Turbo Diesel czy V6 – który bardziej elastyczny???

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Gustaw » 23 mar 2007, 11:16

Turbo Diesel czy V6 – który bardziej elastyczny???
Myślę, że jest to ciekawy temat na małą dyskusję. Jak sądzicie który silnik jest bardziej elastyczny, przy założeniu, że moce znamionowe obu są identyczne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2004, 06:41
Posty: 40
Skąd: Zelistrzewo
Auto: 626 GE KL

Postprzez b2 » 23 mar 2007, 11:32

diesel ze swoim momentem obrotowym chyba zawsze będzie bardziej elastyczny od V6. też mi dyskusja <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Adaś » 23 mar 2007, 11:42

b2 napisał(a):diesel ze swoim momentem obrotowym

+ turbocharger:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Gustaw » 23 mar 2007, 11:49

Prawda, prawda, a wydawać by się mogło, że Vka, ze swoim szerokim zakresem momentu będzie lepsza, a jednak TDI bije ją na głowę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2004, 06:41
Posty: 40
Skąd: Zelistrzewo
Auto: 626 GE KL

Postprzez Bimbak » 23 mar 2007, 11:56

elastyczność to bardzo szerokie pojęcie i wyniki tego porównania będą zależały od tego w jakim zakresie je rozpatrujemy.
Zresztą nikt też nie powiedział jakiego turbodiesla chce i z jaką V6tką porównywać.
Takie gadanie o <dupa> Maryni jest bez sensu.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Gustaw » 23 mar 2007, 12:03

Chodziło mi o porównanie silników o tej samej mocy znamionowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2004, 06:41
Posty: 40
Skąd: Zelistrzewo
Auto: 626 GE KL

Postprzez Mayk » 23 mar 2007, 12:10

Silniki te, nawet o tej samej mocy będą się znacznie różniły, zakresy obrotów z dobrym momentem, tak samo obroty przy mocy maksymalniej. Ciężko byłoby je porównać szczególnie, że to odmienne konstrukcje. Wydaje mi się, że łatwiej porównać jakiegoś benzyniaka doładowanego z TDI niż V-kę z TDI. W każdym razie ten temat byłby raczej luźną dyskusją, i benzynowe i diesle mają swoje plusy i minusy... Niektórzy lubią mieć wysoki moment i moc przy 7tyś a niektórzy po przekroczeniu 2 :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2006, 16:13
Posty: 169 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-5 NBFL

Postprzez Bimbak » 23 mar 2007, 12:10

czyli jak??
Np BMW 745d z Nissanem 350Z?
<glupek2>
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Gustaw » 23 mar 2007, 12:25

Z samej ciekawości porównałem wyniki z hamowni dla Alfy 1,9 JTD i Forda Mondeo 2,5 V6 (oba 150HP) i nie ukrywam,że byłem zaskoczony.:) Diesel jest dużo bardziej elastyczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2004, 06:41
Posty: 40
Skąd: Zelistrzewo
Auto: 626 GE KL

Postprzez Bimbak » 23 mar 2007, 12:29

jaka alfa i w jakim zakresie prędkości jest bardziej elastyczna?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Gustaw » 23 mar 2007, 12:30

alfa 159
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2004, 06:41
Posty: 40
Skąd: Zelistrzewo
Auto: 626 GE KL

Postprzez magicadm » 23 mar 2007, 12:45

A ja proponuję V6 TDI ( lub DITD)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gustaw » 23 mar 2007, 13:41

Ciekawostka – taka jest definicja elastycznosci, prosto policzyć.
E = eM eN = (Momax/MN) (nN/nMomax)
eM – rozpiętość (elastyczność) momentu obrotowego;
eN – rozpiętość prędkości obrotowej;
Momax – maksymalny moment obrotowy silnika;
Mn – moment obrotowy odpowiadający mocy znamionowej;
nMomax – prędkość obrotowa maksymalnego momentu obroto
nN – znamionowa prędkość obrotowa

V6:
eM 30, eN 4800, Momax 210, Mn 190, nMomax 4200, nN 5700 co daje E =1,5
Alfa:
70, 2500, 340, 290, 2100,3600 co daje E=2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2004, 06:41
Posty: 40
Skąd: Zelistrzewo
Auto: 626 GE KL

Postprzez Adaś » 23 mar 2007, 15:57

Gustaw napisał(a):Z samej ciekawości porównałem wyniki z hamowni dla Alfy 1,9 JTD i Forda Mondeo 2,5 V6 (oba 150HP) i nie ukrywam,że byłem zaskoczony.:) Diesel jest dużo bardziej elastyczny.


bez sensu porównywac turbodoladowany silnik z wolnossącym

Bimbak napisał(a):Takie gadanie o Maryni jest bez sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Grzyby » 23 mar 2007, 16:16

a ja i tak wolałbym benzyniaka :P
Przynajmniej ma długie przełożenia skrzyni (mój ulubiony bieg to 3 – od 40 do 140) :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bimbak » 23 mar 2007, 16:18

ja proponuję zamiast kryterium mocy przyjąć kryterium momentu obrotowego.
Taka alfa ma 320 Nm
..... niestety w mondeo nie ma silnika benzynowego o takim momencie obrotowym. Bardzo bliski temu jest Duratec 3,0 V6 montowany także w maździe 6 uzyskujący 221KM i 278 Nm, ale to bardzo kiepskie porównanie z uwagi na różnice pojemności. Rozsądnie byłoby więc poszperać w wysilonych jednostkach benzynowych o pojemności 2,0 z turbiną. Tutaj najbardziej znaną jednostką i chyba najpopularniejszą będzie 2,0T VW. Niestety ma bardzo dużo wariantów mocy. Jako że 150KM w Alfie z diesla to najmocniejsza jednostka to weźmy też najmocniejszą turbobenzynę VW montowaną w nowym Audi S3 wkrótce również w Passacie o następujących parametrach: 265 KM przy 6,000 rpm i 350 Nm
Także mamy dwie nowoczesne, wysilone, dwulitrowe, turbodoładowane jednostki różniące się praktycznie tylko sposobem zapłonu.
O wynikach takiego pojedynku mogę dyskutować, a właściwie nie ma co dyskutować bo jest z góry przesądzony.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez b2 » 23 mar 2007, 17:16

ja proponuję zamiast kryterium mocy przyjąć kryterium momentu obrotowego


Tomaszu, w tym momencie wywracasz porównanie do góry nogami. chodzi właśnie o to, że diesle i benzyny o tej samej mocy, mają różny moment obrotowy, z korzyścią dla diesla. dlatego z założenia takie porównanie jest bez sensu i jak napisałem wcześniej, w zasadzie nie ma nad czym dyskutować, w szzcególności ciekawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez sebas1 » 23 mar 2007, 19:56

Recepta jest prosta :kupic BMW M3 E36(3,2benz 321PS), lub E46(343PS)w zależności od grubości portfela , i żaden diesel nie podskoczy ,nawet V10 TDI-313PS zostaje , wiem bo troszkę pojjezdziłem E36 i kilka wyścigów zaliczyłem. Szkoda tylko że róznica w osiągach jest taka jak w zużyciu paliwa.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2006, 22:54
Posty: 38
Skąd: gdańsk
Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9

Postprzez Riki » 24 mar 2007, 20:48

Dla mnie elastycznosc w dieslu to jakas sciema... fakt jest pewnien zakres obrotow gdzie rechot fajnie ciagnie ale... benzyna to benzyna i wiadomo to od wiekow ze silnik o zaplonie iskrowym bedzie szybszy od wysokopreznego... producenci staja na glowie i próbują tworzyc jak najszybsze diesle ale co z tego ..... <diabełek> dajmy proste porownanie.. FS i RFT w budzie GF... elastycznosc (80-120km/h) 5b. dla DiTD 14s dla FS ok. 17s... ok fajnie DiTD "gora"... tylko gdy kierownik w GF FS zapnie 3b to klekot DiTD nie ma szans......... hihi :]
Robilismy pomiary Avensisem 1.6 (110KM) i 2.0 D-4D (116KM) i.... D-4D dostawał baty przynajmniej do 130km/h... droga sie konczyla :P mowie tu o przyspieszeniu a nie elastycznosci..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez marek » 24 mar 2007, 23:59

Grzyby napisał(a):mój ulubiony bieg to 3 – od 40 do 140


nowymi dieslami tez tak mozna. A od 40 idzie jak burza. A benzyna sie rooooozpęęęęędzaa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto