Tablice dealerskie również w Polsce?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez AndrzejCarpasja » 15 kwi 2015, 12:32

W wielu krajach określone kategorie podmiotów – charakteryzujące się dużymi przepływami samochodów (prowadzeniem działalności w oparciu o dużą liczbą samochodów, przy czym poszczególne samochody pozostają w dyspozycji przedsiębiorcy przez krótki czas) – takie jak producenci i dystrybutorzy pojazdów, czy motoryzacyjne ośrodki badawcze są zwolnione z konieczności każdorazowej rejestracji pojazdu. Zamiast tego dysponują specjalnymi tablicami rejestracyjnymi, które przy spełnieniu określonych warunków mogą przenosić między samochodami. Analogiczne rozwiązanie planuje wprowadzić w Polsce Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Na początku miesiąca do konsultacji społecznych trafił projekt założeń projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym regulujący kwestie tzw. profesjonalnej rejestracji pojazdów. Zgodnie z przedstawionymi założeniami z rejestracji takiej będą mogli skorzystać:

· przedsiębiorcy posiadający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zajmujący się dystrybucją, produkcją, naprawą, przeglądami technicznymi, badaniami lub testowaniem pojazdów,

· jednostki uprawnione lub jednostki badawcze producenta wskazane do przeprowadzania odpowiednich badań pojazdu, przedmiotu wyposażenia i części.

Na wniosek tych podmiotów starosta właściwy ze względu na ich siedzibę będzie wydawał decyzję o profesjonalnej rejestracji pojazdów. Decyzja taka będzie ważna przez rok. Do decyzji będą wydawane:

· zalegalizowane profesjonalne tablice rejestracyjne (w razie potrzeby – kilka kompletów);

· blankiety profesjonalnego dowodu rejestracyjnego w ilości nieprzekraczającej 100 sztuk (ale z możliwością wystąpienia o wydanie kolejnych).

Uprawniony podmiot będzie mógł przenosić posiadane profesjonalne tablice rejestracyjne między pojazdami, przy czym dla każdego takiego pojazdu będzie musiał wypełnić blankiet profesjonalnego dowodu rejestracyjnego. Wypełniony blankiet będzie ważny przez 30 dni.

Pojazd tak zarejestrowany będzie mógł być użytkowany w ruchu drogowym dla celów profesjonalnej rejestracji wyłącznie przez uprawniony podmiot i jego upoważnionych pracowników oraz – w drodze wyjątku – przez ewentualnego przyszłego nabywcę pojazdu, ale jedynie w obecności przedstawiciela dystrybutora pojazdów.

Naruszenie warunków profesjonalnej rejestracji pojazdów ma podlegać karze pieniężnej w wysokości 5 tys. zł.


Link
Po rozmowie z Ministerstwem Infrastruktury – ma działać również w EU
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez Marianek » 15 kwi 2015, 13:26

Nie będzie działać w EU :( , nie ma co o tym marzyc. Tak jak Niemieckie czy Belgijskie nie działają w innych krajach.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez AndrzejCarpasja » 15 kwi 2015, 16:31

Będzie.
Dzisiaj niemieckie dealerskie przykręcasz w każdym kraju EU i wracasz na kołach.A mówienie że są nieważne jest nieprawdą.Dealerzy z Niemiec pomykają do Włoch , Belgii,Holandii i sprowadzają auta przykręcając swoje tablice.
Takie prawo.Rozmawiałem z człowiekiem i zamysł jest dokładnie taki jak pisałem.Dyrektywa unija jasno to określa:
eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:C2007/068/04&from=PL
Od Pkt 4 najważniejsze.
Tak na marginesie.Jeszcze jak żółte były w normalnym obiegu.Jadę przez Belgię(tam kupione auto) na żółtych,zajeżdżam na stację a tam policja.Każą zjechać i dawaj gadka , że zabierają tablice ,że nie można w Belgii jeździć.No to ja , że skoro tablice chcą zabrać ,to niech zabierają samochód również .Jak się coś stanie z autem to za to odpowiedzą. Wyciągam dyrektywę(druknąłem po francusku) i dawaj im przed oczy.
Proszę o nazwisko i nr służbowy i mówię , że dzwonię do Ambasady. Jeszcze większe oczy postawili.
No to oni, że właściwie to takie papiery to każdy może sobie wydrukować. To ja tablet wyciągnąłem odpalam internet i dawaj im ustwę. Czyta,czyta ,czyta, po czym stwierdza, że są nieważne,ale mnie puszczają i że to ostatni raz. Na co ja odpowiadam, że jak jeździłem ,tak będę jeździł i jeżeli zabiorą tablice to będą za to odpowiadać. Obciążę wszystkimi kosztami.Pojechałem do domu.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez Marianek » 16 kwi 2015, 16:24

Andrzej nie wiem na jaka "Policje" trafiłeś ale miałeś farta, u nas Policja nie zabiera Tablic tylko zatrzymuje samochód do wyjaśnienia. Kolejne, kiedyś Tobie tłumaczyłem, ale mniejsza o to, żółte nie przechodzą bo nie maja dowodu rejestracyjnego do siebie przypisanego, wyżej wymieniona dyrektywa tego nie obejmuje.
Na dobrą sprawę żółte to tylko DE, ale też się już kończy to. Głównie chodzi o postępowanie mandatowe w przypadku wykroczeń.
Belgia ma sporo dyplomatów (PE,NATO, Komisje Europejskie i tysiące innych instytucji międzynarodowych) wiec Polica w większości wie co i jakie przepisy obowiązują. Masz szczęście że nie musiałeś korzystać z pomocy Polskiej ambasady a raczej konsulatu, bo niewiele byś jej uzyskał, tu wiem o czym mowie <diabełek> . Niemieccy handlarze nie mogą jeździć na swoich profesjonalnych tablicach autem zakupionym w Belgii, tak samo jak nasi na swoich zielonych tablicach autem kupionym w Niemczech po terytorium Niemiec, i tu określają to warunki ubezpieczeń.

Jak będzie z Polskimi, zobaczymy.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez AndrzejCarpasja » 16 kwi 2015, 17:14

Marianek, z tym nieprzypisaniem w dr różowym z niemiec tak nie do końca.Bo w dowodzie jest i VIN i nr rej , konkretnie przypisany do auta.To , że w Brukseli są usadowione takie ,a nie inne urzędy o niczym nie świadczy.A fakt, że mnie nie zatrzymali(wiem , że inni mieli problemy ,ale to już ich sprawa, że nie potrafią sobie radzić) świadczy tylko o tym , że jeżeli była wątpliwość ,to zachowali się jak należy.To samo miałem we Włoszech .Ile o tym było rozmów, że ten lub tamten miał problemy, że na parking i kary.A ja po zatrzymaniu,krótko i na temat:dyrektywa,tel do ambasady-1 h i do domu.Jak ktoś podkuli ogon to sam sobie winien.Nawet w Belgii,Włoszech policja nie zna przepisów unijnych.Bazują na tym,co szef powiedział na odprawie.Masz podstawę prawną-masz argument.Bez tego ani rusz.
"Dla celów rejestracji tymczasowej:
— państwo członkowskie może wydać tymczasowe świadectwo rejestracji, które nie różni się lub
różni się nieznacznie od wzoru określonego w dyrektywie 1999/37/WE. W tym przypadku inne
państwa członkowskie są zobowiązane do uznania tymczasowego świadectwa rejestracji wydanego przez
państwo członkowskie dla celów identyfikacji pojazdu w ruchu międzynarodowym, pod warunkiem że
kierowca posiada część I świadectwa rejestracji zgodnie z art. 5 ust. 1 dyrektywy (1
),
— alternatywnie, tymczasowe świadectwo rejestracji może znacznie różnić się od wzoru określonego
w dyrektywie 1999/37/WE. Inne państwa członkowskie muszą w zasadzie uznać świadectwo
zgodnie z art. 28 i 30 Traktatu WE.
Swobodny ruch pojazdu silnikowego posiadającego tymczasowe tablice rejestracyjne i świadectwo rejestracji
może być utrudniony wyłącznie z przyczyn związanych z bezpieczeństwem ruchu (takich jak umiejętności
kierowcy, przestrzeganie przez niego lokalnych zasad ruchu drogowego lub zdatność pojazdu silnikowego
do ruchu drogowego), w przypadku zasadnych podejrzeń, że pojazd jest kradziony lub jeśli władze kontrolujące
mają uzasadnione wątpliwości dotyczące ważności świadectwa"
-koniec cytatu.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez jaketherake » 17 kwi 2015, 10:36

Ciekawy temat poruszyliście, kiedyś nawet zastanawiałem się nad problemem: kupiłem auto na żółtych tablicach (wedle zapewnień 5 dni ważne wraz z ubezpieczeniem na ten okres) i co by się stało, gdyby pechowo doszło do stłuczki w trakcie dojazdu z miejsca zakupu do zamieszkania? Zadziałałoby ubezpieczenie z DE czy jestem w czarnej d...? <co?>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez AndrzejCarpasja » 17 kwi 2015, 10:42

Tablice zawsze są z ubezpieczeniem . Nawet jak nie masz papieru. Żaden wydział komunikacji w Niemczech nie wyda tablic jeżeli nie okażesz nr EVB(ubezpieczenia).Takie ubezpieczenie możesz kupić przez internet 35 Euro i dostać sms-m nr.Okazujesz w Niemczech i wykupujesz tablice.Wtedy masz sam różowy dowód bez papierka ubezpieczeniowego.
Ubezpieczenie dział na terenie całej UE.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez jaketherake » 17 kwi 2015, 10:50

Czyli niepotrzebnie się stresowałem stojąc w korku na Toruńskiej przy powrocie autem z Pruszkowa <glupek2>
Jeśli można, to dopytam: a ile kosztują same tablice żółte?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez AndrzejCarpasja » 17 kwi 2015, 11:47

Ubez 35 Euro
Opłata administracyjna za wydanie dowodu 13-14 euro
wyrób tablic (ja najtaniej płaciłe 9 za dwie ,ale 25 to też nie rzadokość) 9-25 euro
Jeżeli kupujesz na miejscu przez firmę która wyrabia tablice(pod każdym urzędem w niemczech) to masz ubezpieczenie wraz ztablicami w cenie i koszt około 60-90 euro +opłata administracyjna w Urzędzie.
reasumując;
Sam załatwiasz kupno ubez. przez internet i jedziesz kupić tablice -koszt 60-90 euro
Kupujesz pod urzędem 73-105 Euro
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez jaketherake » 17 kwi 2015, 12:45

Dzięki za informacje. Nie zamierzam sam ściągać, zostawiam to zajęcie lepiej obeznanym (niech każdy zarabia na tym, na czym się najlepiej zna). Chciałem się tylko upewnić, że nie przepłaciłem za tą pozycję w całkowitych koszta sprowadzenia auta :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez McMan » 17 kwi 2015, 12:59

AndrzejCarpasja napisał(a):Ubez 35 Euro
Opłata administracyjna za wydanie dowodu 13-14 euro
wyrób tablic (ja najtaniej płaciłe 9 za dwie ,ale 25 to też nie rzadokość) 9-25 euro
Jeżeli kupujesz na miejscu przez firmę która wyrabia tablice(pod każdym urzędem w niemczech) to masz ubezpieczenie wraz ztablicami w cenie i koszt około 60-90 euro +opłata administracyjna w Urzędzie.
reasumując;
Sam załatwiasz kupno ubez. przez internet i jedziesz kupić tablice -koszt 60-90 euro
Kupujesz pod urzędem 73-105 Euro


A żółte tablice, jeszcze w praktyce funkcjonują przy sprowadzaniu z DE? coś tam mieli pozmieniać podobno w tym roku..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez AndrzejCarpasja » 17 kwi 2015, 13:32

Funkcjonuję,tyle tylko, że musisz mieć oryginały dokumentów(w niektórych wystarczą kopie) i aktualne badania techniczne
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez McMan » 17 kwi 2015, 14:01

Dzięki, rozważam wyprawę do DE w przyszłym miesiącu.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto