Trwałość i dynamika nowych silników Mazdy – SkyActive

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez adamus28 » 7 maja 2013, 11:07

Witam tutaj filmik max speed 2.5 benzyna
http://www.youtube.com/watch?v=faHmSyUb9h8
i film 0-100km
http://www.youtube.com/watch?v=KhWnSBHz6pw

moim zdaniem nie jest żle samochód przejechane 18000 pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez pli » 7 maja 2013, 11:38

Wyraźnie start jest chwilkę po tym jak przeskakuje sekundnik na 08, a 100km przeskakuje prawie równo z 16. Nie wiem czy jest 7.8 czy 8.2, ale 9 (co koledzy pisali wcześniej) to na pewno nie jest... Mi się podoba :–)
Obrazek
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 19:43
Posty: 10
Auto: Biała strzała: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion

Postprzez Mirecsk38 » 7 maja 2013, 12:06

nejest troche z gory ?
10 cosz do +/– 19s
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez filipwro » 7 maja 2013, 14:42

Jest z góry, poza tym z licznika to mi też tak mniej więcej wychodzi (przeczytajcie cały wątek).
Ale jak weźmiesz jakieś urządzenie do mierzenia to już tak dobrze nie ma. Zresztą nie potrzeba profesjonalnego urządzenia, jak znacie kogoś z Passatem to proponuje spróbować się i wyjdą wam prawdziwe czasy.

Trochę śmiesznie się zrobiło- widać po podpisach przy awatarach, że ludzie pozamawiali wersje 2.5 i teraz męcza się i na siłe szukają filmów, że nie jest tak źle. Moim zdaniem w takiej sytuacji musi to być świadoma decyzja, bez przymykania oka, że jakoś będzie itd. Wydajecie nie małą kasę i wiążecie się z autem na kilka dobrych lat. Fakt, że większość osób decydujących się na większy silnik oczekuje lepszych osiągów, ma ochotę poszaleć. Dlatego jeśli ktoś zwraca mocno uwage na czasy to powinien zwrócić się raczej gdzie indziej, bo później będzie się męczył tak jak ja. Jeśli przeszkadza ci, że słabsze auta będą cie "brały" na światłach – też pomyśl o czym innym.

Ale jeśli ktoś chce mieć przyjemność z jazdy ładnie i drapieżnie wyglądającym samochodem z wyposażeniem z aut klasy wyższej to wtedy 2.5 spełni jego oczekiwania. Niestety jak widać nie można mieć wszystkiego. Silnik jest wyrywny, na pewno nie jest ospały. Jest to dobre rodzinne auto. Ja tam nie płaczę, chociaż jestem trochę zawiedziony i jakbym wiedział to może wybrałbym coś innego, nie wiem. Tym bardziej, że auto nad wyraz często prowokuje innych kierowców na światłach i potem jest dziwne uczucie jak Cię wyprzedzą. Dlatego ja tak jak ktoś już wspomniał też mam czarna listę aut z którymi na światłach się nie próbuje. Po prostu udaje, że nie zauważyłem, że ktoś chcę się ze mną spróbować. Głównie auta z fabryk Volkswagen, Skoda, Opel, jak w benzynie to nie próbować, chyba, że diesel. Ale Peugeot, Renault czy Kia nie mają z 2.5 szans.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 12:39
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GJ 2.5AT 192KM

Postprzez pli » 7 maja 2013, 14:53

Masz w pełni rację – to się w psychologii nazywa wybiórcze postrzeganie – pozwól nam pocieszyć się tą jedną sekundą mniej! ;–)
Obrazek
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 19:43
Posty: 10
Auto: Biała strzała: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion

Postprzez misiektoja » 7 maja 2013, 15:08

filipwro napisał(a):Po prostu udaje, że nie zauważyłem, że ktoś chcę się ze mną spróbować.

Hahahah, skąd ja to znam :) A tak serio to mam wrażenie, że ludzie zbytnio się spinają w sprawie czasów. Już rozmawiałem też na ten temat z Gajdzinem – ja bym się nie stresował na zapas i cieszył nowym autem. W tej klasie nie znajdziecie nic lepszego. Jak byście nie czytali forum lub nie sprawdzili to jakimś profesjonalnym miernikiem to pewnie byście na to nie zwrócili uwagi, bo silnik 2,5 na pewno nie jest ospały, ciągnie od samego dołu i na pewno nie będziecie mieli poczucia, że jest mało dynamiczny.

Oczywiście jak zaczniecie sprawdzać się z innymi na światłach to zaczniecie dostrzegać coś czego normalnie byście nie zauważyli. Ułamki sekund. Normalnie tego nie zauważycie. Ale to prawda, że silnik 2,5 rozbudza apetyt, bo próbujecie innych rzeczy, których w poprzednim aucie nie próbowaliście.

A te czasy liczone stoperem z liczników to sobie naprawdę darujcie, bo taki pomiar jest niedokładny, na przykład wg. tego filmu manual 2,5 GH ma 7,9 sekundy:


Takie czasy to wychodzą tylko z licznika, przy profesjonalnym pomiarze trzeba coś dodać.
Ostatnio edytowano 25 sty 2014, 05:21 przez misiektoja, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez MMM » 7 maja 2013, 22:25

filipwro napisał(a): Dlatego ja tak jak ktoś już wspomniał też mam czarna listę aut z którymi na światłach się nie próbuje. Po prostu udaje, że nie zauważyłem, że ktoś chcę się ze mną spróbować. Głównie auta z fabryk Volkswagen, Skoda, Opel, jak w benzynie to nie próbować, chyba, że diesel. Ale Peugeot, Renault czy Kia nie mają z 2.5 szans.


Bo Mazda 2,5 wolnossący nie wygra na światłach z doładowanymi silnikami ze stajni VW nawet 1,8 turbo. Nie jestem w tej materii specjalistą, ale podejrzewam, że turbina robi swoje i to w początkowej fazie. Na światłach też rzadko ktoś ściga się od 0-100. Zapewne w kategorii 0-150 Mazda miałby więcej do powiedzenia.
Miałem okazję kiedyś jeździć w niedługim odstępie czasu Superbem z silnikami 1,8 TSI i 3,6 V6. Powiem, że przy normalnej jeździe nie czułem specjalnej różnicy – ze wskazaniem na 1,8TSI z uwagi na subiektywne odczucia załączania się turbiny – subiektywnie wydaje się, że ciągnie lepiej, choć obiektywnie tak nie jest. Dlatego moim zdaniem do ścigania się – turbo, a duże pojemności i V6-tki służą do jazdy w "majestacie" a nie żeby palić gumy. Wtedy silniczek tylko cicho mruczy...
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2005, 08:21
Posty: 61
Skąd: Piła
Auto: M6 SkyEnergy 2,0 AT kombi

Postprzez Mirecsk38 » 7 maja 2013, 23:49

mozna jesce pomoc 17 felgami o wage 6,3kg :–)
http://www.autosvet.sk/products/oz-alle ... t-red.html
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez robi007 » 8 maja 2013, 20:47

Tak jak już napisał filipwro niestety ale nasza GJ prowokuje wyglądem innych kierowców. Szkoda że insignie, passaty bo o audi i BMW nawet nie wspominam robią co chcą z naszymi mazdami. Myślałem że chociaż 2.5l utrze im nosa i bedą chociaż trochę bać się naszych mazd. A tu klapa. Jeżeli ktoś chce poszaleć mazdą, to polecam Mazde 3 MPS. Miałem przyjemność tym jeździć, bo szwagier ma i to dopiero jest moc. Do setki 6s i z kolei niejeden koleś z super aut premium nieźle się naciął.
Ale z drugiej strony, nawet jak stoję swoją 6 to i tak wszyscy gapią się, więc wyglądem nadrabia okrutnie <jupi>
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2008, 21:40
Posty: 39
Auto: M6, '08, 2.0MZR, Exclusiv Plus
M6 '12, 2.0GJ 165KM, Skypassion, red soul, white skin, navi

Postprzez HHHRRR » 8 maja 2013, 22:08

Bać Mazd to się nie będą, ale wygląd robi swoje, czego sam już doświadczyłem :D Jak zdarzyło mi się już nadciągać od tyłu z niezłą prędkością, to całkiem fajne autka premium zjeżdżały ... przepuszczając bez problemu. Znaczy się mniej kumaci w wyglądach nowości musieli myśleć, że to jakiś Aston Martin, albo co najmniej Jaguar. :D
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 08:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez piotrekkk1985 » 8 maja 2013, 22:35

Do scigania z niemieckimi wozidlami tylko 2.2 175KM w manualnej skrzyni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez HHHRRR » 8 maja 2013, 22:43

piotrekkk1985 napisał(a):Do scigania z niemieckimi wozidlami tylko 2.2 175KM w manualnej skrzyni.

To raczej jakieś małe autko WRC byłoby poręczniejsze :D
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 08:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez piotrekkk1985 » 9 maja 2013, 02:42

Spokojnie Mazda6 objezdzasz niemieckie TDI ... nie trzeba zadnego WRC ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez HHHRRR » 10 maja 2013, 00:40

To było bęknięcie ... po piwku?!
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 08:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez Mirecsk38 » 11 maja 2013, 21:52

disz jazda s 145k MT wersjom a dwojka, trojka troche zal.

dwojka 3000obr = 55 / 51 gps
trojka 3000obr = 80 / 76 gps mas 166gps
6tka 3000obr = 146 gps

jak to jest u 165k MT ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez kryniu69 » 20 maja 2013, 23:40

Moja opinia, jeżeli kogokolwiek zainteresuje ;)
Silniki wolnossące benzynowe Mazdy nie mają żadnych szans w sprincie do setki z niemieckimi turbinami. To jest fakt, koniec, kropka! Jakieś mierzenie i porównywanie czasów nie ma najmniejszego sensu.
Jeżeli chcesz troszkę poszaleć benzynową Mazdą (bez względu na model), auto musi być puste, ty chudy ;), i kręcisz zegar od 4 tysięcy obrotów w górę....
Kupując wolnossący silnik benzynowy Mazdy, godzisz się z powyższym, ale otrzymujesz auto bezawaryjne, oryginalne i piękne z osiągami wystarczającymi do dynamicznej (moc w silnikach wolnossących trzeba umieć wydobyć, to zupełnie inny styl) i oszczędnej jazdy. Owszem, zawsze fajnie jest mieć więcej mocy, ale biorąc pod uwagę np stosowanie się do przepisów ruchu drogowego to i tak dwa razy więcej niż potrzeba do sprawnego przemieszczania się z punktu A do B. Jeżeli jeździsz dużo, bierzesz diesla, który dzięki potędze Niutonometrów pozwala na wygodne przyśpieszanie od niskich obrotów, przez co jazda staje się mniej wymagająca i mniej męcząca na długich dystansach.
Nie wiem jakie są plany na wariant MPS w modelu GJ, ale tylko taka wersja zadowoliłaby fanów stoperów.
Pozdrawiam
Kryniu
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 22:31
Posty: 28
Auto: Mazda 6 2.0 Sky Passion. 07.2013

Postprzez piotrekkk1985 » 2 cze 2013, 22:59

Czy robil juz ktos pomiary (G-Tech itp) przyspieszen Mazdy6 2.2d 175KM? Czy pokrywaja sie one z danymi producenta?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez ZOOMik » 16 cze 2013, 18:48

Nie mierzyłem, ale z różnych znanych mi testów, zarówno MT jak i AT, sedan i kombi, wszystkie śr. ok. 0,5 s gorzej od danych fabrycznych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Somonides » 25 cze 2013, 12:10

A jednak się udało zbliżyć do danych fabrycznych :)
http://www.youtube.com/watch?v=r4B9UnYLbM8
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 18:41
Posty: 14
Auto: zamówiona GJ 2,5

Postprzez zigu18 » 25 cze 2013, 15:45

Somonides napisał(a):A jednak się udało zbliżyć do danych fabrycznych :)
http://www.youtube.com/watch?v=r4B9UnYLbM8

pewnie mierzone w warunkach japońskich, czyli z górki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto