Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez homeini » 30 cze 2015, 10:59

Nie wiem o co chodzi z tym wyciszeniem i komfortem. U mnie do 130 jest cichutko. Przy 140 zaczyna być odczuwalny szum wiatru, ale też nie jest to problem. Jeżeli ktoś planuje śmigać po niemieckich autostradach ;) , wtedy może i ten szum byłby uciążliwy, ale na naszych, gdzie jest ograniczenie 140 jest naprawde ok.
Jak ktos jest na tym punkcie przewrażliwiony, to zawsze może sobie wyciszyć drzwi i nadkola.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 09:51
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI

Postprzez STARY1977MJ » 30 cze 2015, 11:08

Jakbys się przejechła jednym i drugim to byś wiedziła (usłyszał) o czym mowie i piszę.
Wygłuszenie drzwi (to raczej pod car audio)
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez marcs » 1 lip 2015, 03:06

Już nie chodzi o wyciszenie, bardziej o własności jezdne. Po kupnie BJ-ki w 2008 roku nie przeszkadzało mi to wcale wręcz przeciwnie ale teraz jazda po niektórych drogach mnie drażni (mniejsze prędkości).
Co do C5 – wygląd M6 przypasowała mi najbardziej i będę chyba czekał na mazdę.
Chcę po zakupie zagazować autko i też patrzę pod tym względem.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 04:28
Posty: 7
Skąd: Niewiadów
Auto: MAZDA 323F BJ 1.6 16v 2001r.

Postprzez STARY1977MJ » 1 lip 2015, 07:42

I tu własnie jesli chodzi o komfort to hydro zawias jest bez konkurencji.Nie ma drugiego tak wygodnego auta.Ono poprostu płynie po drodze i nie odczówasz niedogodności naszych wspaniałych dróg :)
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez marcs » 1 lip 2015, 11:27

Wiadomo,że francuzy są miękkie ale jednak jako całość to mazda narazie wygrywa.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 04:28
Posty: 7
Skąd: Niewiadów
Auto: MAZDA 323F BJ 1.6 16v 2001r.

Postprzez klosek6 » 16 lip 2015, 21:58

kolega ma c5 z 2009 kupił nową z salonu . Nigdy bym tego złomu nie kupił ma 75000km przebiegu a już zmieniał
przednie amortyzatory pneumatczne puściły koszt 2000zł szt
chłodnica klimy puściła, zawór egr zablokowany musiał kupić nowy
podnośniki szyb w obydwu przednich szybach padły nie mówiąc już o strasznie wytartych fotelach kierownicy a przebieg jest pewny bo kupił nowy w salonie i nie może go sprzedać bo jeszcze spłaca lising za niego . W życiu francuza .
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez dziadson1 » 17 lip 2015, 20:17

Cześć mam pytanko do właścicieli gh. Sprzedałem ostatnio moją gy 2.0 147km i zamierzam zakupić właśnie gh z silnikiem 2.5 benzyna, ale dopiero za jakieś pół roku po powrocie z kontraktu. Może mi ktoś powiedzieć czy zmieniło się coś pod względem wyciszenia kabiny oraz tej nieszczęsnej rdzy? Biorę pod uwagę też inne modele, ale kusi mnie ta mazda bo poprzednia wersja mnie nigdy nie zawiodła!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez Marianek » 19 lip 2015, 17:34

Jest lepiej, rdza sie nie pojawia, chyba ze jakieś wyjątki, moja nie miała. Wiadomo naloty na podwoziu itd ale nie rudo max. Reszta same plusy, chałas mi przy dieslu było cicho, benzyna trochę głośniej, nie oddala się od konkurencji.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez freezoneq » 6 wrz 2015, 14:37

Przeczytałem sporo w tym temacie, ale nie jestem usatysfakcjonowany więc po prostu spytam. Póki co czysto hipotetycznie bo auta będę szukał w przyszłym roku, a może później. Mój typ to GH po lifcie w kombi, jazda – 90% trasa z prędkościami maksymalnymi dopuszczalnymi przez przepisy, przez min. pół roku niemieckie autostrady. Czy podróżował ktoś gdzieś dalej z prędkościami 140-160km/h i więcej? Mowa o wielogodzinnej jeździe na tempomacie ze stopami na sikańca czy papierosa. Potrzebuję auta, z którego nie wysiądę jak pijany po 12 godzinnej trasie z prędkościami autostradowymi, a GH mi się bardzo podoba : ) Wiem, że hałas każdy znosi inaczej ale liczę, że coś naskrobiecie, porównania do innych marek nie zaszkodzą bo wieloma autami już śmigałem. Dzięki.

Ps. Silnik jaki bym typował to 2.5
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Wojtek » 6 wrz 2015, 20:57

freezoneq napisał(a):Czy podróżował ktoś gdzieś dalej z prędkościami 140-160km/h i więcej?

Hm... w PL można tylko 140 km/h a w D ile chcesz (są też różne ograniczenia)... W innych krajach możesz 110 – 130 km/h ... więc nie będzie tych 160 km/h przez te wspomniaane 12 h
Z auta wysiądziesz po 12 h zadowolony z jazdy, a czy zmęczony, to zależy od trasy...
Generalnie auto dobrze się trzyma na autostradach... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 7 wrz 2015, 17:09

Miałem diesla 2.0 wbrew pozorom jest cichszy niż benzyna 2.0 i 2.5 <diabełek> .
Jeździłem do Polski i nie tylko z prędkościami autostradowymi dozwolonymi jak i wysokimi w Niemczech na tempo. Nie było żadnego większego problemu, brak wielkiego zmęczenia, często po podróży byliśmy aktywni. Jedna z większych podróży na raz do Zakopanego ( z Belgii), po dojeździe jeszcze piwo piliśmy :) Jeśli będziesz robił sporo kilometrów szukaj diesla 2.2 163 KM <spoko>
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez freezoneq » 7 wrz 2015, 17:55

Wojtek napisał(a):Hm... w PL można tylko 140 km/h a w D ile chcesz (są też różne ograniczenia)... W innych krajach możesz 110 – 130 km/h ... więc nie będzie tych 160 km/h przez te wspomniaane 12 h


W DE jeżdżę od 3 lat i ograniczenia dotyczą autostrad o 2 pasach ruchu, ew. jeśli są złe warunki pogodowe, roboty drogowe itp. Generalnie czasem muszę pędzić jak najszybciej (w miarę rozsądku) na odcinkach gdzie ograniczeń prędkości nie ma bo liczy się czas, stąd ów pytanie ;)

Marianek napisał(a): Jeśli będziesz robił sporo kilometrów szukaj diesla 2.2 163 KM


Robię około 50 tyś km rocznie ale od zawsze jeżdżę benzyniakami z podtlenkiem. Diesla chętnie bo mam drugie auto z V'ką do wyżywania się. Warto? Trapią je jakieś szczególne problemy? Będę szukał auta z przebiegiem do 100 tyś. i zastanawiam się, czy to w ogóle możliwe w dieslu, który ma więcej niż 5 lat. W DE 5 letnie passaty z 2.0 TDI mają nakręcone zwykle 300-350tyś km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Marianek » 7 wrz 2015, 19:23

Większość 2.2 trapił tylko rozciągający się łańcuch ( w poliftach temat rozwiązany, przed akcja serwisowa), reszta to odpowiednia eksploatacja, olej zmieniony na czas itd. Przy Twoich przebiegach nie będzie żadnych problemów. Trzeba tez pamiętać że w brew pozorom i temu c mówią łańcuch nie jest dożywotni.
Diesla z niskim przebiegiem da się znaleźć niestety będzie odpowiednio droższy :/
przykłady:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez freezoneq » 8 wrz 2015, 19:37

Dzięki za przykłady, do tej pory nie widziałem tańszej niż za 10 tyś. Mam nadzieję, że namierzę jakiś autohaus z tym autkiem i się przejadę bo umieram z ciekawości :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez mackov » 15 wrz 2015, 10:04

Znalazłem ofertę Mazdy 6 2.0B ze skrzynią bezstopniową CVT. Auto ma podany przebieg ok 190tys.

Jak wygląda awaryjność tych skrzyni? Na co zwrócić uwagę przy oględzinach tej Mazdy? Czy przy takim przebiegu jest to ryzykowny zakup?
mackov
 

Postprzez Maniekvip » 16 wrz 2015, 21:35

Marianek napisał(a):Jeśli będziesz robił sporo kilometrów szukaj diesla 2.2 163 KM


A dlaczego nie tego mocniejszego ?? Ma jakieś wady czy coś w tym stylu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Sandraaaa » 25 wrz 2015, 10:29

Witam, mam mazdę 6 2002 rok (hatchback), 2.0, chciałabym kupić 6 od 2008 roku albo 2011 co sądzicie o tych nowych modelach, jak wygląda sprawa karoserii, czy gnije tak jak w mazdzie I generacji? Lepsza 2.0 czy 2.2?
Sandraaaa
 

Postprzez SHY » 9 lis 2015, 04:01

Od kilku miesięcy mam GH diesla 163KM z 2010 roku. Dla niezdecydowanych napiszę tak... kiedyś mówiłem nigdy diesel. Gdy się przejechałem.. byłem zakochany. Do dzisiaj mam często ochotę pojechać sobie bez sensu za miasto żeby mu trochę powciskać. To co się dzieje po wciśnięciu pedału... mrrrr. Na biegach do 3 jest uczucie podnoszenia przodu. Zdaje się, że pojazd dysponuje nawet zbyt dużym momentem w zakresie niskich biegów i obrotów w stosunku do przyczepności. Nie jechałem 2.0, ale nawet nie chcę ;) – prędzej 2.2 z silnikiem 185KM. Powiem szczerze.. mam gdzieś dwumasę czy turbo – trzeba będzie to ją wymienię i tyle. Rzecz eksploatacyjna i nie ma co płakać. Jak się nie chce ponosić kosztów to trzeba szukać po salonach. Samochód używany = samochód tańszy = samochód częściowo zużyty. Silnych nie ma.
Myślę, że warto zwrócić uwagę na wyposażenie dodatkowe. Dla mnie dużą stratą byłoby posiadanie samochodu bez systemu biksenonowego doświetlania zakrętów AFS (tutaj są różne rozwiązania przed FL i po FL). Mam też system kontroli martwej strefy RVM, ale uważam, że jest skuteczny w 90% więc i tak należy nadal kontrolować wszystko i mieć oczy w koło głowy. Taki system (bezpieczeństwa) musi działać na 100% albo wcale (z hamulcami działającymi w 9 na 10 przypadków chyba nikt w trasę by nie pojechał). Tak więc uważam go za zbędny. Warto natomiast zwrócić uwagę na posiadanie czujników parkowania (nie wiem, czy się przypadkowo nie wygłupiam, bo może każda to ma w standardzie). W każdym bądź razie parkowanie na żyletkę bez tych czujników nie jest łatwe a przy znacznej wartości samochodu ryzykowne. Ciekawe też są czujniki ciśnienia, ale bez tego również ludzie kiedyś żyli (chociaż już dwukrotnie miałem okazję skorzystać z tej funkcjonalności). Korozji nie stwierdzono (prócz takiej na podzespołach typu tłumiki,śruby, mocowania – nie karoseria)
Podsumowując bierzcie 2.2l koniecznie z biksenonami z systemem AFS i czujnikami parkowania. Nic więcej nie trzeba (prócz dokupienia koła zapasowego na allegro, którego w standardzie chyba nie ma).
Póki co zrobiłem coś ponad 10kkm i mam cały czas na buźce uśmiech. Samochód pali 6,6l (jeżdżę po drogach ekspresowych i autostradach), ale można go zmusić i do palenia 3,8l (piąty bieg i stała prędkość 100km/h, zero użycia klocków jak co, to zwalnianie silnikiem ) co jest jednak katorgą dla kierującego. Mam DPF-a, problemu zero – olej nie przyrasta chociaż kupiłem samochód ze stanem full na bagnecie po wcześniejszej wymianie mającej miejsce 11kkm wcześniej (zalecana wymiana co 20kkm).

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Marianek » 9 lis 2015, 08:06

Można śmiało jeszcze dodać że diesle są cichsze od benzyn ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Norreca » 9 lis 2015, 13:36

Marianek napisał(a):Można śmiało jeszcze dodać że diesle są cichsze od benzyn ;)


niewazne diesel = zly.

tak na powaznie jazda tym autem to czysta przyjemnosc :P mam ten silnik w swojej 3 i jest mega :P

Maniekvip napisał(a):
Marianek napisał(a):Jeśli będziesz robił sporo kilometrów szukaj diesla 2.2 163 KM


A dlaczego nie tego mocniejszego ?? Ma jakieś wady czy coś w tym stylu ??

nie ma zadnych wad poprostu go prawie nie ma :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto