
Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Moje autko stoi u dealera już prawie tydzień i nie odbieram go bo ............ dealer nie dostał wszystkich akcesoriów zamówionych przeze mnie . Chodzi między innymi o felgi i nakładki na pedały. Mają być za dwa tygodnie. Jest to skandal. Auto zamówiłem na początku lutego i od tego czasu nie potrafił zamówić właściwych części. Piszę by uczulić wszystkich, którzy mają odbiór niebawem i zamówili jakieś extrasy. Upewnijcie się czy będą na czas.
Odbierałbym w takim przypadku z miernikiem lakieru.
Może to gra na czas tylko? 
A co za problem zamotować akcesoria trochę później, a w miedzyczasie już sobie jezdzić? Pytałeś dealera czy mimo to możesz odebrać?
A co za problem zamotować akcesoria trochę później, a w miedzyczasie już sobie jezdzić? Pytałeś dealera czy mimo to możesz odebrać?
- Od: 27 kwi 2014, 19:32
- Posty: 26
- Auto: sierpień 2014 – Mazda 3 BM
Sky ENERGY
120KM Sedan
a w jakim mieście ten dealer ? Pytam bo też się boję, że moje nakładki na pedały mogą podróżować bardzo długo.
- Od: 17 maja 2014, 17:46
- Posty: 42
- Auto: Obecnie: Punto II, Astra II.
Czekam: Mazda 3 2.0 120KM 6MT 2014 SkyEnergy, 5DR HTB, Soul Red
Dzwoniłem wczoraj do swojego dealera. Termin w systemie był 2 lipca, teraz jest 30 czerwca. Czyli kwestia tygodnia.
Nie mniej jednak sprzedawca nadal głosił, że nie jest powiedziane czy laweta nie zajedzie zaraz po tym weekendzie (23 czerwca). Popierał to tym, że nawet wczoraj oddawał auto klientowi, który miał systemową datę odbioru na za tydzień.
Już któryś raz się ta sytuacja powtarza, kiedy słyszę że "data taka, ale może być wcześniej". Kiedyś myślałem że to kwestia tego kiedy dopłynie statek. Statek w moim wypadku dopłynął do celu już prawie 3 tygodnie temu, więc zostaje sam transport lądowy.
Zapytałem faceta wprost, mimo że dla mnie te kilka dni już nie robi wielkiej różnicy: czy dealer nie ma pojęcia kiedy przyjeżdża do salonu laweta z danym autem? Może wiedzą tylko że "coś jedzie", a dowiadują się co i dla kogo dopiero jak już dojedzie transport?
Kierownik sprzedaży tego salonu przyznał, że niestety tak właśnie jest z Mazdą w Polsce, że nie wiedzą nic poza datą w systemie, ale to co jest w systemie nie jest "wyryte w skale" i często zdarzają im się takie niespodzianki, że auto potrafi przyjechać nawet o 2 miesiące wcześniej niż by wynikało z systemu.
Moje wnioski są takie: albo jest to jakaś ściema kryjąca niekompetencję albo Mazda naprawdę ma niezły [tiiit] komunikacyjny w ramach swojej sieci dealerskiej.
To może wyjaśnić te wszystkie nielogiczne sytuacje, gdzie ktoś zamawiał furę później, a dostaje auto wcześniej niż ktoś kto czeka np. miesiąc dłużej
Zainteresowany przypadkiem Propaulusa, zapytałem sprzedawcę również o dostępność akcesoriów. Powiedziano mi co następuje: wszystko co zostało zamówione razem z autem mają na stanie i zostanie to zamontowane w trakcie ogarniania dokumentacji potrzebnej do rejestracji pojazdu.
Zapytałem wtedy o coś czego nie zamówiłem razem z autem, czyli chlapacze na przód i na tył, czy mają na stanie. Sprzedawca odparł, że nie wie czy aktualnie mają to na magazynie, ale że to nie problem, bo nawet jeśli nie ma to te akcesoria przychodzą do nich w ciągu jednego dnia.
Dziwna sprawa biorąc pod uwagę to, że Propaulus czeka na swoje akcesoria już jakiś czas.
Jeśli chodzi o dokumentację to mam takie info: jeśli transport z furą przyjedzie danego dnia do godziny 14. to papiery będą gotowe na następny dzień. Jeśli po 14. to dopiero na pojutrze. Może się to komuś przyda, choć nie mam pojęcia czy u każdego dealera jest tak samo.
Nie mniej jednak sprzedawca nadal głosił, że nie jest powiedziane czy laweta nie zajedzie zaraz po tym weekendzie (23 czerwca). Popierał to tym, że nawet wczoraj oddawał auto klientowi, który miał systemową datę odbioru na za tydzień.
Już któryś raz się ta sytuacja powtarza, kiedy słyszę że "data taka, ale może być wcześniej". Kiedyś myślałem że to kwestia tego kiedy dopłynie statek. Statek w moim wypadku dopłynął do celu już prawie 3 tygodnie temu, więc zostaje sam transport lądowy.
Zapytałem faceta wprost, mimo że dla mnie te kilka dni już nie robi wielkiej różnicy: czy dealer nie ma pojęcia kiedy przyjeżdża do salonu laweta z danym autem? Może wiedzą tylko że "coś jedzie", a dowiadują się co i dla kogo dopiero jak już dojedzie transport?
Kierownik sprzedaży tego salonu przyznał, że niestety tak właśnie jest z Mazdą w Polsce, że nie wiedzą nic poza datą w systemie, ale to co jest w systemie nie jest "wyryte w skale" i często zdarzają im się takie niespodzianki, że auto potrafi przyjechać nawet o 2 miesiące wcześniej niż by wynikało z systemu.
Moje wnioski są takie: albo jest to jakaś ściema kryjąca niekompetencję albo Mazda naprawdę ma niezły [tiiit] komunikacyjny w ramach swojej sieci dealerskiej.
To może wyjaśnić te wszystkie nielogiczne sytuacje, gdzie ktoś zamawiał furę później, a dostaje auto wcześniej niż ktoś kto czeka np. miesiąc dłużej
Zainteresowany przypadkiem Propaulusa, zapytałem sprzedawcę również o dostępność akcesoriów. Powiedziano mi co następuje: wszystko co zostało zamówione razem z autem mają na stanie i zostanie to zamontowane w trakcie ogarniania dokumentacji potrzebnej do rejestracji pojazdu.
Zapytałem wtedy o coś czego nie zamówiłem razem z autem, czyli chlapacze na przód i na tył, czy mają na stanie. Sprzedawca odparł, że nie wie czy aktualnie mają to na magazynie, ale że to nie problem, bo nawet jeśli nie ma to te akcesoria przychodzą do nich w ciągu jednego dnia.
Dziwna sprawa biorąc pod uwagę to, że Propaulus czeka na swoje akcesoria już jakiś czas.
Jeśli chodzi o dokumentację to mam takie info: jeśli transport z furą przyjedzie danego dnia do godziny 14. to papiery będą gotowe na następny dzień. Jeśli po 14. to dopiero na pojutrze. Może się to komuś przyda, choć nie mam pojęcia czy u każdego dealera jest tak samo.
- Od: 15 kwi 2014, 17:02
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 BM HB 2014 SkyEnergy 165KM 6MT
w UK mogą mieć: w ciagu 24h (jak jest w Magazynie w Anglii) i w 3 dni z Magazynu w Belgii...
(z reguły nie ma na miejscu)..
(z reguły nie ma na miejscu)..
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
parassite napisał(a):Nie wiem skąd to zainteresowanie ale zadośćuczynię Twojej prośbie. Wcześniej napisałem w zasadzie dlaczego. Tutaj tylko dodam, że nie chcę dawać pożywki kolejnym mistrzom ciętej riposty bo nie o to chodzi na forum. Po co zasmiec go rzeczami, ktore niczego nie wnosza i nikomu nie pomogą.
Dzięki. Zainteresowanie stąd, że bez względu na wszystko nigdy nie usuwam własnych postów i po prostu byłem ciekaw Twojej motywacji/argumentacji. Czytałem co napisałeś wcześniej i w kontekście tego szczerze mówiąc nadal nie rozumiem Twojej decyzji, nie podzielam, ale oczywiście szanuję.
Uzależnianie wyboru marki/modelu auta od udzielenia rabatu jest, moim zdaniem absurdalne, ale cóż, każdy ma własne kryteria. Życzę zadowolenia z wybranego auta

georaf napisał(a):Tak link jest ale nie do tego statku. Ja nie wiem jak się na tej stronce wyszukuje statki:–)
Przypuszczam, że Twój samochód jest na tym statku:
http://www.marinetraffic.com/en/ais/det ... /373057000
Fajna sprawa:) dobrze ze funkcjonuje jak nalezy. Bo na przykład w nowym seacie leonie nic nie działa tak jak powinno 
W maździe przeraża mnie jedynie to co ludzie piszą o problemach ze skrzynią i bardzo czułe sprzęgło, ktore podobno potrafi popsuć cała przyjemnosc z jazdy tym bardzo dobrym z autem. To są kwestie przez które jeszcze nie podjąłem decyzji na jakie auto będę zmieniał moją Hondę...
W maździe przeraża mnie jedynie to co ludzie piszą o problemach ze skrzynią i bardzo czułe sprzęgło, ktore podobno potrafi popsuć cała przyjemnosc z jazdy tym bardzo dobrym z autem. To są kwestie przez które jeszcze nie podjąłem decyzji na jakie auto będę zmieniał moją Hondę...
- Od: 15 cze 2014, 22:27
- Posty: 14
- Auto: Honda Civic Type R 2007
jaminos napisał(a):Fajna sprawa:) dobrze ze funkcjonuje jak nalezy. Bo na przykład w nowym seacie leonie nic nie działa tak jak powinno
Mógłbyś rozwinąć, co nie działa jak powinno? Jestem ciekawy, bo mam Leona z aktywnym tempomatem plus DSG i nie zauważyłem żadnych problemów. Używam go bardzo często i mam wrażenie, że działa bardzo dobrze.
Przy okazji wydaje mi się, że aktywny tempomat w Maździe nie działa poniżej 30km/h, nawet z automatyczną skrzynią. Przynajmniej tak wynika z instrukcji (4-119, 4-126), w której jest napisane, że system wyłącza się m.in. gdy prędkość spadnie poniżej 25km/h – choć sam tego nie sprawdzałem. Ten montowany w grupie VW (czyli też Audi, Skoda, Seat) razem z automatem działa do pełnego zatrzymania z możliwością ruszenia – mogę potwierdzić z autopsji.
- Od: 1 sty 2014, 13:27
- Posty: 6
- Auto: Seat Leon
Pytam, bo jakoś mi to umknęło i nie zapytałem dealera.
Czy w nowych Mazdach 3 istnieje możliwość automatycznego otwierania/zamykania szyb z pilota?
W swojej Astrze to mam i nie ukrywam, że jest to bardzo pomocne.
Czy w nowych Mazdach 3 istnieje możliwość automatycznego otwierania/zamykania szyb z pilota?
W swojej Astrze to mam i nie ukrywam, że jest to bardzo pomocne.

Jeżeli faktycznie w mazdzie z automatem nie zatrzymuje się do zera to wielka szkoda
Ale z drugiej strony nie bądźmy aż tak krytyczni, w lexusie IS300H takze trzeba przejac stery ponize 40km/h, co uwazam ze w aucie tej klasy jest duzym uchybieniem. Najlepiej, bezbłędnie i w kazdych warunkach działa chyba system Volvo, nie wiem jak z manualem.
Jeżeli chodzi o leona (ale testowany był chyba manual, wiec w Twoim przypadku pewnie działa inaczej):
http://www.youtube.com/watch?v=tJe5jUHbkU4
Jeżeli chodzi o leona (ale testowany był chyba manual, wiec w Twoim przypadku pewnie działa inaczej):
http://www.youtube.com/watch?v=tJe5jUHbkU4
- Od: 15 cze 2014, 22:27
- Posty: 14
- Auto: Honda Civic Type R 2007
Dzięki @Waikiki za info o statku. Co sądzicie o zabezpieczeniu lakieru powłoką ceramiczną? Czy lakier, oprócz trwałości nabiera jeszcze większego blasku? Ja mam zamówiony Soul red i nie wiem czy warto go jeszcze poprawiać?
A propo domykania szyb z pilota, to nie ma takiej możliwości w m3, chyba że coś się zmieniło, od czasu kiedy o tym czytałem. W mojej obecnej megan mam te funkcje i bardzo się przydaje.
A propo domykania szyb z pilota, to nie ma takiej możliwości w m3, chyba że coś się zmieniło, od czasu kiedy o tym czytałem. W mojej obecnej megan mam te funkcje i bardzo się przydaje.
Pozdrawiam Rafał.
- Od: 29 kwi 2014, 15:01
- Posty: 35
- Auto: Mazda 3 HB SkyPAssion 120km AT
@jaminos
Nie wiem czego Ty oczekiwałeś (i panowie z Autocentrum) po samochodzie z manualną skrzynią biegów. Przecież aktywny tempomat nie może zgasić silnika poprzez zahamowanie na biegu, bo wtedy kierowca straci wspomaganie układu hamulcowego i kierowniczego.
Co do Front Assist i Lane Assist, a raczej ich odpowiedniki w Maździe (LDW, SCBS), to miałem okazję spróbować, czy działa to podczas jazdy Mazdą 6 (GJ) (w wersji kombi 165KM, SkyPassion) ... I co? I okazało się, że samochód nie zareagował ani na zjechanie (łagodne – nie wykonywałem gwałtownych manewrów kierownicą) ze swojego pasa na prostej drodze, ani na łuku. Oczywiście sprzedawca stwierdził, że to ja ewidentnie sam zmieniłem tor ruchu, dlatego system nie zareagował. Ja osobiście twierdzę, że tak nie było – po prostu samochód raz widzi pasy, a raz nie.
Jeżeli chodzi o SCBS, to próbowałem to tylko na parkingu przy salonie jadąc dość szybko w kierunku zaparkowanej innej Mazdy (w bok, więc powierzchnia blaszana była duża) i znowu nic – nie było ani sygnału, że zbliżam się do przeszkody, ani reakcji hamulców.
Proponuję poczytać na innym forum Mazdy, że to hamowanie było już sprawdzane przez właścicieli na różnych przeszkodach i efekty były różne.
Wracając do aktywnego tempomatu, to ja też mam to w swoim samochodzie (jak by nie było – też VAG) i działa to tak, jak przewidział producent, tyle, że ja nie wierzę bezgranicznie tym elektronicznym wspomagaczom i innym też zalecam takie podejście.
Takie systemy mają tylko pomóc w razie potrzeby, a nie mają wyręczać kierowcy w prowadzeniu.
Nie wiem czego Ty oczekiwałeś (i panowie z Autocentrum) po samochodzie z manualną skrzynią biegów. Przecież aktywny tempomat nie może zgasić silnika poprzez zahamowanie na biegu, bo wtedy kierowca straci wspomaganie układu hamulcowego i kierowniczego.
Co do Front Assist i Lane Assist, a raczej ich odpowiedniki w Maździe (LDW, SCBS), to miałem okazję spróbować, czy działa to podczas jazdy Mazdą 6 (GJ) (w wersji kombi 165KM, SkyPassion) ... I co? I okazało się, że samochód nie zareagował ani na zjechanie (łagodne – nie wykonywałem gwałtownych manewrów kierownicą) ze swojego pasa na prostej drodze, ani na łuku. Oczywiście sprzedawca stwierdził, że to ja ewidentnie sam zmieniłem tor ruchu, dlatego system nie zareagował. Ja osobiście twierdzę, że tak nie było – po prostu samochód raz widzi pasy, a raz nie.
Jeżeli chodzi o SCBS, to próbowałem to tylko na parkingu przy salonie jadąc dość szybko w kierunku zaparkowanej innej Mazdy (w bok, więc powierzchnia blaszana była duża) i znowu nic – nie było ani sygnału, że zbliżam się do przeszkody, ani reakcji hamulców.
Proponuję poczytać na innym forum Mazdy, że to hamowanie było już sprawdzane przez właścicieli na różnych przeszkodach i efekty były różne.
Wracając do aktywnego tempomatu, to ja też mam to w swoim samochodzie (jak by nie było – też VAG) i działa to tak, jak przewidział producent, tyle, że ja nie wierzę bezgranicznie tym elektronicznym wspomagaczom i innym też zalecam takie podejście.
Takie systemy mają tylko pomóc w razie potrzeby, a nie mają wyręczać kierowcy w prowadzeniu.

To fakt wyreczac w prowadzeniu nie powinny, ale pomagac w razie potrzeby jak najbardziej. Gorzej gdy okazuje się ze w niektorych sytuacjach tak jak mówisz pomagać nie chcą, nawet jak jest potrzeba i przychodzi idealny czas na to by się ujawniły i pomogły 
Dopisano 22 cze 2014, 14:40:
Zauważ także, ze w odpowiedzi na pytanie czy dziala to inaczej z DSG. Seat nie odpowiedzial jednoznacznie, w zasadzie nie odpowiedzial w cale. Czyzby nie znali wlasnego produktu?
Zgodnie z tym co mowiez ze w automacie dziala to jak nalezy, seat powinien jednoznacznie odpowiedziec: tylko w wersji dsg adaptacyjny tempomat hamuje do zera i po wznowieniu auto samo rusza.
Takze ogolnie to pismo z seata troche porazka.
Dopisano 22 cze 2014, 14:40:
Zauważ także, ze w odpowiedzi na pytanie czy dziala to inaczej z DSG. Seat nie odpowiedzial jednoznacznie, w zasadzie nie odpowiedzial w cale. Czyzby nie znali wlasnego produktu?
Zgodnie z tym co mowiez ze w automacie dziala to jak nalezy, seat powinien jednoznacznie odpowiedziec: tylko w wersji dsg adaptacyjny tempomat hamuje do zera i po wznowieniu auto samo rusza.
Takze ogolnie to pismo z seata troche porazka.
- Od: 15 cze 2014, 22:27
- Posty: 14
- Auto: Honda Civic Type R 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości