Poza tym nasze syfiaste paliwo zamiast deklarowanych 95 ma 92, to jak wlejesz 98 to jakbyś jeździł na normalnej 95
Silniki SkyActive – czy powinniśmy wlewać do baku Pb98?
1, 2
W nowych mazdach komp steruje wyprzedzeniem/opóźnieniem zapłonu? Poza tym spalanie stukowe to raczej występuje przy za niskie liczbie oktanowej;)
Poza tym nasze syfiaste paliwo zamiast deklarowanych 95 ma 92, to jak wlejesz 98 to jakbyś jeździł na normalnej 95
Poza tym nasze syfiaste paliwo zamiast deklarowanych 95 ma 92, to jak wlejesz 98 to jakbyś jeździł na normalnej 95
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu777 napisał(a):W nowych mazdach komp steruje wyprzedzeniem/opóźnieniem zapłonu? Poza tym spalanie stukowe to raczej występuje przy za niskie liczbie oktanowej;)
Poza tym nasze syfiaste paliwo zamiast deklarowanych 95 ma 92, to jak wlejesz 98 to jakbyś jeździł na normalnej 95
Racja, ryzyko spalania stukowego rosnie przy malej ilosci oktanow
Sterowanie zaplonem (cewkami) w nowych autach raczej we wszystkich odbywa sie juz przez sterownik zaplonu. Czasy aparatow zaplonowych/przerywaczy juz dawno minely
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
czarek1991 napisał(a):ale wlasnie wtedy straty sie powiekszaja, bo cala para (praca) idzie w gwizdek (w zawory). Byc moze tak jest ale nie widze sensu uchylania tych zaworów.
Nie powiększają się – wyciąga się optimum efektywności a nie maksymalną efektywność, można w sieci nieco o tym poczytać. O liczbę oktanów w dostępnym u nas paliwie nie ma się co bać, paliwa są często badane a wyniki dobre, to już nie lata 90-te.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):czarek1991 napisał(a):ale wlasnie wtedy straty sie powiekszaja, bo cala para (praca) idzie w gwizdek (w zawory). Byc moze tak jest ale nie widze sensu uchylania tych zaworów.
Nie powiększają się – wyciąga się optimum efektywności a nie maksymalną efektywność, można w sieci nieco o tym poczytać. O liczbę oktanów w dostępnym u nas paliwie nie ma się co bać, paliwa są często badane a wyniki dobre, to już nie lata 90-te.
Podrzucisz jakis link? Nie moge znalezc nic na ten temat.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Ciekawy wątek. Ja w swojej trójce korzystałem z paliwa VPower (95), VPower Racing (98), VPower Fuel Save (95) i VPower Nitro+ (100?). Ostatnio leję tylko VPower "zwykłą".
Różnic między VPower'ami nie zauważyłem żadnej (ani w mocy, ani w spalaniu). Natomiast na FuelSave silnik nieco głośniej pracuje – ale tylko gdy jest zimny...
Ciekawy jestem jak to faktycznie jest z tymi SkajAktiw. :–)
Różnic między VPower'ami nie zauważyłem żadnej (ani w mocy, ani w spalaniu). Natomiast na FuelSave silnik nieco głośniej pracuje – ale tylko gdy jest zimny...
Ciekawy jestem jak to faktycznie jest z tymi SkajAktiw. :–)
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
pierwsze 2500 km po odebraniu auta z salonu tankowalem 95
wczoraj zalalem 98 po raz pierwszy, i dzisiaj przejechalem pierwsze 25km
wydaje mi sie ze silnik pracuje rowniej i ciszej, i wkreca sie na obroty lepiej
zobaczymy jakie bedzie spalanie
wczoraj zalalem 98 po raz pierwszy, i dzisiaj przejechalem pierwsze 25km
wydaje mi sie ze silnik pracuje rowniej i ciszej, i wkreca sie na obroty lepiej
zobaczymy jakie bedzie spalanie
Silniki z wysokim stopniem sprezania lubia wysokooktanowe paliwo.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
mazda lubi 98 , tylko ze po 25km newiem czy mozna cosz odczuwac bo to bardzo malo przejechane. Ta 98 moze jescze niedotarla do komory silnika
newiem jaka ma pojemnosc system paliwowy od baku do komory silnika . No i potem jescze ECU sie musi dopasowac na 98, mysle ze to niejest tak szybkie
Potrzebne są przynajmniej ze 3 baki, żeby faktycznie było czuć różnice. Komputer dostosowuje moment zapłonu do paliwa. Często po zatankowaniu kiepskiego paliwa spadają osiągi auta, mimo, ze w baku znowu jest dobra benzyna. Jak się odepnie akumulator to komputer zacznie uczyć się od nowa – dlatego warto to zrobić po zmianie paliwa.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości