Ranking niezawodności DEKRA 2008

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ravo » 25 kwi 2008, 20:27

Yard napisał(a):). Jak na moją 16. letnią 323 to wynik rewelacyjny

a co nie ma 6 letnich 323 ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez malkolm2 » 25 kwi 2008, 20:39

ravo tam nie biorą pod uwagę lat tylko przebieg, czyli jeśli 15 letnia 323 ma mniej niż 50 000 to trafia do pierwszej rubryczki hahaha hahaha
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Yard » 25 kwi 2008, 20:40

ravo napisał(a):a co nie ma 6 letnich 323 ?

Są i co z tego wynika?
malkolm2 napisał(a):ravo tam nie biorą pod uwagę lat tylko przebieg, czyli jeśli 15 letnia 323 ma mniej niż 50 000 to trafia do pierwszej rubryczki hahaha hahaha

Czyli porównują samochody z różnych epok technicznych. <lol>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez bazyl wspaniały » 26 kwi 2008, 00:10

ale ten raport nie dotyczy GE :P samochodów niezajeżdżalnych i idiotoodpornych ( to tak żeby swoje ego podbudować <lol> )
a w niemickich rankingach i tak w 9 przypadkach na 10 górą będą niemieckie auta :| oni są "obiektywni" jak mało kto <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Grzyby » 26 kwi 2008, 08:55

malkolm2 napisał(a):tam nie biorą pod uwagę lat tylko przebieg

szkoda że nie robili tego raportu u nas – przy tych wszystkich kręconych licznikach wyniki byłyby ciekawe hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yard » 26 kwi 2008, 09:03

Jak wynika z sondażu opublikowanego niedawno przez niemiecki instytut badawczy Psychonomics w kategorii najlepszej relacji wartości do ceny prym wiodą gracze wywodzący się z Japonii, a mianowicie Toyota, Mazda, Honda oraz Nissan.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Steve » 26 kwi 2008, 14:22

Łalaboga :P w kompaktowych Focus na 3 miejscu hahaha
Przecież to szmelc – przytoczę tylko jeden żenujący przykład zostatnich awarii – po zimie odpadła mi w Foce antena – przerdzewiała w miejscu mocowania hahaha w 2 letnim aucie <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez STEffAN » 26 kwi 2008, 16:51

Steve napisał(a):Łalaboga :P w kompaktowych Focus na 3 miejscu hahaha
Przecież to szmelc – przytoczę tylko jeden żenujący przykład zostatnich awarii – po zimie odpadła mi w Foce antena – przerdzewiała w miejscu mocowania hahaha w 2 letnim aucie <glupek2>


Ooo, ciekawe. Mój wujek ostatnio dokładnie to samo mi opowiadał. Focus 3 letni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez ziggy_powrot_gwiazdy » 27 kwi 2008, 13:07

poza konkursem

o jakich usterkach hamulców mowicie w 626 bo nie wiem czy nie ma czekoś skopanego wlasnie z hamulacmi ?

dzieki
rt
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2007, 20:17
Posty: 105
Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin

Postprzez Mateusz L » 27 kwi 2008, 13:35

Riki napisał(a):nemi napisał:
626 najwięcej jest, powiedzmy sobie szczerze, nieudanych Diesli,

łoł łoł


Zgadzam się Riki i pragnę zareagować podobnie <lol> <lol> . Nie wiem skąd ta dziwna opinia o Dieslach Mazdy i ich awaryjności. Znam tylko jeden przypadek uszkodzenia wysokoprężnej jednostki Mazdy.Otóż pewnego razu padła pompa wody w naszej poprzedniej 626 (poprzedni właściciel nie wymienił na czas),a mój brat nalał zimnej wody do gorącego silnika aby dojechać do domu. Później(dużo później) okazało się,że głowica pękła,ale to jest ewidentny błąd użytkownika, a nie auta. Poza tym tak wyśmiewany PN z przebiegiem 260kkm mimo zerwania rozrządu(koszt naprawy 300zł) do końca jeździł bez problemu nie paląc oleju.Auta nie były oszczędzane i nieraz dostawały po <dupa> z przyczepkami.Poza tym to nie prawda,że przegrzanie PNa to wymiana uszczelki.DiTD-nie znaleźliśmy w dobrym stanie,ale nie wierzę,ze to nie udany silnik.Kilka osób kupiło zajeżdżone badziewie (przykre,ale na 15 Mazd które oglądałem widziałem może 3-4 niezłe,ale benzynowe) i zaraz panika na forum,że to DITD nie udane jest.Jakoś na zachodzie nie mają problemów i nie jest to zupełnie wina paliwa,ale też egzemplarzy jakie do nas przyjeżdżają. Widziałem w necie DITD automat z oryg.przebiegiem 64kkm...kosztowała 10k Euro...a jakie jest myślenie-toż już 6 można za to kupić..zgoda-ale w jakim stanie tą 6 i z czego będzie większy pożytek??? Co da narzekania na MZR-CD-podajcie mi auto które nie ma problemów z kołami 2-masowymi etc. IMO nie ma aut bezawaryjnych-są tylko mniej i bardziej idiotoodporne (choć wina często leży po stronie poprzedniego właściciela). Laguna czy Alfa też może się nie psuć(W Lagunach pada turbo bo to Francuz??? Turbo firmy Garret???,a w Alfach elektronika,bo to Włoch??? Elektronika firmy Bosch???).Co do yesfana i jego opinii nt. wyższości TDI-ok to są dopracowane silniki,ale niezupełnie bezawaryjne i nie stawiał bym ich ponad jednostkami Mazdy.Są lepsze(90 KM 1,9TDI) i gorsze(TDI V6 2,5) wersje tych silników i nie można powiedzieć,że TDI jest git,a DiTD <dupa> . Do TDI są tańsze części i to cała przewaga. Słysząc narzekanie na SPV-natknąłem sie na forum MB na niejednostkowy problem zaworu dawki paliwa(jakoś tak to się zwało)-koszt 3kzł- a te silniki uchodzą ponoć za niezniszczalne i super bezawaryjne.Nie wspomnę już o pompie Lucasa-ciepły silnik to czasem 3-4s "kręcenia" i kosmicznym spalaniu (potrafi i 2x 323 PN w mieście) Mimo to uważam,że ten silnik jest bardzo dobry i dynamiczny,choć ma wady jak każdy.Co do TDI jeszcze jedno-o ile z 2.2 D w Mercedesie i RF7,czy PN można mówić o kulturze pracy (szczególnie gdy są ciepłe) o tyle oglądając benzynową Mazdę 626GF(nie widziałem chyba jeszcze tak cicho pracującego silnika), obok odpalono Passata B5...,a starszy myślał,że to jakiś Transit zajechał, bo nie wierzył,że tak może pracować silnik VW(a chwilę wcześniej koleś w komisie mówił-"Kup VW zobaczysz co to znaczy samochód"-chyba usłyszysz chciał powiedzieć.)To by było na tyle mojego wywodu i mam nadzieję,że nikogo nie uraziłem niczym.Od dawna chciałem wyrazić MOJĄ PRYWATNĄ opinię nt. Diesli Mazdy.

PS.Jako miarodajne źródło polecam opinie na stronie autocentrum. Tam Mazda 626(wszystkie modele) ma łączną notę wyższą od Audi A4,że o Maździe 6 okupującej górę większości tamtejszych opinii i statystyk nie wspomnę.
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez malkolm2 » 27 kwi 2008, 17:45

Mateusz L napisał(a):o tyle oglądając benzynową Mazdę 626GF(nie widziałem chyba jeszcze tak cicho pracującego silnika),

wsiądź do mazdy 626 ge 2,5 v6, tam jest cisza w pełnym tego słowa znaczeniu
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Grzyby » 27 kwi 2008, 17:52

Mateusz L napisał(a):Jako miarodajne źródło polecam opinie

na tym forum, a nie na autocentrum :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez siegu » 27 kwi 2008, 20:22

Dla mnie ten test jest mało wiarygodny
Badali przez ostatnie 2 lata samochody biorąc pod uwagę przebieg to w takim razie chciał bym zobaczyć a najlepiej bym kupił :D takie 323 lub 626 ( najmłodsze 5-6 lat i starsze ) z orginalnymi przebiegami do 50 tyś lub do 100 tyś

Chyba że brali pod uwagę tylko auta w Polsce bo u nas 15 letnie maja przebiegi do 100 tyś <lol> <lol> <lol>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Mateusz L » 27 kwi 2008, 21:43

malkolm2 napisał(a):wsiądź do mazdy 626 ge 2,5 v6, tam jest cisza w pełnym tego słowa znaczeniu


KL to jedno z moich marzeń,ale czy ciszej??? W tej GF-ce wewnątrz na wolnych obrotach informował tylko obrotomierz.Brak dźwięku i jakichkolwiek wibracji.Auto z chyba oryginalnym przebiegiem 186kkm.


Grzyby napisał(a):na tym forum, a nie na autocentrum język


Oczywiście-zgadzam się,ale patrząc,że tak powiem globalnie-mamy po prostu wypisane kolejne auta i oceny w poszczególnych kategoriach oraz porównanie do innych aut.Forum to jest rzecz jasna miarodajne,ale są tu też,a może głównie,a przynajmniej często :P ludzie szukający pomocy w sprawie awarii tudzież usterki swego auta.Widzimy teraz jasno,że GF ki trapi awaria zaworu SPV-ok,ale czy wszystkie??? Nie tylko nieliczne,zazwyczaj "zajeżdżone" egzemplarze których właściciele szukają pomocy na forum.Ale jeśli zobaczymy 5 kolejnych postów na ten temat to co myślimy??? A co z innymi-już wielu przede mną zauważyło,że nikt nie pisze "ratunku-moja Mazda się nie psuje".Chodziło mi o to,że mamy odniesienie do innych marek i faktyczną (na podstawie kilkuset zwięzłych opinii)ocenę auta.To forum moim zdaniem ma inną funkcję(a przynajmniej ja je tak odbieram)-ma łączyć użytkowników/miłośników/chcących kupić Mazdę:) choć może się mylę... Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Grzyby » 27 kwi 2008, 23:31

Czyli wg Ciebie wszyscy którzy mają na tym forum problemy z autami mają
Mateusz L napisał(a):"zajeżdżone" egzemplarze

??

<lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mateusz L » 28 kwi 2008, 21:17

Ani trochę. Są usterki typowe dla konkretnego modelu/silnika/skrzyni etc.Są też takie które wynikają właśnie z wyeksploatowania auta.Nie wierzę, że SPV(akurat jego się czepiłem,ale dużo czytałem nt. GF przed ostatnim kupnem auta) psuje się tylko od paliwa-choć na pewno pada wielokroć szybciej przez zły olej napędowy. Nie wierzę,że jest winna także zupełnie konstrukcja zaworu. Główną przyczyną jest zużycie i naprawdę obejrzałem wiele Mazd i skłonny jestem twierdzić,że na 15 egzemplarzy(a na forum są nie tylko ludzie którzy całe serce wkładają w Mazdy,ale też tacy którzy kupili pierwszą Mazdę w życiu i spodziewają się super-bezawaryjności)może 3 widziałem naprawdę godne zainteresowania. Jak tłumaczyć fakt,że jednego dnia widząc 4 benzynowe GF ki z przebiegami 180kkm tylko w jednej silnik pracował bezszelestnie i zupełnie bez wibracji???Reszta jakoś tak dziwnie nierówno... A dodam tylko,że był to egzemplarz po wypadku i dlatego tylko wierzę w jego przebieg...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez bazyl wspaniały » 28 kwi 2008, 22:27

malkolm2 napisał(a):wsiądź do mazdy 626 ge 2,5 v6, tam jest cisza w pełnym tego słowa znaczeniu

potwierdzam :]

Mateusz L napisał(a):ale czy ciszej?

przy najbliższej okazji zapraszam na przejażdżkę, silnik 4500rpm a rozmawia się normalnie, coś tam tylko mruczy pod nogami :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Mateusz L » 29 kwi 2008, 18:56

Hehe dzięki-mam nadzieję że w przyszłości doświadczę magii silnika KL...:)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto