Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez darryd » 9 lip 2007, 07:50

od siebie dodam, nie wolno przelaczac dzwigni z pozycji D na R lub R na D kiedy auto jeszcze sie toczy w przeciwnym kierunku...! To samo tyczy sie wrzucania P, zawsze pelne zatrzymanie! Zawsze nalezy sie calkowicie zatrzymac...na poczatku moze to byc nie wygodne, ale po niedlugim czasie czlowiek sie przyzwyczaja...druga sprawa postoju, na hamulcu ok, ale nie na recznym...!
Przy parkowaniu auta, warto wyuczyc u siebie nawyk zaciagania recznego, ja robie tak, zatrzymuje sie, zaciagam reczny, puszczam hamulec, auto lekko sie jeszcze poruszy w zaleznosci od pochylosci podloza, pozniej jeszcze raz hamulec noga, i wtedy na P. Dlaczego? w skrzyni jest zapadka, ktora blokuje kola, kiedy czesto bedziemy sie na niej zapierac, zwlaszcza na sporych wzniesieniach, w koncu nie wytrzyma i bedzie kosztowna naprawa..:)

ok, koniec tego straszenia...nie martw sie bardzo, na poczatku wydaje sie ze duzo tego, ale to sa normalne zasady jazdy automatem, w manualach tez sa pewne zasady o ktorych sie nawet nie mysli, a ktore wchodza w krew...(np jazda z wcisnietym do polowy sprzeglem jest nie do pomyslenia, ale dla kogos kto wsiadlby pierwszy raz do manuala, zarznalby skrzynie w tydzien nie wiedzac o tym;)
Ostatnio edytowano 9 lip 2007, 12:59 przez darryd, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez faraonka30 » 9 lip 2007, 12:43

darryd napisał(a):np jazda z wcisnietym do polowy sprzeglem jest nie do pomyslenia, ale dla kogos kto wsiadlby pierwszy raz do manuala, zarznalby skrzynie w tydzien nie wiedzac o tym

Dzięki za wskazówki,to bardzo istotne zasady i napewno wykorzystam.Jeśli chodzi o jazde na pół sprzęgle to niestety i ja ten błąd zrobiłam,spalone sprzęgło-kosztowało mnie to i nie mało :| .No cóż człowiek uczy się na błędach,wtedy nie prosiłam o rade i dlatego to robie teraz ;) .Lepiej przyznać się do braku wiedzy na pewne tematy i poprosić o rade niż zgrywając istote wszechwiedzącą a potem ponosić koszta,no nie :) . Dziękuje za każda rade i pomoc :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 14:29
Posty: 1243
Skąd: Lubawa / Lidzbark
Auto: Mazda 323f BA , 1,5l , 95r Smoczyca :)

Postprzez Globy » 10 lip 2007, 17:17

darryd, dlaczego postoj robimy na hamulcu, a nie na reczym? Ja czesto zaciagalem na swiatlach + D i noga z hebla ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez darryd » 11 lip 2007, 07:31

bo komputer tez odczytuje wcisniecie hamulca...ale czy cos z tym robi nie wiem...w tym miejscu opieram sie o wiedze ksiazkowa... ;)
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez fotokrak » 11 lip 2007, 21:42

darryd napisał(a):od siebie dodam, nie wolno przelaczac dzwigni z pozycji D na R lub R na D kiedy auto jeszcze sie toczy w przeciwnym kierunku...! To samo tyczy sie wrzucania P, zawsze pelne zatrzymanie! Zawsze nalezy sie calkowicie zatrzymac...na poczatku moze to byc nie wygodne, ale po niedlugim czasie czlowiek sie przyzwyczaja...druga sprawa postoju, na hamulcu ok, ale nie na recznym...!
Przy parkowaniu auta, warto wyuczyc u siebie nawyk zaciagania recznego, ja robie tak, zatrzymuje sie, zaciagam reczny, puszczam hamulec, auto lekko sie jeszcze poruszy w zaleznosci od pochylosci podloza, pozniej jeszcze raz hamulec noga, i wtedy na P. Dlaczego? w skrzyni jest zapadka, ktora blokuje kola, kiedy czesto bedziemy sie na niej zapierac, zwlaszcza na sporych wzniesieniach, w koncu nie wytrzyma i bedzie kosztowna naprawa..:)


że tak powiem z ust mi to wyjąłeś, dla dobra własnej kieszeni najpierw hamulec ręczny a potem P, tym sposobem nie narażamy na przeciążenia skrzyni biegów bo faktycznie jest to główna przyczyna zniszczenia skrzyni.
i kolega powyżej pisze jeszcze o jakiś tarczach... chyba ma na myśli turbiny...
generalnie przez 14 lat jeździłem manualem, od ponad roku mam automat, teraz będąc na maladze i na ibizie miałem samochód z manualną skrzynią co za mordenga!
w zeszłym tygodniu na Maladze wypożyczyłem VW też nówka 10000 kilosów miał, automat...mogłem zwiedzać fotografować i nie myśleć o pierdołach czy to jedynka czy dwója życie jest piękne z automatem :D
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez fotokrak » 11 lip 2007, 21:54

Globy napisał(a):darryd, dlaczego postoj robimy na hamulcu, a nie na reczym? Ja czesto zaciagalem na swiatlach + D i noga z hebla ;)


Zależy od samochodu, im nowszy tym więcej zabezpieczeń przed pomysłowymi Dobromiłami, generalnie komputer odcina dopływ paliwa w momencie naciśnięcia hamulca głównego. i wg producenta ten sposób jest prawidłowy do oczekiwania, w nowszych pojazdach jest czujnik np że nie wyjmiesz kluczyka jak nie włączysz P, w momencie zaciągnięcia hamulca ręcznego również odcinane jest paliwo, ale tej funkcji nie ma w moim MX3, na to miast było w nowiutkim VW rocznik 2007.
Wygląda na to że jezeli paliwo zostaje odłączone i skrzynia przechodzi w tryb oczekiwania to nie ma problemu, ale nie należy się tym sugerować dobrze najpierw sprawdzić w User manual.
Można próbować, specjaliści od skrzyń czekają z otwartymi rękami z niecierpliwością
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez darryd » 12 lip 2007, 07:26

fotokrak napisał(a):że tak powiem z ust mi to wyjąłeś, dla dobra własnej kieszeni najpierw hamulec ręczny a potem P


Bo P to nie jest hamulec tylko blokada mechaniczna kół zapadka w skrzyni, ona ma zastepowac wbity bieg w manualnej skrzyni, no i jako zabezpieczenie dla zapominalskich o recznym, bo tak to byloby sporo wypadkow i zsuniec samochodow...

fotokrak napisał(a):w nowszych pojazdach jest czujnik np że nie wyjmiesz kluczyka jak nie włączysz P


no moj nie jest nowy bo z 95r a kluczyk moge wyjac tylko w pozycji P... ;) a to ma zwiazek z powyzszym co napisalem...czyli bezpieczenstwo...

fotokrak napisał(a):w momencie zaciągnięcia hamulca ręcznego również odcinane jest paliwo


gdzie ty to wyczytales, podaj zrodlo! ;) Jakby ci odcielo paliwo to silnik by zgasl kolego, a hybrydowe auta jeszcze malo popularne. moze pomylilo ci sie z jazda na luzie lub biegu, ze np zjezdzajac z gorki na luzie wiecej pali auto aniżeli z wbitym biegiem i puszczonym gazem, bo wtedy wlasnie jest odcinany doplyw paliwa...
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez Globy » 12 lip 2007, 13:00

darryd napisał(a):no moj nie jest nowy bo z 95r a kluczyk moge wyjac tylko w pozycji P... oczko a to ma zwiazek z powyzszym co napisalem...czyli bezpieczenstwo...

To jest w wiekszosci aut, jesli nie we wszystkich – aczkolwiek czesto sie psuje ;) Co do recznego, ja mialem zwyczaj zaciagac, pewnie w nowszych konstrukcjach to ulepszyli.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fotokrak » 13 lip 2007, 01:12

darryd napisał(a):gdzie ty to wyczytales, podaj zrodlo! ;) Jakby ci odcielo paliwo to silnik by zgasl kolego, a hybrydowe auta jeszcze malo popularne. moze pomylilo ci sie z jazda na luzie lub biegu, ze np zjezdzajac z gorki na luzie wiecej pali auto aniżeli z wbitym biegiem i puszczonym gazem, bo wtedy wlasnie jest odcinany doplyw paliwa...


odcielo paliwo – skrót myślowy, logika tak oczywista że nie napisałem zamknięcie przepustnicy
z resztą się zgadzam, nie znam wszystkich pojazdów, w nowszych wypożyczanych w wypożyczalniach w całej europie spotykam coraz to dziwniejsze wodotryski, a że zazwyczaj są to funkiel nówki, np na ibizie dostałem fiata z przebiegiem 15000 km, a w maladze WV ledwo ponad 10 000 coraz więcej pierdółek. z stąd wywnioskowałem że niektóre samochody maja pewne funkcje nowsze, bywa że starsze również bo np ktoś kupił wersje bogatszą, nie ważne detal.
ja w MX3 mam automat a jednak nie działa tak jak w nowych samochodach, ręczny nie zamyka przepustnicy, kluczyk mogę wyjąć kluczyk w dowolnej pozycji dzwoni. Gdzie jest więcej elektroniki, stąd ludzie mają zdziwienia gdy czytają i porównują rożne aspekty.
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez darryd » 13 lip 2007, 07:26

fotokrak napisał(a):nie działa tak jak w nowych samochodach, ręczny nie zamyka przepustnicy


a w jakich samochodach reczny zamyka przepustnice? przepustnica jest zawsze zamknieta po puszczeniu gazu, resztą zajmuje sie silniczek krokowy...poza tym gdyby bylo tak jak piszesz nawet w nowszych ale nie hybrydowych autach to by gasly...! ;)
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez fotokrak » 13 lip 2007, 07:48

No dobra a ten krokowy to co, puszcza bokami paliwo i silniczek pyrkoli? :)
Widze że detalista jesteś, biega o to że ciągniesz za wajchę i nie jedzie, a w staruszce madzi jedzie.
Ok zresztą jakie to ma znaczenie jak jest tak gorąco idę na śniadanie i popływać pozdrówka :)
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez darryd » 13 lip 2007, 08:31

fotokrak napisał(a):No dobra a ten krokowy to co, puszcza bokami paliwo i silniczek pyrkoli? usmiech


:) powietrze, nie paliwo;)


fotokrak napisał(a):ciągniesz za wajchę i nie jedzie, a w staruszce madzi jedzie.


to moze masz cos nie tak z recznym?;)

podsumowujac, nie powinno sie zostawiac auta na D i recznym, wyobraz sobie, wychodzisz z auta zostawiajac na D i recznym, idziesz otworzyc brame, za slabo zaciagnales reczny lub puscil hamulec, ty stojac tylem nie widzisz ze auto jedzie, wpada na ciebie, lub w najlepszym wypadku na brame...
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez Globy » 13 lip 2007, 15:36

Zdarzylo sie, oj zdarzylo :D To byl najszybszy sprint w moim zyciu, jak zostawilem Cronosa na drive'ie i odjechal sobie w strone ogrodzenia z otwartymi drzwiami, a ja zajalem sie ogladaniem zdjec w aparacie... wystawiam reke, zeby oprzec sie o auto, a tu powietrze :P Udalo sie dogonic chwile przed punktem krytycznym.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez fotokrak » 13 lip 2007, 22:29

nigdy nie zostawiam na D, najpierw ręczny potem P puszczam hamulec wyłączam silnik robie to.... jak automat :–), fajnie żeby silnik krokowy puszczał tyle powietrza żeby nie trzeba było wogóle tankować tankować hahaha
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez iiyama » 29 kwi 2008, 10:35

mazda 6 v6
Miał ktoś okazje jeżdzić manualem i automatem tiptronic?

Jakie wrażenia? przyspieszenie i sportowa jazda?
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez gari » 29 kwi 2008, 13:55

iiyama napisał(a):mazda 6 v6
Miał ktoś okazje jeżdzić manualem i automatem tiptronic?

Jakie wrażenia? przyspieszenie i sportowa jazda?



mialem okazje oba prowadzic....tiptronik calkiem sprawny...jak sie chce to i szybko da sie nim tez pojezdzic ...jednak mimowszystklo wybral bym manualna skrzynie do tego auta

POZDR
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez Bobo » 22 maja 2008, 21:06

Panowie posiadam mazde 626 2.5V6 z automatem, wczesniej jeżdziłem równiez autem w automacie i powiem jedno nie zamienie nigdy automatu na manuala komfort z jady nieporównywalny a wasze herezje z awaryjnością automatu możecie sobie między bajki włożyć!! tak sie ma jak się dba!!!
Pozdrawiam!!!
Początkujący
 
Od: 18 lut 2007, 12:32
Posty: 15
Auto: Mazda 626 2.5V6

Postprzez iiyama » 22 maja 2008, 21:19

gari napisał(a):
iiyama napisał(a):mazda 6 v6
Miał ktoś okazje jeżdzić manualem i automatem tiptronic?

Jakie wrażenia? przyspieszenie i sportowa jazda?



mialem okazje oba prowadzic....tiptronik calkiem sprawny...jak sie chce to i szybko da sie nim tez pojezdzic ...jednak mimowszystklo wybral bym manualna skrzynie do tego auta

POZDR


wybrałem tiptronica, na razie nie żałuje. Automat to rewelacja.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez STEffAN » 22 maja 2008, 23:43

Bobo napisał(a):Panowie posiadam mazde 626 2.5V6 z automatem, wczesniej jeżdziłem równiez autem w automacie i powiem jedno nie zamienie nigdy automatu na manuala komfort z jady nieporównywalny a wasze herezje z awaryjnością automatu możecie sobie między bajki włożyć!! tak sie ma jak się dba!!!
Pozdrawiam!!!


bo w 2.5 jest skrzynia mazdy, a nie forda. też jestem bardzo zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Mieczyslaw » 23 maja 2008, 00:00

ja mam u siebie manuala a starsi forda focusa w automacie. powiem Wam tak, ja mam 90KM a w focusie jest 136 ja spod swiatel biore tego focusa jak chce. przyspieszenia zero w automacie. zeby spalanie zmniejszyc komputeraz nie oszukasz w automacie, caly czas jakis bieg jest zapiety. w korkach owszem nogi lewej nie meczysz ale jak chcesz oszczedzac skrzynie ot co chwila wrzucasz D a pozniej N albo P wiec nie meczysz mogi tylko reke. ja wole noge podmeczyc chyba. na trasie np w Niemczech, masz automat do tego tempomat i mozesz isc spac. zdecydowanie jestem przeciwnikiem automatow. a juz smiac mi sie chce jak w sportowe samochody wciskaja automata albo ( i tu sie moge narazic kilku osoba ) lopateczki. ja wole czuc jak te biegi wchodza i byc pewnym ze jest zapieta np 3 a nie polbieg czy cos.
pozdro
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto