Mazda3 2013– (BM) w mediach
Obszerny artykuł "Mazda 3 & Company" w najnowszym AMiS, gdzie w szranki stają M3, 308 i Focus. Tematem przewodnim testu jest porównanie układów napędowych i dobrano auta o podobnej specyfikacji (120-125KM, manual, benzyna), ale różnej konstrukcji: Foka 3 cylindry 1.0 turbo, 308 4 cylindry 1.6 turbo, M3 4 cylindry 2.0 wolnossący.
Za całokształ wygrywa test 308 (385pkt/500), M3 i Foka po 381pkt. W klasyfikacji cena/punkt wygrywa M3
W kategorii napęd wygrana M3, w tym wyniki średniego spalania: M3 – 6,9l, 308 – 7,3l, Focus 7,5l. W kontekście poprzedniego testu z Motoru ciekawie brzmi podsumowanie wyników Mazdy: ""Zbierając najwyższe noty w kategorii napęd udowadnia, że downsizing nie jest jedyną słuszną drogą. Imponuje właściwościami jezdnymi i przestronną kabiną (?!). I wygląda na auto droższe niż jest".
Po szczegóły zapraszam do AMiS
PS. Kolejny raz ubawiło mnie dziennikarskie podejście do tematu spalania: na 1 stronie miesięcznika zapowiedź zawartości, w tym rubryka "Zdziwienie miesiąca", gdzie znajdujemy jako pierwsze wymienione: Nie tylko downsizing (2 litrowy silnik Mazdy 3 zużywa tylko o 0,1l paliwa więcej (?!) niż mniejszy silnik Focusa 1.0... W samym teście na który się powołują wychodzi im spalanie w M3 niższe o 0,6l
Za całokształ wygrywa test 308 (385pkt/500), M3 i Foka po 381pkt. W klasyfikacji cena/punkt wygrywa M3
Po szczegóły zapraszam do AMiS
PS. Kolejny raz ubawiło mnie dziennikarskie podejście do tematu spalania: na 1 stronie miesięcznika zapowiedź zawartości, w tym rubryka "Zdziwienie miesiąca", gdzie znajdujemy jako pierwsze wymienione: Nie tylko downsizing (2 litrowy silnik Mazdy 3 zużywa tylko o 0,1l paliwa więcej (?!) niż mniejszy silnik Focusa 1.0... W samym teście na który się powołują wychodzi im spalanie w M3 niższe o 0,6l
O, to muszę kupić AMiS 
Pierwszy raz w teście jest chyba wersja M3 w kolorze białym metalic: wow
Do tego czarne fele 18" i ...

Do tego czarne fele 18" i ...

No to tym bardziej muszę kupić ten numer pisma 
Test M3 165KM polskiego dziennikarza: http://www.youtube.com/watch?v=zydutwfNJ9c
Dobrze się go słucha, jest dość surowym recenzentem, do dzisiaj kojarzę odcinek, gdzie dziwił się że ktoś może uważać Lexusa za konkurencję dla europejskich marek premium
.
Ciekawa dyskusja w komentarzach pod filmem.
Dobrze się go słucha, jest dość surowym recenzentem, do dzisiaj kojarzę odcinek, gdzie dziwił się że ktoś może uważać Lexusa za konkurencję dla europejskich marek premium
Ciekawa dyskusja w komentarzach pod filmem.
@jaketherake wcześniej oglądałem ten test i raczej nie zgodzę się z uwagą dot. "kompletnie nie intuicyjnego systemu inforozrywki" (przy okazji chyba w auto świat rozwiązania bardzo chwalone za ergonomię hehe), sam się tym bawiłem i było to wg. mnie na tyle intuicyjne, że szybko się w tym można było połapać.
Co do jakości i małej ilości miejsca to gość też nieco przesadza
Co do jakości i małej ilości miejsca to gość też nieco przesadza
A ja obejrzałem ten "test" M3 i dla porównania jego inne "testy" kompaktów (Peugeot 308, Toyota Auris, Vw Golf) i powiem tak: koleś pitoli jak potłuczony, a rzeczowych uwag jest jak na lekarstwo:
* stosuje dużą dowolność ocenianych elementów
* Peugeota chwalił za rzeczy, o których w Mazdzie nawet nie wspomniał (np. 6-biegowa skrzynia)
* "nieintuicyjność systemu inforozrywki" – no błagam, nie każdemu musi się podobać odcinanie touchscreena podczas jazdy, ale dla mnie używanie touchscreena (który jak wiadomo ma tę wadę, że nie da się go wciskać na czuja, więc skutecznie odwraca uwagę od drogi) do mieszania wszystkim łącznie z klimatyzacją to jest dopiero porażka. Nawet jakby uznać, że dodawanie stacji do ulubionych jest rzeczywiście nieintuicyjne (chociaż mam wrażenie, że złośliwe uwagi o braku przycisków 1-6 do wyboru ulubionych stacji to typowy argument z
wzięty, bo pewnie ich nie ma również w innych samochodach z touchscreenem) to i tak jest to czynność wykonywana dużo rzadziej niż zmiana źródła dźwięku, przełączanie między stacjami itp, a tutaj akurat ciężko się jakoś specjalnie przyczepić
* uwagi nt. spalania – no to już apogeum mniemanologii i widzimisizmu w wykonaniu tego człowieka
O M3 mówi, że pewnie można osiągnąć 6 litrów w cyklu mieszanych (silnik 165KM – to niech osiągnie
), a o Peugeocie, że pewnie pali w tracie 4.5l, bo w mieście mu spalił prawie 9
. Przy takim porównaniu to w Mazdzie powinien piać z zachwytu nad niskim zużyciem paliwa.
* Auris – w komentarzach został zjechany za pretensje do wkręcania się na obroty, z których wychodziła jego totalna ignoracja w zakresie działania przekładni CVT
* słaba jakość kanapy, bo da się ją podnieść do góry? Szczerze mówiąc w trakcie oglądania samochodu w życiu bym nie wpadł, żeby coś takiego sprawdzać i oceniać to w jakikolwiek sposób
* teksty o Niemcach w lochu – drętwe i niesmaczne jak kawały mojego kolegi o pedofilii
Mówię to jako człowiek, kŧóry do tej nacji bynajmniej nie pała entuzjazmem
Podsumowując: obejrzę jeszcze parę odcinków, żeby się pośmiać – ale z autora, a nie żartów. Posiadając omawianą M3 jestem przekonany, że inne "testy" tego pana można rozbić o kant
* stosuje dużą dowolność ocenianych elementów
* Peugeota chwalił za rzeczy, o których w Mazdzie nawet nie wspomniał (np. 6-biegowa skrzynia)
* "nieintuicyjność systemu inforozrywki" – no błagam, nie każdemu musi się podobać odcinanie touchscreena podczas jazdy, ale dla mnie używanie touchscreena (który jak wiadomo ma tę wadę, że nie da się go wciskać na czuja, więc skutecznie odwraca uwagę od drogi) do mieszania wszystkim łącznie z klimatyzacją to jest dopiero porażka. Nawet jakby uznać, że dodawanie stacji do ulubionych jest rzeczywiście nieintuicyjne (chociaż mam wrażenie, że złośliwe uwagi o braku przycisków 1-6 do wyboru ulubionych stacji to typowy argument z

* uwagi nt. spalania – no to już apogeum mniemanologii i widzimisizmu w wykonaniu tego człowieka

* Auris – w komentarzach został zjechany za pretensje do wkręcania się na obroty, z których wychodziła jego totalna ignoracja w zakresie działania przekładni CVT

* słaba jakość kanapy, bo da się ją podnieść do góry? Szczerze mówiąc w trakcie oglądania samochodu w życiu bym nie wpadł, żeby coś takiego sprawdzać i oceniać to w jakikolwiek sposób
* teksty o Niemcach w lochu – drętwe i niesmaczne jak kawały mojego kolegi o pedofilii
Podsumowując: obejrzę jeszcze parę odcinków, żeby się pośmiać – ale z autora, a nie żartów. Posiadając omawianą M3 jestem przekonany, że inne "testy" tego pana można rozbić o kant

jaketherake napisał(a):W klasyfikacji cena/punkt wygrywa M3W kategorii napęd wygrana M3, w tym wyniki średniego spalania: M3 – 6,9l, 308 – 7,3l, Focus 7,5l.
Widać jakie te trzycylindrowe 1.0 ma sens
child napisał(a):Nawet jakby uznać, że dodawanie stacji do ulubionych jest rzeczywiście nieintuicyjne
Przecież żeby dodać stacje do ulubionych wystarczy przytrzymać wciśnięte pokrętło przez kilka sekund.
Chyba łatwiejszego rozwiązania już nie może być.

- Od: 22 lis 2013, 20:18
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 Sedan 2.0 SKYACTIV-G (120 KM)
W najnowszym Motorze porównanie M3 120KM i Focusa 1.0 125KM. Nie wdając się w szczegóły (Mazda oczywiście wygrywa test), zaskoczyło mnie badanie aut na hamowni. W M3 wyszło, że zamiast 120KM, ma... 140KM! 
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
- Od: 11 gru 2013, 18:14
- Posty: 31
- Auto: Mazda 3 skyenergy sedan 2.0 120KM
bjorm napisał(a):Ruch (ukrycie KM 120vs140) aby więcej doić z dopłacających do 165KM, ale to raczej oczywiste.
przykładowo w octavi między wersją 140km, a 180km różnica w cenie 8000zł, więc te 4500zł w tym wypadku nie jest zbyt wygórowane. Jechałem wersją 120 i 165 konną i o ile po mieście różnicy prawie żadnej (oba do ruszania spod świateł się nie nadają), o tyle na obwodnicy jest już odczuwalna. Wersja 165km daje duży zapas przy wyprzedzaniu, a na tym mi najbardziej zależało. Pewnie główną różnicę daje zestopniowanie skrzyni, ale i tak nie czuję się wydojony
- Od: 8 lut 2014, 23:47
- Posty: 24
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 3 BM SkyEenergy 165KM HB 2013
Celnie kolega to ujął
Gdyby było dostępne w Polsce M3 z 2.5l (z normalną akcyzą
), to byłby mój faworyt. Coś jak z tej recenzji: http://www.themotorreport.com.au/58192/ ... -australia

forrest40 napisał(a):2.5 184kmjednak akcyza to w tym wypadku słowo klucz
W Polsce to by było 2.5l 192km
No, ale akcyza...

Gdyby kogoś interesowało jak działa WI-Fi w Madzi to pod poniższym linkiem coś znajdzie:
http://caraudio.auto-swiat.pl/1-mazda-3-internet-samochodzie
http://caraudio.auto-swiat.pl/1-mazda-3-internet-samochodzie
Wszystko ładnie, pięknie... tylko aby mieć internet trzeba mieć włączoną usługę w telefonie tethering (*)...
Generalnie usługa dodatkowo płatna... O tym już autor nie wspomniał
"Musisz udostępnić połączenie internetowe poprzez Wi-Fi w telefonie. Nie jest to szczególnie trudne i co ważne: nie wymaga specjalnych inwestycji w telefon. Większość nowoczesnych telefonów umożliwia udostępnienie połączenia poprzez Wi-Fi."
brawo
(*) – wyjaśnienie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tethering
Generalnie usługa dodatkowo płatna... O tym już autor nie wspomniał
"Musisz udostępnić połączenie internetowe poprzez Wi-Fi w telefonie. Nie jest to szczególnie trudne i co ważne: nie wymaga specjalnych inwestycji w telefon. Większość nowoczesnych telefonów umożliwia udostępnienie połączenia poprzez Wi-Fi."
brawo
(*) – wyjaśnienie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tethering
Dodatkowo płatna to chyba w UK
W Polsce się z tym nie spotkałem.
W artykule koleś się wyraźnie gubi – pisze, że trzeba udostępniać przez WiFi, po czym wspomina Aha i Stitchera, które akurat z telefonem łączą się przez Bluetooth. Mnie to zresztą strasznie denerwuje – niektóre usługi działają tylko przez BT, a inne tylko przez WiFi. Dodatkowo całe to ustrojstwo jest dość wybredne, jeśli chodzi o łączenie się z WiFi...
W artykule koleś się wyraźnie gubi – pisze, że trzeba udostępniać przez WiFi, po czym wspomina Aha i Stitchera, które akurat z telefonem łączą się przez Bluetooth. Mnie to zresztą strasznie denerwuje – niektóre usługi działają tylko przez BT, a inne tylko przez WiFi. Dodatkowo całe to ustrojstwo jest dość wybredne, jeśli chodzi o łączenie się z WiFi...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość