Trwałość i dynamika nowych silników Mazdy – SkyActive
Dołączam do tych osób co nudzi już ten offtop, niech mądrzejsi ustapią w oczekiwaniu na inne ciekawsze dyskusje.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ja mam propozycje.... kup civic. i bedzie po sprawie.
a tak na powaznie to porownywanie nowego auto do 7 letniego z klasy teoretycznie wyzszej nie ma sensu.
jak dla mnie argument o klockach totalnie z D. Zapomniales chyba ze elementy zuzywajace sie jak wlasnie klocki w 90% zaleza od stylu uzywania auta a nie od materialow etc.
halas to kwestia nastepna... w mojej 3BL jest tez glosno ale w 6 juz jest lepiej... nie jest to usterka... i jestem pewien ze jak porownamy pomiar halasu profesjonalnym sprzetem bedzie on bliski katalogowemu... a ze nie odpowiada, trudno... inne auto sobie kupcie.
ja swoja BL zrobilem 50tys km od 09.2014 i leje tylko do baku i zmieniam filtry, olej etc zgodnie z przykazaniami. Klocki wymienialem po 72tys km bo nie bylo potrzeby szybciej... co gorsza robilem juz 2 razy przeglad techniczny w tym czasie i za kazdym razem wszystko dobrze z adnotacja ze przy stanie przebiegu 72k wymiana klockow i tarcz... i sie sprawdzilo...
jest mase rzeczy co denerwuje w Mazdzie ale jest to mniejsza ilosc jak dla mnie niz u innych producentow, a samochod przynajmniej ladnie wyglada nie jak inne....
a tak na powaznie to porownywanie nowego auto do 7 letniego z klasy teoretycznie wyzszej nie ma sensu.
jak dla mnie argument o klockach totalnie z D. Zapomniales chyba ze elementy zuzywajace sie jak wlasnie klocki w 90% zaleza od stylu uzywania auta a nie od materialow etc.
halas to kwestia nastepna... w mojej 3BL jest tez glosno ale w 6 juz jest lepiej... nie jest to usterka... i jestem pewien ze jak porownamy pomiar halasu profesjonalnym sprzetem bedzie on bliski katalogowemu... a ze nie odpowiada, trudno... inne auto sobie kupcie.
ja swoja BL zrobilem 50tys km od 09.2014 i leje tylko do baku i zmieniam filtry, olej etc zgodnie z przykazaniami. Klocki wymienialem po 72tys km bo nie bylo potrzeby szybciej... co gorsza robilem juz 2 razy przeglad techniczny w tym czasie i za kazdym razem wszystko dobrze z adnotacja ze przy stanie przebiegu 72k wymiana klockow i tarcz... i sie sprawdzilo...
jest mase rzeczy co denerwuje w Mazdzie ale jest to mniejsza ilosc jak dla mnie niz u innych producentow, a samochod przynajmniej ladnie wyglada nie jak inne....
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
ellipsis napisał(a):nie ma klocków po 25tys km. Co to jest za wytrzymalosc materialu, wiele osob taki dystans robi w rok wiec co roku trzeba robic klocki.


Klocki hamulcowe to doskonały wykładnik trwałości części i ogólnie jakości samochodów

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Pozamiatał. 

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Wracając do trwałości silników Skyactiv, to obserwuję od dawna rynek australijski, bo to jest ciekawe miejsce z punktu widzenia użytkownika Mazdy: auta z Hiroszimy często są tam bestsellerami, a M3 ma status Octavii u nas (kilka lat najlepiej sprzedający się model wśród wszystkich aut na rynku).
Patrząc na ostatnie dostępne statystyki sprzedaży: http://www.motoring.com.au/news/2015/ju ... cars-52971 wychodzi, że Mazda sprzedaje tam więcej aut miesięcznie (>9 tys. w lipcu, >60 tys. w 2015r), niż rozchodzi się Mazd w Polsce w ciągu roku (~8tys w 2014r).
Biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość Mazd tam sprzedawanych to auta z silnikami Skyactive, to jest duża próba, żeby dowiedzieć się o trwałości silników. Pierwsze auta z silnikami Skyactive poszły do użytkowników w 2012r i o pierwszych drobnych problemach z Dieslami pisali u nich już pod koniec roku: http://www.thetruthaboutcars.com/2012/1 ... il-levels/
Przeszukałem fora AU i nie znalazłem nic na temat problemów z silnikami benzynowymi. Dość dobry znak
Patrząc na ostatnie dostępne statystyki sprzedaży: http://www.motoring.com.au/news/2015/ju ... cars-52971 wychodzi, że Mazda sprzedaje tam więcej aut miesięcznie (>9 tys. w lipcu, >60 tys. w 2015r), niż rozchodzi się Mazd w Polsce w ciągu roku (~8tys w 2014r).
Biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość Mazd tam sprzedawanych to auta z silnikami Skyactive, to jest duża próba, żeby dowiedzieć się o trwałości silników. Pierwsze auta z silnikami Skyactive poszły do użytkowników w 2012r i o pierwszych drobnych problemach z Dieslami pisali u nich już pod koniec roku: http://www.thetruthaboutcars.com/2012/1 ... il-levels/
Przeszukałem fora AU i nie znalazłem nic na temat problemów z silnikami benzynowymi. Dość dobry znak
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości