Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez voytecku » 10 maja 2007, 00:06

jazzzy napisał(a):to jak parkuja amerykanie mieszkajacy w gorzystym terenie ?

amerykanom jest wszystko jedno i oni zostawiaja na P. u nich naprawa skrzyni kosztuje kilkaset $ i to sa grosze w porownaniu z tym, co u nas krzycza za naprawa.

powinno sie najpierw zaciagnac reczny na N, a dopiero potem na P.

jazzzy napisał(a):nie, kuzyn Piotrka czlowiek ktory ponoc pare lat szkolil sie w USA w zakresie naprawy automatycznych skrzyn

ktorego Piotrka?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez jazzzy » 10 maja 2007, 00:08

voytecku napisał(a):ktorego Piotrka?


rzecz jasna Piotrek929
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez darryd » 10 maja 2007, 08:53

Raszid napisał(a):czyli R lekko toczyl sie w tyl samochod 10km/h i nagle 1 i gaz w deche, powiem wam ze efekt nieziemski niestety krotkotrwaly

no to jest niedobre dla skrzyni, peka czesto kosz planetarki przy takiej zabawie, dlatego ja uczulam osoby ktore nie jezdzily AT ze zanim zmieni wajche z D-R lub odwrotnie, auto ma zatrzymac calkowicie...
voytecku napisał(a):wzniesieniu zostawic na P.

zart jakis? co za problem? wrzucasz N, pozniej zaciagasz reczny, puszczasz hamulec, auto siada na recznym, i dopiero wrzucasz na P...ja tak zawsze robie...
voytecku napisał(a):Automat duzo szybciej sie zuzywa.

tylko przy zlej eksploatacji co w polsce jest normalne...za mala wiedza wlascicieli aut z AT i buraki w serwisach...porownaj sobie ile pada manuali, przy 200tys czesto do wymiany sprzeglo czy inne elementy...tylko nikt o tym nie mowi...wymienia sprzeglo czy synchronizatory, zostawia w serwisie od 1000-2500tys w zaleznosci od marki i tyle...
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez Ks.Proboszcz » 10 maja 2007, 09:03

Raszid napisał(a):[MOJ] Mercedes 400 wersja przeciwpancerna VIP <kontra> BMW 5 MPOWER (nie wiem co dokladnie miala pod maska ale szpan na wsi) I CO ? zanim gosc wystartowal na zielonym mialem na blacie ze 120 a pozniej 220 i tyle go widzieli

[MOJ] Honda Acura Legend Coupe 3,2 L <kontra> Audi RS6 ehhh biedaczek :)


Przepraszam, że użyje dosadnych słów, ale chyba na głowę upadłeś .
Zobacz sobie w necie co to jest m5, obojetnie czy e28,e34,e39 czy e60 . Potem sprawdź jeszcze osiągi rs6 .

Przeproś i wyjdź .

Kiedyś za sianie herezji palono na stosie .
2.5 TDI R5 150 KM
Peugeot 607 2.2 HDI '02 – już prawie 300 000 bezawaryjnych kilometrów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2006, 20:20
Posty: 24
Skąd: Tczew
Auto: Caravelle 2.5 TDI 150km

Postprzez Raszid » 10 maja 2007, 10:14

Przepraszam, że użyje dosadnych słów, ale chyba na głowę upadłeś .
Zobacz sobie w necie co to jest m5, obojetnie czy e28,e34,e39 czy e60 . Potem sprawdź jeszcze osiągi rs6 .

Przeproś i wyjdź .

Kiedyś za sianie herezji palono na stosie .


Kolego ja wiem co to M5 i RS6 i mnie nie chodzilo tu o osiagi tylko o to ze co niektórzy maja porzadne samochody a nie potrafia korzystac z MANUALA chodzilo mi o porownanie, teoretycznie slabszego wozu w AT z mocniejszym w MTX i nieumiejetnosci korzystania z MTX przez ich wlascicieli.

Widac albo sie zle wyslowilem albo zle to odebrales.

a tak btw to ten merc co mialem mial lepsze osiagi niz to M5 bo byla to wersja wzmacniana i rasowana, dokladnie sie na tym nie znam ale 200 na blat wchodzilo zanim zdarzylem zrobic wdech...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 23:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez Karwoś » 10 maja 2007, 20:37

voytecku napisał(a):powinno sie najpierw zaciagnac reczny na N, a dopiero potem na P.



Właśnie chciałem to napisać – i wtedy nie ma żadnego problemu.

A w Białymstoku jest tylko 1 osoba która jest przez wszystkich polecana – nie pamiętam nazwiska :) – ale minusem są ceny – za same wyjęcie labiryntu bez wyjmowania skrzyni nie mniej niż 300 się nie bierze- co dopiero całe wyjęcie skrzyni i jej rozebranie – pomijam ceny np. elektrozaworów.

Jak dla mnie to AT jest pod każdym względem lepszy – chyba że chce się pobawić na torze albo coś w tym rodzaju. Oczywiście to tylko moje zdanie – a każdy ma inne – i nie ma co nikogo przekonywać do swoich racji – ktoś woli chleb , ktoś woli bułki – Proste.

Niestety jest jeden minus AT (chociaż nie wiem czy można to nazwać minusem) – szybkie zużywanie skrzyni przy ciągnięciu przyczepy – no jeżeli to jest jakiś o większej pojemnośći to nie ma problemu ale nie holowałbym np 2.0 lancerem przyczepki jakiejkolwiek – obciążenia się tak zmieniają że pewnie AT mogłaby trochę wariować – ale mnie poprawcie jak macie jakieś doświadczenia. Chociaż jak dodatkowo jest tiptronic to chyba nie ma większego problemu??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 10 maja 2007, 20:53

My znowu śmigamy automatem.

I jesteśmy bardzo zadowoleni z powrotu do A/T. Skrzynia w volvo pracuje bardziej kulturalnie, miękko niż w maździe. Widać również przewagę w szybkości zmiany biegów, znowu na korzyść volvo ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 10 maja 2007, 21:12

Puhcio napisał(a):Widać również przewagę w szybkości zmiany biegów, znowu na korzyść volvo

W porownaniu z GF4A-EL na pewno ;)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Nefar » 10 maja 2007, 21:41

Kolego ja wiem co to M5 i RS6 i mnie nie chodzilo tu o osiagi tylko o to ze co niektórzy maja porzadne samochody a nie potrafia korzystac z MANUALA


Sorry ale ci kierownicy (m5, RS6) musieli byc chyba po 3 nockach w burdelu. Nie trzeba byc zadnym specjalista zeby RS6 objechac legend 3.2 bo to muł. Albo to byly znaczki M5 na 520i czy RS6 na Audi A6 1.9Tdi. Istnieje jeszcze mozliwosc ze jarali trawe i zamiast 1 startowali z 3.

Rs6 zeby pyknac to musialbys miec naprawde mocny sprzet. Np evo8 z modami. Acura to w najlepszym wypadku powachałbys bezolowiowa w trybie naglym. RS6 w tiptronicu robi 4.8 do setki.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Adaś » 10 maja 2007, 22:21

Nefar napisał(a):RS6 w tiptronicu robi 4.8 do setki.

niech kierowca będzie niekumaty i robi 5,8, Acura 3,2 niżej nie zejdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Puhcio » 10 maja 2007, 22:25

Tylko automatem też trzeba umieć efektywnie ruszać ... to nie tylo przysłowiowy "pedał w podłogę" ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Raszid » 11 maja 2007, 04:19

Ehh stare dzieje M5 RS6 Konie na biegunach i inne dupstwa... ja wim swoje bo sie z nimi scigalem ale widac co niektórzy maja swoje zdanie na ten temat i wiedza lepiej, no coz moze mi sie to wszystko tylko snilo, mniejsza z tym wazne zeby zachowac ciągłośc w toopicu i stwierdzic ze dla kazdego cos milego jeden lubi AT inny MTX.

Kto lubi wygode i komfort = AT
Kto lubi poszalec = AT / MTX / TIPTRONIC ( w zaleznosci od auta)
A kto lubi poprostu majstrowac przy manetce = MTX
A jeszcze inni wola motory, rowery czy deskorolki, sa i tacy co chieli by AT/MTX czy cokolwiek ale z przyczyn technicznych, finansowych lub jeszcze innych nie moga i co zrobic ?

Cieszmy sie tym co mamy bo widac mamy to co lubimy, nieprawdaż ?

Pozdrawiam wraz z madzia 929 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 23:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez jazzzy » 11 maja 2007, 10:14

sa jeszcze tacy co jezdza cart'em czyli tzw. melexem i maja w d.... zmiany biegow za wylaczeniem biegu do przodu i do tylu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Puhcio » 11 maja 2007, 19:58

Zauważyłem pewną rzecz, podczas testów skrzyni .... mianowicie – samochód dużo lepiej zbiera sie z postoju, z pozycji np. L niż na D. Dokładniej rzec biorąc jest mniej ospałe "od dołu".

Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ, ale przy przełożeniu L, włącza się automatycznie funkcja W(inter?).

Może to mieć coś wspólnego ze sprzęgłem hydrokinetycznym ? Bo z tego co kojarzę działa tylko na D(rive). Na innych przełożeniach nie ma (co umożliwia hamowanie biegami?)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Nefar » 11 maja 2007, 20:47

RS6 o ile dobrze pamietam wychodzily tylko w tiptronicu. Druga rzecz jak ktos ma RS6 to chyba nie jest kaleka i potrafi ruszyc z 2000 – 2500obr.

RS6 to poprostu killer. Zreszta co mam gadac. http://www.youtube.com/watch?v=sFZwcgoBxv8
Ten film chyba wyjasnia wszystko.
M5 E39 idzie praktycznie identycznie.

W acurze moglbys w najlepszym wypadku popatrzec jak odjezdza, to fizycznie niewykonalne objechac RS6 acura 3.2
Ostatnio edytowano 12 maja 2007, 13:29 przez Nefar, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez voytecku » 11 maja 2007, 23:42

Puhcio napisał(a):Może to mieć coś wspólnego ze sprzęgłem hydrokinetycznym ? Bo z tego co kojarzę działa tylko na D(rive). Na innych przełożeniach nie ma (co umożliwia hamowanie biegami?)

A to nie jest zwykly 4 biegowy automat jak w xc90 ze sprzeglem wiskotycznym? nawet w instrukcji jest napisane, ze jesli ktos chce ostro ruszac, powinien uzywac "dolnych" trybow.

Nefar napisał(a):Acura moglbys w najlepszym wypadku popatrzec jak odjezdza to fizycznie niewykonalne objechac to auto acura 3.2

Nefar, czy mozesz napisac w miare po polsku? Z gory dziekuje.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Puhcio » 12 maja 2007, 09:05

Zwykły, niezwykły :D

Tak, 4 biegi z wisokzą.

voytecku napisał(a):nawet w instrukcji jest napisane, ze jesli ktos chce ostro ruszac, powinien uzywac "dolnych" trybow.


Auto pochodzi z rynku niemieckiego, a instrukcje mam z polski ... ze skrzynią o innym sterowaniu elektronicznym :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Grafit » 12 maja 2007, 17:07

voytecku napisał(a):
Nefar napisał(a):Acura moglbys w najlepszym wypadku popatrzec jak odjezdza to fizycznie niewykonalne objechac to auto acura 3.2

Nefar, czy mozesz napisac w miare po polsku? Z gory dziekuje.

Pozdrawiam,
voytecku.


a co tu jest nie po polsku? Acura 3.2 nie ma szans z rs6 lub m5. Kierowcy z rs6 i m5 pewnie jechalis sobie lajtowo swoim tempem, a nie ścigali sie..
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Raszid » 16 maja 2007, 03:38

Grafit napisał(a):
voytecku napisał(a):
Nefar napisał(a):Acura moglbys w najlepszym wypadku popatrzec jak odjezdza to fizycznie niewykonalne objechac to auto acura 3.2

Nefar, czy mozesz napisac w miare po polsku? Z gory dziekuje.

Pozdrawiam,
voytecku.


a co tu jest nie po polsku? Acura 3.2 nie ma szans z rs6 lub m5. Kierowcy z rs6 i m5 pewnie jechalis sobie lajtowo swoim tempem, a nie ścigali sie..


Z z M5 scigalem sie Mercedesem nie Acura, a ten z rs6 no coz albo byl pijany albo zaspany w kazdym bać razie go odjechalem, fart przypadek kto wie ? Kłócił sie nie bede !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 23:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez Ks.Proboszcz » 16 maja 2007, 11:52

Raszid, po prostu przyznaj się do błędu – napisałeś bzdurę jakich mało.

Co do umiejętności posługiwania się manualem i wyścigu z RS6, to nefar ma racje, rs-ki wychodziły tylko w automacie .

Pozdrowienia z krainy realizmu .
2.5 TDI R5 150 KM
Peugeot 607 2.2 HDI '02 – już prawie 300 000 bezawaryjnych kilometrów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2006, 20:20
Posty: 24
Skąd: Tczew
Auto: Caravelle 2.5 TDI 150km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto