Prawo jazdy – czy nadciąga epoka nieudolnych kierowców?!
Nie oceniać miałem na myśli nie robić tego co np mój brat tzn. przeklinać jak to inni źle jeżdżą, bo samemu nie jest się mistrzem kierownicy 
-
ZdzichuZ
A mój niespełna trzyletni syn, nauczył się – zupełnie nie wiem od kogo – tekstu "jedź trąbo". I doskonale potrafi go dopasować do sytuacji
Gdzie on to usłyszał
Ale jak zobaczy czerwone to od razu krzyczy STÓÓÓÓJ!
Gdzie on to usłyszał




Ale jak zobaczy czerwone to od razu krzyczy STÓÓÓÓJ!
Weź i nie komentuj jak na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym z pierwszeństwem ,zatrzymuje sie taka Tromba i przepuszcza tych co maja ustąp pierwszeństwa 

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Grzyby napisał(a):A mój niespełna trzyletni syn, nauczył się – zupełnie nie wiem od kogo – tekstu "jedź trąbo".
Syn mojego kolegi wprawił w osłupienie towarzystwo, jak ustawił wszystkie posiadane samochody w jeden długi wąż i szturał jeden resorak drugim. Pomrukiwał przy tym "jak jedziesz baranie", "jedź sieroto" itp. itd. Na pytanie – co robisz synku ? – odpowiedział – w korek się bawię


Biedne dziecko

Od poniedziałku nowe, ostre przepisy. Łatwo stracisz prawo jazdy!
Wczoraj, 15 maja (12:59)
Od poniedziałku zaczną obowiązywać zaostrzone sankcje dla kierowców; ci, którzy przekroczą w terenie zabudowanym prędkość o ponad 50 km/h, stracą prawo jazdy na 3 miesiące. Policja i MSW liczą, że zmiany zwiększą bezpieczeństwo na drogach.
Nowe rozwiązania dotyczą nie tylko tych kierowców, którzy jeżdżą szybko, ale też tych, którzy przewożą zbyt dużą liczbę osób lub po raz kolejny zostają zatrzymani na prowadzeniu pod wpływem alkoholu.
"Jako MSW przeprowadziliśmy badania, które jednoznacznie pokazują, że wśród Polaków nie ma pobłażania dla tych kierowców, którzy po raz kolejny wsiadają za kierownicę pod wpływem alkoholu. 46 proc. respondentów opowiedziała się też za tym, że powinno być więcej kontroli drogowych" – mówiła w piątek podczas briefingu rzeczniczka MSW Małgorzata Woźniak. Jak dodała, zmiany mają m.in. spowodować, że walka z "piratami drogowymi" będzie skuteczniejsza.
"Będziemy monitorować wejście w życie tych przepisów, przyglądać się jak to wygląda w praktyce" – dodała.
Także Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji podkreślał, że w jego ocenie polscy kierowcy szybko przekonają się do nowych przepisów. Zaznaczył, że duże wątpliwości budził kiedyś obowiązek jazdy w dzień z włączonymi światłami, a teraz jest traktowany przez kierowców jako "rzecz oczywista".
W poniedziałek wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu karnego oraz oraz niektórych innych ustaw. Zgodnie z nowymi przepisami kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość o ponad 50 km/h w obszarze zabudowanym, stracą prawo jazdy na trzy miesiące; zostanie im ono odebrane przez kontrolującego policjanta i przesłane do właściwego starosty, który – wydając decyzję administracyjną – formalnie zatrzyma ten dokument. Podobnie będzie też z kierowcami, którzy przewożą zbyt dużą liczbę osób (o co najmniej dwie więcej niż wskazano w dowodzie rejestracyjnym). Policjant zatrzymując prawo jazdy, wyda też kierowcy pokwitowanie, które będzie uprawniać do jazdy jeszcze przez 24 godziny, od momentu zatrzymania dokumentu.
Kierowcy powinni pamiętać o tym, że zatrzymania prawa jazdy za nadmierną prędkość może nastąpić nie tylko podczas kontroli drogowej. Z nowych przepisów wynika, że starosta będzie mógł wydać taką decyzję niezależnie od tego, czy prawo jazdy zostało fizycznie zatrzymane przez policjanta. Wystarczą do tego "informacje uzyskane od podmiotów uprawnionych do kontroli ruchu drogowego". W takiej sytuacji wydana zostanie decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy, a kierowca zostanie zobowiązany "do zwrotu prawa jazdy". Okres 3-miesięcznego zakazu prowadzenia samochodu będzie się liczyć od momentu zwrotu prawa jazdy przez kierowcę.
Jeśli kierowca będzie prowadzić samochód mimo zakazu, okres zatrzymania jego prawa jazdy wzrośnie z 3 do 6 miesięcy. Kolejnym etapem będzie cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdami – jego przywrócenie wiązać się będzie z koniecznością zdania egzaminu.
W znowelizowanych przepisach zaostrzono także sankcje dla pijanych kierowców. Osoby kierujące pojazdem w stanie nietrzeźwości będą musiały się liczyć z dolegliwymi konsekwencjami finansowymi. Niezależnie od orzeczonej kary, sąd będzie obligatoryjnie orzekał świadczenie pieniężne w wysokości nie mniejszej niż 5 tys. złotych, w przypadku osoby po raz pierwszy dopuszczającej się tego czynu, oraz nie mniejszej niż 10 tys. złotych, gdy osoba po raz kolejny kierowała pojazdem w stanie nietrzeźwości. W sprawach o wypadki drogowe spowodowane przez nietrzeźwych kierujących, sąd będzie obligatoryjnie orzekał nawiązkę w wysokości nie mniejszej niż 10 tys. zł na rzecz osób poszkodowanych lub (w przypadku wypadków śmiertelnych – PAP) ich bliskich.
Sąd będzie też mógł, w przypadku skazanych pijanych kierowców, zmienić sposób wykonywania zakazu prowadzenia pojazdów – na zakaz prowadzenia pojazdów bez blokady alkoholowej. Z możliwości takiej będzie można skorzystać nie wcześniej niż po upływie co najmniej połowy orzeczonego zakazu prowadzenia auta, a w przypadku dożywotniego zakazu – po upływie co najmniej 10 lat. W praktyce kierowca, po takim okresie, będzie mógł jeździć autem wyposażonym w autolock. Dodatkowo w jego prawie jazdy znajdzie się adnotacja o takim obowiązku (specjalny kod – PAP).
W przypadku recydywy, czyli ponownego skazania kierowcy za jazdę po pijanemu, sąd będzie orzekał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Odstąpienie od tego środka karnego mogłoby nastąpić jedynie w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych szczególnymi okolicznościami. Minimalny okres zakazu prowadzenia pojazdów orzekany przez sąd wobec recydywistów wyniesie 3 lata.
W ustawie Prawo o ruchu drogowym dodano również nową przesłankę do cofnięcia przez starostę uprawnienia do kierowania pojazdami, dotyczącą młodych kierowców. Prawo jazdy straci osoba, która w okresie 2 lat od jego uzyskania dopuści się jednego przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji (np. spowoduje wypadek drogowy lub będzie kierować w stanie nietrzeźwości, lub trzech wykroczeń polegających na spowodowaniu zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym – np. przekroczy prędkość o ponad 30 km/h.)
źródło
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5602 (328/456)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
Jak się bronić skutecznie przed zatrzymaniem prawa jazdy na 3 miesiące. Zapraszam do lektury.
http://anuluj-mandat.pl/blog/post/jak-s ... 3-miesiace
http://anuluj-mandat.pl/blog/post/jak-s ... 3-miesiace

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Ubawiłem się trochę to czytając
Ten bloger ( a raczej Coyot) cały czas traktuje prawo jazdy jako blankiet
To nie tylko chodzi o blankiet ale o same uprawnienie, nie masz prawka przy sobie, w systemie istnieje ze masz uprawnienia, zawieszają je i tyle.
Dla mnie ten przepis w Polsce jest super, u nas tez traci się prawko za mniejsze przekroczenia, kwota mandatów zmusza do respektowania przepisów, brakuje nam punktów przy mandatach.
Byłem teraz w Polsce i jestem w szoku jaka kultura zapanowała na drogach miejskich. Przejeżdżałem Szczecin z prawa na lewo, wszyscy spokojnie jak aniołki jeździli i dojechałem na drugi koniec miasta szybciej niż jeszcze rok temu.
Cała ta strona dla mnie to naciągniecie ludzi na icoyota, za przeproszeniem "kupę"warta w porównaniu do innych darmowych aplikacji.
W Belgii icoyot dość znacznie traci użytkowników kosztem darmowejapki
Fakt karanie wiele nie daje na dłuższa metę, potrzebna jest lepsza edukacja.

Dla mnie ten przepis w Polsce jest super, u nas tez traci się prawko za mniejsze przekroczenia, kwota mandatów zmusza do respektowania przepisów, brakuje nam punktów przy mandatach.
Byłem teraz w Polsce i jestem w szoku jaka kultura zapanowała na drogach miejskich. Przejeżdżałem Szczecin z prawa na lewo, wszyscy spokojnie jak aniołki jeździli i dojechałem na drugi koniec miasta szybciej niż jeszcze rok temu.
Cała ta strona dla mnie to naciągniecie ludzi na icoyota, za przeproszeniem "kupę"warta w porównaniu do innych darmowych aplikacji.
Ps. Rzecz jasna najlepiej jeździć bezpiecznie i być przygotowanym ograniczenia predkosci czekajace na nastepnym odcinku drogi ale zawsze powinnismy się strzec czychajacych patroli bo niestety wiemy jaki jest stan urzadzeń pomiarowych i jak sprytnie policja potrafi zakładać pułapki. W tym celu profilaktycznie możesz ściągnąć aplikację iCoyote na smartfona, która działa w całej Europie ale w Polsce nie dosć że jest darmowa, to jeszcze jej betatesterzy otrzymują bezpłatną opiekę prawną Anuluj-Mandat.pl
W Belgii icoyot dość znacznie traci użytkowników kosztem darmowejapki
Fakt karanie wiele nie daje na dłuższa metę, potrzebna jest lepsza edukacja.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):To nie tylko chodzi o blankiet ale o same uprawnienie, nie masz prawka przy sobie, w systemie istnieje ze masz uprawnienia, zawieszają je i tyle.
Też tak myślałem (najlogiczniejsze podejście), ale co rusz czytam w internecie, w tym na blogach kancelarii prawniczych, że nieposiadanie przy sobie blankieciku zdaje egzamin...aż nie chce mi się w to wierzyć, ale z drugiej strony to są chyba tylko domysły i teoretyzowanie...a jak wygląda to w praktyce?
Marianek napisał(a):Byłem teraz w Polsce i jestem w szoku jaka kultura zapanowała na drogach miejskich. Przejeżdżałem Szczecin z prawa na lewo, wszyscy spokojnie jak aniołki jeździli i dojechałem na drugi koniec miasta szybciej niż jeszcze rok temu
Ja też zauważam poprawę i, mimo ogromnego narzekania miejskich rajdowców, można przejechać przez miasto płynnie.
Marianek napisał(a):Fakt karanie wiele nie daje na dłuższa metę, potrzebna jest lepsza edukacja.
Dokładnie, ale póki jedynym problemem jest utrata prawa i punkty...to trzeba karać. Jak już do tego dojdzie myślenie, że dziecko może wpaść pod koła [i inne niebezpieczeństwa wobec osób trzecich], to wtedy będzie mozna uznać , że są wyedukowani i świadomi
Oczywiście nie mówię, że w 100% przypadków to ma sens. Ale w większości miejsc [tj. zabudowany] jechanie setą naprawdę nie jest konieczne....no i każdy ma ochotę czasem sobie przycisnąć – ale to też można zrobić za miastem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości