DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez rafusmaximus » 8 wrz 2010, 05:45

Riki napisał(a):że w X3 3.0d za 300kzł łuszczą się boczki drzwi to już poważna plama na honorze


dodam, że np. w X6 nie ma "łapki" nad drzwiami dla pasażera, co by się miał gdzie przytrzymać, gdy kierowca testuje co samochód potrafi... ostatnio sam tego doświadczyłem, miło nie było gdy się zorientowałem :D

Osobiście uważam, że 3.0 jest za "słabe" do A8, bardziej pasuje do A6... najlepszym wyborem z klekota do A8 jest jednak chyba 4.2..., ale to już może fanaberia z mojej strony – w końcu 3.0 zawsze można podkręcić ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2010, 11:17

rafusmaximus napisał(a):Podobno w M6, to nie jest oczywiste i wytrzymuje 200 tkm, bez usterek

Przy przebiegu 200kkm wymieniona jedna, prawa końcówka drążka. Lewa jest ok po 215kkm :P

To fakt, 100kkm to żadem przebieg i nie można na tej podstawie wyciągać opinii o awaryjności czy też bezawaryjności.
Zresztą, mam w rodzinie 2 Renówki, W jednej padła skrzynia (powszechny w Renówkach problem dziwnego znikania oleju) po 115kkm (rozsypała się w zasadzie tak, że nawet jedna połówka obudowy była do wymiany), w drugiej przy niewiele wyższym przebiegu poleciała turbina.
Aczkolwiek znam użytkowników którzy mając większe przeloty chwalą sobie te francuzy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 8 wrz 2010, 11:34

rafusmaximus napisał(a):dodam, że np. w X6 nie ma "łapki" nad drzwiami dla pasażera, co by się miał gdzie przytrzymać, gdy kierowca testuje co samochód potrafi... ostatnio sam tego doświadczyłem, miło nie było gdy się zorientowałem


No proszę – przyznam, że z X6 nie mam najmniejszego doświadczenia :) tylko macałem w salonie.
X3 (E83) się trochę interesowałem ponieważ kuzyn szukał takowego :) dzięki promocji na stary model (po F/L) można było zakupić X3 za cenę niższą niż.... seria 3 w sedanie. Wybór był prosty – X3. Na prawdę ciekawe auto – dla mnie trochę za małe ;) ale jeśli ktoś szuka SUVa klasy premium to polecam. Ma swoje wady (głownie elementy wykończenia wnętrza, klekoczący nawet po rozgrzaniu 2.0d silnik czy tylko 4 gwiazdki w teście zderzeniowym – niestety konstrukcja nie jest młoda, pamięta czasy E46) ale biorąc pod uwagę cenę/ogólną jakość/frajdę z jazdy no i.... fenomenalny napęd Xdrive, jestem na tak! a mieście spala mniej niz CiTD w GG :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2010, 11:59

Może wróćmy do tematu ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 8 wrz 2010, 19:09

piotrandrzej napisał(a):....Laguną II z 2003 jeździłem od nowości przez 6 lat, przejechałem 105kkm i sprzedałem. Żadnych problemów ....

po przebiegu ok. 100 tys km raczej zaden posiadacz auta nie powinien miec niekorzysnych wspomnien ponaprawczych...
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 11 wrz 2010, 11:25

Moja miała 37 tys jak ją kupiłem.

Przejechałem może 5 tys i sprzedałem.

Wiadome przy samochodzie nic się nie zepsuło, ale ten dCi naprawdę nie jest jakimś ekstra silnikiem

Dlaczego Laguna jest bardzo tania ? O czymś to świadczy.

Nie zbaczamy z tematu, dyskutujemy o Japońskich dieslach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez rafusmaximus » 12 wrz 2010, 00:41

spoko, spoko, dCi można podciągnąć pod japoński silnik, w Primerce i 2.2 :D
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Hubix » 12 wrz 2010, 09:33

1,9 – Made in France
2.2 – Made in Japan

w 1,9 chociaż bloki nie pękały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez sobus66 » 3 lut 2011, 23:45

Mialem Toyote Corolle Verso2.2 Jednym slowem koszmar.Wywalala mi caly czas plyn z ukladu chlodzenia.Wymienilem uszczelke i to samo.Nigdy wiecaj Japoncow.Chyba ze bede bardzo bogaty.
sobus66
 

Postprzez Enduro » 4 lut 2011, 00:08

sobus66 napisał(a):Mialem Toyote Corolle Verso2.2 Jednym slowem koszmar.Wywalala mi caly czas plyn z ukladu chlodzenia.Wymienilem uszczelke i to samo....

bo to nie ona była sprawcą problemu.. oglądaj dr. House, to dowiesz się, że diagnoza to podstawa ! <jupi> poprawnego leczenie..
a czy jeździsz obecnie? dyliżansem czy miejskimi publicznymi?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2011, 00:10

haha jedno auto i już zrażony do japońskich samochodów, ja tam zawsze przy Japonii będę i chciałem nawet zamienić znaczki na oplu vivaro taty na nissana :P niby to samo ale myśl że się ma japońca :P
swoją drogą te CDTI to super jeżdżą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hubix » 4 lut 2011, 00:39

Tekst użytkownika o dwóch postach jest mocno wiarygodny :D

Silnik MZR-CD jest dobry jeśli jest zadbany. Jakbym miał M6 od nowości z tą jednostką to pewnie byłbym zachwycony.

Silnik mocno wrażliwy na zaniedbania eksploatacyjne i dość delikatny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2011, 01:01

Hubix napisał(a):Tekst użytkownika o dwóch postach jest mocno wiarygodny :D

Silnik MZR-CD jest dobry jeśli jest zadbany. Jakbym miał M6 od nowości z tą jednostką to pewnie byłbym zachwycony.

Silnik mocno wrażliwy na zaniedbania eksploatacyjne i dość delikatny.


sama prawda, mieć M6 z salonu i od początku dbać i na pewno nie było by tylu kłopotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Enduro » 4 lut 2011, 11:44

Neonixos666 napisał(a):
Hubix napisał(a):Silnik MZR-CD jest dobry jeśli jest zadbany. Jakbym miał M6 od nowości z tą jednostką to pewnie byłbym zachwycony.Silnik mocno wrażliwy na zaniedbania eksploatacyjne i dość delikatny.

sama prawda, mieć M6 z salonu i od początku dbać i na pewno nie było by tylu kłopotów.

jak używane auto, po solidnym i FACHOWYM sprawdzeniu zakupisz korzystnie i dokonasz potem wszystkich koniecznych czynności serwisowych, to nie powinno być problemów...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 6 lut 2011, 10:18

Ja zrobiłem całą profilaktykę i jest OK. Nic się nie dzieje. Mazda mało pali, a silnik pracuje jakby miał co najmniej ze 150KM (a nie 136).

Nie mniej jednak nic nie zrobisz celem przeciwdziałania uszkodzenia solenoidu (padł mi jeden)

Naprawa była dość tania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 6 lut 2011, 11:51

Hubix napisał(a):..Nie mniej jednak nic nie zrobisz celem przeciwdziałania uszkodzenia solenoidu (padł mi jeden) Naprawa była dość tania.

mozne go podczepic pod elementy eksplatacyjne..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 9 lut 2011, 02:58

Ogólnie MZR-CD jest specyficznym silnikiem z typowo Japońskimi cechami.

Jeździłem czterema silnikami diesla wykonanymi w technologii Common Rail.

Silniki na CR odstawały pod kątem dynamiki od niemieckiego TDI.

Mazda jako jedyny Diesel który jeździłem jest równie szybki jak nie szybszy od TDI.

Zamiast na wyciszenie i kulturę pracy zdecydowanie bardziej postawiono tu na dynamikę i spalanie.

Auta którymi kierowałem to:

M6 CDVI
Laguna II 1,9 DCI
407 2.0 HDI
Brava 1,9 JTD

Mazda jest zdecydowanie najgłośniejsza, a silnik dość mocno klekocze. Natomiast jeśli chodzi o dynamikę i spalanie stawiam Japończyk zdecydowanie na pierwszym miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 9 lut 2011, 11:23

Hubix napisał(a):...
Mazda jest zdecydowanie najgłośniejsza, ....

to dość nietypowe spostrzeżenie, ale może ono wynikać z jakiegoś problemu z wtryskami i ich pracą.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Fans » 1 mar 2011, 10:24

2.0 D4D 110 KM Toyota Avensis 2000r. – przez 3 lata użytkowania nie miałem żadnego problemu podczas jazdy, delikatne wtryski,
2.0 CiTD 121KM M6 2004r. – delikatny, tankuję tylko "uszlachetnione" paliwo,
2.2. dCi 136 KM Nissan X-trail 2004r. – fajny silniczek, ładnie się wkręca i ciągnie tego wielkoluda do przodu, na plus, bo ma łańcuszek rozrządu
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez Hubix » 1 mar 2011, 11:39

2.2 dCi nie imponuje mocą, jeden z gorszych silników. Jest to silnik produkcji NISSANA (nie Renault)

Producent deklaruje 150 koni których ten silnik nie posiada.

Usterki tego silnika są dość poważne – pękające wały itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto