Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez smile » 26 mar 2012, 22:29

heh a później będziesz najszybszym moderatorem w BJ na zlocie :P Będziesz supermoderatorem, Sportiv w dieslu szybszy od prawdziwego :P Ludzie będą się pytać, dlaczego ta benzyna tak głośnoi dziwnie chodzi :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 22:32

smile napisał(a):Ludzie będą się pytać, dlaczego ta benzyna tak głośnoi dziwnie chodzi :P


Powiem że zawory nie ustawione :P

do najszybszego DiTD obecnie daleko, na razie ekonomiczna seria...

Nie róbmy OT :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 mar 2012, 22:39

A ile ma obecnie najszybszy udokumentowany znany Ci DITD?
Ok, jako Pan moderator możesz przenieść dyskusję do DITD ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 22:46

smile napisał(a):A ile ma obecnie najszybszy udokumentowany znany Ci DITD?


Jeśli chodzi o udokumentowaną moc to chyba mój był najmocniejszy, ale dokładnie nie badałem tematu. Pomiar był tylko raz i nie byłem na innej hamowni. Po czasach i wygranych na 1/4 przypuszczam że było tyle ile hamowania pokazała ale nie sprawdzałem tego dokładnie.

Wiem tylko że mogłem mierzyć się z KF w budzie xedos 6 bo szły prawie równo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 1 kwi 2012, 20:25

Z tego co wiem, RF2A szły w dwóch wariantach mocy, 90 (323 / Premacy) i 101 koni (626).
Moc zależy od PCM-u, jak by przełożyć PCM od mocniejszej wersji to by wystarczyło? :P
Same czujniki w dolocie są delikatnie w innych miejscach, ale to chyba bez znaczenia dla mocy :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 1 kwi 2012, 20:47

a ja mam plan na zajeb....cie prosty sposób zwiększenia nieco mocy.
ale nie wiem co na to podzespoły pompy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 1 kwi 2012, 20:58

Nie masz jakiejś doświadcalnej pompy, która mogła by dać Ci odpowiedź? :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 1 kwi 2012, 22:05

mam doświadczalną pompę,na razie jest założona w aucie kolegi arek1987,jak ją odzyskam,to powalczę :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 1 kwi 2012, 22:20

a jakieś szczegóły co do samego sposobu? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 2 kwi 2012, 18:22

tadziol napisał(a):a ja mam plan na zajeb....cie prosty sposób zwiększenia nieco mocy.
ale nie wiem co na to podzespoły pompy ?


Zaworek za wyjściu z pompy? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 2 kwi 2012, 20:12

blisko,ale co dalej ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Magician » 3 kwi 2012, 21:14

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-orygina ... 49676.html
Wie ktoś czy dostanę gdzieś taniej? Tu jest jakieś ponad 80pln taniej jak w mazdaparts gdzie pewnie jeszcze doszła by przesyłka. Zastanawiam sie czy moze gdzieś dostanę jeszcze taniej?
Ten Carspeed to chyba zaufana firma, co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez tadziol » 3 kwi 2012, 21:31

Magician napisał(a):Ten Carspeed to chyba zaufana firma, co?

zaufały jej miliony polaków a Ty się zastanawiasz ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Magician » 3 kwi 2012, 22:11

<zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez Riki » 4 kwi 2012, 00:33

smile napisał(a):Z tego co wiem, RF2A szły w dwóch wariantach mocy, 90 (323 / Premacy) i 101 koni (626).
Moc zależy od PCM-u, jak by przełożyć PCM od mocniejszej wersji to by wystarczyło? :P


Teoretycznie tak, nie jestem pewien jeszcze jak wygląda kwestia ustawienia samej pompy mimo, że obie są 5001 :) różnica jest też w przebiegu momentu obrotowego.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 4 kwi 2012, 14:09

Magician napisał(a):http://allegro.pl/rozrzad-pompa-orygina ... 49676.html


Ekspertem nie jestem, ale ...
"Na rozrząd producent udziela 1 rok gwarancji z limitem 120.000km. "
... DiTD robią 90.000 km na rozrządzie :)

Riki napisał(a):Teoretycznie tak, nie jestem pewien jeszcze jak wygląda kwestia ustawienia samej pompy mimo, że obie są 5001 różnica jest też w przebiegu momentu obrotowego.


W ustawieniu pompy nie ma raczej różnicy, chyba że pompy od wersji auta 74kW nie można stosować zamiennie z 66 kW , ma ktoś na wymianę PCM od 74kW? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 4 kwi 2012, 14:11

smile napisał(a):DiTD robią 90.000 km na rozrządzie


W zależności od rynku przeznaczenia także 100.000km :) ale przyjmuje się jak mówisz 90.000km.
120.000km jest w RF5C/RF7J. Pompy zawsze co 2gą wymianę.

Generalnie powiem Ci, że jak na placu zamienialiśmy pompy 5001 na 5020 to....czasem było OK a czasem nie :) także nie zawsze ten myk działa. Próby dokonywane na GF przed i po lifcie 101/110KM.
Mam tu na mysli pamiec ROM np w kwestii tego ustawienia pompy.
Byłeś na hamowni w ogóle?
:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tadziol » 6 kwi 2012, 17:56

Riki napisał(a):Pompy zawsze co 2gą wymianę.

a ja wymieniałem pompy w RF5 i RF7 po 100-120 kkm,z widocznym wyciekiem.
ja zawsze sugeruję wymianę pompy jednocześnie z rozrządem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Riki » 6 kwi 2012, 22:31

tadziol napisał(a):zawsze sugeruję


Ja również. Dlatego Klient często wybiera też pompę i ewentualnie odsyła.

Ale Mazda twierdzi, że co 240tkm RF5C/RF7J i co 180tkm w RF2A/RF4F więc takie coś Klientowi przedstawić należy.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 11 kwi 2012, 22:47

Riki napisał(a):Byłeś na hamowni w ogóle?

Na hamowni nie byłem, nie ma jeszcze z czym jechać :P
Ostatnio wszedł opornik 2x100 i zaślepienie EGR ( wygięty trzpień i się nie domykał...), do tego lekko przestawiony westgate. Efekt jest taki, że przyśpieszenie 80-120 km/h na poziomie 11,8 sek na V biegu, na IV 9.8 sek. Wcześniej 80-120 na V było minimum 18 sek.
Pomiar na RaceChrono.
Wynik 11,8 średni raczej, co?
Będzie czas będzie szukanie niutonów ;)
Napewno czyszczenie kolektora, bo po samym EGR widziałem ile tam sadzy/koksu nalepione było.
Ale się zastanawiam, czy zrobić to demontując kolektor, czy chemią Forte <co?>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron