Warciarz napisał(a):Kto chce sobie załatwić przegląd na lewo z niesprawnym autem i tak to zrobi u znajomego diagnosty. W terminie oczywiście.
Ciekawe jak to chcesz zrobić jeśli adnotacja w CEPiK może być wpisana wyłącznie z bieżącą datą a jeśli diagnosta wpisze w dowodzie z wsteczną to grzywna kosmiczna i dyscyplinarka? Zmiany w jakości/sumienności/rzetelności przeprowadzanych przeglądów są potrzebne nie tylko po to by wyeliminować jeżdżące trumny, ale również ukrócić przekręty przy odsprzedaży.
"Podczas przeglądu może się okazać, że pojazd ma poważne usterki, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu. W tym przypadku diagnosta zabierze dowód rejestracyjny i odeśle go do wydziału komunikacji (tego, który rejestrował pojazd). Auto musi do warsztatu pojechać na lawecie."
Ciekawe czy ktoś słyszał by diagnosta zatrzymał dowód rej.?
Absurdem jest też ostatnia nowelizacja zmian w rozporządzeniu o przeglądach. Podzielono usterki/uwagi na 3 kategorie i niektore usterki wg. mnie bardzo istotne, kwalifikuja auto do użytku:
Przykładowe usterki drobne, z którymi pojazd przejdzie z pozytywnym wynikiem badanie techniczne:
* brak zamknięcia (pokrywki) zbiorniczka płynu hamulcowego,
* wskaźnik ostrzegawczy poziomu płynu hamulcowego wskazuje niski poziom płynu lub nie działa,
* wycieki płynu z korektora siły hamowania,
* układ instalacji odmgławiającej (nawiewy i ogrzewanie szyb) nie działa lub jest wyraźnie uszkodzony,
* niezgodne z przepisami oświetlenie tablicy rejestracyjnej,
* w przypadku wymaganych wskaźników kontrolnych urządzeń oświetlenia – niezgodność z przepisami,
* niedziałająca żarówka światła cofania,
* uszkodzenie klosza światła cofania,
* światło kierunkowe (tzw. szperacz) jest zamontowane na innym pojeździe niż pojazd uprzywilejowany,
* elementy mocowania koła zapasowego są w złym stanie,
* nieprawidłowe działanie połączenia elektrycznego przy zaczepie pojazdu,
* brak adnotacji „HAK" lub "INSTALACJA GAZOWA" w dowodzie rejestracyjnym,
* urządzenie uniemożliwiające uruchomienie pojazdu – np. immobiliser – nie działa,
* włączenie klaksonu wymaga użycia siły,
* brak trójkąta ostrzegawczego lub jest on niekompletny.