Turbo Diesel czy V6 – który bardziej elastyczny???
b2 napisał(a):diesel ze swoim momentem obrotowym
+ turbocharger:)
elastyczność to bardzo szerokie pojęcie i wyniki tego porównania będą zależały od tego w jakim zakresie je rozpatrujemy.
Zresztą nikt też nie powiedział jakiego turbodiesla chce i z jaką V6tką porównywać.
Takie gadanie o
Maryni jest bez sensu.
Zresztą nikt też nie powiedział jakiego turbodiesla chce i z jaką V6tką porównywać.
Takie gadanie o

Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Silniki te, nawet o tej samej mocy będą się znacznie różniły, zakresy obrotów z dobrym momentem, tak samo obroty przy mocy maksymalniej. Ciężko byłoby je porównać szczególnie, że to odmienne konstrukcje. Wydaje mi się, że łatwiej porównać jakiegoś benzyniaka doładowanego z TDI niż V-kę z TDI. W każdym razie ten temat byłby raczej luźną dyskusją, i benzynowe i diesle mają swoje plusy i minusy... Niektórzy lubią mieć wysoki moment i moc przy 7tyś a niektórzy po przekroczeniu 2
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Moja malutka >>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32785
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32785
Ciekawostka – taka jest definicja elastycznosci, prosto policzyć.
E = eM eN = (Momax/MN) (nN/nMomax)
eM – rozpiętość (elastyczność) momentu obrotowego;
eN – rozpiętość prędkości obrotowej;
Momax – maksymalny moment obrotowy silnika;
Mn – moment obrotowy odpowiadający mocy znamionowej;
nMomax – prędkość obrotowa maksymalnego momentu obroto
nN – znamionowa prędkość obrotowa
V6:
eM 30, eN 4800, Momax 210, Mn 190, nMomax 4200, nN 5700 co daje E =1,5
Alfa:
70, 2500, 340, 290, 2100,3600 co daje E=2
E = eM eN = (Momax/MN) (nN/nMomax)
eM – rozpiętość (elastyczność) momentu obrotowego;
eN – rozpiętość prędkości obrotowej;
Momax – maksymalny moment obrotowy silnika;
Mn – moment obrotowy odpowiadający mocy znamionowej;
nMomax – prędkość obrotowa maksymalnego momentu obroto
nN – znamionowa prędkość obrotowa
V6:
eM 30, eN 4800, Momax 210, Mn 190, nMomax 4200, nN 5700 co daje E =1,5
Alfa:
70, 2500, 340, 290, 2100,3600 co daje E=2
- Od: 9 sie 2004, 06:41
- Posty: 40
- Skąd: Zelistrzewo
- Auto: 626 GE KL
Gustaw napisał(a):Z samej ciekawości porównałem wyniki z hamowni dla Alfy 1,9 JTD i Forda Mondeo 2,5 V6 (oba 150HP) i nie ukrywam,że byłem zaskoczony.Diesel jest dużo bardziej elastyczny.
bez sensu porównywac turbodoladowany silnik z wolnossącym
Bimbak napisał(a):Takie gadanie o Maryni jest bez sensu.
a ja i tak wolałbym benzyniaka
Przynajmniej ma długie przełożenia skrzyni (mój ulubiony bieg to 3 – od 40 do 140)
Przynajmniej ma długie przełożenia skrzyni (mój ulubiony bieg to 3 – od 40 do 140)
ja proponuję zamiast kryterium mocy przyjąć kryterium momentu obrotowego.
Taka alfa ma 320 Nm
..... niestety w mondeo nie ma silnika benzynowego o takim momencie obrotowym. Bardzo bliski temu jest Duratec 3,0 V6 montowany także w maździe 6 uzyskujący 221KM i 278 Nm, ale to bardzo kiepskie porównanie z uwagi na różnice pojemności. Rozsądnie byłoby więc poszperać w wysilonych jednostkach benzynowych o pojemności 2,0 z turbiną. Tutaj najbardziej znaną jednostką i chyba najpopularniejszą będzie 2,0T VW. Niestety ma bardzo dużo wariantów mocy. Jako że 150KM w Alfie z diesla to najmocniejsza jednostka to weźmy też najmocniejszą turbobenzynę VW montowaną w nowym Audi S3 wkrótce również w Passacie o następujących parametrach: 265 KM przy 6,000 rpm i 350 Nm
Także mamy dwie nowoczesne, wysilone, dwulitrowe, turbodoładowane jednostki różniące się praktycznie tylko sposobem zapłonu.
O wynikach takiego pojedynku mogę dyskutować, a właściwie nie ma co dyskutować bo jest z góry przesądzony.
Taka alfa ma 320 Nm
..... niestety w mondeo nie ma silnika benzynowego o takim momencie obrotowym. Bardzo bliski temu jest Duratec 3,0 V6 montowany także w maździe 6 uzyskujący 221KM i 278 Nm, ale to bardzo kiepskie porównanie z uwagi na różnice pojemności. Rozsądnie byłoby więc poszperać w wysilonych jednostkach benzynowych o pojemności 2,0 z turbiną. Tutaj najbardziej znaną jednostką i chyba najpopularniejszą będzie 2,0T VW. Niestety ma bardzo dużo wariantów mocy. Jako że 150KM w Alfie z diesla to najmocniejsza jednostka to weźmy też najmocniejszą turbobenzynę VW montowaną w nowym Audi S3 wkrótce również w Passacie o następujących parametrach: 265 KM przy 6,000 rpm i 350 Nm
Także mamy dwie nowoczesne, wysilone, dwulitrowe, turbodoładowane jednostki różniące się praktycznie tylko sposobem zapłonu.
O wynikach takiego pojedynku mogę dyskutować, a właściwie nie ma co dyskutować bo jest z góry przesądzony.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
ja proponuję zamiast kryterium mocy przyjąć kryterium momentu obrotowego
Tomaszu, w tym momencie wywracasz porównanie do góry nogami. chodzi właśnie o to, że diesle i benzyny o tej samej mocy, mają różny moment obrotowy, z korzyścią dla diesla. dlatego z założenia takie porównanie jest bez sensu i jak napisałem wcześniej, w zasadzie nie ma nad czym dyskutować, w szzcególności ciekawie.
Recepta jest prosta :kupic BMW M3 E36(3,2benz 321PS), lub E46(343PS)w zależności od grubości portfela , i żaden diesel nie podskoczy ,nawet V10 TDI-313PS zostaje , wiem bo troszkę pojjezdziłem E36 i kilka wyścigów zaliczyłem. Szkoda tylko że róznica w osiągach jest taka jak w zużyciu paliwa.
- Od: 25 sty 2006, 22:54
- Posty: 38
- Skąd: gdańsk
- Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9
Dla mnie elastycznosc w dieslu to jakas sciema... fakt jest pewnien zakres obrotow gdzie rechot fajnie ciagnie ale... benzyna to benzyna i wiadomo to od wiekow ze silnik o zaplonie iskrowym bedzie szybszy od wysokopreznego... producenci staja na glowie i próbują tworzyc jak najszybsze diesle ale co z tego .....
dajmy proste porownanie.. FS i RFT w budzie GF... elastycznosc (80-120km/h) 5b. dla DiTD 14s dla FS ok. 17s... ok fajnie DiTD "gora"... tylko gdy kierownik w GF FS zapnie 3b to klekot DiTD nie ma szans......... hihi
Robilismy pomiary Avensisem 1.6 (110KM) i 2.0 D-4D (116KM) i.... D-4D dostawał baty przynajmniej do 130km/h... droga sie konczyla
mowie tu o przyspieszeniu a nie elastycznosci..

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Robilismy pomiary Avensisem 1.6 (110KM) i 2.0 D-4D (116KM) i.... D-4D dostawał baty przynajmniej do 130km/h... droga sie konczyla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości