Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez domin1979 » 5 lis 2009, 19:40

tery napisał(a):Powiem Ci więcej, np. trzylitrowy diesel Audi 3.0 TDI o mocy 240 KM, 500 Nm, przy sporo niższym spalaniu 8 litrów, ma parametry o lata świetlne lepsze niż tak zachwalany przez ciebie 260 KM DISI Mazdy, który spala 6 litrów więcej.
Bredzisz...
Q5 bo jemu najbliżej do CX-7 z 3.0 TDI średnia spalania 10.30 l
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_s=170
CX-7 – 11.8 l, dajmy nawet 12 l http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... fueltype=2
Są to dane RZECZYWISTE, nie KATALOGOWE.

Cena Q5 3.0 tdi zaczyna się od 211 tys. :|

O czym Ty w ogóle gadasz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Sevyoruum » 5 lis 2009, 20:04

Jak mozna w ogole porownywac jakiegokolwiek diesla z jakakolwiek benzyna? Diesel z zalozenia mniej pali.

I co to ma do rzeczy, ze diesel Audi ma parametry o lata swietlne lepsze od Mazdy? Mozna znalezc lepsze jednostki benzynowe, gorsze jednostki benzynowe i tak samo lepsze i gorsze diesle od Mazdy. Ale co to ma teraz do rzeczy?

Tery, wez zadzwon do Hondy zeby Ci wreszcie dali ten samochod. Moze jak dostaniesz nowa zabawke to przestaniesz pisac tyle glupot.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez domin1979 » 5 lis 2009, 23:23

Sevyoruum napisał(a):I co to ma do rzeczy, ze diesel Audi ma parametry o lata swietlne lepsze od Mazdy? Mozna znalezc lepsze jednostki benzynowe, gorsze jednostki benzynowe i tak samo lepsze i gorsze diesle od Mazdy. Ale co to ma teraz do rzeczy?
Mnie ciekawi gdzie te lata świetlne? Za 60 tys. więcej można przebierać do woli... Ile jest silników poniżej 2.5 litra z 260 KM? Ile za 150 tyś. w klasie SUV/crossover?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 5 lis 2009, 23:36

domin1979 napisał(a):Q5 bo jemu najbliżej do CX-7 z 3.0 TDI średnia spalania 10.30 l


To napisz też ile spala Q5 2.0 TDI 170 KM i podaj odpowiednio parametry 2.2 MZR-CD oraz porównaj osiągi i elastyczność...zrób to proszę, aby wszyscy korzystający z forum mogli się zapoznać.


domin1979 napisał(a):CX-7 – 11.8 l,


Porażka... DISI tyle spala w trasie a nie średnio, w mieście 14-16 litrów...czyli średnio 13. Wynik 11,8 to z pomarszczonym tyłkiem w ruchu pozamiejskim...nie bądźcie hipokrytami...mam znajomego, który ma DISI.

Wykres krzywej mocy CRV z hamowni już macie, wklejcie wykres CX-7 MZR-CD a jak będziecie porównywać to nie zapomnijcie dla przyzwoitości wziąć pod uwagę te dwa górne, gdzie CRV ma odpowiednio173KM i 403Nm.

Ad rem...CX-7 173 KM MZR-CD jest klasę wyżej niż CRV CDTi 140 KM. Co za tym idzie i co z tego wynika? Proszę bardzo piszcie...gdzie ta wyższość ? Wymiary zewnętrzne i design...stara śpiewka i zdarta płyta. Auto z klasy wyżej które nie oferuje navigacji, śmiech na sali...Co poza tym cukiernicy?


Sevyoruum napisał(a):Jak można w ogóle porównywać jakiegokolwiek diesla z jakakolwiek benzyna?


Moja intencja była trochę inna...Dla tych co mają problem z podtekstami – Można mieć potężne i ekonomiczne auto a nie krowę co dużo ryczy a mało mleka daje czytaj. DISI... o tym już było x-razy, ale to jak groch o ścianę...

Wyśmiewany klekot:240 KM, średnie spalanie 10litrów(niech będzie) przyśpieszenie 6,5 s. do setki ( podobno klekot do tego nie służy waszym zdaniem, bo od tego jest benzyna). Elastyczność wiadomo...

Benzyna:258KM, średnie spalanie 13,5 litra (realne), przyśpieszenie 7,6s.

A tak na koniec – jeżeli ktoś uderza poniżej pasa, to niech się nie dziwi, że druga strona czyni to samo. W kwestii diesla w CX-ie i tego co oferuje zacietrzewienie jakich mało...Lukier płynie jak Wołga szeroka...smacznego Panowie.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Globy » 5 lis 2009, 23:56

Ech, przykro patrzeć, jak z Ciebie płynie żółć. Nie wiem tylko, o co. Że podjąłeś zły wybór? Nasze kondolencje. Jeśli ktoś tu czegoś broni, to co najwyżej obiektywizmu, bo forum MazdaSpeed to nie spęd nastolatków podniecających się papierkami z gum Turbo.

tery napisał(a):Ad rem...CX-7 173 KM MZR-CD jest klasę wyżej niż CRV CDTi 140 KM. Co za tym idzie i co z tego wynika? Proszę bardzo piszcie...gdzie ta wyższość ? Wymiary zewnętrzne i design...stara śpiewka i zdarta płyta. Auto z klasy wyżej które nie oferuje navigacji, śmiech na sali...Co poza tym cukiernicy?

Widzę, że trzeba Ci jasno napisać. NIE WYŻEJ, tylko SUV kontra crossover. Wbij teraz grzecznie Wikipedię na pasku adresu swojej przeglądarki i przyswój proszę obydwie definicje. Mieszasz w konwulsjach auta z różnych półek, bo niestety innych argumentów nie masz... Chyba, że te, które sami podajemy. Poleciłbym Ci przejażdżkę BMW 330d albo Dżagiem XF w klekocie, żebyś zobaczył, co to znaczy dobry silnik diesla, ale wtedy mógłbyś popaść w depresję. Inna sprawa, że jeśli oczekujesz od 260-konnego crossovera średniego spalania rzędu 10 litrów, to powinieneś poprzestać na tych papierkach z gum Turbo.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez jancio68 » 6 lis 2009, 01:03

My o zupie a tery o d****.
Nie masz -ajsitidiaj, bo ci go nie dali, więc nie bardzo jest o czym mówić. Nie masz Cx-a ani w MZR-CD ani DISI.
Rzucasz danymi,napędy i osiągi, mieszasz modele i marki-kupy to się nie trzyma a za chwilę się obrazisz, że tracimy cierpliwość.
Ochłoń. Wypij szklankę zimnej wody. Pochowaj katalogi, ulotki i wykresy i cenniki, które zbierałeś po wszystkich salonach i napisz coś z własnej autopsji i swojego doświadczenia. Będzie ciekawiej.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 6 lis 2009, 09:32

tery napisał(a):Porażka... DISI tyle spala w trasie a nie średnio, w mieście 14-16 litrów...czyli średnio 13. Wynik 11,8 to z pomarszczonym tyłkiem w ruchu pozamiejskim...nie bądźcie hipokrytami...mam znajomego, który ma DISI.
Podałem dane rzeczywiste od ludzi. Widocznie Mazdy jeździły po trasach, a Audi po mieście, akurat tak się złożyło specjalnie dla Ciebie... <lol> .
Ja mam średnie spalanie 12.4 i po trasach jeżdżę w połowie i nie mam "znajomego" tylko sam jeżdżę...
Wg Ciebie powinniśmy porównać średnie spalanie Q5 do spalania Mazdy w mieście? :|
tery napisał(a):Wyśmiewany klekot:240 KM, średnie spalanie 10litrów(niech będzie) przyśpieszenie 6,5 s. do setki ( podobno klekot do tego nie służy waszym zdaniem, bo od tego jest benzyna). Elastyczność wiadomo...
"Wyśmiewany" klekot ma 3 litry pojemności i żeby na siłę coś udowodnić czepiłeś się silnika za jedyne 210 tys. w wersji podstawowej, a to dlatego, że brakło Ci argumentów w innej półce cenowej.
Ode mnie wszystko na ten temat.
Z żonglowaniem danymi bardziej byś się nadał do sejmu niż tu, taka sugestia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Lucass » 6 lis 2009, 10:34

domin1979 napisał(a):Wyśmiewany" klekot ma 3 litry pojemności i żeby na siłę coś udowodnić czepiłeś się silnika za jedyne 210 tys. w wersji podstawowej, a to dlatego, że brakło Ci argumentów w innej półce cenowej.


Ja chciałem dodać od siebie że Q5 3.0 TDI z godziwym wyposażeniem to grubo ponad 210 tys. Cena wyniesie ok.240 tys. PLN. W Audi model "podstawowy" istnieje tylko w cenniku a więc wirtualnie. Nie można takim wyjechać.

Tery , kupił byś za tyle to Q5 3.0 TDI ??? Ja napewno nie skoro świeżutki Lexus RX450hybrid kosztuje ok.270 tys.PLN i jego napęd jest technologicznie parę lat świetlnych przed 3.0TDI , o gabarytach już nie wspominam.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Sevyoruum » 6 lis 2009, 13:37

Panowie. Porownywac Lexa do tego Q5? Do naszego CX'a? Tez troche nie na miejscu :) Inna bajka.
Troszku o tym Lexie wiem i jesli ktos ma tyle pieniedzy- polecam.

Wracajac do tematu. Tery, jesli Twoj znajomy ma tak wysokie spalanie, to mu powiedz, ze nie potrafi prowadzic. Ja w SWOIM, powtarzam SWOIM, a nie cudzym aucie mam srednia 12,1. Jezdze i po miescie i w trasie. Jesli mi powiesz, ze mu zaluje, ze jezdze jak emeryt- zapraszam na przejazdzke w trase. Zobaczysz gdzie jezdze przepisowo, a kiedy jeszcze bardziej przepisowo, wtedy zobaczysz spalanie i sam ocenisz czy zaluje mu obrotow i benzyny czy nie.

Ponadto Tery jestes smieszny. Porownujesz mi Q5 3,0. Ile ono tam kosztuje? 211tys? Bez wyposazenia, z wyposazeniem okolo 240? Tak? Tyle to bylo? Najpierw marudzisz, ze to, ze masz pienaidze, nie oznacza, ze bedziesz je wydawal na paliwo, bo sobie DISI chce palic. Ok. A teraz pokazuje mie auto o 60-90tys drozsze i ono bedzie spalac mniej, ale te kilkadziesiat tysiecy dolozysz tak? Bo nie pojdzie na paliwo. Zalosne.

Albo chcesz miec auto, bo po prostu chcesz je miec, wchodzisz kupujesz. Albo jestes rozsadny, analizujesz i kupujesz to co jest Ci potrzebne- w tym wypadku CRV. Tylko po co Ty tyle psioczysz. Chcesz nam obrzydzic CX'a? Nie da sie. Na razie jestem bardzo zadowolony z tego wyboru, a jak mi sie znudzi to pojde kupic Lexa i Tobie nic do tego. Sobie chcesz obrzydzic? Rob to z łaski swojej gdzie indziej- np w jakims salonie MAzdy, niech oni tez sie posmieja.

Domin- tery juz powiedzial, ze nie glosowal na polskie obietnice. To sie domyslamy na kogo glosowal. Mnie naprawde cala ta dyskusja na poziomie łopatki i foremki nie dziwi. Teraz przynajmniej wiem, ze wybory w Polsce nie sa falszowane:)

(edit by Globy: proszę nie dyskutować o polityce w tym temacie)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez arp007 » 7 lis 2009, 12:43

sorry za OT. panowie, podziwiam wasza dyskusje z terym. mysle jednak iz kilkanascie postow temu doszla ona do sciany i dalej nie przesunie sie ani na jote. wydaje sie, ze wiekszosc, jesli nie wszystko, w walkowanym przez niego temacie, zostalo juz powiedziane. czy aktualnie, w oczekiwaniu na relacje pierwszych uzytkownikow MZR-CD, nie byloby prosciej zignorowac terego i jego posty?

cheers, a
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 10:02
Posty: 31
Skąd: warszawa
Auto: cx-7

Postprzez Globy » 7 lis 2009, 19:24

Też tak sądzę, dlatego zapomnijmy o koledze, który w październiku miał odebrać swoją CR-V. Jeśli kogoś ciekawią pikantne wycinki, przeniosłem je do Kosza. Pewnie lada dzień będzie test Mazdy na Onecie, a o ile dobrze sprawdziłem, do naszej redakcji CX-7 z dieslem trafi na początku grudnia. W tym tygodniu wpadnę do Bołtowicza i umówię się na jazdę próbną.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Deniorek » 16 lis 2009, 13:56

W najnowszym Top Gear (12/2009) test nowego CX-7 silnikiem diesela. Niestety nieźle go zbesztali. A recenzję zakończyli tak: "W przeciwnym razie CX-7, w sumie naprawdę dobry samochód, będzie miał problem, by wjechać na szczyty. Szczyty list sprzedaży w Europie".

"Opinia: Dobrze, że wreszcie w CX-7 jest turbodiesel, jednak konkurenci mają o wiele lepsze silniki na olej napędowy".

Hehe, mój faworyt: "Uważam, że obok Forda Kuga właśnie Mazda CX-7 jest najlepszym autem udającym SUV-a". Ale ciii, później nie popeniają błędu i jest crossover. :)

Co do silnika i uzasadnienie co jest nie tak: "Wyraźnie brakuje momentu obrotowego, którego maksymalna wartość uzyskiwana jest dopiero przy 2000 obr./min" i przedstawianie sytuacji, że na wyższym biegu auto będzie zwalniać na podjeździe. "Trzeba więc uważać na wskazania obrotomierza".

"Japończycy muszą go jeszcze dopracować".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez tery » 16 lis 2009, 18:30

Deniorek coś Ty napisał...jakim prawem... przecież musisz wiedzieć, że nie wolno..że to temat tabu. CX-7 MZR-CD to najzaje...e auto i ani mru mru... <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 16 lis 2009, 18:36

Deniorek napisał(a):Opinia: Dobrze, że wreszcie w CX-7 jest turbodiesel, jednak konkurenci mają o wiele lepsze silniki na olej napędowy".


Nieprawdanieprawdanieprawda, kłamstwo i fałsz... hahaha
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 16 lis 2009, 22:02

tery, ciekawy jestem ile masz lat...
Poza tym pisz w JEDNYM poście.
Deniorek napisał(a):Co do silnika i uzasadnienie co jest nie tak: "Wyraźnie brakuje momentu obrotowego, którego maksymalna wartość uzyskiwana jest dopiero przy 2000 obr./min" i przedstawianie sytuacji, że na wyższym biegu auto będzie zwalniać na podjeździe. "Trzeba więc uważać na wskazania obrotomierza".

A tu co innego, z ciekawości śledzę testy ale póki co nie natrafiłem na dane z elastyczności:

And it’s a similar story once you pull away. The 2.2-litre diesel engine is a development of the unit first fitted to the Mazda 6, but here it gets an uprated turbocharger and intercooler, and it does a fantastic job of hauling the 1,800kg CX-7 along. In gear acceleration feels livelier than the 0-60mph time suggests, and despite a hint of clatter on start up it revs smoothly and there’s a pleasing warble from the single exhaust once it’s warmed through.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... iesel.html

Cały czas czekam na jakieś konkretniejsze dane chociaż zapewne Top Gear (ten z BBC) jest mi bliższy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez maler » 17 lis 2009, 15:24

Skoro można po angielsku, to tutaj też ciekawa opinia w teście opublikowanym wczoraj o wymownym tytule "Slower but better".

Najpierw jest mowa o tym, że przyśpieszenie wzrosło w porównaniu z poprzednim motorem benzynowym z 8 do 11,3 s. i dalej:
Does this matter? No, not a bit. The older car was considerably faster than it needed to be, and the performance of this one is quite adequate. What's more, the diesel is if anything even better to drive than the petrol model was. Its ride quality is absolutely outstanding for something so large, and it handles more nimbly than its shape would lead you to imagine. Everything is smooth and well-controlled, even when you're horsing along a deserted back road.


oraz
The height and weight of the CX-7 become more apparent the harder you press on, of course, but there is never a sense that the car is saying, "Stop! This is too much for me." The message is more like, "I have no problem with this, but do bear in mind that I'm larger and heavier than the hot hatch you seem to take me for. As long as you remember that, we'll be fine.


http://www.carkeys.co.uk/launches/mazda/16906.asp
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 12:53
Posty: 22
Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT

Postprzez Robinson » 22 lis 2009, 12:31

domin1979 napisał(a):
jancio68 napisał(a):W Cx sylwetka, nadwozie, układ kierowniczy, hamulce i napęd wiele obiecują i w przypadku 2.3 DISI to się spełnia. Z dieslem popadłbym w depresję gdyby C-crossery, Outlandery i wszelkie Ravki mnie objeżdżały jak wóz konny. Pozostaje się ścigać z Navarami, Hilluxami i innymi taczkami. Masakra.
Dokładnie moje odczucia. Czy to jest to samo 2.2 co w M6? Ten wydaje się fajny, a tu taka padaka... 11.5 s w cenie 150 tys. to DOWCIP! Wyprzedzanie z potem na czole albo pełnymi gaciami ;)
Odjedzie mu Astra 1.8 kombi! <lol>


Od 2 tygodni jezdze nowym dieslem. Wczesniej jezdzilem mondeo 2.0 benzyna 16V i powiem wam, ze jezeli chodzi o wyprzedzanie to jestem zaskoczonyale mazda sie duzo lepiej zbiera niz mondeo. W miescie przy delikatnej jezdzie wychodzi 9l/100km w trasie przy 120km/h spala 8l/100km. Ogolnie jestem zadowolony z zakupu. :D Jezeli chodzi o przyspieszenie to moim zdaniem wychodzi mi okolo 10s a nie jak podaje fabryka :)
Robinson
 

Postprzez maler » 22 lis 2009, 23:22

Robinson, gratulacje! Jak inne wrażenia z jazdy? hałas, komfort jazdy itp.? Czy można gdzieś zobaczyć zdjęcia tego Twojego autka? Też na nie czekam – będę miał w tym tygodniu. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 12:53
Posty: 22
Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT

Postprzez BEN » 23 lis 2009, 09:17

No i widzicie Malkontenci 2 osoba która kupiła CX z dieslem i 2 zadowolona. a szykuje się 3 i myślę że będą następne.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez tery » 23 lis 2009, 14:54

BEN napisał(a):No i widzicie Malkontenci 2 osoba która kupiła CX z dieslem i 2 zadowolona.


To, że auto będzie miało nabywców nie jest odkryciem. Nie jest to jednak bynajmniej żadnym potwierdzeniem , iż ten silnik jest odpowiednio elastyczny i udany.

Robinson napisał(a):Wczesniej jezdzilem mondeo 2.0 benzyna 16V i powiem wam, ze jezeli chodzi o wyprzedzanie to jestem zaskoczonyale mazda sie duzo lepiej zbiera niz mondeo.


To raczej normalne, że 173 konny diesel jest elastyczniejszy od 145 konnej benzyny.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto