Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Creet coś czuję, że to nasze ostatnie chwile na forum bo ośmielamy się krytykować to cudo techniki, które jest lepsze od A8 czy S-klasy. Ty mówisz ze my mamy chore teorie.. Poczytaj twoje wywody nt. lepszego wykonania Mmazdy3 od Audi A8. Albo jesteś opłacony do pisania takich herezji albo piszesz to celowo aby nas podpuścic i sprowokować do dalszej dyskusji. Bo normalny czlowiek nie da rady czytać takich postów bez reakcji.
Nasz "rząd" chyba moderuje te fora Mazd bo zasady identyczne jak u nich. Albo mówisz i myślisz tak jak my albo wypad! Chcesz nas wyrzucić z forum bo mamy krytyczne zdanie o marce czy modelu? Człowieku od tego jest interenet i fora aby każdy mógl wyrazić swoje zdanie. My nie zniechęcamy do marki tylko piszemy co nam nie pasuje aby inni ludzie zamierzający kupic Mazde wiedzieli czego sie spodziewać! Bo na jednym i drugim forum czyta się tylko same zachwyty, ohy i ahy a jak ktoś krytykuje to odrazu dostaje po głowie a nastepnie jest blokowany!
Ja własnie naczytałem sie waszych zachwytów i kupiłem auto z którego jest mega nie zadowolony, wydałem cieżko zarobione pieniadze a mam auto pod kazdym względem gorsze od 7 letniej Hondy, która nie była klasa premium. Nie przesiadlem sie z gwiazdy czy bawarki tylko ze zwyklego japonskiego sedana!
Nasz "rząd" chyba moderuje te fora Mazd bo zasady identyczne jak u nich. Albo mówisz i myślisz tak jak my albo wypad! Chcesz nas wyrzucić z forum bo mamy krytyczne zdanie o marce czy modelu? Człowieku od tego jest interenet i fora aby każdy mógl wyrazić swoje zdanie. My nie zniechęcamy do marki tylko piszemy co nam nie pasuje aby inni ludzie zamierzający kupic Mazde wiedzieli czego sie spodziewać! Bo na jednym i drugim forum czyta się tylko same zachwyty, ohy i ahy a jak ktoś krytykuje to odrazu dostaje po głowie a nastepnie jest blokowany!
Ja własnie naczytałem sie waszych zachwytów i kupiłem auto z którego jest mega nie zadowolony, wydałem cieżko zarobione pieniadze a mam auto pod kazdym względem gorsze od 7 letniej Hondy, która nie była klasa premium. Nie przesiadlem sie z gwiazdy czy bawarki tylko ze zwyklego japonskiego sedana!
ellipsis, a ja widzisz przesiadłem sie z trzeciej gwiazdy( W 124, CLK 208, CLK 209 ) na mazde i jestem zadowolony jak nigdy i nie zmieniłbym decyzji. Wracając do tematu opon, to uwazam, ze podaż rozmiaru 215/45/18 nie jest wcale jakaś uboga,( oponeo , skapiec/opony, itd ), chociaz zdaje sobie sprawę, ze inne rozmiary w Polsce są popularniejsze, Odnośnie tego, że 215 jest szersza od 205 i przy tym głośniejsza, uważam, że istotnym jest przy tym porównaniu powierzchnia styku opony z podłożem. I tu powierzchnia styku opony 215 przy profilu 45 a powierzchnia styku opony 205 przy profilu 60 jest porównywalna ( znikoma różnica). Wątpię aby wpływała na różnice głośności toczenia .
Hmm moze coś pomieszam ale 215 czy 205 to szerokość a 45 czy 60 to profil wyrazony w % szerokości. Wiec jakim cudem styk opony z asfaltem w obu jest podobny ?
BTW ale Gwiazdka w209 to sa te mercedesy z raczej słabych lat jesli chodzi o ich wykonanie i trwałość. On bazuje chyba na C w203 prawda? Merce z tych lat byly raczej przecietne, no ale jak tam uwazasz
BTW ale Gwiazdka w209 to sa te mercedesy z raczej słabych lat jesli chodzi o ich wykonanie i trwałość. On bazuje chyba na C w203 prawda? Merce z tych lat byly raczej przecietne, no ale jak tam uwazasz
To był Clk 209 z 2009 r. fakt płyta w 203 FL, bebechy w 211, tak wiec nie wiem czy to takie nieudane było, ale jeśli chcesz porównywac c 207 ( następca c 209 ) do mazdy jakiejkolwiek to życzę powodzenia.
Co to opon przy 18" w mazdzie, to szerokość jest dość zabawna i zdecydowanie powstała w celu zmniejszenia hałasu i oporu toczenia = zmniejszenie spalania.
Ja w swoich autach przy 17" zawsze miałem 225x40 i był to standard. 18" aż prosi się o szerszą oponę :–)
Ja zawsze odczuwałem większy hałas na oponie letniej, która była szersza. Jeździłem jakiś czas na oponach Yokohama AVS było cicho jak nigdy, ale z racji profilu HP (mieszanka bardzo miękka, starła się po jednym sezonie) i wysokiej cenie... odpuściłem ;–)
Kliszek M3, zaś co do jakości tego forum to sam zostałem zbanowany na 14 dni za to jak dałem się podpuścić i dyskutowałem z pewnymi osobami na temat jakości mazdy i innych aut. Ja akurat miałem odmienne zdanie, które nadal podtrzymuję. Lubię swoją mazdę, jest ładna i mało pali..., ale ma ogrom niedoróbek.
Różnica między mną a większością osób z tego forum jest taka, że ja nie podaję za przykład aut z niemiec bo dla mnie nie są właściwym przykładem.
Każdy z nas robi w życiu mniejszą lub większą karierę, dla niektórych to forum to chyba jedyne miejsce gdzie ktoś ich może wysłuchać. Pewnie dlatego czują się tutaj tacy pewni siebie i chętnie w kilka osób pojadą po innym użytkowniku ;–)
Ja w swoich autach przy 17" zawsze miałem 225x40 i był to standard. 18" aż prosi się o szerszą oponę :–)
Ja zawsze odczuwałem większy hałas na oponie letniej, która była szersza. Jeździłem jakiś czas na oponach Yokohama AVS było cicho jak nigdy, ale z racji profilu HP (mieszanka bardzo miękka, starła się po jednym sezonie) i wysokiej cenie... odpuściłem ;–)
Kliszek M3, zaś co do jakości tego forum to sam zostałem zbanowany na 14 dni za to jak dałem się podpuścić i dyskutowałem z pewnymi osobami na temat jakości mazdy i innych aut. Ja akurat miałem odmienne zdanie, które nadal podtrzymuję. Lubię swoją mazdę, jest ładna i mało pali..., ale ma ogrom niedoróbek.
Różnica między mną a większością osób z tego forum jest taka, że ja nie podaję za przykład aut z niemiec bo dla mnie nie są właściwym przykładem.
Każdy z nas robi w życiu mniejszą lub większą karierę, dla niektórych to forum to chyba jedyne miejsce gdzie ktoś ich może wysłuchać. Pewnie dlatego czują się tutaj tacy pewni siebie i chętnie w kilka osób pojadą po innym użytkowniku ;–)
To nasz Enzo wrócił??
Witamy
Ile Ci realnie spala M3?
Witamy
Ile Ci realnie spala M3?
jaketherake, spuszczę na Twoją zaczepkę kurtynę milczenia.
Moja M3 w 2.0 (120) średnio spala 7.1 Zrobiłem 25 tysięcy kilometrów.
Większość to miasto, włączona klima i krótkie odcinki na niższych biegach przy wysokich obrotach.
Na trasie mazda spala mi jakieś 5,8. Rekordem była podróż autostradą z torunia kiedy zjechałem do 4.6.
Dłuższe trasy robimy Corollą w dieslu. Porównując do moich poprzednich aut, jestem bardzo zadowolony.
Moja M3 w 2.0 (120) średnio spala 7.1 Zrobiłem 25 tysięcy kilometrów.
Większość to miasto, włączona klima i krótkie odcinki na niższych biegach przy wysokich obrotach.
Na trasie mazda spala mi jakieś 5,8. Rekordem była podróż autostradą z torunia kiedy zjechałem do 4.6.
Dłuższe trasy robimy Corollą w dieslu. Porównując do moich poprzednich aut, jestem bardzo zadowolony.
Obiecuję poprawę
To bardzo ładne masz wyniki spalania, trzeba przyznać.
Dopytaję serio, bo poważnie rozważam w przyszłości kombi M6 i silnik 2.0 lub 2.5 Pb.
Po tym okresie użytkowania jakie konkretnie rzeczy przeszkadzają Ci najbardziej w M3, na które należałoby zwrócić szczególną uwagę przy jazdach testowych autami ze Skyactive?

To bardzo ładne masz wyniki spalania, trzeba przyznać.
Dopytaję serio, bo poważnie rozważam w przyszłości kombi M6 i silnik 2.0 lub 2.5 Pb.
Po tym okresie użytkowania jakie konkretnie rzeczy przeszkadzają Ci najbardziej w M3, na które należałoby zwrócić szczególną uwagę przy jazdach testowych autami ze Skyactive?
Jedyną rzeczą, która wyjątkowo mi przeszkadza to fakt, że nie kupiłem M6.
Zawsze jak mijam M6 to czuję się jak młodszy brat...
a tak poważnie to auto jest nieco ciasne, ale to oczywistość w tej klasie i trzeba się z tym liczyć.
Auto ma dokładnie rok (odebrałem na początku grudnia 2014). Zero kłopotów poza zacinającym się systemem rozrywki – został wymieniony cały moduł. Lista rzeczy które faktycznie przeszkadzają:
– auto nie jest wygłuszone, słychać każdy dźwięk z zewnątrz kiedy pada lub wjedziesz w kałużę
– jedynie szyba od strony kierowcy jest automatyczna, potrafię przez to czasem zostawić uchylone okno (przyzwyczajenie z Jag'a)
– jakość materiałów nie jest zła, ale sposób montażu już niestety tak. Przy podnoszeniu opuszczaniu szyby rusza się boczek od drzwi :–)
– skrzynia robi psikusy (czasem biegi nie wchodzą), ale tylko na początku, potem się wyrabia (skrzynia lub kierowca :-P)
Poza tym auto bardzo udane. Kupiłem wersję SkyEnergy + Xenon + Navi. Navi świetna, xenony jedne z lepszych jakie miałem. Żałuję, że nie kupiłem skypassion ze względu na automatyczne światła i inne bajery (testował podczas kilku dni z MX5 i działało świetnie!).
Zawsze jak mijam M6 to czuję się jak młodszy brat...
a tak poważnie to auto jest nieco ciasne, ale to oczywistość w tej klasie i trzeba się z tym liczyć.
Auto ma dokładnie rok (odebrałem na początku grudnia 2014). Zero kłopotów poza zacinającym się systemem rozrywki – został wymieniony cały moduł. Lista rzeczy które faktycznie przeszkadzają:
– auto nie jest wygłuszone, słychać każdy dźwięk z zewnątrz kiedy pada lub wjedziesz w kałużę
– jedynie szyba od strony kierowcy jest automatyczna, potrafię przez to czasem zostawić uchylone okno (przyzwyczajenie z Jag'a)
– jakość materiałów nie jest zła, ale sposób montażu już niestety tak. Przy podnoszeniu opuszczaniu szyby rusza się boczek od drzwi :–)
– skrzynia robi psikusy (czasem biegi nie wchodzą), ale tylko na początku, potem się wyrabia (skrzynia lub kierowca :-P)
Poza tym auto bardzo udane. Kupiłem wersję SkyEnergy + Xenon + Navi. Navi świetna, xenony jedne z lepszych jakie miałem. Żałuję, że nie kupiłem skypassion ze względu na automatyczne światła i inne bajery (testował podczas kilku dni z MX5 i działało świetnie!).
enzo_pl napisał(a): jedynie szyba od strony kierowcy jest automatyczna,
To masz jakieś dziwne auto, bo u mnie wszystkie szyby są automatyczne
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...


czarmi napisał(a):enzo_pl napisał(a): jedynie szyba od strony kierowcy jest automatyczna,
To masz jakieś dziwne auto, bo u mnie wszystkie szyby są automatyczne
Podnośnik szyby jest elektryczny tzw. elektryczne szyby. Natomiast automatyczna jak sama nazwa wskazuję prowadzi szybę automatycznie bez potrzeby przytrzymywania przycisku.
Kliszek M3 napisał(a):Ozil, co do 18" to się nie zgodzę z Tobą tym razem, że bardzo łatwo je uszkodzić. Ile dziur nie zaliczyłem na nich jeśli już nie było jak ominąć, nic się nie działo, dalej są idealne. A jeżeli masz na myśli krawężniki, to faktycznie lepiej uważać. Co do prowadzenia... na 18" wyjechałem z salonu i bylem zachwycony jak Mazda łyka zakręty.
Mam na myśli krawężniki bo to na nich się nadziałem – na dziurach niczego nie uszkodziłem, a ku mojemu zdziwieniu drogi są namiętnie remontowane i jest coraz lepiej, przynajmniej w WLKP.
Co do prowadzenia 18, a 16 to mam porównanie tylko z poprzednim autem – Peugeotem 307 2.0 HDI 2003 rok.
Nim bym nie pokonał niektórych zakrętów tak jak Mazdą, więc mam gdzieś zwiększoną odczuwalność nierówności czy hałasem przy 18, bo pewność prowadzenia rekompensuje mi to z nawiązką
Co do zmian w roczniku 2016 w wersji SkyEnergy dodano:
-Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home
-Radio cyfrowe DAB
-Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera
Cena poszła w górę o 590zł
Na 90% zdecydowałem się na wersję 2016 SkyEnergy+Xenon Sedan JetBlack. Czy przy założeniu budżetu około 80k i że musi to być sedan mam jakieś sensowne alternatywy? Jeździłem jeszcze Najnowszą Astrą, też nawet fajna ale niestety sedan będzie dopiero gdzieś w drugim półroczu 2016 więc odpada. Corolla nie podoba mi się z przodu, a w środku bardzo "plastikowe" materiały. Civica nie oglądałem ale nie mają na stronie jeszcze żadnych materiałów o roczniku 2016.
Czy ktoś z użytkowników mazdy 3 w kolorze czarnym (najlepiej sedan) mógłby się wypowiedzieć czy jest zadowolony z koloru? Niestety nie mam jak na żywo tego koloru sprawdzić na sedanie.
-Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home
-Radio cyfrowe DAB
-Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera
Cena poszła w górę o 590zł
Na 90% zdecydowałem się na wersję 2016 SkyEnergy+Xenon Sedan JetBlack. Czy przy założeniu budżetu około 80k i że musi to być sedan mam jakieś sensowne alternatywy? Jeździłem jeszcze Najnowszą Astrą, też nawet fajna ale niestety sedan będzie dopiero gdzieś w drugim półroczu 2016 więc odpada. Corolla nie podoba mi się z przodu, a w środku bardzo "plastikowe" materiały. Civica nie oglądałem ale nie mają na stronie jeszcze żadnych materiałów o roczniku 2016.
Czy ktoś z użytkowników mazdy 3 w kolorze czarnym (najlepiej sedan) mógłby się wypowiedzieć czy jest zadowolony z koloru? Niestety nie mam jak na żywo tego koloru sprawdzić na sedanie.
Jeśli się "przekonasz" (bo niektórym pewnie ciężko) i lubisz obłą stylistykę, to możesz odwiedzić jeszcze Hyundai'a – Elantrę:
http://www.hyundai.pl/Samochody/Osobowe/Elantra/
tutaj test:
http://www.auto-swiat.pl/testy/hyundai- ... edan/kctgk
akurat na topową wersję budżet, ma m.in. podgrzewane tylne siedzenia, podgrzewane koło kierownicy, nawiew na tył ... a silnik 1.6 GDI ma dobre opinie.
Przez 4 lata jeździłem Hyundai'em Sonatą, naprawdę miło wspominam, na forum Hyundai'a ludzie doceniają te samochody, przez tydzień miałem do dyspozycji i30 rocznik 2013 i ciężko mi powiedzieć, czy lepiej jeździ się Mazdą 3 BL, czy lepiej się jeździło i30 II.
A do tego 5 lat gwarancji.
http://www.hyundai.pl/Samochody/Osobowe/Elantra/
tutaj test:
http://www.auto-swiat.pl/testy/hyundai- ... edan/kctgk
akurat na topową wersję budżet, ma m.in. podgrzewane tylne siedzenia, podgrzewane koło kierownicy, nawiew na tył ... a silnik 1.6 GDI ma dobre opinie.
Przez 4 lata jeździłem Hyundai'em Sonatą, naprawdę miło wspominam, na forum Hyundai'a ludzie doceniają te samochody, przez tydzień miałem do dyspozycji i30 rocznik 2013 i ciężko mi powiedzieć, czy lepiej jeździ się Mazdą 3 BL, czy lepiej się jeździło i30 II.
A do tego 5 lat gwarancji.
nie rozkminiałem co prawda sedana Civica ale hatchbacka i moim zdaniem jest on bardziej funkcjonalny niż 3 BM hb o bagażniku już nie wspominając.
Co do zachowania na drodze, to o ile nie przesadzamy naprawdę mocno, to oba auta idą łeb w łeb, potem wygrywa Mazda
Pozostaje kwesta stylistyki, a to już sprawa indywidualna
Co do zachowania na drodze, to o ile nie przesadzamy naprawdę mocno, to oba auta idą łeb w łeb, potem wygrywa Mazda
Pozostaje kwesta stylistyki, a to już sprawa indywidualna
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Elantre oglądałem, ale nie mogłem się przejechać bo akurat ładowali akumulator. Może jednak się wybiorę jednak jeszcze na jazdę. Mazda 3 mi się podoba ale jednak 81 390zł za skyEnergy + Xenon wydaje mi się trochę dużo. Te 4k mniej to moim zdaniem była by uczciwa wycena ale co zrobić jest popyt są podwyżki. Nie ukrywam, że wolał bym mazde 6 ale to już trzeba by do wersji skyMotion dołożyć około 25k. Po jeździe próbnej trójką mogę powiedzieć, że podoba mi się wnętrze, odpowiada mi silnik, brzmienie silnika jest fajne, skrzynia manualna fajna, wygłuszenie takie sobie ale tragedii nie ma(i tak bym wygłuszał na własną rękę), prowadzenie bardzo fajne, miejsca mogło by być z 5 cm więcej z tyłu ale i tak jest dobrze. Ogólnie pozytywnie. Jazda tym samochodem sprawia przyjemność. Nie podoba mi się: zegary(jak by były takie jak w maździe 6 to by było idealnie, ten mały elektroniczny obrotomierz mi nie odpowiada), schowany wydech w sedanie, brak możliwości wrzucenia navi z telefonu na ekran w samochodzie, a tak w marzeniach to bym sedana przedłużył o 10cm i zrobił z niego liftbacka tak żeby klapa bagażnika otwierała się razem z tylna szybą. Wtedy to byłby ideał dla mnie. Chyba z braku alternatyw i tak będzie ta trójka w sedanie:)
Ponieważ jestem autorem tego wątku to pozwolę sobie podziękować wszystkim wypowiadającym się za swoje opinie i wrażenia. Dzięki Wam zrozumiałem, że nie ma co się bać tych 18" felg, a jedynie trzeba trochę bardziej uważać, zwłaszcza w pobliżu krawężników :–)
Zamówiłem już swoją nową mazdę w salonie. Trochę się na nią wyczekam, bo odbiór na przełomie marca i kwietnia.
Mam teraz jeszcze jeden dylemat z którym muszę sobie poradzić – kolor. Ja wiem – kolor, rzecz gustu. Obecnie autko jest zamówione w "najbardziej klasycznym" kolorze czyli Soul Red, ale do 28 stycznia mam możliwość zmiany koloru. Powiem szczerze, że zastanawiam się pomiędzy zamówionym Sour Red a zmianą na Titanium Flash. Niestety nie mogę nigdzie na tym forum znaleźć zdjęć trójki BM w tym kolorze. Widziałem pod salonem, ale było tam strasznie ciasno, a pogoda była bardzo pochmurna więc nie oddało to pełni koloru.
W wersji Enso są felgi 18" w kolorze Gun Metalic, czyli takie lekko przydymione, brązowawe. Przy Titanium Flash felgi byłyby lekko zbliżone kolorystycznie z nadwoziem, co może być plusem.
Czy ktoś z Was ma mazdę kolorze Titanium Flash i podzieli się zdjęciami?
Zamówiłem już swoją nową mazdę w salonie. Trochę się na nią wyczekam, bo odbiór na przełomie marca i kwietnia.
Mam teraz jeszcze jeden dylemat z którym muszę sobie poradzić – kolor. Ja wiem – kolor, rzecz gustu. Obecnie autko jest zamówione w "najbardziej klasycznym" kolorze czyli Soul Red, ale do 28 stycznia mam możliwość zmiany koloru. Powiem szczerze, że zastanawiam się pomiędzy zamówionym Sour Red a zmianą na Titanium Flash. Niestety nie mogę nigdzie na tym forum znaleźć zdjęć trójki BM w tym kolorze. Widziałem pod salonem, ale było tam strasznie ciasno, a pogoda była bardzo pochmurna więc nie oddało to pełni koloru.
W wersji Enso są felgi 18" w kolorze Gun Metalic, czyli takie lekko przydymione, brązowawe. Przy Titanium Flash felgi byłyby lekko zbliżone kolorystycznie z nadwoziem, co może być plusem.
Czy ktoś z Was ma mazdę kolorze Titanium Flash i podzieli się zdjęciami?
- Od: 9 lis 2015, 21:29
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości