Ciekawe czy do wersji Enso 2016' też dorzucą opony? Jutro jestem w salonie i jeśli dostanę jeszcze opony to chyba jutro złożę zamówienie
Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
To czemu gowen02 pominął tę wersję wyposażenia? 
Poprawiłem się. Nie skopiowałem wszystkiego ze strony www.mazda.pl
Witam, jest może ktoś kto miał mieć odbiór samochodu w ostatnim czasie a miał info o opóźnieniu prawie miesiąc po terminie z umowy?
Czy jestem jedyny? Jest szansa na jakieś zadośćuczynienie ze strony sprzedawcy?
Czy jestem jedyny? Jest szansa na jakieś zadośćuczynienie ze strony sprzedawcy?
- Od: 5 paź 2015, 21:52
- Posty: 10
- Auto: Mazda3, Hatchback, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, 2015
Umowa jest umową, musisz dokładnie wszystko przeczytać w niej, myślę że możesz śmiało o jakieś gratisy się ubiegać typu Nawigacja/Kamera cofania itp. Pare dni rozumiem, ale miesiąc 
Termin obiecany miałem 23 listopad, w umowie trochę później bo 15 grudnia. A jak się wkurzyłem i napisałem do dilera to łaskawie oddzwonili po którymś mailu że dostawa przewidziana na 26 grudnia. W święta i sobotę.
jeszcze brakuje gwiazdy betlejemskiej na niebie. Jestem święcie przekonany że samochód będzie po nowym roku. Czyli nie dosyć że opóźnienie będzie to jeszcze odbiór w następnym roku czyli od razu tracę więcej na wartości. A myślałem że kupno nowego samochodu jest z mniejszym stresem....
- Od: 5 paź 2015, 21:52
- Posty: 10
- Auto: Mazda3, Hatchback, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, 2015
W takim razie walcz o gratisy 

Binda napisał(a):Termin obiecany miałem 23 listopad, w umowie trochę później bo 15 grudnia.
Terminem wynikającym z umowy jest 15 grudnia br. Jeśli nie odbierzesz auta do tej daty, to masz w umowie napisane co Ci się należy. Poza tym ASO w takich przypadkach najczęściej "układa się" z klientem, dając w zamian jakieś gratisy

Witajcie.
Właśnie wróciłem z salonu. Zastanawiam się nad zakupem nowej Mazdy 3 Hatchback, początkowo myślałem o kończącym się roczniku 2015, ale w salonie zaproponowano mi nowy rocznik 2016. Dowiedziałem się, że ma być wypuszczona nowa limitowana edycja wyposażenia, a mianowicie wersja Enso – ma to być wersja pomiędzy SkyEnergy a SkyPassion. Dokładnie ma to wyglądać następująco:
SkyEnergy dodatkowo wyposażone w:
Ja wiem, że pod względem wizerunkowym to jest to zdecydowanie na plus, ale podobno w tego typu samochodach 18" felgi są po prostu zbyt duże i ma to więcej wad niż zalet: wzrośnie spalanie, że pogorszy się jakoś tłumienia nierówności, i że częściej siada zbieżność.
Co o tym myślicie? Proszę o radę.
Jeżeli wątek jest w złym dziale – przepraszam i proszę o przeniesienie.
Właśnie wróciłem z salonu. Zastanawiam się nad zakupem nowej Mazdy 3 Hatchback, początkowo myślałem o kończącym się roczniku 2015, ale w salonie zaproponowano mi nowy rocznik 2016. Dowiedziałem się, że ma być wypuszczona nowa limitowana edycja wyposażenia, a mianowicie wersja Enso – ma to być wersja pomiędzy SkyEnergy a SkyPassion. Dokładnie ma to wyglądać następująco:
SkyEnergy dodatkowo wyposażone w:
- bi-ksenony
- tapicerka foteli pokryta alcantarą i skórą (jak w MX-5)
- kamera cofania
- felgi 18" w kolorze Gun Metalic.
Ja wiem, że pod względem wizerunkowym to jest to zdecydowanie na plus, ale podobno w tego typu samochodach 18" felgi są po prostu zbyt duże i ma to więcej wad niż zalet: wzrośnie spalanie, że pogorszy się jakoś tłumienia nierówności, i że częściej siada zbieżność.
Co o tym myślicie? Proszę o radę.
Jeżeli wątek jest w złym dziale – przepraszam i proszę o przeniesienie.
- Od: 9 lis 2015, 21:29
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red
Tak czytam i jakoś nie widzę umotywowania opinii czemu 18 są lepsze a o to głównie chodziło autorowi.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
kyo napisał(a):Dokładnie ma to wyglądać następująco:
SkyEnergy dodatkowo wyposażone w:
bi-ksenony
Na forum pisali, że xenony z SkyEnergy różnią się od tych ze SkyPassion – nie są chyba skrętne i nie mają automatycznych długich. Sugeruję zweryfikować wersję Enso, żeby nie było ewentualnego rozczarowania, choć mogę się oczywiście mylić.
kyo napisał(a):zastanawiam się tylko jak to jest z tymi 18" do Mazdy 3?
podobno w tego typu samochodach 18" felgi są po prostu zbyt duże i ma to więcej wad niż zalet: wzrośnie spalanie,
tego nie zauważyłem
kyo napisał(a):pogorszy się jakoś tłumienia nierówności,
To fakt. Dodatkowo jest dużo głośniej niż na 16'' o analogicznym indeksie hałasu. Zawieszenie też bardziej słychać na dziurach.
kyo napisał(a):i że częściej siada zbieżność.
Tego nie odnotowałem.
Dodatkowa różnica jaką zauważyłem: trzeba uważać przy jeździe/parkowaniu obok krawężników – 18'' z niskim profilem łatwiej obedrzeć felgę – ale czego nie robi się dla wyglądu auta;)
Creet, obecnie SkyPassion już nie ma automatycznych długich w standardzie, jedynie w opcji. Skrętne nadal są i to jedyna różnica w porównaniu do xenonów w SkyEnergy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Skoro opona nie zbiera nierówności to zbierają je elementy zawieszenia. Z niższym profilem (a taki jest przy większej feldze) na pewno zawieszenie bardziej dostaje w kość. No i jest zdecydowanie twardziej 
Przy zmianie 17 na kapciu 215/45 na 16 205/55 czulem sie jakbym jechał innym autem. Tak kolosalna była różnica.
Co nie zmienia faktu, że na większej feldze auto lepiej wygląda.
Przy zmianie 17 na kapciu 215/45 na 16 205/55 czulem sie jakbym jechał innym autem. Tak kolosalna była różnica.
Co nie zmienia faktu, że na większej feldze auto lepiej wygląda.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Logiczne, że 16' będą bardziej komfortowe więc proszę nie piszcie, że nie ma różnicy. Ja mam 18' i naprawdę bardzo łatwo je uszkodzić w mieście. Wcześniej miałem 16' w peugeocie 307 i bardzo szybko się przekonałem, że 18' wymagają o wiele więcej ostrożności. Niestety zanim to do mnie dotarło, felgi zdążyły odczuć to na własnym lakierze 
Co do komfortu jazdy to na dziurach nie jest przyjemnie, a wjechanie w kratkę ściekową od strony chodnika jest odczuwalne, nie tyle dla mojego dupska co dla samego zawieszenia bo dźwięk pokonywania takiej przeszkody jest przerażający. Oczywiście tłumienie moim zdaniem jest w porządku ale trzeba samemu przejechać się po typowych polskich drogach aby ocenić czy akceptujesz taką jakość.
Podsumowując, na osiemnastkach w Maździe jest komfortowo ale tylko do momentu aż nie będziesz jeździć po drogach gruntowych albo tych w tragicznym stanie. Nie wiem jak to się ma do 16' w tym samym aucie.
Co do komfortu jazdy to na dziurach nie jest przyjemnie, a wjechanie w kratkę ściekową od strony chodnika jest odczuwalne, nie tyle dla mojego dupska co dla samego zawieszenia bo dźwięk pokonywania takiej przeszkody jest przerażający. Oczywiście tłumienie moim zdaniem jest w porządku ale trzeba samemu przejechać się po typowych polskich drogach aby ocenić czy akceptujesz taką jakość.
Podsumowując, na osiemnastkach w Maździe jest komfortowo ale tylko do momentu aż nie będziesz jeździć po drogach gruntowych albo tych w tragicznym stanie. Nie wiem jak to się ma do 16' w tym samym aucie.
creet napisał(a):Na forum pisali, że xenony z SkyEnergy różnią się od tych ze SkyPassion – nie są chyba skrętne i nie mają automatycznych długich. Sugeruję zweryfikować wersję Enso, żeby nie było ewentualnego rozczarowania, choć mogę się oczywiście mylić.
To bardzo cenna uwaga – dopytam się o to, i dla porządku zamieszczę info w tym wątku.
- Od: 9 lis 2015, 21:29
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red
Skrętne i automatyczne długie (obecnie)są tylko dodane w Safety Pack. Pozostałe maja tylko Bixenon.
- Załączniki
-
Cennik Mazda3 YoP'15 od 1 października 2015.pdf
- (4.66 MiB) Pobrane 79 razy
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Skrętne i automatyczne długie (obecnie)są tylko dodane w Safety Pack. Pozostałe maja tylko Bixenon.
To już nawet skrętne nie są w standardzie? Tną te wersje w wyposażenia jak Dexter swoje ofiary...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3105 (46/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Polska była jedynym krajem gdzie były w najwyższej wersji wyposażenia. Za to reszta miała skórę w najwyższej wersji w standardzie. Mimo to myślę że Mazda daje najwięcej w swojej klasie w wyposażeniu i tej cenie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości