
Zmieniać już oponki na zimowe??
MiKo napisał(a):Nikt nie mówił o zaletach letnich na śniegu, tym nie mniej na odśnieżonej drodze, nawet mokrej letnie są najprawdopodobniej lepsze.
Poza tym to powinniśmy się chyba sugerować konretnymi danymi a nie własnymi domysłami i opiniami innych
I tu jest błąd!! Panowie jak sama nazwa mówi : letnie służą do jazdy w temp. dodatnich czyli powyżej 10st.C, wtedy mają najlepsze właściwiści jezdne tj.:przyczepność,trzymanie boczne i odprowadzanie wody, poza tym skład mieszanki jest inny niż opony zimowe – błędem jest rozumowanie, że zimówki są na zaśnieżone drogi. Opona letnia przy niskich temp. twardnieje i traci swe właściwości, natomiast opona zimowa dalej je zachowuje (odpowiedni skład mieszanki), ma więcej lameli czepnych, lepiej odprowadza wodę i błoto pośniegowe, lepsze ma trzymanie boczne. Pewnie wszyscy wiedzą o fakcie, że jeżdżąc zimówkami w lecie to szybciej zużyją się niż opony letnie. Więc Panowie coraz szybciej zbliża się czas zmiany na zimówki!!
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
artus napisał(a):Panowie jak sama nazwa mówi : letnie służą do jazdy w temp. dodatnich czyli powyżej 10st.C, wtedy mają najlepsze właściwiści jezdne tj.:przyczepność,trzymanie boczne i odprowadzanie wody, poza tym skład mieszanki jest inny niż opony zimowe – błędem jest rozumowanie, że zimówki są na zaśnieżone drogi. Opona letnia przy niskich temp. twardnieje i traci swe właściwości, natomiast opona zimowa dalej je zachowuje (odpowiedni skład mieszanki), ma więcej lameli czepnych, lepiej odprowadza wodę i błoto pośniegowe, lepsze ma trzymanie boczne. Pewnie wszyscy wiedzą o fakcie, że jeżdżąc zimówkami w lecie to szybciej zużyją się niż opony letnie. Więc Panowie coraz szybciej zbliża się czas zmiany na zimówki!!
To ldaczego w jakimś teście w piśmie motoryzacyjnym wyszło że zimówki były lepsze TYLKO na ośnieżonej drodze niezależnie od temperatury??
I takie jest też moje odczucie subiektywne: suchy asfalt i -10 na zimówkach to gorsza przyczepność niż w tych samych warunkach na letnich!
A marketing czyni cuda
Marek w teście wyszło dlatego, że najwyraźniej lobby oponiarskie niewystarczająco przekupiło pismo a ci na złość zrobili obiektywny test
Dajmy spokój tej dyskusji bo do niczego nie prowadzi.
Dajmy spokój tej dyskusji bo do niczego nie prowadzi.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
artus napisał(a):natomiast opona zimowa dalej je zachowuje (odpowiedni skład mieszanki), ma więcej lameli czepnych, lepiej odprowadza wodę i błoto pośniegowe, lepsze ma trzymanie boczne.
Z przykrością stwierdzam , że to nieprawda.
Do odprowadzania wody najlepsze są opony z bieznikiem o grubych, głębokich nacięciach zarówno prostopadłych, czy lepiej skośnych w stosunku do osi jazdy, oraz minimum 3, a przy szerszych 4 obwodowych rowkach. Przykład Continental Premium Contact czy Dunlop SP 01. Opony klasy HP maja troche odmienny bieznik z bardziej agresywnym i z reguły asymetrycznym wzorem. Żadna zimówka z drobnymi lamelkami i skomplikowanym układem kostek bieżnika nie da rady kałuży.
Wszystkie testy (nawet te nieobiektywne) przyznają wyższośc opon letnich nad zimowymi w tej konkurencji.
Teraz trzymanie boczne – znów błąd w rozumowaniu.
Zimówka ma i mieć musi miękki bok, mniej sztywne barki by się lepiej wgryzać w śnieg. Dodajac do tego mieszankę gumową typu silca i temperaturę nawierzchni ponad 20 C mamy regularne pływanie i znoszenie boczne na granicy uślizgu. Nie zapominajmy, że jesienią przy słoneczku asfalt moze mieć nawet więcej. W sobotę widziałem taki obrazek – na tablicy przy moście na Wisle (wylot na Gdańsk) temp. powietrza 14, 3 C , temp nawierzchni 23,4 C.
Jeżdże na zimówkach wiele , wiele lat (opisałem to już na tym forum) i nikomu nie zyczę awaryjnego hamowania (nawet z ABS) ze 170 km/h przy słonecznej pogodzie. Opony poszły do wyrzucenia – były kwadratowe. A miejsce miało to w LUTYM na autostradzie Kraków – Katowice przy suchej nagrzanej nawierzchni choć temp powietrza to było raptem około 5 C.
Ja opony zmienię pod koniec listopada ( no chyba, że zima zaatakuje wcześniej w co wątpię) albo i później.
I jeszcze jeden przykład. NOKIAN z Finlandii sparzyła się na rynku europejskim. Ich opony konstruowane pod ostrą, śnieżna zimę nie sprawdziły się. Przykładen jest wyprzedaż Nokian Hakkapelita w rozmiarze 195/65/14 czyli do 626 Ge po 171 zeta!!!!!!
Ale nie dałem się nabrac, wolę Firestone Winerhawk za 2 x wyzszą cene.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA
Lamare
Lamare
- Od: 7 lis 2003, 15:49
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 Cronos 2,0
No Panowie widzę rozpętałem troszkę wojenkę poglądów i odczuć na temat opon. Muszę wyjaśnić swój pogląd i doświadczenie. Mówiąc o oponach letnich miałem na myśli opony przeznaczone tylko i wyłącznie na sezon letni. Natomiast coniektórzy troszkę mylą właśnie te terminy, w europie tzw opona letnia w rzeczywistości jest oponą wielosezonową tj. wiosna-lato-jesień, czyli kiedy temp. są dodatnie ok 10stC. Opony zimowe możemy podzielić jakby na dwie grupy tj. snowy-do jazdy po zaśnieżonych drogach ( tzw.kosteczka lub dużo lameli czepnych) oraz opony do jazdy w niskich i ujemnych temp. W ostatnim okresie producenci opon szukają pośrednich rozwiązań opon na okres zimy. Ja osobiście zakładam GoodYear Ultra Grip5 i w odczyciu jest trochę głośniejsza i trochę więcej mi pali benzyny, ale zarówno na śniegu,czy drodze mokrej jeżdżą bardzo dobrze, co prawda są to opony już kierunkowe i z odprowadzaniem wody nawet przy większych prędkościach nie mają problemów. Teraz jeszcze mam założone Yokohamy typowo letnie i już powoli widzę różnicę w jeździe kiedy było ochłodzenie.
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
radziu napisał(a):a ile na ten kluczyk wydałeś jeśli można spytaćno i ile kosztuje taki jakiś najtanśzy kompresorek do, ktorego można podłączyć klucz pneumatyczny
kompresor olejowy w zalezności od zbiornika, minimum to 50 L kosztuje od 800 zł wzwyż, tańsze to kicha,
klucz kupiłem za 100 zł od znajomego, ale wszystko to służy też dla klientów, więc jak na zakup do domowego garażu, nie ma to chyba sensu. chyba, że znjadziesz wiele innych zastosowań do użycia kompresora w domu.
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
[b]Witam wszystkich . Po uważnym przeczytaniu wszystkich Waszych cennych uwag , postanowiłem zmienić oponki a właściwie całe koła ( chwała Niemcom za praktyczność!!!
) na zimowe przy temperaturze +5 . Zauważyłem że każdy ma swoją teorię na sprawę terminu zmiany opon czy też kół ale to chyba norma
. Pozdrawiam wszystkich miłośników MADZI 

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
MAZDA MAZDA – UBER ALLES
- Od: 31 paź 2004, 22:43
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 121 DB 16V Canvas Top
dziś postanowiłem zmienić opony, sprawa byla prosta, bo drugi komplet na alu czekał na założenie, wziełem sobie żabę, 4 oponki i ,...... niespodzianka w jednej gumie brak powietrza (a montowałem je na fele 3 m-ce temu), bzyknęłem kompresorem na 2 atmosfery, zmieniłem gumy, ale zaniepokojony podjechałem do kolegi wulkanizatora, celem rozmontowania zestawu i obejrzenia opony od wewnątrz...... i dobrze zrobilem, mikro przecięcie plus delikatnie pękajaca guma od wewnątrz.... szkoda tego naprawiać.... więc poszukuje teraz jednej zimówki continentala M+S 195/65/15
, dobrze ze jeszcze nie spadl śnieg)
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
Nie mam takiejCarrrlos napisał(a):więc poszukuje teraz jednej zimówki continentala M+S 195/65/15
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
co do lobby oponiarskiego
jeżdząc na zimówkach mniej jeździmy na letnich
letnie z reguły są o wyższych parametrach i droższe
zmiana na zimówki powoduje że część roku jeździmy na tańszych oponach
więc mniej kupujemy droższych
a co do zachowania na mokrej jezdni przy niższych temperaturach nie komentuje
jeżdzę na zimowych już od 3 tygodni
miałem na letniakach czołówkę przy 30 km/h
bo spadło trochę sniegu
wolę delikatniej pojeździć na zimówkach niż liczyć na szczęście
używam zimowych od około 10 lat
jeżdząc na zimówkach mniej jeździmy na letnich
letnie z reguły są o wyższych parametrach i droższe
zmiana na zimówki powoduje że część roku jeździmy na tańszych oponach
więc mniej kupujemy droższych
a co do zachowania na mokrej jezdni przy niższych temperaturach nie komentuje
jeżdzę na zimowych już od 3 tygodni
miałem na letniakach czołówkę przy 30 km/h
bo spadło trochę sniegu
wolę delikatniej pojeździć na zimówkach niż liczyć na szczęście
używam zimowych od około 10 lat
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Jaksa napisał(a):Nie mam takiejCarrrlos napisał(a):więc poszukuje teraz jednej zimówki continentala M+S 195/65/15
dzieki, juz załatwiłem w poniedziałek montaż, a dziś dla sportu przerzuciłem oponki w focusie, ręczny działa dobrze więc czekam tylko opad śnieżny
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
dzis zmieniłem oponki, ale jaja były już sa kolejki i niektórzy byli bardzo nerwowi
nawet dochodziło do przepychanek kto był w kolejce, ogólnie jaja dobrze że juz jestem po , pozdro dla wszystkich !

pozdrówka z Madziolką w tle
- Od: 1 kwi 2004, 11:38
- Posty: 293
- Skąd: Białystok
- Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4
Zmieniłem dzisiaj
Rozmiar bez zmiany na tych samych felach ale wyważenie kółek odczułem już na pierwszych 300m.
Jutro trasa – zobaczymy

Rozmiar bez zmiany na tych samych felach ale wyważenie kółek odczułem już na pierwszych 300m.

Jutro trasa – zobaczymy
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
V6 – no more questions...
- Od: 27 maja 2004, 20:02
- Posty: 611
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT
Ja też już zmieniłem pare dni temu, traf chciał że na ciut mniejsze 175/70/13 –> 175/65/13 ale akurat wyczaiłem 4 dobre sztuki z pomocą kolegi. Dzieki Marcin 
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
No ja też dzisiaj zmieniłem, ale kicha na stalówkach, madzia straciła niesamowicie na wyglądzie .
OBY DO WIOSNY 


- Od: 10 wrz 2004, 23:08
- Posty: 78
- Skąd: Tarnów
- Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości