Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez knyklu » 12 maja 2009, 11:20

No to poza czymś z hamulcem/abs (coś jeszcze nie określone) do wymiany mam łożysko z przodu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1376819#1376819
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez wertopser » 12 maja 2009, 12:09

ale lozysko normalne ze trzeba wymieniac co jakis czas :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez GroMo » 12 maja 2009, 21:37

Czy to normalne, że w przeciągu roku spaliły mi się 2 komplety żarówek do lamp przednich H4??
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez Pyton162 » 13 maja 2009, 14:20

witam , jade w sobote ogladac mazde 323 fbj, na co zwracać uwage w tym modelu ? silnik 1.5 , gdzie sie pojawiaja ognisa korozji, czy originalne lampy maja jakies oznaczenia ,tak samo szyby ?
Pyton162
 

Postprzez maniakk5 » 13 maja 2009, 14:47

cóż,na oryginalnych lampach nie ma na pewno napisu DEPO :D
Zauważyłem,że mogą byc montowane różne szyby z tego samego roku(różnych producentów).
Samochód ewidentnie nie był rozbity,a szyba przednia i tylna sa innego producenta,z tego samego roku.

Ja kupując zrobiłem to tak:
1.dogadałem się z włascicielka i poprosiłem o dokumentację i faktury za naprawy(wszystko było,szok)
2.poprosiłem szwagra zeby przyjechał i zmierzył mi miernikiem elektronicznym grubość lakieru
3.pojechałem do kuzyna – mechanika na podnośnik zeby przejrzał dół

Korozja – łączenie kielichow z błotnikami z przodu,tylne nadkola(trapez) i masę drobnych malutkich tyci tyci pod spodem :) szczerze mowiąc zawiodłem sie na marce generalnie – spodziewałem się takiego prawdziwego samuraja a tu blacha jak na Fiacie...
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Bakss » 13 maja 2009, 14:56

Tak jak kolega wyżej. Trzeba sprawdzić nadkola tylne. Na lampach powinno być podobne oznaczenie. U mnie szyby są wszystkie takie same oprócz dwóch przednich bocznych, ale są obie z tej samej firmy. Sprawdź klimatyzację, czy działa ok. Sprawdź jeszcze czy masz wszystkie kontrolki. Ja tego nie dopilnowałem i teraz mi się świeci check engine. Ale z tym stwierdzeniem blacha jak na fiacie to chyba przesadziłeś z lekka. Moja była BG ma już 19 lat i korozję tylko na nadkolu z tyłu z jednej strony, tutaj chyba jest podobnie, tzn. też widać wykwity i myślę ,że nad tym poprzestanie. Nie widziałeś chyba co się robiło w vectrze czy mondeo 2000-2006, po 2 latach użytkowania całe drzwi od spodu zjedzone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez maniakk5 » 13 maja 2009, 15:02

a ja nie dopatrzyłem do końca klimy,ale dowiem się co jest – niby działa,ale momentami jakby nie działała...może za krotko ją sprawdzałem podczas zakupu.

A no i jeszcze sprzegło – tam zwykle jest hydraulika – im wyżej pedał tym lepsza tarcza.Jak sie tarcza kończy pedał stopniowo jest coraz nizej...

z tym Fiatem to tak dla podkreślenia wyrazu :P
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Borys » 13 maja 2009, 15:20

Pyton162 tak jak koledzy piszą elektryka czyli kontroleczki (w FAQ w moim podpisie jest gdzies temat, w którym opisywaliśmy co kiedy sie zapala i kiedy gaśnie), szyby boczne mają inne oznaczenia niż tylna i czołowa, lampy oryginalne są bosha przed liftem a skoro 1.5 to zapewne taki rocznik masz na myśli, halogeny ja też mam boshowskie, a reszta to standard jak w każdym aucie – pierwszego chyba nie kupujesz ;)

PS Zastanów się jeszcze nad tym 1.5, bo ja przesiadłem się z Z5 w 323C na 1.8 i różnica w spalaniu jest minimalna, a jak mam kogoś na pokładzie to już nie muszę się bać wyprzedzać.

Aluzje do fiata w przypadku kolegi Pytona są niewskazane Koledzy ;) ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez maniakk5 » 13 maja 2009, 15:26

czemu? <diabełek> Fatalna Imitacja Auta Turystycznego(jeszcze kiedyś było 1 drzwiowego,2 osobowego,6-krotnie przepłaconego :D )
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez wertopser » 13 maja 2009, 17:31

ja ez sie zgadzam co mowia inni. przede wszystkim [jakie?] nadkola ( u mnei juz zaczyna sie cos pojawiac ) chociaz przednie tez trzeba :) no i elektryke trzeba sprawdzic czy wszsytko dziala itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 18:41
Posty: 133
Skąd: okolice Zamościa
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16v

Postprzez Pyton162 » 13 maja 2009, 17:49

powiem ktorko jade ogladac byle auto maka , ktore stoi obecnie w komisie :) , jest duza szans ze ta mazde wlasnie kupie , ogladalem ja wczesniej na zlocie ale wtedy dopiero zaczynalem myslec o bj
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
co wiem ze klapa z tylu i zderzak byly wgniecione i sa juz naprawione, czujnik absu sie swieci , moze zrobia ,ale jak nie to czy mozna tak jezdzic ?
zderzak z przodu tez byl wymieniany po delikatnej stłuczce jeszcze ponoc za niemca jak pamiętam
pojade w sobote sprawdzic to auto to bede cos wiecej wiedzial , ogolnie to jestem tym autem bardzo zainteresowany
a co do fiata to moj byly 13 letni fiat brava mial delikatne wypryski na tylnym blotniku to tyle z tematu rdzy , osiagi silnika 1.6 byly na poziomie zdrowego k8 lub kf mazdy , troll moze potwierdzic , ale przyszla pora na cos nowszego i japonskiego , mam nadzieje ze sie nie sparzę na japoncu bo na wlosce sie nie sparzyłem
Pyton162
 

Postprzez Borys » 13 maja 2009, 18:03

Jak autko Mako to <spoko> ;)
W moich okolicach gdzieś po trasie (zd. wola) stała jakaś BJ przed liftem, wiem też, że w tych okolicach jest gość co sprowadza tylko mazdy (w styczniu oglądałem u niego dwie śliczne BJ przed liftem dla jednego z forumowiczów i wiem, że się szybko sprzedały). Gdybyś miał na oku coś w okolicach to wal na PW.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez knyklu » 13 maja 2009, 18:22

Ja wam zaproponuje swoj. Juz niedlugo bedzie super stan. Dzisiaj jej nie moglem odpalic gdy chcialem pojechac do mechanika z problemami powyzej. Po paru próbach pojechalem. Na odcinku 2 km zgasła 3 razy. Kolo piszczy nadal, chionka rowniez sie zapalila. 3. mech. juz sobie odpuscło – nie wiedza co. Innych nie ma :).

Naprawde polecam ten samochód. Niedługo bedzie w nim nowych częsci za około 2700 i robocizny za 1600 wrzuconych w ostnich 2 miesiacach. Dorzuce gratis 3 zaslepki na relingi – deficytowy towar.
To powyzsze jest moja opinia na 323F BJ ZL z 2000r.


dodano.
a co to jest blad 17 z kontrolki ABS? 48 to lewy tył, ale 17?
Przy ewidentnych problemach z silnikiem wymruganie nie pokazało niczego. dioda mignęła przy zapłonie i tyle, błędów żadnych.
aaa.... szukałem :)


Bakss napisał(a):Moja była BG ma już 19 lat i korozję tylko na nadkolu z tyłu z jednej strony, tutaj chyba jest podobnie, tzn. też widać wykwity i myślę ,że nad tym poprzestanie. Nie widziałeś chyba co się robiło w vectrze czy mondeo 2000-2006, po 2 latach użytkowania całe drzwi od spodu zjedzone.

Kolego, te wykwity idą jak cholera. Radze szybko się tym zająć. Tu już piszę obiektywnie. Blachy w bj sa słabe. nie są najgorsze, ale są kiepskie. Zastosowanie tej dolnej krepy na [jakich?] nadkolach jest więc idiotyczne.
Ostatnio edytowano 13 maja 2009, 22:57 przez knyklu, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez JanuszM » 13 maja 2009, 20:40

knyklu napisał(a):a co to jest blad 17

"Błąd P0017 – Korelacja ustawienia wału korbowego – ustawienia wału rozrządczego (Zespół 1, czujnik B).
Diagnostyka:
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Pokręcić silnikiem przy pomocy korby i zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, przekaźnik lub zespół zasilania i bezpiecznik(i), jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza sygnałowego i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do wtyku kabla sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Porównać z pokazanym obrazem."

Mniej więcej tyle piszą w eTechu ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez knyklu » 13 maja 2009, 20:50

JanuszM napisał(a):
knyklu napisał(a):a co to jest blad 17

"Błąd P0017 – Korelacja ustawienia wału korbowego – ustawienia wału rozrządczego

ale ten blad (17) wymrugał ABS
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez maniakk5 » 14 maja 2009, 08:54

knyklu napisał(a):Dorzuce gratis 3 zaslepki na relingi

odsprzedasz mi jedną? – jednej mi brakuje,bedę wdzięczny.


Pyton162 napisał(a):osiagi silnika 1.6 byly na poziomie zdrowego k8 lub kf mazdy

Tak,te motory chodzą naprawdę dobrze,i co ważne są bezawaryjne.wbrew pozorom blacha na modelach posiadających te silniki też jest jakby mocnejsza(zwykła by się rozpadła???),duży mankament tych Fiatów to zawias.Wiem bo kumpel taką ma (Bravę?Bravo?) i poza zawiasem sobie chwali...aż chciałem to zobaczyc co to za Fiat że go ktoś chwali... <diabełek>

Aha – proszę nadal o pomoc w rozróżnieniu OBD I i II – pytanie gdzies się zagubiło...
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Pyton162 » 14 maja 2009, 14:45

zawias to nie problem, u mnie byl gwint i jechał jak po szynach
Pyton162
 

Postprzez JanuszM » 15 maja 2009, 10:08

maniakk5 napisał(a):pomoc w rozróżnieniu OBD I i II

OBD I ma jedną sondę lambda, a OBD II – dwie sondy. Wtyczki do interfejsów są identyczne. O to chodziło?
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez knyklu » 15 maja 2009, 10:50

JanuszM napisał(a):
maniakk5 napisał(a):pomoc w rozróżnieniu OBD I i II

OBD I ma jedną sondę lambda, a OBD II – dwie sondy. Wtyczki do interfejsów są identyczne. O to chodziło?

Kurcze, to ja mam OBD I i dwie lambdy (na 99%).
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez maniakk5 » 15 maja 2009, 13:03

ja mam jedną,czyli powinienem mieć OBD 1...
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto