Tempomat

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Scandal » 4 lis 2007, 19:32

Mam wrażenie, że jazda na tempomacie zwiększa zużycie paliwa. Prawda czy fałsz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2007, 19:47
Posty: 52
Skąd: Księstwo Janówka
Auto: 626 Cronos 2.0 16V 94r

Postprzez Puhcio » 4 lis 2007, 19:32

Zależy na jakim terenie. W górzystym prawda.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Waluś » 4 lis 2007, 19:42

zwiększa czy nie zwiększa ale ile frajdy daje hehe

Moim zdaniem nie zwiększa. Jechałem nocą do Wrocławia z Lublina, praktycznie non stop na tempomacie, 90 km/h i spalanie wyszło mi niższe niż katalogowo (poniżej 8 litrów – do tej pory jestem w szoku), więc w płaskim terenie chyba raczej przeciwnie :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez trojanrob » 4 lis 2007, 22:33

dokładnie
na płaskim jest rewelka. Moja millenia spaliła 7,6 na tempomoacie, max 120km/h (wracałem z Warszawy do Szczecina) .
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Faja » 4 lis 2007, 22:54

Spala więcej.:) oczywiście jeśli ktoś umie jeździć oszczędnie:)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Scandal » 5 lis 2007, 08:33

Więcej czy też nie, ale jazda jest przyjemniejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2007, 19:47
Posty: 52
Skąd: Księstwo Janówka
Auto: 626 Cronos 2.0 16V 94r

Postprzez brii » 5 lis 2007, 09:32

W górzystym terenie spala znacznie więcej i męczy silnik (chyba, że się ma skrzynię automatyczną).
W płaskim terenie można spalić mniej niż tempomatem ale trzeba się starać – spalanie o litr mniejsze niż przy użyciu tempomatu jest możliwe (sprawdzałem na trasie Częstochowa – Warszawa – Częstochowa) Toyotą Avensis i Subaru Legacy) :)
Ale przyznać trzeba, że tempomat to wygoda :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez STEffAN » 5 lis 2007, 12:09

Ogólnie moje eksperymenty też to potwierdzają.
Jak ja jade na tempomacie po płaskim, to spala na trasie troche mniej, ale to dlatego że ciężko jest się oprzeć pokusie wykorzystania mocy KL'a przy wyprzedzaniu – przynajmniej ja nie umiem sie oprzec :P.

Za to jak na trasie wsadziłem dziewczyne za kierownice, okazało sie że jadąc oszczędnie-delikatnie i średnio 100-110KM/h można jeszcze spalić litr mniej niż na tempomacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Scandal » 5 lis 2007, 18:34

Nawet ustawiając tempomat na te 100-110 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2007, 19:47
Posty: 52
Skąd: Księstwo Janówka
Auto: 626 Cronos 2.0 16V 94r

Postprzez STEffAN » 5 lis 2007, 18:47

Tak, dlatego że tempomat nie jest inteligentny, i czasami niepotrzebnie dodaje gaz, albo dodaje go za duzo, lub za długo. Po prostu człowiek jeśli chce i potrafi, to może jechac jeszce delikatniej,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Grzesiu » 5 lis 2007, 20:33

w nas w miacie tempomat dal na trasie 8.5l ! no ale bez gonitwy... bez tepomatu wynik nie mozliwy..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Puhcio » 5 lis 2007, 20:43

brii napisał(a):W górzystym terenie spala znacznie więcej i męczy silnik (chyba, że się ma skrzynię automatyczną).


Nigdy nie mieliśmy połączenia M/T z tempomatem.
Natomiast z A/T sprawdza się świetnie ... na trasie można w ogóle nie używać pedałów. Można zwolnić, przyspieszyć, zredukować bieg, etc.

Bardzo wygodna sprawa. :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Scandal » 5 lis 2007, 21:46

Na manualu każdy ruch go wyłancza ale jazda jest odprężająca...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2007, 19:47
Posty: 52
Skąd: Księstwo Janówka
Auto: 626 Cronos 2.0 16V 94r

Postprzez Grzyby » 5 lis 2007, 23:10

Scandal napisał(a):Na manualu każdy ruch go wyłancza

?
możesz przecież przyspieszać, hamować silnikiem (przyciskiem) – tylko użycie hamulca lub wcisnięcie sprzęgła go wyłącza.
Ja w sobotę przejechałem 70km z praktycznie cały czas włączonym tempomatem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazyl wspaniały » 5 lis 2007, 23:15

Ja na tempomacie jeżdżę kiedy się da bo się fajnie jedzie, no i spalanie spada w porównaniu z jazdą bez tempomatu, ale bez problemu zejdę niżej ze spalaniem kiedy tempomatu nie używam. Tyle że strasznie delikatnie trzeba się z pedałem gazu obchodzić. Nie sprawdzałem w terenie górzystym więc nie wiem jak tam się sprawdza.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Waluś » 6 lis 2007, 00:53

Puhcio napisał(a):Można zwolnić, przyspieszyć, zredukować bieg, etc.

po za redukcja reszta bez problemu w M/T Przyspieszasz przyciskiem, zwalniasz przyciskiem, do tego przy wyprzedzaniu wciskasz gaz, i jedziesz, potem puszczasz a auto wraca do poprzednich ustawień, ale luzik klasa. Często używam hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Scandal » 6 lis 2007, 08:18

Grzyby napisał(a):możesz przecież przyspieszać, hamować silnikiem (przyciskiem) – tylko użycie hamulca lub wcisnięcie sprzęgła go wyłącza.

oczywiście, że tak ale spróbuj dadać gazu do wyprzedzania przyciskiem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2007, 19:47
Posty: 52
Skąd: Księstwo Janówka
Auto: 626 Cronos 2.0 16V 94r

Postprzez Grzyby » 6 lis 2007, 10:04

Scandal napisał(a):spróbuj dadać gazu do wyprzedzania przyciskiem

akurat do wyprzedzania możesz użyć normalnie nogi i pedału gazu – po zdjęciu nogi z gazu/zakończeniu przyspieszania auto wróci do poprzedniej prędkości.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Scandal » 6 lis 2007, 17:12

Grzyby napisał(a):
Scandal napisał(a):spróbuj dadać gazu do wyprzedzania przyciskiem

akurat do wyprzedzania możesz użyć normalnie nogi i pedału gazu – po zdjęciu nogi z gazu/zakończeniu przyspieszania auto wróci do poprzedniej prędkości.


masz rację, przed chwilą testowałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2007, 19:47
Posty: 52
Skąd: Księstwo Janówka
Auto: 626 Cronos 2.0 16V 94r

Postprzez Grzesiu » 9 lis 2007, 14:54

Scandal napisał(a):
Grzyby napisał(a):
Scandal napisał(a):spróbuj dadać gazu do wyprzedzania przyciskiem

akurat do wyprzedzania możesz użyć normalnie nogi i pedału gazu – po zdjęciu nogi z gazu/zakończeniu przyspieszania auto wróci do poprzedniej prędkości.


masz rację, przed chwilą testowałem :)



tez na ten bajer wpadlem "przypadkiem" jakis czas temu;) ogolnie brakuje "spowalniacza" tzn. moze cos takiego, ze na czas trzymania jakiegos guziczka (w tym czasie tempomat nie dodaje gazu.) auto ma czas troszeczke zwolnic i jak puscimy to zalapie nowa nizsza predkosc.. czasem poprostu jak na a4 jakies tico 120kmh dusi a ja 130 na tempomacie to ani go wyprzedzic bo po co sie gonic ani za nim bo musze noge na hamulec i caly ceregiel;D wiem len jestem:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto