Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Irek.k » 12 kwi 2012, 20:49

Ale się zastanawiam, czy zrobić to demontując kolektor, czy chemią Forte
Chemią to można umyć jakiś nalot, ale nie "wyskrobać" grubej warstwy.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tadziol » 12 kwi 2012, 20:54

czyszczenie samego kolektora niewiele daje.....
jak kanały dolotowe w głowicy będą zabite.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 12 kwi 2012, 22:15

Irek.k napisał(a):Chemią to można umyć jakiś nalot, ale nie "wyskrobać" grubej warstwy.

Rozumiem, że testowałeś tego typu chemię i stąd ta opinia. Więc pozostaje "skrobanka" <co?>

Tadziol, jak kolektor to i kanały więc czyszczenie kompleksowe. Zawory także pewnie oklejone będą...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 12 kwi 2012, 22:57

pierd0licie hipolicie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez smile » 12 kwi 2012, 23:19

kierownik napisał(a):pierd0licie hipolicie :D

pierd0lenie kotka za pomocą młotka :P :P :P
ze zdaniem kierownika można się nie zgadzać, ale trzeba respektować <lol>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 12 kwi 2012, 23:25

smile napisał(a):jak kolektor to i kanały więc czyszczenie kompleksowe


tylko tak, inaczej szkoda zachodu...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2012, 15:43

na szczęście głowinę też wyczyściłem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 13 kwi 2012, 16:18

Ja pomimo opini wygłoszonej przez Irek.k podejmę się wyczyszczenia dolotu najpierw chemią a później rozbiorę i sprawdzę jak to się udało i ewentualnie poprawię to czego chemia nie ugruzię. Ale przed czyszczeniem najlepiej wszystko obejrzeć endoskopem, którego jeszcze nie mam :P
Więc to będzie plan na maj :)
Neonixos666 , głowinę też? Ja chyba tego nie mam :P ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 13 kwi 2012, 21:30

kierownik napisał(a):pierd0licie hipolicie :D

smile napisał(a):pierd0lenie kotka za pomocą młotka :P :P :P

po prostu piękna wymiana poglądów na poziomie katedry profesorskiej.
ja pier......lę <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 13 kwi 2012, 21:39

Rozumiem, że testowałeś tego typu chemię i stąd ta opinia.
Odkręciłem kolektor i testowałem tego typu chemię na kolektorze odkręconym. To co tam potrafi siedzieć (na moim przykładzie) trzeba dobrze skrobać, a owa chemia jest dobra do umycia kolektora na końcu pracy.

Oczywiście może być sytuacja w której tego "syfu" jest mało i takie mycie wystarczy. Najlepiej zajrzeć przed rozpoczęciem prac odkręcając wąż od powietrza.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez smile » 13 kwi 2012, 22:16

Irek.k napisał(a):testowałem tego typu chemię

Co dokładnie testowałes?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Irek.k » 13 kwi 2012, 22:31

Oj nie powiem Ci, bo to sporo czasu temu było. To było coś czym można było też myć silnik z zewnątrz.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez pablod1024 » 13 kwi 2012, 22:52

panowie chciałem wam podziękować za pomoc w przywróceniu do życia mojej madzi <piwo>. autko na V biegu od 80 km/k do 120km/h przyśpiesza teraz w ok 17s <jupi> (wcześniej było ok 22s). jeszcze raz wielkie dzięki <przytul>
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez smile » 13 kwi 2012, 23:20

Irek.k napisał(a):Oj nie powiem Ci, bo to sporo czasu temu było. To było coś czym można było też myć silnik z zewnątrz.

A więc żaden to specjalistyczny środek do usuwania nagaru i innych zanieczyszczeń układu dolotowego. A już napewno nie jest to Forté Diesel Intake Cleaner??

A tak na marginesie już wiem, dlaczego nigdy nie miałem żadnych problemów z zamarzającym paliwem w bardzo ujemnych temperaturach :) Mam wersję z fabrycznym podgrzewaczem paliwa :P :P :P Po dwóch latach się zorientowałem <lol> A same auto prawdopodobnie pochodzi z rynku francuskiego :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Irek.k » 14 kwi 2012, 06:27

A więc żaden to specjalistyczny środek do usuwania nagaru i innych zanieczyszczeń układu dolotowego. A już napewno nie jest to Forté Diesel Intake Cleaner??
Z pewnością nie był to ten specyfik, ale była to bardzo mocna chemia i kolektor był w tym moczony oraz "szorowany". Dopiero porządne skrobanie i mycie pozostałości dawało efekty. Nie sądzę żeby coś "psikane" było mocniejsze od tego co miałem.

Jak pisałeś masz zamiar to przetestować. Może dzięki twojemu "doświadczeniu" zmienię zdanie ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Cinek79 » 14 kwi 2012, 12:24

Do czyszczenia min dolotu jest jeszcze coś takiego http://wynns.pl/top/do%20ropy/233%20ERG3%20DIESEL.php
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2010, 20:20
Posty: 9
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2.0 DiTD 90KM 2000r

Postprzez siwy-84 » 14 kwi 2012, 12:43

nie ma szans żeby taka chemia wyczyściła dobrze dolot.
jak czyściłem u siebie kolektor dolotowy to chemia (płyn do mycia silników i rozpuszczalnik) pod ciśnieniem nie był w stanie tego zmyc, dopiero skrobaniem dało sie to wyczyścić i na końcu resztki jakoś chemia pod ciśnieniem to obmyła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez kabe » 15 kwi 2012, 20:06

Witam, pytanie z trochę innej beczki. Czy ktoś się orientuje co powinno być w środku zaworu FSO, co przesuwa trzpień odcinający paliwo. Zachciało mi się czyścić filtr w tym zaworze i podczas wyciągania wypadł mi pod samochód (ciasno tam strasznie). Znalazłem tylko trzpień z gumką , nawet filtra nie ma. Poskładałem, zakręciłem, silnik odpala bez problemu, ale jak się zagrzeje to po wyłączeniu zapłonu pracuje jeszcze ze trzy sekundy. Jak zimny gaśnie od razu . I o co w tym chodzi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez tadziol » 15 kwi 2012, 20:10

sprężynka pomiędzy tłoczkiem,a korpusem FSO jest ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kabe » 15 kwi 2012, 20:14

Dzięki, tak przypuszczałem , że coś misi to dociskać . Można ją zastąpić jakąś inną , tylko jaka twardość? Bo tamtej na 100% nie znajdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto