie, jeszcze jak się jedzie po chropowatym asfalcie a każda nowa droga teraz taki ma to juz w ogole jest dramat.. Widać wygłuszenie nadkoli a raczej kompletny jego brak skoro przy prędkości miejskiej hałas staje sie denerwujący. Moja Corsa z 99r jest cichsza jak smigam po miescie..
Hałas jest większy, moze te moje Bridgestone Blizaki były takie ciche bo letnie Dunlopy Sportmaxx TT hałasuja bardzo.. Teraz to szum jest juz od ok 60km/h wiec to jeszcze nie wiatr w uszczelkach a opony i toczenie, jeszcze jak się jedzie po chropowatym asfalcie a każda nowa droga teraz taki ma to juz w ogole jest dramat.. Widać wygłuszenie nadkoli a raczej kompletny jego brak skoro przy prędkości miejskiej hałas staje sie denerwujący. Moja Corsa z 99r jest cichsza jak smigam po miescie..
Oryginalne opony w Skypassion czyli Dunlop 215/45/18. Zimowki dostałem w ASO w takim samym rozmiarze Bridgestone Blizzak
Misiek, jasne że jestem uprzedzony i wszystko jest luks a tylko mnie wszystko nie pasuje i przeszkadza
Wszystko jestem w stanie w jakiś sposób zrozumieć, skrzynia ma swoje "humory" ale generalnie mnie ona pasuje a takiego hałasu w aucie to ja jeszcze nie miałem. Dwie rzeczy, na których najbardziej zawiodłem sie w Maździe to spalanie i ten koszmarny hałas w środku. Słyszalem, ze nie jest rewelacyjnie ale nie sądziłem, że do tego stopnia.. Nie wiem może wy Panowie jeżdząc Mazdami wiele lat do tych "cech produktu" jesteście przezwyczajeni i dla was to nie stanowi problemu, że siedzenie skrzypi, że jest głośno, że plastiki porysowały sie od miekkiej szmatki.. . Jest to moja pierwsza i ostatnia Mazda, wcześniej mialem auta z grupy VW a ostatnio Honde i mimo, że opinie nt. wyciszenia Hondy sa raczej średnie w porownaniu do Mazdy słychać było jak włosy rosną na głowie. Leciałem "autobaną" 140km/h i w aucie można bylo normlanie rozmawiać, słuchac radia. W "M" jest bardzo wku... hałas opon a powyzej 100km/h dochodzi jeszcze wiatr, dłuższa podróż jest irytująca i męcząca. Nie lubie tego auta, jest jak dziewczyna z dyskoteki, super wygląda, wzbudza spore zainteresowanie ale niestety nic sobą nie reprezentuje..
Misiek, jasne że jestem uprzedzony i wszystko jest luks a tylko mnie wszystko nie pasuje i przeszkadza
Wszystko jestem w stanie w jakiś sposób zrozumieć, skrzynia ma swoje "humory" ale generalnie mnie ona pasuje a takiego hałasu w aucie to ja jeszcze nie miałem. Dwie rzeczy, na których najbardziej zawiodłem sie w Maździe to spalanie i ten koszmarny hałas w środku. Słyszalem, ze nie jest rewelacyjnie ale nie sądziłem, że do tego stopnia.. Nie wiem może wy Panowie jeżdząc Mazdami wiele lat do tych "cech produktu" jesteście przezwyczajeni i dla was to nie stanowi problemu, że siedzenie skrzypi, że jest głośno, że plastiki porysowały sie od miekkiej szmatki.. . Jest to moja pierwsza i ostatnia Mazda, wcześniej mialem auta z grupy VW a ostatnio Honde i mimo, że opinie nt. wyciszenia Hondy sa raczej średnie w porownaniu do Mazdy słychać było jak włosy rosną na głowie. Leciałem "autobaną" 140km/h i w aucie można bylo normlanie rozmawiać, słuchac radia. W "M" jest bardzo wku... hałas opon a powyzej 100km/h dochodzi jeszcze wiatr, dłuższa podróż jest irytująca i męcząca. Nie lubie tego auta, jest jak dziewczyna z dyskoteki, super wygląda, wzbudza spore zainteresowanie ale niestety nic sobą nie reprezentuje..
ellipsis napisał(a):Oryginalne opony w Skypassion czyli Dunlop 215/45/18
Czy to te?
http://www.mytyres.co.uk/cgi-bin/rshop. ... ricebuster
Jezeli tak, to musisz mieć coś nie tak... Nie są oszczędne na paliwie, ale są bardzo ciche... wręcz nie powinieneś ich słyszć podczas jazdy... Popatrz sam na etykietę:
Rozumiem, że przy zimowych oponach miałeś hałas, gdyż one ani do oszczędnych, ani do cichych nie należą...
ellipsis napisał(a):Bridgestone Blizzak 215/45R18
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
To ja nie wiem co o tym sadzic. 3db to spora roznica a tymczasem wg mnie jest glosniej a nie ciszej. Moze rozmiar opony ma wplywna halas bo chyba strona dunlopa podaje przedzial db dla tych opon. Moze jest tak ze 68db to maja najmniejsze rozmiary?
U mnie zimówki są cichsze od letnich. Ale nie o tym chciałem napisać. Korzystając ze słonecznej pogody dokończyłem wygłuszania mojej Mazdy a konkretnie bagażnika i jego boki. Ponieważ zostało mi trochę maty pianki kauczukowej – wyłożyłem nią nadkola, gdyż poprzednio na nadkola dałem tylko samą matę butylową. Wczoraj jadąc szorstką A2 nie omieszkałem zmierzyć komórką hałasu. Wynik: 68,8 dB przy 140 km/h. Myślę, że żadna fabryczna Mazda 3 nawet nie zbliży się do tego rezultatu.
Dla tych którzy zamierzają brać się za wyciszanie swojej Mazdy mam jedną radę; cienkie i gołe blachy oraz cieniutkie szyby powodują, że auto to należy wygłuszyć całościowo a nie fragmentami.
Dla tych którzy zamierzają brać się za wyciszanie swojej Mazdy mam jedną radę; cienkie i gołe blachy oraz cieniutkie szyby powodują, że auto to należy wygłuszyć całościowo a nie fragmentami.
JurekMaslo napisał(a): Wynik: 68,8 dB przy 140 km/h. Myślę, że żadna fabryczna Mazda 3 nawet nie zbliży się do tego rezultatu.
Może wykonasz fotorelację?
Dopisano 19 mar 2015, o 14:06:
ellipsis napisał(a):Moze jest tak ze 68db to maja najmniejsze rozmiary?
nie, to jest właściwy poziom hałasu 215/45R18 –> 68 dB
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
ellipsis napisał(a): Moze rozmiar opony ma wplywna halas bo chyba strona dunlopa podaje przedzial db dla tych opon. Moze jest tak ze 68db to maja najmniejsze rozmiary?
Najgłośniejsze opony to są te o profilu od 60 w górę, z uwagi na rezonans jaki powstaje w jej wnętrzu (czytałem artykuł w tej kwestii). Co do ilości dB to nie wydaje mi się, aby podawali ogólnikowo dla danej opony w pełnej rozmiarówce.
Każdy rozmiar opony ma swoją etykietę... Zdarza się, że jedne rozmiary są dużo lepsze od innych w tym samym modelu opony...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
ellipsis napisał(a):Jurek opisz proszę cały zabieg wygłuszania. Robisz to sam czy zleciłes to firmie? Jak wygłuszasz nadkola?
Pierwszą część wygłuszania opisałem w jednym ze wcześniejszych postów. Wówczas wygłuszyłem podłogę, przednie drzwi i nadkola. Z tym, że nadkola wyłożyłem tylko 2 mm matą butylową bez pianki. W grodziu i przy pedałach pozatykałem wszystkie możliwe wolne otwory ale tak by nie naruszyć żadnego elementu fabrycznego a zwłaszcza przewodów elektrycznych. Ponieważ nie miałem żadnego doświadczenia wygłuszania dokonała firma "Car Audio Muza" z Zielonej Góry. Teraz wygłuszałem sam z pomocą kolegi tymi samymi materiałami co poprzednio a więc mata butylowa jako podkład a na nią pianka kauczukowa. Jeśli chodzi o nadkola to z nimi jest trochę roboty bo trzeba zdemontować koła, osłony nad kołami, wyciągnąć plastykowe nadkola, z których trzeba usunąć brud a następnie odtłuścić. Następnie na zewnętrznej części nadkola przyklejasz matę butylową a na nią piankę kauczukową. Przed całą operacją wyciągnąłem jedno nadkole aby zobaczyć jak grubą dać piankę. Ja dałem 6 mm ale 9 też by weszła bo to przecież pianka i można ją docisnąć. Za materiały (2x2,5m2 maty) zapłaciłem niecałe 500 zł. Do tej "operacji" wiedzę miałem głównie z internetu, gdzie jest mnóstwo materiału zdjęciowego. Ja w ferworze prac zupełnie zapomniałem, żeby zrobić foto dokumentację mojego dzieła.
Jeżeli nigdy nie wygłuszałeś auta a nie chcesz płacić kilku tys. zł powinieneś znależć gośćia, który kiedyś rozbierał auta (blacharz, lakiernik, złota rączka czy znajomy mechanik) i który pomoże ci to zrobić. Firma I część mi robiła od rana do wieczora a myśmy z kolegą zrobili swoją w 5 godzin. Fakt, że mieliśmy łatwiejsze zadanie.
Życzę powodzenia i służę ewentualną radą
wojtix napisał(a):Najgłośniejsze opony to są te o profilu od 60 w górę, z uwagi na rezonans jaki powstaje w jej wnętrzu (czytałem artykuł w tej kwestii). .[/quote
no newiem, al moje 225/55 halasuja duzo wiecej niz moje drugie 215/65
Dopisano 21 mar 2015, 20:28:ellipsis napisał(a): Dwie rzeczy, na których najbardziej zawiodłem sie w Maździe to spalanie i ten koszmarny hałas w środku.
tutaj sie niezgodze ze spalaniem. Jestesz sam, kto ma spalanie 8l przy tempomace na 120km/h . Jestesz sam, kto ma spalanie 6,5l jak jedzes wolno trasu. Wysokie spalanie nejest generalny problem tego samochodu. Halas to je rpoblem Mazdy, nie tylko #, ale i 6 a moze i innych modely
Będąc niedawno w salonie Mazdy spotkałem faceta, też właściciela M3 i oczywiście porozmawialiśmy chwilę o naszych samochodach a o wyciszeniu w szczególności. On powiedział rzecz zaskakującą a mianowicie, że po 30 tkm (!) musiał wymienić fabryczne letnie Dunlopy na nowe Continentale ponieważ się wyząbkowały i jadąc autostradą miał w aucie jeden huk. Ponoć auta z zawieszeniem wielowahaczowym są bardzo podatne na wyząbkowanie. Niedługo będę zmieniał opony na letnie i starannie się im przyjrzę.
Ząbkowanie opon jest również czynnikiem zwiększającym poziom hałasu...
Nie sądzę by to dotyczyło nowego auta...
ps. Mazdy są szczególnie znane z ząbkowania opon, ale to temat raczej do innego działu... jak już ząbkowanie to zaistnieje...
Nie sądzę by to dotyczyło nowego auta...
ps. Mazdy są szczególnie znane z ząbkowania opon, ale to temat raczej do innego działu... jak już ząbkowanie to zaistnieje...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
JurekMaslo napisał(a):służę ewentualną radą
A jakie są twoje odczucia po wygłuszeniu auta? Warto było? Dokonywałeś jakichś pomiarów głośności przed i po wygłuszeniu?
Ostatnio edytowano 7 kwi 2015, 19:43 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie należy cytować całego postu...
Powód: Nie należy cytować całego postu...
ssk napisał(a):A jakie są twoje odczucia po wygłuszeniu auta? Warto było?
Oczywiście, że warto. Pomiary masz w moich postach. Mam jeden generalny wniosek z tego mojego wyciszania a mianowicie wygłuszenie zrobiłbym sam, ewentualnie z z mała pomocą kolegi czy znajomego. Zaoszczędza się kupę kasy.
Dopisano 8 kwi 2015, 08:44:
Tak przy okazji chciałem zapytać czy jeżdził już ktoś M3 rocznik 2015 ? Pytam bo na jednym z francuskich portali motoryzacyjnych wyczytałem bardzo wyrażnie, że Mazda poprawiła wyciszenie tróki. Nie sądzę aby pomylili trójkę z szóstką 2015 gdzie szumnie zapowiadano poprawę wyciszenia a jest żle jak było (wiem bo jechałem). Być może po cichu, bez rozgłosu Mazda coś tam poprawiła w trójce ?
Wczoraj wymieniłem opony zimowe (Goodyear UG 9 – 68 dB) na letnie (nasze standardowe Toyo) i niestety pierwsze co mi się rzuciło w uszy to wyraźny szum od kół. Teraz dopiero, gdy mam porównanie, słyszę jak dużo złego robią te opony.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości