Maciej Loret napisał(a):Są jeszcze manualne z możliwością jazdy w trybie zbliżonym do "automatu".
to sa skrzynie sekwencyjne! stosuje je wlasnie ferrari, czy w niektorych alfa romeo...albo standard w autach do rally...
brii napisał(a):marketingowcy mówią na automaty z możliwością manulnej zmiany tiptronic, podczas gdy tak naprawdę to właśnie taka skrzynia z Ferrari to prawdziwy tiptronic...
...ferrari ma skrzynie sekwencyjna i nie jest to zaden tiptronic czy inne chu..e muje.. nazwa tiptronic to wymysl marketingowy chyba audi o ile pamietam, i to po to, aby w europie spopularyzowac automaty, że niby mozna recznie decydowac o biegu na jakim sie jedzie, chrysler dla skrzyn automatycznych z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow nazywa system autostick i jest to to samo co tiptronic...skrzynia sekwencyjna a automat z tiptronic'iem to WIELKA roznica i ich budowa jest zupelnie inna. Znów automaty z tiptroniciem budową nie roznia sie niczym od zwyklych automatow, to te same skrzynie, tylko tiptronic czy autostick to jest automat z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow a nie jest to prawdziwa sekwencyjna skrzynia...
co do jazdy na jakichs tam obrotach w automacie, zaden problem, chyba kazda skrzynia ma blokade biegow, np w chryslerze L jako pierwszy, 2, a trzeci przyciskiem overdrive itp. Znowu jezeli silnik na obrotomierzu jest wyskalowany do 7tys obrotow, a skrzynia zmienia bieg przy maksymalnym wcisnieciu gazu przy 6.5tys, kiedy max moment jest przy 4250tys obrotow to nie widze sensu krecic wyzej do tych 7tys, kiedy auto lepiej przyspiesza przy wyzszym biegu od 4.5tys obrotow. no ale trzeba widziec wiecej jak tylko to ile koni ma auto i ile pali...
