http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/?id=54409
Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?
Artykuł potwierdza starą prawdę, że im więcej za coś płacimy tym dana rzecz wydaje nam się lepsza i dorabiamy sobie teorie potwierdzające nasze dobre samopoczucie
. W przypadku paliw dokładnie tak jest tylko, że "tego lepszego" nie jesteśmy w stanie zauważyć na co dzień.
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/?id=54409
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/?id=54409
ja własnie wrócilem z holandi .. i musze przyznac ze np niemieckie paliwo jest lepsze.. daje sie to odczuć odrazu!
Moja była madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37454
i obecna:
http://img21.imageshack.us/img21/1189/dsc04933aaaa.jpg
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37454
i obecna:
http://img21.imageshack.us/img21/1189/dsc04933aaaa.jpg
- Od: 18 maja 2007, 08:28
- Posty: 82
- Skąd: Krobia/Wlkp
- Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS
Witam.
Doszukiwałem się podobnego wątku na forum,ale nie odnalazłem,a jako,że ten temat mnie interesuje,postanowiłem zapytać was o opinię.Postanowiłem ostatnio zatankować w pełni bak paliwem bp ultimate 98,w celu sprawdzenia,czy przyniesie to dla mnie jakie kolwiek korzyści.W internecie artykułów i dyskusji na ten temat jest niezliczona ilość,ale oczywiście,co użytkownik to inna opinia.Dla jednych na 98 auto lepiej jeździ,mniej pali i w ogóle jest super,dla innych jest zupełnie odwrotnie.Znalazłem nawet testy,gdzie na paliwie 98 samochód miał mniej mocy na hamownii,są również i odwrotne wyniki,co jedynie powoduje zamieszanie.Jako,że każdego miesiąca robię autem praktycznie identyczne odcinki,mam w miarę obiektywny pogląd na tą sprawę.Wydaje mi się,że silnik jest głośniejszy,a zgodnie z informacjami dostępnymi w internecie,powinien pracować ciszej.Mi akurat to nie przeszkadza,lubię słyszęć,że pod maską coś pracuje.Auto zbiera się chyba szybciej,piszę chyba,ponieważ może to byc działanie tylko podświadomości,albo po prostu jeżdżę ostrzej.Spalanie-sądzę,że spadło o jakieś 01/0.2L w porównianiu do ubiegłej BP 95.Na stronie bp znalazłem też coś takiego:
Jaka jest prawda?tak naprawdę nie wiem,czytałem,że na niemieckiej benzynie auta zmieniają się o 180 stopnii,a w naszych 95 jest daleko do 95 oktanów,a w badaniach na 98 wychodziło 96.Czytałem również,że lanie 98 ma sens w silnikach z wysokim sprężeniem,uturbionych i mocnych,a w zwykłych to strata pieniędzy.Niektórzy twierdzą,że lać 98 powinno się tylko wtedy,gdy tak w książce zaleca producent.
Nie wiem,czy dopłacając te 23 groszę robię dobrze swojej mazdzie i własnemu samopuczuciu,czy tylko daję,ale robić się w konia.Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Doszukiwałem się podobnego wątku na forum,ale nie odnalazłem,a jako,że ten temat mnie interesuje,postanowiłem zapytać was o opinię.Postanowiłem ostatnio zatankować w pełni bak paliwem bp ultimate 98,w celu sprawdzenia,czy przyniesie to dla mnie jakie kolwiek korzyści.W internecie artykułów i dyskusji na ten temat jest niezliczona ilość,ale oczywiście,co użytkownik to inna opinia.Dla jednych na 98 auto lepiej jeździ,mniej pali i w ogóle jest super,dla innych jest zupełnie odwrotnie.Znalazłem nawet testy,gdzie na paliwie 98 samochód miał mniej mocy na hamownii,są również i odwrotne wyniki,co jedynie powoduje zamieszanie.Jako,że każdego miesiąca robię autem praktycznie identyczne odcinki,mam w miarę obiektywny pogląd na tą sprawę.Wydaje mi się,że silnik jest głośniejszy,a zgodnie z informacjami dostępnymi w internecie,powinien pracować ciszej.Mi akurat to nie przeszkadza,lubię słyszęć,że pod maską coś pracuje.Auto zbiera się chyba szybciej,piszę chyba,ponieważ może to byc działanie tylko podświadomości,albo po prostu jeżdżę ostrzej.Spalanie-sądzę,że spadło o jakieś 01/0.2L w porównianiu do ubiegłej BP 95.Na stronie bp znalazłem też coś takiego:
Dzięki wyższej liczbie oktanowej RON (Research Octane Number) wynoszącej, co najmniej 98 paliwo BP Ultimate 98 jest lepiej spalane w silniku niż zwykła benzyna, chroniąc go przed spalaniem stukowym. Dodatkowo dzięki płynniejszemu i pełniejszemu spalaniu energia paliwa jest wyzwalana z większą sprawnością, co prowadzi do zwiększenia wydajności silnika, jak również zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin.
Jaka jest prawda?tak naprawdę nie wiem,czytałem,że na niemieckiej benzynie auta zmieniają się o 180 stopnii,a w naszych 95 jest daleko do 95 oktanów,a w badaniach na 98 wychodziło 96.Czytałem również,że lanie 98 ma sens w silnikach z wysokim sprężeniem,uturbionych i mocnych,a w zwykłych to strata pieniędzy.Niektórzy twierdzą,że lać 98 powinno się tylko wtedy,gdy tak w książce zaleca producent.
Nie wiem,czy dopłacając te 23 groszę robię dobrze swojej mazdzie i własnemu samopuczuciu,czy tylko daję,ale robić się w konia.Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Ostatnio edytowano 28 cze 2012, 13:08 przez -Walu$-, łącznie edytowano 1 raz
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
-Walu$– napisał(a):Dla jednych na 98 auto lepiej jeździ,mniej pali i w ogóle jest super
a jak się założy magnetyzer to zwija asfalt
-Walu$– napisał(a):Znalazłem nawet testy,gdzie na paliwie 98 samochód miał mniej mocy na hamownii
znaczy prawidłowo
-Walu$– napisał(a):Wydaje mi się
dupohamownia ma dużą tolerancję i na wynik często wpływa placebo
-Walu$– napisał(a):Niektórzy twierdzą,że lać 98 powinno się tylko wtedy,gdy tak w książce zaleca producent.
święta prawda

-Walu$– napisał(a):Jaka jest prawda?
zacznij od tego co oznacza liczba oktanowa
paliwo o większej liczbie oktanowej spala się łagodniej, zapobiegając spalaniu stukowemu, a tym samym silnik (na Pb95) ma mniejszą moc
sens lania 98:
a) zaleca producent – tzn silnik jest do tego przystosowany (wysilony) i ma zapłon ustawiony do 98
b) robisz tuning, zwiększasz kompresję (planowanie lub turbo), ustawiasz zapłon, dajesz zimniejsze świece nastawiając się na maksymalne wyciśnięcie KMów
to tak w największym skrócie...
Też robiłem kiedyś taki test w innym modelu i powiem szczerze że różnicy nie było żadnej więc jeżdżę tak jak pisze instrukcja leje paliwo o liczbie oktanowej min 95
Bardziej mnie interesuje czy jest różnica pomiędzy paliwem np. z BP czy stacji Tesco lub Auchan , czy ktos testował
?
Bardziej mnie interesuje czy jest różnica pomiędzy paliwem np. z BP czy stacji Tesco lub Auchan , czy ktos testował
Leję Vervę 98 albo Ultimate 98 albo zwykła 95 , " zwykłej 98 natomiast nie leję
Bardziej mnie interesuje czy jest różnica pomiędzy paliwem np. z BP czy stacji Tesco lub Auchan , czy ktos testował ?
Do tego chyba nigdy nie dojdziesz
Leję Vervę 98 albo Ultimate 98 albo zwykła 95 , " zwykłej 98 natomiast nie leję
No ok Marcin,raz to raz to,ale jakie są różnice?...i czy w ogóle są.
Barthez
Piszesz,że
-Walu$– napisał(a):
Znalazłem nawet testy,gdzie na paliwie 98 samochód miał mniej mocy na hamownii
znaczy prawidłowo
A następnie
paliwo o większej liczbie oktanowej spala się łagodniej, zapobiegając spalaniu stukowemu, a tym samym silnik (na Pb95) ma mniejszą moc
czyli ostatecznie,która wersja jest wg.Ciebie prawidłowa
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
-Walu$– napisał(a):czyli ostatecznie,która wersja jest wg.Ciebie prawidłowa ?
Barthez napisał(a):dupohamownia ma dużą tolerancję i na wynik często wpływa placebo

napiszę inaczej...
wpływ paliwa 98 ultimate-sperma-wipałerrejsink na paprawę osiągów w seryjnym silniku przystosowanym do Pb95 ma się podobnie jak wpływ zorzy polarnej na rozwój kolarstwa w chinach
Ok,to na osiągi,a jak się ma do spalania?
Poza tym,czy to jest tylko twoja teoria,czy może mówisz z doświadczenia?Czytając w necie różne ''badania i testy'' wyniki były przeróżne.Po coś to ultimate 98 stworzono..nie sądzę,aby było to skierowane tylko do samochodów wyczynowych,lub takich,gdzie jest zastrzeżenie,że trzeba lać tylko 98,a może się mylę?
Poza tym,czy to jest tylko twoja teoria,czy może mówisz z doświadczenia?Czytając w necie różne ''badania i testy'' wyniki były przeróżne.Po coś to ultimate 98 stworzono..nie sądzę,aby było to skierowane tylko do samochodów wyczynowych,lub takich,gdzie jest zastrzeżenie,że trzeba lać tylko 98,a może się mylę?
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
szybki test, może nie dokładnie 95 vs 98, ale warto dorzucić do tematu
Musielibyście mocno katować samochody, żeby dochodziło do spalania stukowego, albo mieć coś schrzanione / dłubnięte
Musielibyście mocno katować samochody, żeby dochodziło do spalania stukowego, albo mieć coś schrzanione / dłubnięte
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra
-Walu$– napisał(a):Poza tym,czy to jest tylko twoja teoria,czy może mówisz z doświadczenia?
to fizyka
-Walu$– napisał(a):a jak się ma do spalania?
to teraz matematyka
średnie spalanie M3 2.0 (optymistyczne) to jakieś 9l/100km (Pb95)
-Walu$– napisał(a):spadło o jakieś 01/0.2L
średnie spalanie na Pb 98 – 8,8l/100km
-Walu$– napisał(a):czy dopłacając te 23 groszę robię dobrze swojej mazdzie i własnemu samopuczuciu,czy tylko daję,ale robić się w konia
Pb95 –> 9l/100km x 5,60zł/l = 50,4zł/100km
Pb98 –> 8,8l/100km x 5,83zł/l = 51,3zł/100km
to se zaoszczędziłeś na paliwie
Na paliwach uszlachetnionych silnik pracuje równo i cicho , co do osiągów , nie wiem ale przyjemniej się jeździ 
Pb95 –> 9l/100km x 5,60zł/l = 50,4zł/100km
Pb98 –> 8,8l/100km x 5,83zł/l = 51,3zł/100km
Skoro różnice są minimalne,a silnik ma pracować lepiej i benzyna ma być dla niego zdrowsza,wolę chyba lać 98.
Pb98 –> 8,8l/100km x 5,83zł/l = 51,3zł/100km
Skoro różnice są minimalne,a silnik ma pracować lepiej i benzyna ma być dla niego zdrowsza,wolę chyba lać 98.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
-Walu$– napisał(a):,wolę chyba lać 98.
ale nie tą zwykłą
W ostatnie zimowe mrozy postanowiłem na próbę zamiast 95 zatankować Pb98 (zwykłe). Był to okres drastycznego skoku cen paliw, jednocześnie okres kiedy zacierała się różnica w cenie Pb95 i Pb98 (około 10gr/L). Po dwóch tankowaniach Pb98, zauważyłem różnice w osiąganych przebiegach na pełnym baku w identycznych warunkach drogowych.
Auto średnio w mieście robiło około 30km wiecej niż na paliwie z mniejszą iloscią oktanów. Wiem, że to nie jest duży wynik, ale przy średnich miejskich przebiegach rzędu 400km (Pb95)< 430km (Pb98) daje mniejsze spalanie o 0,84L/100km, a na pełnym baku 3,5L oszczędności.
Więc robiąc bilans, mimo zakupu droższego paliwa o 10gr (+4,80zł na bak) wychodziła oszczędność w spalaniu przy tym samym przebiegu około -20zł na zbiornik (przy cenie 5,90zł/L).
Ponadto paliwo z wyższą wartością oktanową ma lepsze właściwości w niskich temperaturach, nawet jeśli jest chrzczone jak to na polskich stacjach bywa
Auto średnio w mieście robiło około 30km wiecej niż na paliwie z mniejszą iloscią oktanów. Wiem, że to nie jest duży wynik, ale przy średnich miejskich przebiegach rzędu 400km (Pb95)< 430km (Pb98) daje mniejsze spalanie o 0,84L/100km, a na pełnym baku 3,5L oszczędności.
Więc robiąc bilans, mimo zakupu droższego paliwa o 10gr (+4,80zł na bak) wychodziła oszczędność w spalaniu przy tym samym przebiegu około -20zł na zbiornik (przy cenie 5,90zł/L).
Ponadto paliwo z wyższą wartością oktanową ma lepsze właściwości w niskich temperaturach, nawet jeśli jest chrzczone jak to na polskich stacjach bywa
Nuno
Może trochę nie w temacie, ale podpinając sie pod temat jakości paliw: co myślicie o uszlachetnianych ON?? Czytałem gdzieś, że opłaca się to zwłaszcza zimą, bo wtedy te całe uszlachetniacze dodatkowo przeciwdziałają wytrącaniu się parafiny z ropy i dzięki temu auto lepiej jeździ na mrozie (nie piszę tu tylko o różnicy między paliwem letnim a zimowy).
Ja od zakupu Madzi nie licząc pierwszego tankowania zaraz po zakupie (było tylko BP w pobliżu, a ja jechałem na rezerwie, więc poszło DIESEL ULTIMATE) tankuję verveON. U mnie w okolicy sytuacja cenowa jest o tyle dobra, że na weekend na 3 stacjach PKN ORLEN vervaON jest w cenie zwykłej ON...
Ja od zakupu Madzi nie licząc pierwszego tankowania zaraz po zakupie (było tylko BP w pobliżu, a ja jechałem na rezerwie, więc poszło DIESEL ULTIMATE) tankuję verveON. U mnie w okolicy sytuacja cenowa jest o tyle dobra, że na weekend na 3 stacjach PKN ORLEN vervaON jest w cenie zwykłej ON...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Ja tankuję w miarę możliwości tylko na Statoil. Zazwyczaj leje zwykle ON, raz na jakiś czas DieselGold, zimą zazwyczaj przy długoterminowych dużych mrozach. Różnica jest taka, że przy mrozach -20*C na początku jest mniejszy klekot i szybciej łapie. Latem leje co jakiś czas tak profilaktycznie.
Różnicy w osiągach nie ma żadnych jak dla mnie. Najlepszy przykład na naszych regionalnych 100m, czy to zwykły ON czy Gold czasy i tak się wahają +/– 0.2s.
Spalanie? Też nie zauważyłem różnicy.
Różnicy w osiągach nie ma żadnych jak dla mnie. Najlepszy przykład na naszych regionalnych 100m, czy to zwykły ON czy Gold czasy i tak się wahają +/– 0.2s.
Spalanie? Też nie zauważyłem różnicy.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Co do oleju napędowego to również raz na jakiś czas leje profilaktycznie Ultimate, możliwe nawet, że spalanie mam minimalnie na nim większe. Sens stosowania tego paliw to zima i ew okresy przejściowe. Dla zwykłego paliwa zimowego wymaga się temp zablokowania zimnego filtra min -20, dla "ulepszonego" do -32.
Co do osiągów, niedawno otwarli niedaleko mnie A1, miałem zalany ultimate, sprawdziłem Vmax, zjechałem z autostrady, zalałem zwykły ON z BP, wróciłem na A1 i zwiedziłem ponownie sprawdzając Vmax. Różnica żadna.
Co do osiągów, niedawno otwarli niedaleko mnie A1, miałem zalany ultimate, sprawdziłem Vmax, zjechałem z autostrady, zalałem zwykły ON z BP, wróciłem na A1 i zwiedziłem ponownie sprawdzając Vmax. Różnica żadna.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: MarTnes i 5 gości