Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Motoryzantka » 2 lis 2013, 11:48

Szkoda, trochę drogo wyjdzie, moze w takim razie pomeczę się z tymi "16".
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez 5qra » 2 lis 2013, 11:50

Ale skoro kupujesz auto na 16" to masz już przecież komplet opon.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez wpodgorski » 2 lis 2013, 12:45

ZOOMik napisał(a):
wpodgorski napisał(a):Po krótkiej wyprawie wysiedliśmy, sprzedawca pokazał mi bagażnik. Wszystkie opinie do tej pory straszyły mnie, że jest jakiś mikroskopijny – to nie prawda!

Jakie wszystkie opinie?! Nie przypominam sobie, aby ktokolwiek tu pisał, że bagażnik jest mikroskopijny.

Tutaj masz rację, na tym forum chyba nie spotkałem się z tą opinią, ale w 90% wideo recenzji i praktycznie wszystkich artykułach, biją pianę że bagażnik jest mikroskopijny bo super ekstra góra klasy C pod tym względem czyli Honda Civic, ma o ileś tam litrów więcej. Stąd moja obawa, że bagażnik będzie naprawdę mały.

wpodgorski napisał(a):Moje poprzednie auto to Peugeot 207 z 2007 roku i przyznam, że Mazda ma tak o 1/5 większy bagażnik od tamtego.

O prawie 1/3 i nic dziwnego, bo "207-ka" to auto z segmentu B a "trójka" C.

To prawda, ale kabina zarówno jak i bagażnik nie wiele ustępują nowej trójce w wymiarach. Zewnętrznie Peugeot jest niewielki, ale w środku jest bardzo dużo miejsca jak na auto tej klasy.

wpodgorski napisał(a):Ostatnia sprawa skóra na kierownicy i hamulcu – bzdura z tym, że jest jakości Tico... nie skomentuje tego nawet, bardzo przyjemna pod ręką ładnie wykonana.

A ja i owszem, skomentuję, bo znów Cię fantazja poniosła...nikt nie posunął się tu do tego rodzaju porównania.

O Panie, tutaj będę stał przy swoim. Ktoś wcześniej porównał jakość skóry na kierownicy do jakości skóry w Tico, sam byłem w szoku, dlatego zapamiętałem to porównanie. Sprawdzałem teraz, niestety ktoś już zmienił swoje zdanie..., więc nie dojdziemy.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 11:10
Posty: 21 (3/1)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013

Postprzez polak900 » 2 lis 2013, 15:32

5qra napisał(a):Jak ten ekran się zachowuje za dnia? Mam na myśli czytelność, refleksy światła itp.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
5qra napisał(a):Jak ten ekran się zachowuje za dnia? Mam na myśli czytelność, refleksy światła itp.

Za literufki odpowiada Tapatalk.


Nie zauważyłem żadnych problemów z obsługą, jest czytelny nawet pod słońce, jedyna wada to taka, że nie chowa się w desce.
Nie ma zwiech , przynajmniej na razie chodzi to sprawnie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Motoryzantka » 2 lis 2013, 20:13

5qra napisał(a):Ale skoro kupujesz auto na 16" to masz już przecież komplet opon.

Za literufki odpowiada Tapatalk.


No tak, ale te felgi antracytowe pasują tylko do opon R18, a seryjnie mam R16 więc musiałabym dokupić nowe opony.

Dopisano 2 lis 2013, 19:16:

Wiem ze to opinia subiektywna, ale jaki kolor nowej trójki najbardziej Wam odpowiada?
Zastanawiam się nad trzema: titanium flash, biały metallic i zwykły biały niemetaliczny. Szczerze mówiąc nie wiem, czym różnią się te dwa ostatnie między sobą. , tzn. metallic wiadomo czym się charakteryzuje, ale interesuje mnie czy z daleka jest jakas róznica między tymi dwoma kolorami. Z bliska jak się człowiek przyjrzy ,to widać wyraźnie, ale z daleka czy jest jakaś widoczna różnica....To mnie ciekawi.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez 5qra » 3 lis 2013, 12:15

Trochę nie jasno napisałaś o felgach i stąd moja odpowiedź. Niestety opony 18" są zdecydowanie droższe od 16" :/
Nie ograniczalbym się też tylko do wzoru fabrycznego.
Kolory należy oglądać tylko na aucie bo te skrawki zwane probkami tylko wprowadzają zamieszanie. W białym nieźle wygląda, ale teraz co 4 sprzedane auto jest białe. Ten titanium wymaga przyzwyczajenia, inaczej mi wyglądał za pierwszym razem a inaczej za drugim (oświetlenie to samo). Imho ciekawa będzie w kolorze 42A.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez Motoryzantka » 3 lis 2013, 19:27

Kolor titanium widziałam tylko na egzemplarzach na allegro, na żywo niestety nie. u nas w salonie natomiast stoją dwie mazdy: jedna w kolorze białym metallic oraz druga w kolorze soul red. A jaki kolor to 42a?
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez jaketherake » 3 lis 2013, 19:41

Szybka lektura cenników nowej M3 u naszych południowych sąsiadów (Czechy, Austria, Słowacja) ujawnia, że mają tam dostępne 5 poziomów wyposażenia.
http://www.mazda.sk/upload/country/sk-S ... K_MY13.pdf
Czwartym z nich jest coś pomiędzy naszym SkyEnergy a Skypassion. Na południu ten poziom nazywa się Revolution i w porównaniu do naszego SkyEnergy ma jeszcze m.in.:
– Xenony + Ledy
– 18" felgi
– bezkluczykowe zamykanie
– czujnik parkowania na przód
– Bose
– Head-Up

To wszystko w cenie ok 83tys.... Szkoda że u nas taka konfiguracja jest niedostępna, bo to by pewnie było dokładnie to, co by mnie interesowało :(

Mają również w cenniku przedłużenie gwarancji do 5 lat, za 264euro ekstra, chyba niezła oferta?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez grocek76 » 3 lis 2013, 20:28

Motoryzantka – 42a to kolor Meteor Gray :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez 5qra » 3 lis 2013, 21:10

To raczej Słowacja, nic nie stoi na przeszkodzie aby tam kupić.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez bjorm » 3 lis 2013, 22:44

co za chora polityka...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Motoryzantka » 3 lis 2013, 23:00

NIe wiem czy ten meteor gray nie będzie za ciemny. Na ciemnych kolorach zawsze bardziej widać brud i rysy, a ten titanium to takie połączenie brązu i złota czy tylko mam takie złudzenie? W jaki sposób bardziej realny "namacalny" można opisać ten kolor? Szkoda ze nie mogę zobaczyc go na zywo. Te kolory widniejące w katalogu w ogóle nie są odzwierciedleniem rzeczywistości.
Do tego zastanawiam się również nad felgami "18" nie tylko tymi podanymi w katalogu za 3 500 zł z hakiem lecz również innymi? Kto poleci mi felgi dobrej sprawdzonej firmy lecz w miarę przystępnej cenie w kolorze antracytowym lub srebrnym?
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez 5qra » 4 lis 2013, 00:21

Imho titanium na żywo jest ciemniejszy niz wygląda na zdjęciach, chyba że to kwestia oświetlenia w salonie. Bliżej mu mocnego grafitu, jest ciemniejszy niz podobny na bmw serii 1 i dużo ciemniejszy od brazu na skodzie yeti. Powinien się pięknie kurzyć ;) wygląda jednak elegancko i chyba nie będzie to popularny kolor, imho wiecej wyjedzie białych srebrnych czarnych i czerwonych. Jest to kolor tylko dla 3 więc trudno będzie go na razie spotkac poza ASD.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez jaceku » 4 lis 2013, 01:40

Witam!

To mój pierwszy post na mazdaspeed.pl.
Od razu napiszę, że nie jeżdzę mazdą – od pięciu lat śmigam czarnym Fiatem Bravo II SPORT 2,0 (M-jet) o mocy 205 KM (fabrycznie było 165KM)
Mazdę jako kolejne auto biorę pod uwagę, jesli w niedalekiej przyszłości miałbym zmienić auto.
Jeździłem już najnowszą mazdą 6 (wersja 2,0 benz i 2,2 diesel) oraz tydzien temu miałem jazdę próbną mazdą 3.
Oczywiście, nie da się ukryc, że auto naturalnie porównuję ze swoim obecnym – porównuję go również do Alfy Gulietty (moje założenie jest następujące: cena auta powinna mieścić się w ok. 100 tys.)

Wszystkie niżej opisane opinie to oczywiście moje subiektywne odczucia.
Do jazd próbnych udostępniono mi auto w wersji 2,0 165 km Skyenergy

Wizualnie Mazda 3 to bardzo ładne auto – w koncu zaczęła zwracać na siebie uwage <oczko> – i tutaj trzeba nadmienić, że bardzo dużo zalezy od koloru (widziałem kilka zupełnie nijakich wersji kolorystycznych).
Auto dużo traci na fabrycznych 16stach...dlatego chciałbym zobaczyć go "w pełnym rynsztunku" – wydaje mi się, że wtedy wszystko będzie prawie idealnie – "prawie" odnosi się do idiotycznie umieszczonej tablicy rejestracyjnej z przodu...Czy nie mozna było jej dac niżej?

Co do wyposażenia i wykonania nie będe się wypowiadał – jest wszystko ok – schludnie i na swoim miejscu – przy okazji zauwazyłem juz porysowany "fortepianowy" plastik przy lewarku skrzyni biegów (ciekawe jak to będzie wygladac po kilku latach).

Dla mnie obok walorów estetycznych bardzo duze znaczenie ma silnik – bo to przynajmniej 50% frajdy z jazdy.
Uważam, że te nowe silniki mazdy, pomimo swojej nowoczesności i być może niskiej awaryjnosci (czas pokaże) pozwalają autku sprawnie się przemieszczać...ale dynamiką "odczuwalną" baaardzo odstają od konkurencji i to jest wg mnie najwieksza bolączka tej marki obecnie. Mazda 3 porusza się całkiem zwinnie, ale bez jakichś szczególnych emocji – w Mazdzie 6 było gorzej (wiadomo – wieksza masa).
Niby wysoki moment obrotowy, ale bez turbiny silnik jest jakiś taki bez szczególnego wigoru.
Więc dopóki Japonczycy nie przełamią się i nie zaczną stosowac turbin w swoich rozwiązaniach technicznych silników...zakup auta tej marki będzie kompromisem pomiedzy teoretycznie nizszą awaryjnością w stosunku do konkurencji, a tylko przeciętnymi parametrami silników benzynowych w topowych wersjach.

Porównując auto do Gulietty pod względem ceny/wyglądu i osiągów....mogę stwierdzić:
Mazda podoba mi sie bardzo, ale w cenie do 100 tys. nie jest w stanie dostarczyć tylu emocji z jazdy co teoretycznie porównywalny mocą silnik 1,4 170 KM Alfy.
Na koniec:
Moim zdaniem, Maździe 3 bardzo brakuje tez szklanego dachu (otwieranego) – tutaj + dla alfy.
Jakość zestawu audio Mazdy 3 (bez Bose) – gra średnio (jakiś przytłumiony i niewyrazisty) – w Alfie (też bez Bose) zestaw grał lepiej.
Tyle na ten moment – ide spać...
Pozdrawiam!
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez jaketherake » 4 lis 2013, 17:17

jaceku napisał(a):Witam!
Tyle na ten moment – ide spać...
Pozdrawiam!


Akurat na temat porównania M3 do AR Giulietty mogę powiedzieć kilka słów, ponieważ obydwa są wciąż brane pod uwagę przed zakupem kompaktu, a powód jest oczywisty: były (są :) ) to dla mnie 2 najładniejsze kompakty (HB 5d) na rynku.
Ponieważ o zaletach AR napisał poprzednik, kilka uwag o zaletach M3.
Wygląd zewnętrzny – w mojej opinii auta idą łeb w łeb :D AR ma ładniejszą pupcię, M3 front (światła przednie w AR tylko dla miłośników marki), rejestrację przednią obydwa mają sp... (AR ma niesymetrycznie umieszczoną, M3 psuje wygląd grilla). Remis ze wskazaniem na M3, ze względu większą długość auta o 10cm, co nadaje profilowi ciut lepszych proporcji (imho).
Wnętrze – Alfa też raczej dla miłośników włoskiej motoryzacji, chociaż dramatu nie ma, mógłbym jeździć. Mazda ma tutaj jednak dużego plusa: prostota i elegancja. Część osób narzeka na niechowany tablet, dla mnie to zwieńczenie w sam raz, udanego systemu pokładowego MZD Connect. Jakości platików nie umiem jednoznacznie ocenić, w obydwu autach były dla mnie ok. Miejsca na tylnej kanapie ciut więcej w M3.
Silniki – tutaj zależy kto czego oczekuje. M3 z nawet 165km nie dorówna AR z 1.4 170km ze względu na brak turbiny i mniejszy moment obrotowy. Jeśli dla kogoś jest to główny argument, to przewaga AR jest niepodważalna. Inna sprawa, że jak ktoś szuka emocji, to za 15tys więcej można mieć coś już ponad 200km. Z drugiej strony wolnossąca jednostka w M3 miała dla mnie wystarczające przyspieszenia, a wiele wskazuje na to że będzie mniej palić oraz będzie mniej problematyczna w użytkowaniu.
Finanse – podobnie skonfigurowane auta kosztuje... podobnie, co ciekawe AR ciut wiecej. Pewnie w Alfie da sie więcej wynegocjować, jeszcze nie wiem <lol> Do AR nie można chyba zakupić fabrycznych felg 18", co daje M3 mały +, przy podobnej cenie. Z drugiej strony konfigurację z czymś większym niż fabryczne 16" można mieć w AR w niższej cenie. Pozostaje jeszcze kwestia gwarancji, bo to jest jednak ważny czynnik przy zakupie u dealera. Tutaj duża przewaga M3, ponieważ Mazda daje o połowę dłuższą gwarancję (2 lata vs 3).
Koszty użytkowania – trudno coś więcej powiedzieć, bo nie miałem auta żadnej z tych marek. Trzeba przyznać że Mazda ma znacznie lepszą opinię jeśli idzie o niezawodność, z drugiej strony od 2010 kiedy wyszła Giulietta nie słyszałem o jakichś poważniejszych awariach. Nie bez znaczenia dla tej kategorii może być jednak fakt, że M3 jest lepiej wyposażona jeśli idzie o systemy bezpieczeństwa.
O detalach można by więcej, tyle na szybko.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez 5qra » 4 lis 2013, 17:24

Upusty dają na to czego nie sprzedają (nie potrafią sprzedać), dlaczego – pozostawiam bez komentarza. W końcu każdemu znana jest "włoska niezawodność". Chcesz upusty przy zakupie – skoda daje spore ;)


Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez jaceku » 4 lis 2013, 20:58

5qra napisał(a):Upusty dają na to czego nie sprzedają (nie potrafią sprzedać), dlaczego – pozostawiam bez komentarza. W końcu każdemu znana jest "włoska niezawodność". Chcesz upusty przy zakupie – skoda daje spore ;)


Nie wiem czy wiesz coś na temat obecnej włoskiej niezawodności.
Ale:
Włosi dokonali gigantycznego postepu w tej kwestii i w kwestii ogólnego wykonania aut i użytych materiałów – w tym samym czasie "inne" marki zaczęły spadać w rankingach. Nie mówię, że jest idealnie.
Co jakis czas trzeba cos wymienić, ale nie jest źle. Z tego co wiem to mazdy też bywaja w serwisach ;) i to bynajmniej nie z powodu przeglądu...
Jeśli chodzi o silniki turbodoładowane benzynowe i diesle...to włoskie rozwiązania są niemal bezawaryjne i bardzo trwałe...diesle bardzo dobrze znoszą tuning...
Gwarancja: niedawno była promocja: 5 lat gwarancji na Guliette...teraz chyba jest po promocji ale dwuletnią gwarancję mozna obecnie wydłużyć do.....7 lat łącznie....masz cos takiego w Maździe?
I jest to pełna gwarancja (tj. ubezpieczenie kosztów napraw w pełnym zakresie)!!!

I na koniec: być może statystycznie Włoch częściej odwiedzi serwis...ale spróbuj przejechać się tym autem – wypróbuj silniczek 1,4 170 KM i wypróbuj 2,0 diesel 170 KM...sprawdź jak auto trzyma się drogi... jesli to zrobisz, będziesz wiedział, że teoretyczna "niezawodność" mazdy to jeszcze nie wszystko ;)
Pzdr
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez trenth » 4 lis 2013, 21:12

Mam gorącą prośbę o opinię (fachową): czy fabryczne koła 215/45 R18 (SkyPassion) nadają się na Polskie drogi? Wszelakie zbyt wysokie krawężniki, poziome policjanty, dziury w drogach – czy to nie odbije się znacznie na zawieszeniu? Czy grubość gumy w tym przypadku nie jest aż tak niska, czy jednak te 18" to jest zakup dla oka, nie zaś dla rozsądku i codziennego użytku?

Przyznam, że zamówiłem niedawno wersję SkyEnergy, jednak po kilku wcześniejszych postach stwierdziłem, że polscy importerzy popełnili błąd, nie dodając w ofercie wersji pośredniej między Energy a Passion (tj. wszystkie akcesoria z Passion prócz technologii zawartych w przednim czujniku) – to tzw. "SkyRevolution" było by ideałem wg. moich potrzeb – najbardziej żałuję braku możliwości doposażenia Energy w głośniki Bose, minusem tej wersji jest też brak "alu" listwy na desce rozdzielczej, która rozjaśnia środek. Mając na uwadze powyższe (i jeszcze kilka innych czynników) rozważam zmianę w umowie i zamianę jednak na wersję SkyPassion. Rozpisałem to sobie jakoś, aby z przymrużeniem oka przekonać sam siebie, że warto dopłacić. Wyszło mi wg. mojej wyceny:

Felgi 18” zamiast 16” (różnica) – 1483zł (wg. cennika Mazda za felgi oryginały)
Opony 18” zamiast 16” (różnica) – 1736zl (wg. oponeo, opony premium 18" kontra premium 16:)
Nagłośnienie BOSE (9gł zamiast 6) – 1135zł (zarąbane chyba z cennika golfa 7)
Biksenony skrętne AFS – 500zł (cena "z czapy", zakładam, że skrętne są zawsze droższe, niż zwykłe)
Czujniki parkowania przednie 1000zł – (cena uśredniona z innych marek, zaniżona w relacji do cennika Mazdy)
System dostępu bez kluczyka – 500zł (na oko)
Wyświetlacz Head-Up -300zł (na oko)
HBC — system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania 170 (wyceniam nisko bo mi zbędne)
LDW — system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu 170 (wyceniam nisko bo mi zbędne)
SBS — Inteligentne wspomaganie hamowania 170 (wyceniam nisko bo mi zbędne)
DRSS — Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu 170 (wyceniam nisko bo mi zbędne)
Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – zmieniony znaczek) 170 (wyceniam nisko bo mi zbędne)
Inny prędkościomierz – czy lepszy? 170
Alu listwa w kabinie zamias plastiku – 300 (nazwijmy to "pakiet amelinium")
razem 7974zł, a więc wyceniając bardzo tanio technologie z przedniego czujnika za znaczkiem cena jest powieeeedzmy usprawiedliwiona.

Natomiast za sam płaski, plastikowy znaczek w miejsce normalnego loga Mazdy (ze względu na czujnik) daję wielkiego minusa – to mi się po prostu nie podoba i dlatego tym bardziej żałuję braku "SkyRevolution" w Polsce.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2013, 09:02
Posty: 21

Postprzez 5qra » 4 lis 2013, 21:18

jaceku mojej jedyne doświadczenie z Mazdą jest takie że kiedyś mieliśmy Mazdę 626 GC z 1987r. nie jestem więc wielkim fanem marki – podchodzę do tematu dość obiektywnie. Może poza tym, że ciągle wyżej cenię japoński montaż.

Mam natomiast trochę doświadczenia z autami japońskimi i tureckimi ;) jak Honda Civic. Mam też trochę wiedzy o awaryjności 147 2.0, 156 2,0 selespeed,145 twinspark – są to jak dla mnie jedne z ładniejszych aut, ale praktyka bierze górę – wybieram nudną japońska motoryzację. Moje fiaty które miałem przemilczę bo to trzeci świat, ale pewne tendencje są niezmienne. OK są dobre diesle 1,9jtd, ale reszta ?? Z czegoś wynikają ceny aut na rynku wtórnym i to chyba będzie najlepsze podsumowanie.
Jeśli ktoś lubi włoski styl i nie straszna mu znaczna utrata wartości – prosze bardzo – mamy demokracje i auta na półkach w sklepach ;)

Żeby nie było zbyt dużo OT – prasówka ;)
Obrazek

trenth bierzemy kalkulator rozmiarów i mamy:
215/45R18 = 650,7mm średnicy
205/60R16 = 652,4mm średnicy

czyli różnica to 0,3% co sie przekłada na różnicę wysokości 1,7mm
idąc dalej gumy masz o 1" cal mniej w miejscu kontaktu z krawężnikiem. Mam na myśli odległość od felgi.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez trenth » 4 lis 2013, 21:40

5qra napisał(a):jaceku mojej jedyne doświadczenie z Mazdą jest takie że kiedyś mieliśmy Mazdę 626 GC z 1987r. nie jestem więc wielkim fanem marki – podchodzę do tematu dość obiektywnie. Może poza tym, że ciągle wyżej cenię japoński montaż.

trenth bierzemy kalkulator rozmiarów i mamy:
215/45R18 = 650,7mm średnicy
205/60R16 = 652,4mm średnicy

czyli różnica to 0,3% co sie przekłada na różnicę wysokości 1,7mm
idąc dalej gumy masz o 1" cal mniej w miejscu kontaktu z krawężnikiem. Mam na myśli odległość od felgi.


Czysta kalkulacja kalkulacją, natomiast interesuje mnie jak to się może przełożyć na samą jazdę. Nowa Mazda3 ma zawieszenie wielowahaczowe, które coś z pewnością wytłumi, ale czy w takim przypadku nie przyjmie na siebie zbyt szybko "razów" i nie wpędzi właściciela (polskie drogi) w zbyt wczesne koszta?
Moje obecne auto jest na 185/65R15, grubość gumy od felgi ~12cm jeśli dobrze liczę, a te ze SkyPassion mają mieć ~9,7cm, zastanawiam się, czy to oznacza przepaść, czy jest to jeszcze normalny użytkowy zakres? Nie miałem okazji do tej pory się przejechać autem na takich kapciach, a jestem postawiony w sytuacji (i z pewnością nie tylko ja) w zasadzie wyboru w ciemno, o ile nie chce się czekać na przyjazd wersji SkyPassion do Polski, by dopiero wówczas podjąć decyzję o zakupie (odroczenie terminu wydania auta o +3 mies?)
Początkujący
 
Od: 19 paź 2013, 09:02
Posty: 21

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto