Cronos – kupic nie kupic?
1, 2
Witam!
Jestem w trakcie poszukiwan Mazdy 626 – chcialbym ta wersje z silnikiem 2.0 136 KM
Wlasnie przed chwila udalo mi sie znalezc 626 ale wersje CRONOS. I teraz mam takie pytanie: poniewaz ta mazda posiada szerokie miejsce na tablice z tylu wnioskuje ze jest to wersja europejska – czy tak?
A teraz druga sprawa ktora mnie najbardziej nurtuje: czy czesci do takiej mazdy CRONOS sa latwo dostepne?
Czy moze jednak szukac zwyklej 626 czy interesowac sie tym CRONOSEM?
Jestem w trakcie poszukiwan Mazdy 626 – chcialbym ta wersje z silnikiem 2.0 136 KM
Wlasnie przed chwila udalo mi sie znalezc 626 ale wersje CRONOS. I teraz mam takie pytanie: poniewaz ta mazda posiada szerokie miejsce na tablice z tylu wnioskuje ze jest to wersja europejska – czy tak?
A teraz druga sprawa ktora mnie najbardziej nurtuje: czy czesci do takiej mazdy CRONOS sa latwo dostepne?
Czy moze jednak szukac zwyklej 626 czy interesowac sie tym CRONOSEM?
- Od: 16 maja 2006, 10:14
- Posty: 5
mathis napisał(a):Mazdy 626 – chcialbym ta wersje z silnikiem 2.0 136 KM
Jeżeli mowa o modelu GE czyli lata 92-97 to nie ma on 136 a 115KM jeżeli jest to GF po 97 roku to także były dwie wersje 115 i właśnie 136KM ale wtedy nie było już cronosów o ile sie nie myle.
Części większość pasuje od wersji euro, ale niech sie wypowiedzą właściciele Cronosów.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
mathis – na początek powiem ci że mamy tutaj regulamin i należy go stosować.
Po drugie mamy tutaj również tematy, po lekturze których wiedziałbyś więcej (opcja "szukaj" – a instrukcja obsługi jest na górze strony)
A w temacie.
Jeśli chciałbyś wersję z silnikiem 2.0 136KM to takiego silnika w modelau GE (92-97) nie było. Były 1.8 (90 lub 105KM), 2.0 (116KM), 2.5 V6 (~165KM).
Cronos to wersja na rynek amerykański. Jeżeli znalazłeś Cronosa podłuznym z miejscem na rejestrację to:
– albo nie jest to Cronos
– miał robiony tył
– jest to wersja Eunos (Ameryka na rynek europejski)
Różnice pomiędzy tymi modelami masz w tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=cronos
Co do części, to w 99% są te same.
W Cronosie są bardzo kiepskie skrzynie aut. produkcji Forda – jak już to manual.
Najlepiej wrzuć linka do ogłoszenia – powiemy ci co jest nie tak/albo tak
Po drugie mamy tutaj również tematy, po lekturze których wiedziałbyś więcej (opcja "szukaj" – a instrukcja obsługi jest na górze strony)
A w temacie.
Jeśli chciałbyś wersję z silnikiem 2.0 136KM to takiego silnika w modelau GE (92-97) nie było. Były 1.8 (90 lub 105KM), 2.0 (116KM), 2.5 V6 (~165KM).
Cronos to wersja na rynek amerykański. Jeżeli znalazłeś Cronosa podłuznym z miejscem na rejestrację to:
– albo nie jest to Cronos
– miał robiony tył
– jest to wersja Eunos (Ameryka na rynek europejski)
Różnice pomiędzy tymi modelami masz w tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=cronos
Co do części, to w 99% są te same.
W Cronosie są bardzo kiepskie skrzynie aut. produkcji Forda – jak już to manual.
Najlepiej wrzuć linka do ogłoszenia – powiemy ci co jest nie tak/albo tak
mathis napisał(a):Silnik 2.0 16V 136 KM
to klient jest niedoinformowany. W Cronosach były tylko silniki 2.0 (FS) lub 2.5 (KL). 1.8 (FP) był dostepny tylko w europie.
Światełka w zderzakach też nie muszą oznaczać Cronosa (patrz link który podałem wyżej)
Nie masz żadnego linka do samochodu?
Sporo by to pomogło.
Przejrzałeś temat który ci podrzuciłem?
Są charakterystyczne rzeczy którymi Cronos różni się od europejczyka – dla mnie bardzo istotne
Kliknij w linka w moim podpisie i przyjrzyj się dobrze Cronosowi (inne lusterka, chrom dookoła szyb itp.)
I z reguły Cronosy mają lepsze wyposażenie (np. zawsze elektr. szyby).
Sporo by to pomogło.
Przejrzałeś temat który ci podrzuciłem?
Są charakterystyczne rzeczy którymi Cronos różni się od europejczyka – dla mnie bardzo istotne
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kliknij w linka w moim podpisie i przyjrzyj się dobrze Cronosowi (inne lusterka, chrom dookoła szyb itp.)
I z reguły Cronosy mają lepsze wyposażenie (np. zawsze elektr. szyby).
mathis napisał(a):136 KM,
nieprawda
Co to ASR?
mathis napisał(a):linku nie mam bo ogloszenie jest w prasie
szkoda
mathis napisał(a):o qrde walnalem sie w roku – to jest 1995 r
a to akurat nic nie zmienia.
Poproś klienta żeby ci podał nr VIN.
Jak zaczyna się na 1 to jest to Cronos (albo Eunos) – zrobiony w Stanach.
Jeżeli nie jest to 1 to podaj ten numer na forum – dowiesz się co miał z wyposażenia jak opóścił fabrykę (+kolor itp.)
Hej Grzyby!?
nie chcę się wcinać w kompetencję i wiedzę bo nie mam takiego zamiaru jestem świeżym użytkownikiem Mazdy więc moja wiedza też jest skromna (ale cały czas ją poszerzam zresztą dzięki MazdaSpeed) ale mam CRONOSA 95 r 2.0 L 115 KM, skrzynia manual, z tzw ful wypasu to mam :
1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))
Brak szyb elektrycznych, oraz sterowanych i podgrzewanych lusterek, oraz manual fotele
Natomiast kumpel ma 626 z 93r 2.5l V6 i ma ABS , 1x AIRBAG, klimę, lusterka elekrtryczne i podgrzewane, oraz elektryczne szybyi elektryczny fotel kierowcy.
Chyba zależy wszystko od opcji jaką mieli na rynku i zasobności portwela nowego użytkownika.
pozdrawiam
nie chcę się wcinać w kompetencję i wiedzę bo nie mam takiego zamiaru jestem świeżym użytkownikiem Mazdy więc moja wiedza też jest skromna (ale cały czas ją poszerzam zresztą dzięki MazdaSpeed) ale mam CRONOSA 95 r 2.0 L 115 KM, skrzynia manual, z tzw ful wypasu to mam :
1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))
Brak szyb elektrycznych, oraz sterowanych i podgrzewanych lusterek, oraz manual fotele
Natomiast kumpel ma 626 z 93r 2.5l V6 i ma ABS , 1x AIRBAG, klimę, lusterka elekrtryczne i podgrzewane, oraz elektryczne szybyi elektryczny fotel kierowcy.
Chyba zależy wszystko od opcji jaką mieli na rynku i zasobności portwela nowego użytkownika.
pozdrawiam
- Od: 1 maja 2006, 19:58
- Posty: 11
- Skąd: Łódź
- Auto: Cronos 95 2.0l
Masz dwie możliwości :
– jest to crnos po 'strzelony' w tył
– jest to 626 GLX czyli tzw. cronos na europę (kolega DANIX ma takiego, odszukaj w galerii).
W 626 A-Spec były mnotowane silniki :
– FS 2.0 115 KM
– KL 2.5 V6 170 KM
Innych nie było, i niech Ci ktoś nie wciska ściemy 136 KM.
Bo to std w Stanach w przeciwieństwie do el. szyb. Pewnie masz wersje DX – czyli najbiedniejsza (tylko 2.0). Pownieneś mieć nalepki na błoyniach przednich.
Później był LX (2.0 i 2.5) to co wyżej + 'elektryka'
Najbogatsza ES (tylko 2.5) .. wszyko co wyżej + skóra.
– jest to crnos po 'strzelony' w tył
– jest to 626 GLX czyli tzw. cronos na europę (kolega DANIX ma takiego, odszukaj w galerii).
W 626 A-Spec były mnotowane silniki :
– FS 2.0 115 KM
– KL 2.5 V6 170 KM
Innych nie było, i niech Ci ktoś nie wciska ściemy 136 KM.
pasik napisał(a):1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))
Bo to std w Stanach w przeciwieństwie do el. szyb. Pewnie masz wersje DX – czyli najbiedniejsza (tylko 2.0). Pownieneś mieć nalepki na błoyniach przednich.
Później był LX (2.0 i 2.5) to co wyżej + 'elektryka'
Najbogatsza ES (tylko 2.5) .. wszyko co wyżej + skóra.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):...
– jest to 626 GLX czyli tzw. cronos na europę (kolega DANIX ma takiego, odszukaj w galerii).
Hmmm, wydawalo mi sie ze mam 626 GLE ?
(link do galerii i info w sygnaturce)
dannix, Linux/FreeBSD profi
- Od: 22 cze 2005, 20:13
- Posty: 24
- Skąd: Wieden/Tarnow
- Auto: 626 GE Special Cronos eur.'96
Puhcio napisał(a):Masz dwie możliwości :
– jest to crnos po 'strzelony' w tył
– jest to 626 GLX czyli tzw. cronos na europę (kolega DANIX ma takiego, odszukaj w galerii).
W 626 A-Spec były mnotowane silniki :
– FS 2.0 115 KM
– KL 2.5 V6 170 KM
Innych nie było, i niech Ci ktoś nie wciska ściemy 136 KM.pasik napisał(a):1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))
Bo to std w Stanach w przeciwieństwie do el. szyb. Pewnie masz wersje DX – czyli najbiedniejsza (tylko 2.0). Pownieneś mieć nalepki na błoyniach przednich.
Później był LX (2.0 i 2.5) to co wyżej + 'elektryka'
Najbogatsza ES (tylko 2.5) .. wszyko co wyżej + skóra.
pewnie i jest i najbiedniejsza wersja ale i tak jestem fanem tej marki wszak nie długo bo chodziłem za mazdą od jakiś 6-ciu miesięcy ale nie mogłem przekonac żonki na takie duże autko ale kumpel mi dał na weekend i potem to już z górki (zauroczyło ją bardzo) trzy tygodnie i autko kupione, a teraz żonka nie chce mi dawać nim jeździć.
Ostatnio szukałem sterowników i siłowników do el szyb i lusterek ale narazie pusta kieszeń.
- Od: 1 maja 2006, 19:58
- Posty: 11
- Skąd: Łódź
- Auto: Cronos 95 2.0l
pasik napisał(a):Chyba zależy wszystko od opcji jaką mieli na rynku i zasobności portwela nowego użytkownika
pasik napisał(a):Natomiast kumpel ma 626 z 93r 2.5l V6 i ma ABS , 1x AIRBAG, klimę, lusterka elekrtryczne i podgrzewane, oraz elektryczne szybyi elektryczny fotel kierowcy
zauważ że napisałem
Grzyby napisał(a):z reguły Cronosy mają lepsze wyposażenie
Z resztą Puhcio juz ci to wyjaśnił.
pasik napisał(a):jest i najbiedniejsza wersja
Najbiedniejsza, ale na rynek amerykański. O ABS i klimie wiele szt. z europy może pomarzyć (pogadaj z nemim)
Ameryka górą!
dannix napisał(a):Hmmm, wydawalo mi sie ze mam 626 GLE ?
Zawsze to pokręcę.
Grzyby napisał(a):Najbiedniejsza, ale na rynek amerykański. O ABS i klimie wiele szt. z europy może pomarzyć (pogadaj z nemim)
A-Spece mają dla nas dziwne wyposażenie. Ale tam klimatyzacja jest STANDARDEM a tzw. elektryka nie ... Mi to odpowiada
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Mnie tez, bo przy magicznym przycisku A/C nie trzeba opuszczac szybek
Autorowi tematu z pewnoscia chodzi o wersje GLE Special (udzielalem o niej wykladow na forum, prosze poszukac... Puhcio tez
Tutaj zas mowimy o Cronosie z krwi i kosci amerykanskim, ze tak powiem
Opcje wyposazenia rozpisal juz wczesniej ogolnie Pawel, wspomne tylko, ze od poczatku produkcji (1993) dostepny byl 1 airbag, w 1995 doszla seryjnie poduszka pasazera, a na przelomie 1995 i 1996 roku przeprowadzono subtelny lifting karoserii. Podobnie zreszta ksztaltowala sie ewolucja wersji GLE Special, czyli w prostej linii Cronosa na rynek europejski – bardziej ekskluzywnej wersji 2-litrowego sedana dla klienta Starego Kontynentu.
pasik napisał(a):mam CRONOSA 95 r 2.0 L 115 KM, skrzynia manual, z tzw ful wypasu to mam :
1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))
Brak szyb elektrycznych, oraz sterowanych i podgrzewanych lusterek, oraz manual fotele
Natomiast kumpel ma 626 z 93r 2.5l V6 i ma ABS ,
Tutaj zas mowimy o Cronosie z krwi i kosci amerykanskim, ze tak powiem
sołtys napisał(a):ABS mam klimy nie wiec remis
A ja mam klime a nie mam ABS
(i bardziej cieszę się z takiej konfiguracji
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
W Stanach only ES'y byly wen wyposazane... Ot, zbedny masaz stopy dla Amerykanow 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości