Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Bigbluee » 15 gru 2018, 10:52

KrzyzakMitsu napisał(a):może nie najbrzydszym, bo paskud wkoło jest pełno (jak chociażby nissan joke czy toyota chr), ale na pewno jest wstrętny
to dlatego honda i toyoya (oraz wszystkie francuskie) były wykluczone gdy szukałem nowego auta...
Civic poszedł od bandy do bandy.

Obrazek
To było naprawdę fajne i ładne auto. Prezencja zarówno z przodu jak i z tyłu a do tego całkiem ustawne w środku. Zarówno sportowy styl jak i pojemny na zakupy dla kobiety.
Niestety obecny Civic obok mercedesów stylizowanych na mydelniczce, to najbrzydszy produkowany samochód i z tym się zgodzę. Projektanci alfy pewnie nie nadążali zmieniac pampersów jak zobaczyli ten twór.
Co do cen nowej M3 to wydaje mi sie, że mazda chce wykorzystać rosnący trend i popularność. Niestety skok na kasę nigdy nikomu się nie powiódł w motoryzacji. Po naprawde bardzo udanym debiucie szóstki GJ w kolorze soulred, bdb kampanii reklamowej, świetnej prezencji auta na ulicy i opinii niezawodności mazdowskich benzyn. którą utrzymano w GJ, udało się maździe przyciągnąc naprawde cpora liczbę nowych klientów, którzy poza 3 i 6 jak widać na ulicach, kupili spora ilość CX-5 – CX-3.
Mazda pozyskała spora liczbe zwolenników i cenowo było bardzo dobrze. Nawet używane Mazdy nie były droższe niż konkurencja.
Majac taką pozytywnie nastawioną klientele chcacą jeździć mazdą, zaproponowano nowa trójkę w kosmicznych cenach. Chciecie Mazdę? To trzeba zapłacić.
Prawodopodobnie pominięto w tej strategi obliczeniowej jedną rzecz. Z tego co ja zaobserwowałem, szóstke czy trójke albo CX-5 nie kupowały osoby które określiłbym jako "bogate". Nikt kogo znam służbowo, kto ma naprawdę sporą liczbę pieniędzy, nie jeździ Mazdą co jasno pokazuje, że grupą docelową powinna JESZCZE być klasa średnia.
Tymczasem wg mnie Mazda za szybko poleciała z cenami. Ja na ich miejscu bardzo mocno zróżnicowałbym ceny dla trójki. Zrobił taki okres przejściowy pomiędzy Mazdą dla kl średniej a Mazdą dla bogatych czyli przyzwoita wersja podstawowa "z radiem i klimatyzacją" i wersja premium, bez dodatkowego dokładania pakietów, która subtelnie z zewnątrz różniłaby się od "biedy edyszyn". Natomiast nową szóstke jako flagowca niestety dla nas ale staty dla Mazdy, ukierunkowałbym bardziej w klientów premium ale wtedy samochód musiałby być naprawde stylistycznie i materiałowo lepiej doposażony niż teraz.

Niestety dla Mazdy i dla nas, poszli na skróty... i w sumie nie mam pojęcia co z tego wyjdzie. W tych cenach naprawdępostawili sie w trudnym położeniu gdyz sami postawili obok siebie konkurencje i każą wybierać. Dziwna strategia. ZObaczymy co z tego wyjdzie i jakie będą rabaty.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez child » 15 gru 2018, 10:55

stachan napisał(a):
Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby

Czy ktoś ma wiedzę jak to będzie wyglądać? Spryskiwacze na ramionach wycieraczek? <co?>


Ja tam mam w innym samochodzie. Wygląda to tak, jakby z wycieraczki ciekł płyn, dzięki czemu wycieraczka zasuwa na "poduszce wodnej".

Zalety:
– wycieraczka nie pracuje na sucho
– nie ma takiego momentu, w którym płyn na szybie zasłania ci widok (zanim wycieraczka go zetrze)

Wady:
– opóźnienie zanim wycieraczka zacznie wycierać (to jest dość dziwne w sumie)
– ogólnie działa to trochę inaczej i trzeba się przyzwyczaić

Co do skuteczności działania – wydaje mi się, że jest podobna, ale trudno to porównać między dwoma różnymi samochodami. W tym ze zintegrowanym spryskiwaczem nie miałem jeszcze chyba naprawdę mocno zabrudzonej szyby.

Dopisano 15 gru 2018, 11:10:

Bigbluee napisał(a):Prawodopodobnie pominięto w tej strategi obliczeniowej jedną rzecz. Z tego co ja zaobserwowałem, szóstke czy trójke albo CX-5 nie kupowały osoby które określiłbym jako "bogate". Nikt kogo znam służbowo, kto ma naprawdę sporą liczbę pieniędzy, nie jeździ Mazdą co jasno pokazuje, że grupą docelową powinna JESZCZE być klasa średnia.


Bardzo dobra obserwacja. Pytanie również brzmi – czy ten nowy samochód będzie zasługiwał wykończeniem i innymi atrybutami na miano "klasy pół-premium" :) Bo poprzednia generacja – chociaż sam mam ten samochód i uważam go za świetny – z powodu (braku) wyciszenia wnętrza i paru innych rzeczy na takie miano zdecydowanie nie zasługiwała. Nie miałem nigdy samochodu premium, ale mniemam również, że zdecydowanie musieliby poprawić jakość obsługi klienta i serwisu.

Tymczasem wg mnie Mazda za szybko poleciała z cenami. Ja na ich miejscu bardzo mocno zróżnicowałbym ceny dla trójki. Zrobił taki okres przejściowy pomiędzy Mazdą dla kl średniej a Mazdą dla bogatych czyli przyzwoita wersja podstawowa "z radiem i klimatyzacją" i wersja premium, bez dodatkowego dokładania pakietów, która subtelnie z zewnątrz różniłaby się od "biedy edyszyn".


Zgadzam się ze zróżnicowaniem, tylko zrobiłbym to raczej tak – większość wersji normalnych w podobnych cenach jak poprzednia generacja, oraz jedna wersja super dla bogatych (ze zdecydowanie lepszym wykończeniem itd). Wtedy by zobaczyli, czy pójście w stronę premium ma sense. Chociaż z drugiej strony – być może się boją, że wtedy ludzie by stwierdzili, że nie warto dokładać do wypasionej wersji; a jeśli klientom się nie da wyboru, bo każda wersja będzie "wypasiona" (przynajmnie cenowo hahaha ), to się ich niejako "przepchnie" półkę wyżej...

Niestety dla Mazdy i dla nas, poszli na skróty... i w sumie nie mam pojęcia co z tego wyjdzie. W tych cenach naprawdę postawili sie w trudnym położeniu gdyz sami postawili obok siebie konkurencje i każą wybierać. Dziwna strategia. ZObaczymy co z tego wyjdzie i jakie będą rabaty.


Mazda jak zwykle łamie stereotypy <rotfl> Ruch jest ciekawy, bo ładują się w taką w sumie niespotykaną półkę cenową i z zainteresowaniem będę obserwował, jak taki śmiały ruch się zakończy. Niestety, tego typu eksperyment wolałbym widzieć w wykonaniu kogoś innego niż moja ulubiona marka, bo może się to skończyć ich wielką porażką <płacze>

A tak z innej beczki – jak widać (również po tym, co sama Mazda prezentuje) klienci i tak idą coraz bardziej w crossovery i SUVy, więc może M3 nie ma takiego znaczenia? Może świadomie robią eksperyment, żeby wyznaczyć kierunek dla najbardziej popularnych modeli?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Li Mu Bai » 15 gru 2018, 11:25

Ale czy naprawdę jest taka droga? Gdyby zrobić gołe auto tak jak robi to konkurencja, to mogłoby się pewnie i zacząć od 70k pln.
Ciekawe porównanie cen na portalu, którego nie lubię https://www.google.com/amp/s/spidersweb.pl/autoblog/nowa-mazda-3-cena-polska/amp/

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 296 (14/18)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez stachan » 15 gru 2018, 11:27

Zobaczymy pierwsze raporty sprzedaży po kwartale 2019 – jeśli będzie słaby wynik, to coś będą musieli zmienić w ofercie... Podejrzewam, iż będą żonglowali dodatkami lub będą oferować koła letnie i/lub bagażniki dachowe.

No, ciekawy jestem jak trójeczka zostanie przyjęta przez rynek i czy uda się jej skutecznie konkurować z CX-3 oraz CX-5, które obecnie są liderami sprzedaży.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez tomeq83 » 15 gru 2018, 11:30

Szok, kto to kupi w takich cenach. To ciekawe ile będą kosztowały pozostałe modele z nowym silnikiem. Ogólnie myślę, że sprzedaż będzie taka sobie głównie z uwagi na cenę...

Po za tym pokazałem zdjęcie nowej M3 koledze z pracy i zapytał się czym się różni od mojej.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez stachan » 15 gru 2018, 11:34

Jeszcze ciekawsza może być cena elektryka – zgodnie z zapowiedziami z Genewy w 2019 roku Mazda wprowadzi jakiegoś maluszka – elektryka. Wszyscy stawiają na trójkę, lecz ja uważam, że to będzie M2.
Zobaczymy <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Passt » 15 gru 2018, 11:53

Jak kupowałem swój samochód w salonie przed niemal dwoma laty, handlowiec wówczas powiedział mi, że Mazda chce być marką premium.
Ciekawe czy jak im sprzedaż trójki spadnie, będą wówczas jakieś rabaty?? Przed dwoma laty pytałem o rabat, handlowiec odpowiedział mi to co wyżej <glupek2>
Ostatnio edytowano 15 gru 2018, 11:56 przez Passt, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2017, 17:30
Posty: 80 (1/1)
Auto: Mazda 3 BN 2.0 120 KM 6MT

Postprzez piwo » 15 gru 2018, 11:54

na szcescie mx5 praktycznie nie zdrozala a daja 183 konie zamiast 165.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez adam_we » 15 gru 2018, 17:32

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 11:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez darrecki » 15 gru 2018, 18:23

Niektóre z porównań nie mają sensu, bo kąt trochę inny.
Ale te z profilu to strzał w dziesiątkę, sedan gdyby nie zmiany na przodzie / tyle to byłby w zasadzie identyczny. Nawet HB bardzo podobny jeśli chodzi o ogólny kształt – bardziej niż by się mogło wydawać
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez czarmi » 15 gru 2018, 18:45

Ładnego wyglądu zmieniać nie trzeba, można jedynie delikatnie modyfikować <spoko>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Neonixos666 » 15 gru 2018, 19:03

Ciekaw jestem tego Skyactive x widać że mocy mu nie brakuje ciekawe jak ze spalaniem i eksploatacją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez macvas » 15 gru 2018, 21:33

Up
oprócz mocy i pojemności chyba nie ma jeszcze pełnej specyfikacji ?

Raczej jak większość sympatyków Mazdy jestem w lekkim szoku tym wszystkim co się dzieje wokół kolejnej generacji Trójki. Czas pokaże czy były to słuszne założenia z tym atakiem na klasę premium czy raczej wyskoczyli z "motyką na księżyc".

Z ceną niebezpiecznie podjechali pod M6 i wielu klientów będzie miało dylemat. Tak czy inaczej z pewną nutką ekscytacji udam się do salonu na oględziny i jazdę gdy już będzie taka możliwość. Z mojego punktu widzenia musiałoby to naprawdę zawrócić w głowie, abym się zdecydował na przesiadkę. Skoro GL (MY2018) nie przekonał mnie do czegoś szalonego to Nowa Trójka w nowej cenie również będzie w kategorii "może za kilka lat".

Zwykli Kowalscy – jak ktoś już wspominał – pójdą raczej za zwykłym kompaktem po najniższej cenie.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Neonixos666 » 15 gru 2018, 22:03

macvas napisał(a):Zwykli Kowalscy – jak ktoś już wspominał – pójdą raczej za zwykłym kompaktem po najniższej cenie.


moim zdaniem podejdą do sprawy rozsądnie, nie ma co się oszukiwać bajery w wyposażeniu kosztują w każdej marce pytanie tylko jak wycenią ludzie wygląd. Bez wątpienia mazda ma design zewnętrzny za który można zapłacić więcej (ma sporą odporność cenową) niestety obawiam się że w tej generacji trochę za dużo każą sobie za to zapłacić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez czarmi » 15 gru 2018, 22:50

macvas napisał(a):Z ceną niebezpiecznie podjechali pod M6 i wielu klientów będzie miało dylemat.

Dylemat ? Zanim nowa trójka będzie w salonie, w górę pójdą ceny szóstek, a nowa szóstka (G coś tam) będzie zaczynała cenę od 120 tys. zł w górę :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Cantore » 16 gru 2018, 20:50

Z cenami to odlecieli. Za 140 tys. to mam lexusa IS (po rabatach), auto bez porównania lepsze.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez child » 17 gru 2018, 01:57

Może lepsze w takim sensie, że marka premium, bo jak sobie porównasz wyposażenie, to nowa M3 za 140 tys. wygląda "nieco" lepiej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 17 gru 2018, 08:37

albo alfe giulie 2.0t 200KM z 8 biegowym automatem.
https://www.alfaromeo.pl/konfigurator/g ... gu5xxd7d0&
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez dudek_t » 17 gru 2018, 12:37

Powiem tak. W momencie jak pokazali nową 3 byłem pewien że złożę zamówienie na początku roku. Jeździłem teraz przed tydzień 6 i bardzo mi się spodobało wnętrze. I tak sobie pomyślałem po zobaczeniu zdjęć na prezentacji że wnętrze w nowej 3 jest równie fajne więc po co przepłacać <rotfl> A tu się okazało że przepłacam (i to ostro) za 3 <glupek2> Przecież 6 w podstawie (nawet z tym 145 konnym silnikiem) jest znacznie lepiej skonfigurowana (brak tych debilnych asystentów wszystkiego i wszędzie), ma mocniejszy silnik, jest autem znacznie większym, z większym rozstawem osi itp. Po prostu więcej auta w aucie. Tam te 105 tysięcy wygląda bardzo rozsądnie. W przypadku 3 hahaha hahaha hahaha
Początkujący
 
Od: 30 sie 2018, 15:17
Posty: 26 (4/2)
Auto: Mazda MX-5 2017, 2.0 SkyFreedom

Postprzez Norreca » 17 gru 2018, 13:12

z cenami to ich pogielo ostro... M3 to nadal tylko golf etc i nic wiecej...
smiech na sali <rotfl>
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej Frendo i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto