Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
W prospektach obecnej BM piszą że jest jednym z najcichszych aut w klasie tak więc do ,,chwalenia się'' producenta nie przywiązywałbym wielkiej wagi. Z drugiej strony tragedii nie ma. Kolega który ma A3 tfsi w trakcie jazdy stwierdził wręcz że jest cicha (wątpię aby znany mu był temat wałkowany na tym forum).
piotrlct napisał(a):Chciałbym jeszcze zapytać starych wyjadaczy, czy w Mazdach3 jest coś na co należy zwrócić szczególną uwagę przy odbiorze auta?
Na wszystko – dokładnie obejrzyj auto czy nie ma jakichś wad, zarysowań itd. W moim przypadku wewnętrzny boczek tylnych drzwi miał duże nacięcie (tak jakby ktoś nożem przejechał, taka głęboka rysa w plastiku), a czujniki alarmu były zamontowane tak że nie dało się otworzyć osłon przeciwsłonecznych do końca.
Pierwszą rzecz zauważyłem od razu przy odbiorze w salonie, drugą później, obie rzeczy bez problemu naprawili. Ale w przypadku boczku drzwi gdybym nie zauważył od razu, to jestem ciekaw czy by salon nie powiedział że to moja wina.
Gdzieś na forum jest wątek gdzie jest wypisane wszystko co warto sprawdzić podczas odbioru.
ojciecmajster napisał(a):Ciekawy jest film na YT "Why we dumped Mazda 3"
Aż z ciekawości obejrzałem i teraz chciałbym zapytać o co chodzi? Gość przez większą część filmu chwali samochód, zaznacza, że przez 3 lata nie był z nią w ASO ani razu, a narzeka na to, że mu się coś tam pobrudziło i na opony Yokohamy. Na koniec na pytanie czy kupiłby samochód jeszcze raz/może go polecić odpowiada "tak". Oglądałeś to w ogóle czy tylko nazwą się zasugerowałeś?
Opcje są trzy:
1. to troll
2. ktoś z konkurencji
3. "prawda objawiona" – gość, który na podstawie paru wpisów wyrobił sobie zdanie o modelu i całej marce. Teraz będzie wszystkich wokół ewangelizował, czasem się ośmieszając jak w tym przypadku (nie oglądał tego filmiku, ale tytuł pasował do jego przekonań, więc używa jako argumentu).
Proponuję nie zawracać sobie głowy ("psy szczekają, karawana idzie dalej").
1. to troll
2. ktoś z konkurencji
3. "prawda objawiona" – gość, który na podstawie paru wpisów wyrobił sobie zdanie o modelu i całej marce. Teraz będzie wszystkich wokół ewangelizował, czasem się ośmieszając jak w tym przypadku (nie oglądał tego filmiku, ale tytuł pasował do jego przekonań, więc używa jako argumentu).
Proponuję nie zawracać sobie głowy ("psy szczekają, karawana idzie dalej").
Waikiki napisał(a):Daj namiar na tę Cytrynę jeśli ją sprzedajesz.
Cześć,
Autko już się sprzedało .
Dopisano 27 lip 2016, 21:15:
piotrlct napisał(a):Powiedz co udało Ci się ugrać w ASO? Ja czekam do grudnia na wersję po Lifcie, ale nie wiem czy warto. ....
Cześć,
W ramach promocji ogólnej dostałem:
1. gwarancję do 5 lat,
2. dywaniki welurowe.
Dodatkowo:
1. autoalarm z immpobilizerem,
2. opony zimowe Nokian WRD za pół ceny.
Wyczerpałem tym (podobno) pulę dealera .
Odbieram w piątek.
Moja lepsza połówka zdecydowała – nie chce żadnego innego samochodu niż 3-ka. I tu mam dylemat – czy czekać na polifta, czy brać Enso z szybka dostawa w sierpniu. Dostałem ofertę od dilera – chyba standard, bo w cenie gwarancja 5 lat i alarm Omega. Ponieważ będę musiał po zakupie zmienić felgi na 16, diler zaoferował na nie tylko 10% zniżki (czyli 250 zł). To chyba mało? Słyszałem, ze na akcesoriach marże sa całkiem duże. I czy nie jest tak, że przedłużona gwarancja i alarm to zniżka od MMP?
corky1
Będziesz musiał zmienić felgi na 16 – nie rozumie. Przecież w standardzie masz 16. hm?
Pytam, ponieważ przypadkiem mam nowe 16 na letnich oponach bo zamówiłem sobie do samochodu 18 i te zostały. Tylko nie rozumie o co Ci chodzi:D
Będziesz musiał zmienić felgi na 16 – nie rozumie. Przecież w standardzie masz 16. hm?
Pytam, ponieważ przypadkiem mam nowe 16 na letnich oponach bo zamówiłem sobie do samochodu 18 i te zostały. Tylko nie rozumie o co Ci chodzi:D
Chodzi o to, ze w Enso w standardzie sa 18, a z uwagi na komfort będę musiał je zamienić na 16 (myślałem o dark gun). Czyli kupuje jako akcesoria felgi 16, dokupuje opony zgodne z homologacja, a kompletne kola 18 sprzedaje. Zależy mi na Enso z uwagi na wnętrze.
Grzyby napisał(a):Sugerowałbym polifta.
Niby tak mogłoby sie wydawać, ale z drugiej strony wg informacji prasowych aż tak dużych zmian nie ma, poza drobnymi na zewnątrz (wg mnie na plus) i w środku (wg mnie na minus), no i jakiś tam G Vectoring czy coś, co podobno ma poprawić prowadzenie w zakrętach, choć teraz też jest dobrze. Natomiast ani słowa o wyciszeniu.
Poza tym, w obecnej wersji tapicerka materiałowa jest dla mojej żony za twarda, skóra za droga (trzeba kupić SkyPassion i Pakiet Safety), a alcantara w Enso wydaje się być dobrym kompromisem. A w nowej wersji nie wiadomo czy taka możliwość będzie. Stąd dylemat.
corky1 napisał(a):G Vectoring
Spokojnie można to zignorować, nie robi to specjalnie nic ponad to co robi w podbramkowej sytuacji ESP. W przypadku kiedy sytuacja nie jest podbramkowa działanie tego systemu sprowadza się do poluzowania pedału gazu w zakręcie
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
corky1 napisał(a):Niby tak mogłoby sie wydawać
biorąc pod uwagę odsprzedaż za kilka lat
A odnośnie wykończenia wnętrz nie ma dokładnych informacji o polifcie na chwilę obecną? Dziwne...
corky1 napisał(a):Grzyby napisał(a):Sugerowałbym polifta.
Niby tak mogłoby sie wydawać, ale z drugiej strony wg informacji prasowych aż tak dużych zmian nie ma, poza drobnymi na zewnątrz (wg mnie na plus) i w środku (wg mnie na minus), no i jakiś tam G Vectoring czy coś, co podobno ma poprawić prowadzenie w zakrętach, choć teraz też jest dobrze. Natomiast ani słowa o wyciszeniu.
Poza tym, w obecnej wersji tapicerka materiałowa jest dla mojej żony za twarda, skóra za droga (trzeba kupić SkyPassion i Pakiet Safety), a alcantara w Enso wydaje się być dobrym kompromisem. A w nowej wersji nie wiadomo czy taka możliwość będzie. Stąd dylemat.
Weź pod uwagę że nie ma DOKŁADNYCH informacji co będzie w FL – oprócz tego czym się chwalą na ten moment będzie pewnie wiele innych rzeczy, o których jeszcze nie mówią. Widać rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, kolorowy ekran headup, możliwe że aktywny tempomat będzie można zamówić do sensownych wersji, a nie tylko do małej ilości konfiguracji jak teraz. Być może będzie nowsza elektronika do "tabletu" i np obsługa Android Auto oficjalna wreszcie. Ogółem nie wiesz co będzie, więc ja bym poczekał, choć doskonale wiem jak takie czekanie boli
BTW, rocznik modelowy 2016 też miał drobne zmiany względem 2015 (jeszcze przed FL). Te zmiany to m.in. dołożenie cyfrowego radia DAB+ oraz wrzucenie kamery cofania do standardu wersji SkyPassion. Finalną wersje tych zmian Mazda ogłosiła... 2 grudnia 2015, czyli niecały miesiąc przed premierą, a zamawiając auto 5 grudnia na umowie była jeszcze stara nieaktualna specyfikacja, bo Mazda nie zdążyła zaktualizować
Jak dla mnie to DAB+ to bardzo przydatny bajer, a kamera cofania to niemal mus przy dużym aucie – dzięki temu że poczekałem to miałem ją w cenie zamiast dopłacać 1500 zł. W październiku 2015 jeszcze nikt nie wiedział o obu tych rzeczach :E Więc teraz o FL też na pewno nie wiemy wszystkiego
deadeye napisał(a):kamera cofania to niemal mus przy dużym aucie
Łot? Trójka jest dużym autem?
Głupio się czuję jeżdżąc T&C
Grzyby napisał(a):deadeye napisał(a):kamera cofania to niemal mus przy dużym aucie
Łot? Trójka jest dużym autem?
Głupio się czuję jeżdżąc T&C
T&C?
Mazda 3 nie jest kolosem, ale sedan ma już ten tyłek, w porównaniu do hatchbacków czy autek miejskich to jest większa "Duży" to może faktycznie słowo na wyrost
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości