DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez xANDy » 2 lip 2007, 14:12

bafanabafana napisał(a):łobuzie aleś mnie oszukał

Nie oszukałem!!
Wyraźnie napisałem, że PRZESKALOWAŁEM do wspólnego mianownika. Te wykresy są identyczne jeśli chodzi o kształt krzywych, więc można z BARDZO dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że realna moc w obu przypadkach jest taka sama. Rozrzut 100-115 wynika z kalibracji hamowni...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bafanabafana » 2 lip 2007, 14:24

xANDy napisał(a):Te wykresy są identyczne jeśli chodzi o kształt krzywych, więc można z BARDZO dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że realna moc w obu przypadkach jest taka sama. Rozrzut 100-115 wynika z kalibracji hamowni...


wobec takiej argumentacji uroczyście oświadczam, że się poddaję i kończę ten temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez Riki » 2 lip 2007, 21:04

xANDy napisał(a):Rozrzut 100-115 wynika z kalibracji hamowni

Az 15KM z kalibracji? sporo... :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jychu » 4 lip 2007, 16:23

Poprostu, mazda i jej DITD jest daleko w tyle za innymi konstrukcjami!
Siada pod względem awaryjności, kosztów napraw, dynamiki, kultury pracy! Miałem dwa Ditd i uwazam, że to jest dno , porównywalne do silników LUBLINA....
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez xANDy » 4 lip 2007, 23:20

jychu napisał(a):DITD jest daleko w tyle za innymi konstrukcjami!
Zgadza się, że ten silnik nie wyrasta przed epokę a raczej jest starożytny.
Ma jednak swoje zalety na które inni wpadli dopiero po niemal 10 latach – choćby przymykanie połowy zaworów ssących; na zachodzie nie narzekali na te silniki – a mieli porównanie do potentata w tej dziedzinie (TDI). Do kraju zwiezione są przede wszytskim zajechane sztuki a i nasze paliwo robi swoje.
Moment obrotowy jest dłuuugi, moc max dostępna w dużym zakresie obrotów – nie to co w sztandarowych TDI, które na trasie łatwo dostają baty (sprawdzałem).
Zresztą – japońce raczej ominęli w ogóle silniki klasyczne z bezpośrednim wtryskiem przeskakująć od razu na common raile. Toyota miała taki silnik (pierwsze D-4D – bliźniaczy do DiTD), w którym najczęściej upalały się wtryski ale produkowała go krótko (ok 2 lata). Isuzu robiło silniki z wtryskiem pośrednim też długi czas i przeszli od razu na common raile.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 10 lip 2007, 10:51

Przed chwilą byłem na hamowni..... oto mój wykres:
Obrazek

Co o tym sądzicie? jak dla mnie to troche kiepsko..... :| dziwi mnie jedna rzecz, przy 1800 mam duuuzo mniej NM niz xANDy a elastycznosc na 5b mamy podobną..... (wiem ze jest roznica w wadze ale nawet BJ-tki maja podobnie..) myślałem ze chociaz serie trzyma.......... :P bo jezdzi b. dobrze :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 11 lip 2007, 17:35

No cóż – jeśli to jest wykres z tej samej hamowni co kolega bafanabafana to znaczy, że jego silnik na pewno jest jakoś mocniejszy. Więc bafanabafana – składam hołd Twoim kilkunastu kucykom, które masz dorobione (nie wiadomo jak).
Co robione było u Grabowskiego (jeśli dobrze pamiętam) i czy Ty jakiegoś box'a nie masz wsadzonego??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 17 lip 2007, 23:04

xANDy napisał(a):składam hołd Twoim kilkunastu kucykom, które masz dorobione


Ja również ;)


xANDy napisał(a):czy Ty jakiegoś box'a nie masz wsadzonego??

Mysle ze jednak bylo grzebane w sofcie :) bedac na hamowni ogladalem wykresy innych (pare szt) DiTD i żadna nie miala takiej mocy...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Qóba » 26 sie 2010, 18:51

Cześć!
Temat o oznaczeniach silników podany w FAQ mi się nie otwiera, więc podam oznaczenie silnika z Wikipedii – 2,0l MZR-CD – z tego co widzę to w Mazdzie 6tce dostępne są dwie wersje, jedna ma 136KM, druga 143KM, skąd ta różnica? Czym różnią się obie wersje?

Czy w.w. silnik posiada jakieś charakterystyczne dla niego słabe punkty, które trzeba koniecznie sprawdzić? Mam na myśli coś w stylu wad wczesnych 2.0TDI w VW.

Czy ten silnik można bez obaw zchipować, mam na myśli bezpieczny program, ok. 160KM.

Czy obie wersje silnika posiadają skrzynie 6-biegowe?

Jestem trochę zagubiony na forum, więc prośba o wyrozumiałość i z góry dzięki za info! :)

Pozdr.
Qóba
 

Postprzez jarek999 » 26 sie 2010, 22:46

Witaj.6 przed liftingiem(02-05) mialy 121km i 136km-skrzynia5b a po liftingu(05-07) 121km i 143km-skrzynia 6b i dodatkowo dpf...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez Grzyby » 28 sie 2010, 01:22

A wystarczyłoby przeczytać jeden z tematów przyklejonych ...
Jest taki o szóstce.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 30 sie 2010, 15:33

dCi to silnik Renault. Montowany jest w Nissanie Primera.

1,9 120 km.

Straszna kupa, słaba dynamika pomimo 120km, pali przeciętnie, wcale nie tak mało.

Plus za kulturę pracy.

Awaryjność wysoka – bardzo słabe turbiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Riki » 30 sie 2010, 16:41

Niby tak Hubix :) te motory sa dość awaryjne – zgadzam się z Tobą... ale ja np. znam jedną sztukę co ma przekulane 220tys.km i nie dzieje się NIC. Świetne auto na dłuższe trasy, choć dynamiką nie grzeszy to spala mało i jest aksamitnie ciche. Uwielbiam podróżować Laguną.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hubix » 30 sie 2010, 17:13

Riki ja akurat nie piszę tego bo ktoś mi tak powiedział, jeździłem Laguną 2 1,9 dCi, wcześniej miałem 1,9 TDI 115 konne.
Podzielam Twoje zdanie, silnik po zagrzaniu pracuje wyjątkowo cicho.

O porównywaniu dynamiki tych dwóch samochodów nie ma co mówić. Dodam, że silnik dCi miał przejechane 37 tys. km a Audi prawie 200 tys.

Audi też mniej paliło, zwłaszcza przy agresywnej jeździe.

Silnik Mazdy MZR-CD 136 PS jeśli chodzi o dynamikę i reakcję na gaz miażdży dCi.

dCi niby miało stanowić przełom a zamknęło erę dobrych Diesli Renault. Poprzednie 1,9TD i 1,9 dTi były dobre, nie miały żadnych istotnych wad.
Nie mylić jak to robią niektórzy silników diesla Renault z silnikami HDI produkcji PSA które są o niebo od nich lepsze.

Silnik 2,2 dCi jest chyba (nie jestem pewny) produkcją Nissana. Został wycofany ze względu na dużą zawodność, miał również problemy z utrzymywaniem deklarowanej mocy 150PS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez rafusmaximus » 31 sie 2010, 00:09

Hubix napisał(a):Silnik 2,2 dCi jest chyba (nie jestem pewny) produkcją Nissana. Został wycofany ze względu na dużą zawodność, miał również problemy z utrzymywaniem deklarowanej mocy 150PS.


1. Zgadza się – 2.2 dCi to silnik japoński
2. Polityka Renaulta była, jest, taka, żeby zwiększać moc silników 2.0 dCi (zmienili 1.9 na 2.0 i najwięcej było, jest chyba 176 lub 170 KM) oraz iść w mniejsze pojemności jak konkurencja (np. PSA 1.6 HDI itd.).
3. Żabojady po prostu sknociły ten silnik przerabiając po Nissanie, dlatego w Espace, czy Lagunie nie zdawały egzaminu, natomiast w Primerze III były doceniane i miały moce 126 KM i 139 KM. Za to Nissan wycofał w 2005 r. 1.9 dCi, bo sypał się tak samo jak w Lagunie II, czy Megane.
4. Te same dCi, ale z różnymi mocami (największy 115 KM) wsadzało Volvo w S40 i V40 – co z tego wyszło wszyscy wiedzą :| Do tego jeszcze skrzynia od Renaulta i mamy co mamy...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Myjk » 31 sie 2010, 07:55

Riki, czy znasz silniki 3.0 TDI i 4.2 TDI montowane w Audi A8 rocznik > 2007?
Z tego co czytałem są bardzo kulturalne od pierwszych chwil pracy.
Nie znalazłem natomiast informacji na temat ich usterkowości...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Hubix » 6 wrz 2010, 15:12

Skrzynie Renault w dCi były wadliwe. Jak tylko skrzynia szumiała natychmiast należało dokonać naprawy.

Łożyska miały trwałość jakby były z plastiku.

Powodem prawdopodobnie było zastosowanie złego fabrycznego oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Riki » 7 wrz 2010, 11:27

Myjk napisał(a):Riki, czy znasz silniki 3.0 TDI i 4.2 TDI montowane w Audi A8 rocznik > 2007?

Trochę... ;) ale jeszcze zbyt mało o nich wiem abym mógł coś konkretnego o nich tutaj napisać. Ten pierwszy to wyjątkowo udana konstrukcja, znacznie bardziej od 2.7 TDI. 4.2 to klasa sama w sobie.. macałem, nie jeździłem i nie zagłębiałem się bardziej więc nic Ci nie powiem, stale się szkolę w tej materii ale tegoż motoru jeszcze nie znam ;)

Myjk napisał(a):Z tego co czytałem są bardzo kulturalne od pierwszych chwil pracy.

Tak, i ta kultura jest wyjątkowo trwała :) powiedzmy sobie szczerze... to auto jest stworzone na autostrady, może przejechać wiele km bezawaryjnie i dać kupę frajdy z jazdy (choć w 3.0 to więcej frajdy zapewni chyba motor z BMW, takie E60 530d mrrr... ja choruję na 330d, najlepiej kombi roczniki gdzieś GFa ale jeszcze mnie nie stać hue hue no tak szczerze to hlip hlip.)

Myjk napisał(a):Nie znalazłem natomiast informacji na temat ich usterkowości...

Wiesz Michale, inny odbiorca-użytkownik. Prezesi mają ważniejsze sprawy niż forum Audi :D a testy? są – aut nowych, co o usterkowości nic nam nie powie a używanych jest jak na lekarstwo (przynajmniej ja ich nie zlokalizowałem w naszej, może nieco bardziej obiektywnej prasie od tej z DE) choć wiem, że nawet 2.7TDI (A6) w teście na 100.000 spisał się nieźle – jednak ja na takie testy patrzę z przymrużeniem oka. To nie Focus i tu trzeba napisać o tym dobrze – niepisane "wymogi" klasy premium ;) noo boo przeczytać, że w Golfie turbo klęka po 50tys.km to betka.. ale, że w X3 3.0d za 300kzł łuszczą się boczki drzwi to już poważna plama na honorze :D
A8.... zamiast GG? <diabełek>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez piotrandrzej » 7 wrz 2010, 17:11

Hubix napisał(a):Skrzynie Renault w dCi były wadliwe. Jak tylko skrzynia szumiała natychmiast należało dokonać naprawy.

Łożyska miały trwałość jakby były z plastiku.

Powodem prawdopodobnie było zastosowanie złego fabrycznego oleju.

Nie wiem co Ci zrobił dCi, ale ja nie miałem problemów. Laguną II z 2003 jeździłem od nowości przez 6 lat, przejechałem 105kkm i sprzedałem. Żadnych problemów z szumiącą skrzynią biegów i turbiną. Łożysk nie wymieniałem do sprzedaży. Co do spalania to na baku dojechałem do Puli na Chorwacji ok 1150 km. Zgodzę się że sprinterką nie była.
Co do usterek to co dwa lata wymiana tulej stalowo-gumowych w tylnym zawieszeniu i padł czytnik karty (nie widział pierwszego połozenia stacyjki) ale samochód jeździł dalej. No i końcówki drążków kierowniczych ale przy tym przebiegu i polskich drogach to raczej oczywiste
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 19:52
Posty: 18
Skąd: Kielce
Auto: była Mazda 6 GH MZR-CD 2.0; jest Mazda 3 BN 120 KM SkyPassion HB

Postprzez rafusmaximus » 8 wrz 2010, 05:35

piotrandrzej napisał(a):Laguną II z 2003 jeździłem od nowości przez 6 lat, przejechałem 105kkm


Kolego, taki przelot dla diesla, to dopiero rozgrzewka, nawet dCi ;)

Żadnych problemów z szumiącą skrzynią biegów i turbiną


Bo przy takim przelocie, to być nie powinno, raczej.

końcówki drążków kierowniczych ale przy tym przebiegu i polskich drogach to raczej oczywiste


Podobno w M6, to nie jest oczywiste i wytrzymuje 200 tkm, bez usterek, po za smarowaniem co jakis czas wielowypustu, ale mogę sie mylić...

Reasumując – sprzedałeś przy takim przebiegu Renię, mając ją od nowości, że w żadnym wypadku nie powinieneś na ten samochód narzekać, co też uczyniłeś, tak więc Twoja opinia nie jest obiektywna ;) Czuj sie szczęściarzem ;)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto