Grupa Audi/VAG – Oszustwo czy nie?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 7 paź 2015, 09:19

marcin255 napisał(a):Tylko jak " producenci " wywalą miliardy i wprowadzą te technologi do codziennego życia to po 1 ile będzie kosztował samochód o 2 i le jego serwis ?

Ta sama mantra od 50 lat – cały czas ludzie tak mówią, samochody cały czas wyposażane są w nowe rozwiązania i cena samochodów i koszty serwisowania cały czas się trzymają się na zbliżonym poziomie. Istnieje oczywiście podatek od nowości, ale płacą go przede wszystkim ludzie kupujący najdroższe pojazdy.

marcin255 napisał(a):Skoro tak wszyscy wspierają rozwój i nowe technologi dlaczego 50-70 % aut ma wycięte fap , dpf czy jak tam zwał .
Tak samo wycinano w naszym pięknym kraju katalizatory w benzynach 10 – 15 lat temu. Ludzie myślą, że inżynierowie którzy te ustrojstwa zaprojektowali, zamontowali to idioci i prostym trikiem da się coś poprawić/naprawić... Niestety takie podejście jest trochę naiwne, nacechowane ignorancją bądź płytką znajomością tematu. Niestety Janusze biznesu zauważyli, że jest okazja na zarobienie siana przy banalnej robocie i nie zważając na nic propagują brednie o FAP/DPF i proponują wycinanie kiedy wystarczy tylko czyszczenie.

Norreca napisał(a):ale normy sa bardzo nie realne...

Ustalane były w porozumieniu z producentami, ba VW sam cisnął na ich zaostrzenie by pognębić konkurencję – teraz jest placek. Można powiedzieć, że producenci sami są sobie winni...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Wojtek » 7 paź 2015, 10:00

Z aktualności...
W USA klienci mają otrzymać datek "lojalnościowy" w wysokości $ 2000
i VW określił zakres akcji:
– potrwa cały rok – początek w styczniu
– w większości ma wystarczyć aktualizacja oprogramowania komputera (ECU)
– w niektórych przypadkach trzeba będzie wymienić wtryskiwacze i katalizatory...

Reasumując: Nastąpi remap ECU na ustawienia mniej agresywne i gdzie trzeba (chyba silniki 170 KM) wymiana wtrysków na mniejsze jak i katalizatorów na większe... by opanować procesy spalania :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Norreca » 7 paź 2015, 10:41

brii napisał(a):
Norreca napisał(a):ale normy sa bardzo nie realne...

Ustalane były w porozumieniu z producentami, ba VW sam cisnął na ich zaostrzenie by pognębić konkurencję – teraz jest placek. Można powiedzieć, że producenci sami są sobie winni...


moze zle to ujolem... aktualne normy sa do spelnienia TYLKO w laboratorium.
dlatego sie zgodzili... nowe badania bardziej realne jakie maja byc od 2017 beda mialy zwiekszone normy na 10000% bo sa kompletnie nie mozliwe do spelnienia poza laboratorium.

juz raz byla akcja an Niemieckim rynku BMW i inni postawili sie ze pewnych norm nie sa w stanie sprostac i nalezy podniesc normy i zostalo to zrobione.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 7 paź 2015, 11:08

Norreca napisał(a):nowe badania bardziej realne jakie maja byc od 2017 beda mialy zwiekszone normy na 10000% bo sa kompletnie nie mozliwe do spelnienia poza laboratorium.

Cóż w takim razie można powiedzieć – wszyscy zostaliśmy oszukani przez przemysł motoryzacyjny który dużo naobiecywał... :(
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartg » 7 paź 2015, 12:29

Chodziło mi o to, że za 10 lat będziemy musieli jeździć ekologicznymi badziewiami, podczas gdy przemysł i natura będą nadal truły jak trują, ale eko-lobby wmówi wszystkim, że przesiadając się na rower uratujemy planetę i wszystko będzie zielone.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez brii » 7 paź 2015, 12:33

Nie będzie zielone, ale to nie znaczy, że jeśli można coś poprawić to, że nie trzeba tego zrobić. Równie dobrze można stwierdzić, że nie ma sensu łatać dziur bo i tak nie załata się wszystkich albo nie ma sensu sprzątać psich gówien z chodnika bo i tak psy będą robić kupska.
Do tej pory śrubowanie norm skutkowało tworzeniem coraz bardziej wydajnych silników a nie badziewia.
Ostatnio edytowano 7 paź 2015, 13:00 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartg » 7 paź 2015, 12:44

I tworzeniem coraz bardziej awaryjnych samochodów (najczęściej świadomie) i mniej wytrzymałych, bo bez drogiego serwisu i części istnienie ASO nie ma sensu :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez brii » 7 paź 2015, 13:02

Przypomnij sobie sytuację co było kiedy wprowadzano wtrysk paliwa – identyczne argumenty. Przypominają mi się też opowiadania dziadka związane z wprowadzeniem konstrukcji samonośnych. Ogólnie postęp jest dobry, wiadomo, że pewnych błędów i ślepych uliczek się nie uniknie, ale stojąc w miejscu nigdzie się nie dojdzie ;) Co do mniejszej wytrzymałości i większej awaryjności samochodów – trzeba się przejechać po alpach i zobaczyć ile warsztatów zostało zamkniętych, ewentualnie popytać starych laweciarzy. Choćby nie wiem co pisano na onetach to awaryjność się zmniejsza. Jeszcze inna sprawa – te magiczne 200kkm przebiegu przed którymi bronią się u nas ludzie: to nie wzięło się z niczego. Kiedyś samochody przy takim przebiegu rzeczywiście były wyeksploatowane. Dzisiaj jak się spojrzy na ogłoszenia poza naszymi granicami ewidentnie widać, że 200kkm to dopiero początek ;)
Ostatnio edytowano 7 paź 2015, 13:07 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartg » 7 paź 2015, 13:07

Ale tu nie chodzi o błędy wynikające z niewiedzy czy innowacji – chodzi o rzeczy typu montowanie przez Mercedesa czujników, które raz na 100k km się zapalają "Jezus maria awaria hamulców jedź do ASO" i jedziesz do ASO, żeby Ci zresetowali licznik błędu czujnika za 1500zł :) Wystarczy przypomnieć sobie przeskok z W124 na kolejne generacje Mercedesa, obecnie bardzo wiele eSek W220 wygląda tak

Obrazek

A jak było z jakością blach w C czy E klasie to wiadomo. Technika poszła do przodu, a jakość stosowanych materiałów żeby ciąć koszty i zwiększać zyski poszła w tył.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez brii » 7 paź 2015, 13:12

Nie należy generalizować – są marki które wytwarzają rewelacyjne blachy, lepsze niż kiedyś. Nawet teraz Mercedes robi świetne blachy (W204). Postępowanie Mercedesa z zaplanowaną usterką jest karygodne i powinno być piętnowane, to nic innego jak oszustwo. Inna sprawa, że trwałość pompy która ma ten licznik jest absurdalnie wielka – resetować można ją aż do *%*&# ;) Ogólnie problemom winni są ludzie od maksymalizacji zysków czyli dyrektorzy finansowi i marketingowcy, może jeszcze krótkowzroczni prezesi którzy chcą by firma miała ładne wykresy na giełdzie w krótkim okresie czasu kiedy oni rządzą przy jak najmniejszym nakładzie pracy. Długofalowy interes marki i to co będą robili następcy tacy ludzie mają w pompie :| W sumie to przypominają polityków :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartg » 7 paź 2015, 13:42

Ano właśnie i tu jest moim zdaniem główny problem – auto nie ma jeździć 10-15 lat, tylko po 5 latach masz mieć ochotę je sprzedać i kupić nowy model :) Ewentualnie pchać jak najwięcej aut do flot i nie przejmować się tym, co będzie za kilka lat.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Marianek » 7 paź 2015, 14:40

marcin255 napisał(a):Skoro tak wszyscy wspierają rozwój i nowe technologi dlaczego 50-70 % aut ma wycięte fap , dpf czy jak tam zwał .
Zaznaczmy że w Polsce i może innych krajach europy środkowej. W Belgii tego się nie spotyka.

Niestety normy są i są one dla naszego dobra, producenci dadzą rade tylko muszą trochę więcej wyłożyć.
Już teraz widać ze idą w tym kierunku bo auta z danej marki/koncernu są unifikowane i mają coraz mniej elementów różniących je od siebie.


Problem moim zdaniem jest jak mówicie, w zarządzaniu bez myślenia o przyszłości marki/firmy/korporacji, tu na teraz potem mnie nie interesuje. Zauważyć można to zwłaszcza po Polskich menadżerach, oby do końca roku, premia i jak się uda to i w następnym jeszcze pobędę, a jak nie to pójdę dalej.

Prezes VW zrobił podobnie, nie uwierzę że nie wiedział o machlojce. Po głosach krytyki żeby ustąpił powiedział najpierw że nie widzi potrzeby swojej dymisji, dopiero jak pewna ważna pani się odezwała stwierdził że jednak odejdzie.

W Belgii ukazał sie artykuł w gazecie że Mazda, Ford też niestety maja wpadkę :/
co.jpg
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez nemi » 7 paź 2015, 14:45

Ale chodzi o to, że w testach drogowych jest inny wynik niż w laboratorium, czy że też mają soft, który zmienia charakterystykę pracy silnika?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Norreca » 7 paź 2015, 15:05

nemi napisał(a):Ale chodzi o to, że w testach drogowych jest inny wynik niż w laboratorium, czy że też mają soft, który zmienia charakterystykę pracy silnika?


nie w laboratorium jest auto praktycznie bez niczego bez ciezaru... wszystko jest off. lusterka schowane maty na aucie... auto na rolkach zero tarcia czy wiatru... minimalne obroty i stala predkosc itp.
wynik super wychodzi... i jest wszystko OK.

dlatego ze ludzie co tworzyli prawo nie maja pojecia o tym.... potem przedstawiciele marek mowia spoko w laboratorium osiagniemy taki wynik... i przedstawiaja badania z wynikami...
wiec parlamentarzysci widzac pozytywny wynik nei pytaja jak go osiagneli done. nastepna sprawa.

a w miescie masz auto obciazone pelno systemow uruchomionych... korki... nieumiejetna jazda i za duze obroty... i potem jak wyjada autami na miasto zrobic taki sam test wychodzi 5 krotnie wiekszy wynik i odrazu tragedia.

po prostu jest to wszytsko beznadziejnie zrobione.... no i dla tego tez juz od dawna sa prace w parlamencie nad realnymi testami.... ale tam normy juz beda inne.

Marianek napisał(a):Prezes VW zrobił podobnie, nie uwierzę że nie wiedział o machlojce. Po głosach krytyki żeby ustąpił powiedział najpierw że nie widzi potrzeby swojej dymisji, dopiero jak pewna ważna pani się odezwała stwierdził że jednak odejdzie.


doskonale wiedzial i decyzja o takim oszustwie byla podjeta na najwyzszym stopniu zarzadzania.
tylko ze VW jest zaslepiony mania bycia najwiekszym i musial miec najwiecej aut sprzedanych... tak bardzo chcial pobic Toyote... wiec szybka kalkulacja co bardziej sie oplaci... decyzja... i mamy teraz :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez nemi » 7 paź 2015, 15:31

Wiem jak jest w laboratorium. Jeśli zrobili coś dopuszczalnego, to ok. Chodzi mi tylko o to, czy robili jakieś inne ingerencje.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 7 paź 2015, 15:34

Norreca napisał(a):nie w laboratorium jest auto praktycznie bez niczego bez ciezaru... wszystko jest off. lusterka schowane maty na aucie... auto na rolkach zero tarcia czy wiatru... minimalne obroty i stala predkosc itp.
wynik super wychodzi... i jest wszystko OK.

Jeśli tak jest to rzeczywiście ludzie którzy konstruowali testy nie są za mądrzy (albo są ignorantami totalnymi). Opór rolki powinien kompensować opór powietrza i obciążenie innymi systemami...
Cały problem z VW jest taki, że ich silniki nawet przy takim zerowym obciążeniu nie spełniają norm jeśli oprogramowanie nie zauważy, że test się odbywa. Oprogramowanie oszukiwało podczas testu – bez omawianego oszustwa w sofcie Volkswageny nie przechodzą testów nawet w laboratorium.

nemi napisał(a):Ale chodzi o to, że w testach drogowych jest inny wynik niż w laboratorium, czy że też mają soft, który zmienia charakterystykę pracy silnika?

Soft zmienia u nich charakterystykę pracy silnika jeśli wykryje, że dokonywany jest test emisji.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Wojtek » 12 paź 2015, 06:39

Cars produced by Honda, Mazda, Mitsubishi and Mercedes-Benz have been found to emit more NOx than was previously recorded in official tests, according to a study.
Testing by Emissions Analytics suggests that in real-world conditions some cars built by the four manufacturers emitted 20 times the NOx limit from their exhausts.

i dalej:
It also is in the wake of research conducted by Adac, the largest automobile club in Europe, which showed that some of the diesel cars produced by Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo and Jeep emit over 10 times more NOx than the levels revealed by current EU tests.

Podsumowanie:
Emissions Analytics analysed about 50 Euro 6 diesel-engined cars and 150 Euro 5 diesels on-road: only five were found to have real-world NOx levels that matched the regulatory laboratory test.



http://www.express.co.uk/life-style/car ... a-Mercedes


Jest plan by wprowadzić w Europie realne drogowe testy emisji spalin już w styczniu 2016 roku...

ps. Jestem ciekawy tych 5 producentów spełniających normy emisji spalin... <oczy>

ea-1000-car-tests-full.jpg


EA-2.jpg
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Norreca » 12 paź 2015, 09:32

tych 5 spelniajacych to pewnie maja euro3 :P
zarty zartami ale tak jak mowilem te normy sa ustalone przez nieodpowiednie osoby.
a teraz przy zmianie formy testow gdzie beda musieli podniesc te normy i to o duzo... to bedzie dopiero jazda i protesty eko-swirow.
a potem to samo bedzie z benzyna... kwestia czasu tylko.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Wojtek » 12 paź 2015, 09:37

"te" pięć firm spełniło normy... więc można... :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Norreca » 12 paź 2015, 11:14

Wojtek napisał(a):"te" pięć firm spełniło normy... więc można... :)


jak je pokaza to bedziemy wiedziec czemu spelniaja.
ja mam swoje podejrzenia ale zachowam dla siebie :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto