Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mateusz L » 30 paź 2014, 00:15

co do silnika 1.6 HDI to musisz wiedzieć ,że jest to problematyczna jednostka napędowa , z błedami w fazie projektowania , bądź konstrukcji .
Padające turbiny , które trzeba wymieniać wraz z zapychajacym się nagarem smokiem i sitkami olejowymi na śrubach – operacja droższa o kilkadziesiąt procent w porównaniu z resztą samochodów .Problemy z DPF / FAP , EGR , czasem padające moduły additiv siejące błędami .
Silniki potrafiące oprócz mocy generować również masę opiłków.
Plastikowe elementy dolotu topiące się przez wypalanie FAP .
Słynne podkładki pod wtryskami .


No tak... i dla tego ten badziew jest najliczniej wyprodukowanym Dieslem w historii motoryzacji, stosowanym przez bodaj 7 producentów...
Śruba kosztuje 24 zł, a sitko zgodnie z ZALECENIEM PRODUCENTA, można usunąć. Najlepiej zmieniać olej co 10- 12 tys. km. Smok, cóż- zamierzam przy wymianie oleju zajrzeć, ale nowy kosztuje 50 zł, a celem zdjęcia miski należy...odkręcić kilka śrub. EGR- jak wszędzie- pokaż mi samochód z EURO 4 w którym po 300 -400 tys km nie padnie EGR Nowy 600zł, używek pełno...można próbować czyścić... FAP- co z nim nie tak? Nowy wkład kosztuje niewiele, a zużyty czasem daje się umyć- w Peugeocie można to rozebrać na kawałki. Podkładki pod wtryskami? W wielu Dieslach występują z nimi problemy- ja odpukać nie miałem. Dodałbym kilka innych słabych punktów, ale biorąc pod uwagę, że eksploatuję taki silnik- niemal z początków produkcji, trochę włożyłem, co raz coś wyskoczy, ale przy wymianie dwumasy znajomy mechanik stwierdził, że to nie pierwsza ( w tym modelu koło dwumasowe jest bardzo trwałe), więc może mieć już i ze 400- 500 tys. km, a śmiga na pełnym syntetku i go nie bierze, do tego mimo spalonej (ych?) świec pali w mrozy i (odpukać) nie stanął póki co (raz wywalił mi płyn przez chłodniczkę oleju, ale widać było tam ingerencję "mechanika"– zapewne od FAP) a jeżdżę nim już trzeci rok , to czego mam wymagać? Osobiście wolałbym produkcję po 2010- 8-zaworowa głowica- brak łańcuszka- prostszy motor. Największą bolączką silnika 1.6 HDI jest to, że 99% mechaników do których trafiają te – skądinąd na prawdę stosunkowo nieskomplikowane silniki- powinno naprawiać co najwyżej Ursusy C 330.
Bzdura! Czynnik dodawany jest za każdym tankowaniem jeśli komputer odczyta podwyższony stan ok 7-8l.

Dokładnie tak. A, że zbiornik nie ma identycznego przekroju na całej wysokości, czujnik bada poziom, i wskazówka najpierw opada bardzo powoli, a później szybko (w 307 np.) to MOŻE być tak, że im więcej paliwa tym lepie dysponuje EOLYS, ale tego nie wiem na 100%.
Wyręcz mnie i napisz lepiej co to Eolys i co on tak dokładnie robi

A mogę ja? EOLYS jest płynem katalitycznym. Jest to roztwór tlenku ceru, który dodawany do paliwa i spalony wraz z nim (sam tlenek ceru się nie spala) powoduje obniżenie temperatury wypalania filtra do ok. 450 stopni C, przez co możliwe jest ono nawet bez "wspomagania" przy jeździe autostradowej. Jak się nie da, to np. Peugeot- włącza- grzanie szyby i lusterek, wentylator, świece żarowe, a jak i to nie dociąży silnika dostatecznie, to "dorzuca" powtrysk by osiągnąć 450 stopni na filtrze ( dla "klasycznego" filtra suchego to 550 stopni). Tlenek ceru ma tę wadę, że się nie wypala przez co się kumuluje i z czasem zatyka filtr. W najnowszych autach PSA filtr wytrzymuje (wg. prod do 240 tys.km) Filtr daje się też umyć, a cena nowego wkładu do starszych silników np. 2.0 HDI to mniej jak 1000 zł.

W skrócie- nie takie to 1.6 HDI straszne, jak niektórym się wydaje. Ogólnie silnik lepiej mieć w normalnie zbudowanym aucie- typu 407 itd, bo upakowany jest nieźle i dostęp np. w 307 to masakra i to jest największy problem, nawet przy wymianie filtra powietrza.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez marlad » 30 paź 2014, 11:59

Spokojnie kolego .
Ma swoje wady i zalety o czym wspominałem .
Całkiem sporo opisanych jest tu : http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... -hdi/tt2rj
Piszesz :
"sitko zgodnie z ZALECENIEM PRODUCENTA, można usunąć"

Hmm , Jak mam rozumieć to ,ze producent wg.Ciebie zaleca usunięcie części z układu smarowania ?

Czy to ,że zaleca się wyciągnięcie części pierwotnie przewidzianej przez konstruktorów to przejaw 100 % poprawności w fazie projektu ?

Informację o tym,że silnik ten nie do końca jest udany mam również z konsultacji z wiodącymi partnerami Schenck – bodajże największej firmy na świecie zajmującej się tematyką regeneracji turbosprężarek .
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez widmo82 » 30 paź 2014, 21:41

Janusz626 napisał(a): jeśli dalej nic nie rozumiesz

Ech... i kto to mówi :/
Janusz626 napisał(a):ja mówię tylko i wyłącznie M3 BK.

Januszu, kończ waść. Wstydu sobie oszczędź. Później do Biedronki po Vanish do wybielania. Kolejne Twoje wypowiedzi jedynie co wnoszą do tej dyskusji to... zamieszanie.

Może nie pozjadaliśmy tu rozumów, ale przynajmniej większość z nas, piszę rzeczowo i podpiera się, albo dużym doświadczeniem, albo sprawdzoną literaturą... lub to i to.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez JohnnyB » 30 paź 2014, 22:56

Mateusz L napisał(a):=
. Ogólnie silnik lepiej mieć w normalnie zbudowanym aucie- typu 407 itd, bo upakowany jest niele i dostęp np. w 307 to masakra i to jest największy problem, nawet przy wymianie filtra powietrza.


To jedyny fragment z którym się nie zgadzam :–).
Ten motor jest żywotniejszy w byudach 307, Focus itp. dlaczego ? Bo ma mniejszą masę do udźwignięcia.
Kolega który serwisuje moje auta od kilku lat pracował w Pugu, sam jeździ tylko francuzami, zan te auta, sporo się o nich od niego owiedziałem, stąd i ja przesiadłem się na franzuzy ostatnio.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez marlad » 20 lis 2014, 21:07

A tak w ogole to nsjlepiej przerobić samochód na wersję bez DPF i po problemie. Koszt to pare stowek i nie trzeba źadnych emulatorów.
Nie będzie dopalań, przybywania oleju itd.
Po przeróbce teź nie ma potrzeby , zeby czujniki temperatury i róznicy ciśnień były sprawne.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez dobrzyn22 » 21 lis 2014, 10:28

marlad napisał(a):A tak w ogole to nsjlepiej przerobić samochód na wersję bez DPF i po problemie


najlepiej to sprawdzić co jest przyczyną zapychania się/usterek DPFa...bo często nie sam DPF jest winien, tylko jest on ostatnim ogniwem w łańcuchu, a usterka tkwi zupełnie gdzie indziej...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marlad » 21 lis 2014, 12:37

Musisz wiedzieć ,że Dpf maskuje wiele problemów .Chociażby bolączki układu zasilania ( paliwo, powietrze ) , które cięźko zauważyć podczas normalnej eksploatacji
najczęściej to jest taki ciąg zdarzeń że jedziesz sobie – wywala Ci check engine ,auto traci moc i wtedy się dowiadujesz że mas problem.

Na hamowniwiele rzeczy można odgadnąć z wykresu, ale póki co jeszcze mało kto o tym wie i mało kto ma potrzebe instalacji takiego urządzenia ( pod kątem diagnostycznym )w serwisie.

Popatrz tutaj dwa takie same silniki , z tego samego roku , moce nominalnie te same , a jak różny sposób rozwijania mocy. Proszę zauważyć ,że samochód z wykresu numer 2 moment obrotowy osiąga znacznie później i jest on o ponad 10 % mniejszy niż w przypadku 100 % sprawnego wozu ( przykład numer 1 ).Zobacz też o ile wcześniej sprawny samochód osiąga moment obrotowy ( to ok 1000 rpm wcześniej !!
Przykład 1 100 % sprawny wóz 163 km seria
moc +20 %+ dpf off + egr off
Obrazek

Przykład 2 samochód po regeneracjach chemicznych DPF , przyjechał w takim trybie awaryjnym ,że miał pierwotnie 120 km. Dopiero po uwolnieniu wydechu zaczął krecić ok 160. Ale widać ,że niesprawny DPF odcisnął piętno na tym silniku ,co doskonale obrazuje wykres poniżej
mod + dpf off + egr off
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez smile » 21 lis 2014, 15:22

marlad napisał(a):Ale widać ,że niesprawny DPF odcisnął piętno na tym silniku ,co doskonale obrazuje wykres poniżej


A ja zaryzykuję tezę, że to niesprawny silnik odcisną piętno na DPF-ie. DPF został usunięty, EGR wyłączony, ale silnik ciągle niedomaga.... więc "naprawa" polegająca na usunięciu DPF-u okazała się nieskuteczna. Zresztą jak niesprawny DPF może uszkodzić silnik?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marlad » 21 lis 2014, 22:33

Słuszna uwaga, to jest zamknięty układ i jedno może uszkodzić drugie .W zasadzie często się to zdarza- pisałem ,że DPF to maskuje i jak wyskoczy Check engine to najczęściej już jest "po ptokach"

Czy Ty drogi kolego rozbierałeś kiedyś np turbinę i pozostały osprzęt po długim okresie eksploatacji z zapchanym DPF ?

Czyli mam rozumieć ,że jak auto przyjechało ze 120 km , po usunieciu DPF odzyskuje 160 , a wyjeżdza ze 190 km to znaczy,że naprawa się wcale nie powiodła ...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez smile » 21 lis 2014, 23:00

Silnik jest sprawny, jeśli uzyskuje przynajmniej fabryczną moc i moment W PEŁNYM ZAKRESIE obrotów przewidzianych przez producenta.
Po co mi diesel, który jedzie dopiero od 2400 obrotów skoro powinien jechać od 1800? Ja czegoś takiego nie uznaję za naprawę, tak jak za naprawę nie uważam usuwanie DPF. Jak jest DPF uszkodzony, wymienia się go na nowy lub regenerowany tak jak się to robi z turbiną. Jak turbina się wysypie to też się jej pozbywacie?! W przypadku turbiny jak i DPF-u przed wymianą dobrze jest znaleźć przyczynę jego uszkodzenia, aby nowy DPF / turbo nie rozpadło się znów.
Kastracja jest dobra, ale dla kotów i psów. Samochodów się tak nie traktuję.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marlad » 21 lis 2014, 23:44

Posłuchaj , bo sie trochę zawziąłeś niepotrzebnie :

1.klient zlecił nam naprawę problemu z niesprawnym DPF oraz EGR . ( ok 10 razy taniej niż w ASO )
2.Klient Uparł się na chiptuning na własną odpowiedzialność.
3.Naprawę pozostałych usterek zleci warsztatowi w swojej miejscowości .

Jesli dalej jest to niejasne dla Ciebie to mi przykro.
Bez odbioru .
Ostatnio edytowano 22 lis 2014, 00:04 przez marlad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez smile » 22 lis 2014, 00:04

To nie CB radio, że można się wyłączyć tak o z dyskusji...

Cytat z pewnej strony internetowej, do której masz odnośnik pod nikiem...
"Jak łatwo sprawdzić objawy zużytego DPF ? Po pierwsze samochód sygnalizuje nam to kontrolką , oraz przybywa oleju w silniku . Zauważamy też utratę mocy ."
Pytanie nr 1. Od kiedy przybywanie oleju w RF7 oznacza zużyty DPF?

marlad napisał(a):Słuszna uwaga, to jest zamknięty układ i jedno może uszkodzić drugie
Pytanie nr 2. Rozumiem, że chodziło Tobie o to, że silnik może uszkodzić DPF? Bo przecież nie odwrotnie, prawda?

marlad napisał(a):jak wyskoczy Check engine to najczęściej już jest "po ptokach"
A tu się mylisz i nawet nie mam potrzeby zadawać pytania nr 3.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marlad » 22 lis 2014, 00:14

Do nas trafiają najczęściej samochody podesłane z innych warsztatów,lub ASO ponieważ tam możliwości skutecznej naprawy w rozsądnej cenie się skończyły .
Z reguły "pacjenci" są w najlepszym wypadku w stanie przedzawałowym

Drugi rodzaj to osoby rozumiejące zagrożenia i chcące rozwiązać problem prewencyjnie .
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez marlad » 22 lis 2014, 13:10

Jako ,iż zboczyliśmy trochę z tematu , to chciałem Szanownych kolegów zapytać się , gdzie można opisać szerzej nasze najnowsze opracowanie , które polega na całkowitym przerobieniu samochodu z FAP / DPF , na samochód bez DPF . Obecnie jesteśmy w fazie projektu BETA dla Mazdy 6 i już kilka wozów jeździ po Polsce testując nasze rozwiązanie ( m.in Gliwice wersja 120 konna i Suwałki wersja 140 konna )


Są istotne różnice w porównaniu do metod stosowanych dotychczas !!

P.S w chwili obecnej pracujemy nad pozostałymi modelami Mazdy i Fordami 1.6 HDI
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez adam_b96 » 22 lis 2014, 21:05

do roboty 5 km. Dlatego brałem benzynę. Diesel z DPF przez wiele osób jet po prostu źle eksploatowany. Z drugiej strony trudno mieć na to wpływ kupując auto z drugiej ręki. Moim zdaniem – najlepsze rozwiązanie to wywalić go + emulacja jak najwcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Marianek » 23 lis 2014, 19:20

Marlan, bez obrazy wiedze masz i z niej korzystasz, ale w sposób inny niż na forum powinieneś.
Czytając jakiekolwiek podjęte przez Ciebie tematy wszystkie kierujesz na usuniecie DPF i to najlepiej za pomocą Twojego serwisu. Skutek będzie odwrotny od zamierzonego.
Bardzo cenna jest wiedza takich ludzi jak TY, ale nie w ten sposób.
Popre słowa Smile jak wielu tu z nas posiadaczy aut z DPF, DPF nie jest problemem auta.

adam_b96 napisał(a):Moim zdaniem – najlepsze rozwiązanie to wywalić go + emulacja jak najwcześniej.

Kiedyś zmienisz zdanie :) tak jak ludzie zmienili zdanie do katalizatora kiedyś masowo usuwanego.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez smile » 23 lis 2014, 19:28

A ja zwrócę uwagę na jeszcze jeden aspekt...

Kolego marlad, a czy usuwanie DPF jest zgodne z literą prawa?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez adam_b96 » 23 lis 2014, 20:39

smile napisał(a):A ja zwrócę uwagę na jeszcze jeden aspekt...

Kolego marlad, a czy usuwanie DPF jest zgodne z literą prawa?


no jasne, że nie jest.

@ marianek
nie mówimy o usuwania sprawnego filtra DPF tak o na zapas. Mówimy o autach w których już problem występuje lub z racji eksploatacji będzie występował cyklicznie. Zapchany filtr cząstek stałych to zwiększone dawki paliwa przez komputer aby go wypalić. Tak zwiększone że paliwo aż miesza się z olejem z gładzi i zbierane jest przez pierścienie do miski. Olej traci swoje właściwości smarne i postępuje degradacja silnika..

znam przypadki, że auto które spalało do tej pory 1l na 10 tys km oleju nagle cudem przestało "spalać olej". Okazało się że paliwo przy niesprawnym DPF rozrzedzało olej i jego ilość z paliwem rosła.

Producenci się do tego nie przyznają ale przecież zarabiają głównie na serwisie, sprzedaży i wymiany części., ścinając marże przy sprzedaży nowych aut dużo poniżej 5%. Filtr cząstek stałych jest doskonałym przykładem ochrony środowiska kosztem degradacji silnika i aby to zrozumieć trzeba wiedzieć co to "cząstka stała" i przy jakich parametrach pracy i warunkach drogowych, najwięcej ich produkuje silnik diesla.

Dopisano 23 lis 2014, 20:43:

Potwierdzam. DPF nie jest problemem. Diesel z DPF przez wiele osób jet po prostu źle eksploatowany. Z drugiej strony trudno mieć na to wpływ kupując auto z drugiej ręki. Pokonując 100km po autostradzie wydzieli się kilkukrotnie mniej mg cząstek stałych niż pokonując te 100km po drogach w polsce gdzie co chwile mamy teren zabudowany i w przeważającej większości użytkowników niewłaściwie dobierających biegi typu 4 bieg przy 60 km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez marlad » 23 lis 2014, 22:57

Kolego , a czym się rózni usunięcie DPF , od wymiany na zamiennik ,albo włożenie filtra po regeneracji ?
Lub wymiany żarówki na inną niż montowaną przez producenta , lub nawet oklejenia szyb przyciemnianą folią ?

Tylko przemyśl temat proszę dwa razy zanim odpowiesz bo stąpasz po niepewnym gruncie <ok>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez loockas » 23 lis 2014, 23:06

marlad napisał(a):Kolego , a czym się rózni usunięcie DPF , od wymiany na zamiennik ,albo włożenie filtra po regeneracji ?
Lub wymiany żarówki na inną niż montowaną przez producenta , lub nawet oklejenia szyb przyciemnianą folią ?


1. Auto wyposażone fabrycznie w DPF po usunięcie nie powinno przejść przeglądu technicznego
2. Auto wyposażone fabrycznie w DPF po wymianie na nowy/zregenerowany przejdzie przegląd techniczny
3. Auto z nieoryginalną, lecz homologowaną żarówką przejdzie przegląd techniczny
4. Auto z przyciemnionymi tylnymi szybami przejdzie przegląd techniczny

Jak jest inaczej, to proszę rozwiń temat.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto