Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez Neonixos666 » 7 mar 2012, 13:20

smile napisał(a):Cały czas mi chodzi po głowie pytanie... Ile KM i Nm można wycisnąć z 2,0 DiTD RF2A


W RF2A trochę mało wydajna jest turbina ale według mojej wymyślonej teorii :P z RF4F można ,,wycisnąć" 150KM bo dalej to już grubsze mody muszą być zrobione.

Mam cichą nadzieję że w tym roku uda mi się to... :D

Jak coś to zamówię następną uszczelkę pod głowicę <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Don Gregorio » 7 mar 2012, 23:49

Neonixos666 napisał(a):Mam cichą nadzieję że w tym roku uda mi się to... :D

A co masz zamiar zmodować aby do 150 KM dojść?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Neonixos666 » 8 mar 2012, 00:04

Don Gregorio napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Mam cichą nadzieję że w tym roku uda mi się to... :D

A co masz zamiar zmodować aby do 150 KM dojść?


Plany są takie aby mieć kontrolę nad długością wtrysku i to w mądrzejszy sposób niż to robi opornik i mam nadzieję bez żadnych efektów ubocznych. Dodatkowo inny IC i całe doprowadzenie powietrza do turbo, z turbo do IC i z IC do kolektora. Może jeszcze bardziej ,,luźny" wydech. Przydało by się też pomyśleć o lepszym paliwie. Oczywiście bez wskazań EGT nie można się tak bawić :). 1.3-1.4 bar powinno wystarczyć, jeśli po zmianie IC turbo nie wydoli to trzeba będzie od M6 zaaplikować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Don Gregorio » 8 mar 2012, 19:51

Neonixos666 napisał(a): jeśli po zmianie IC turbo nie wydoli to trzeba będzie od M6 zaaplikować.

ho ho ho to powiem Ci że konkretne plany :)
Jak to wszystko już będzie hulać jak należy mam cichą nadzieję, że dasz się przejechać takim mocnym dieselkiem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Neonixos666 » 9 mar 2012, 00:09

Jak będzie okazja to na pewno. Miałem ponad 130KM i powiem że przy wciskaniu pedału gazu jest banan na twarzy gdy moment obrotowy wciskał w fotelik :D oczywiście zawsze chce się więcej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krzys » 13 mar 2012, 12:46

Witam moja mazda ma przejechane tylko 260tkm, mam ją od 2tygodni.
Piszę tu nie po to aby się pochwalić, ale (pewnie jak większość osób udzielających się na forum) mam pewien problem z pojazdem. Zanim jak każdego Nuba odeślecie mnie do szukajki, przejrzałem większość topików o falujących obrotach i opisy falowań znacząco różnią się od mojego problemu.
Tyle tytułem wstępu teraz do pointy.
Obroty falują w przedziale 800-600 obrotów jedynie na rozgrzanym silniku, co dla mnie zaskakujące tylko na postoju (np. na światłach), gdy samochód toczy się z górki obroty trzymają się na poziomie ok800, zatrzymam samochód falują puszczę hamulec zaczynam się toczyć to przestają falować. Wymieniłem wszystkie filtry. Może ktoś się z czymś takim spotkał??
Pozdr. krzys
Początkujący
 
Od: 16 lis 2011, 09:41
Posty: 11
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 626 GW kombi,Rf-2A 101KM. 2000r.

Postprzez YgooR » 13 mar 2012, 15:03

Obroty falują na postoju bo masz jakiś problem z układem zasilania paliwem lub elektryką.
Podczas toczenia samochodu komputer zwiększa minimalnie obroty, to jest normalne, ma na celu np. zwiększyć siłę wspomagania hamulców.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez krzys » 14 mar 2012, 00:10

Dzięki za szybką odpowiedź. Czyli ten cwany samochód wie kiedy się toczy?? Dobra to nasuwa się kolejne pytanie w jaki sposób zweryfikować problem lub do kogo się udać w okolicach Poznania.
Początkujący
 
Od: 16 lis 2011, 09:41
Posty: 11
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 626 GW kombi,Rf-2A 101KM. 2000r.

Postprzez YgooR » 14 mar 2012, 13:44

krzys napisał(a):Czyli ten cwany samochód wie kiedy się toczy??

Dokładnie :)
Spróbuj przeczyścić przekaźniki SPV i MAIN, oraz zalać preparat do czyszczenia układu wtryskowego na początek. Jak nie pomoże to trzeba szukać dalej pompa, SPV, TCV.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Steve » 14 mar 2012, 14:52

Predkosciomierz dziala ? Mi falowal obrotami na postoju jak impulsator na skrzyni zdechl.
Po wymianie trzyma rowno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez kierownik » 22 mar 2012, 09:40

ciekawostka – wczoraj wyciągnąłem ledwie dychający napinacz trzynastoletni :) co prawda wylany, ale coś tam jeszcze napinał skoro auto jeździło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Piotus » 22 mar 2012, 09:49

ciekawostka – wczoraj wyciągnąłem ledwie dychający napinacz trzynastoletni co prawda wylany, ale coś tam jeszcze napinał skoro auto jeździło


Kurczaki, te Mazdy to porzadne jednak autka ;)
A ja nawet wiem w czyjej to mazdzie taki kwiatek znalazles :P

Pozdrawiam serdecznie!
---------------------
Piotus
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2011, 11:31
Posty: 5
Auto: Madzia 6 Diesel 2.0 143 KM 2006

Postprzez Neonixos666 » 22 mar 2012, 19:07

Piotus napisał(a):
ciekawostka – wczoraj wyciągnąłem ledwie dychający napinacz trzynastoletni co prawda wylany, ale coś tam jeszcze napinał skoro auto jeździło


Kurczaki, te Mazdy to porzadne jednak autka ;)
A ja nawet wiem w czyjej to mazdzie taki kwiatek znalazles :P

Pozdrawiam serdecznie!


ale masz szczęście że nie przeskoczył pasek bo nie miłą niespodziankę byś miał :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 22 mar 2012, 19:39

morgen wszystkim <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 00:20

tadziol napisał(a):morgen wszystkim <oczko>


jak tam, dużo pracy przy autach? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pablod1024 » 23 mar 2012, 15:26

witam,
co może być przyczyną słabego przyśpieszenia od 80 km/h do 120 km/h na V biegu (czas to ok 22s)(rura dolotowa dochodząca do filtra powietrza nie jest popękana ani uszkodzona, filtr powietrza ostatnio wymieniany, nie dymi, nie kopci, zawsze odpala za pierwszym razem) <co?>
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Postprzez YgooR » 23 mar 2012, 17:15

pablod1024 napisał(a):co może być przyczyną słabego przyśpieszenia od 80 km/h do 120 km/h na V biegu

O chłopie nawet nie jesteś w stanie tego ogarnąć, tyle tego jest :P
Najlepiej zacznij od początku i sprawdź czy są jakieś błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 23 mar 2012, 17:18

pablod1024 napisał(a):co może być przyczyną słabego przyśpieszenia

może zaciągnięty ręczny to być :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2012, 17:29

albo dużo piachu na wycieraczkach :P

popatrz w tematach, przyczyn może być bardzo dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pablod1024 » 23 mar 2012, 19:01

błędy przed chwilą sprawdzałem – nic nie wykazało, apetyt na olej mieści się w normie ( tzn. na 10000 km musiałem dolać 200ml oleju), rozrząd wymieniony 10000 km temu, w trasie pali ok 5 l
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 15:54
Posty: 21
Skąd: wrocław
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto