Czujniki parkowania – malowanie
Strona 1 z 1
Witam. Czy macie jakies doswiadczenie co do malowania czujnikow parkowania (nierozbieralne). Kupiłem jakaś tanizne, są to zapewne jednorazówki nierozbieralne. Chce zedrzec czarny polysk i przemalowac pistoletem pod kolor auta. Słyszałem, że trzeba zabezpieczyc szczelinę stosująć kartkę papieru lub wciskajac silicon, ktory po malowaniu nalezy wydłubać. Inaczej czujniki zaczną oszukiwać/głupieć. Co wy na to?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Pierwsze słyszę o zabezpieczaniu szczeliny... trochę poczytałem o tym jak się szykowałem do instalacji czujników u siebie (finalnie mam kamerkę) i nie pamiętam takiej informacji... Poniżej mam cytat z innego forum motoryzacyjnego:
"Nic się nie stanie jak pomalujesz, ważne aby zrobić równą warstwę pistoletem, sprayem. Jeśli zrobisz nierównomiernie lub jakiś zaciek to czujniki mogą wariować (z fizyki prawo odbicia i załamania fal na granicy różnych ośrodków)..."
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
2. Producent dopuszcza możliwość lakierowania sensorów w każdym przypadku, z
zachowaniem jednakże kilku podstawowych zasad:
– Do lakierowania należy używać lakieru „wodnego” lub lakieru o maksymalnie
niskiej zawartości ołowiu.
– Malowanie należy przeprowadzić poprzez pokrycie sensora cienką warstwą
lakieru, tzw. „pryśnięcie”. Nie należy nakładać na sensor kilku warstw farby.
– Przed lakierowaniem w przestrzeń (okrągłą szczelinę) między sensorem a rantem
sensora należy włożyć papierową tulejkę, aby uniknąć zalania szczeliny lakierem.
– Należy unikać lakierowania sensorów w piecu lakierniczym w wysokiej
temperaturze, może to spowodować stopienie się/uszkodzenie sensora.
http://www.parktronik.pl/support/im_malsens.pdf
Niejednokrotnie pytany, czy nasze czujniki cofania, a właściwie ich sensory można lakierować, postanowiłem napisać kilka zdań. Od razu zastrzegam, że nie wiem, jak konkurencja, ale my zezwalamy na lakierowanie naszych sensorów. Należy jednak zrobić to prawidłowo, a mianowicie nie zalewając szczeliny.
Czujniki cofania wykrywają przeszkodę za pomocą ultradźwięków i każdy sensor jest jednocześnie mikrofonem, jak i głośnikiem, inaczej odbiornikiem i nadajnikiem takich sygnałów. Zalewając lakierem ową szczelinę pozbawiamy sensor możliwości prawidłowego nadawania i odbierania ultradźwięków.
Jak to zrobić? No cóż, nie jestem lakiernikiem, ale najlepiej zabezpieczyć czymś plastycznym i po lakierowaniu zabezpieczenie usunąć, lub po prostu polakierować całość, ale bardzo cienką warstwą. Głównie chodzi o to, aby nie zalać całego sensora, gdyż wtedy nie będzie prawidłowo drgał. Są też sensory, które się rozbierają tak, jak w czujnikach LOGIC:
http://hadron.pl/jak-polakierowac-senso ... -poradnik/
zachowaniem jednakże kilku podstawowych zasad:
– Do lakierowania należy używać lakieru „wodnego” lub lakieru o maksymalnie
niskiej zawartości ołowiu.
– Malowanie należy przeprowadzić poprzez pokrycie sensora cienką warstwą
lakieru, tzw. „pryśnięcie”. Nie należy nakładać na sensor kilku warstw farby.
– Przed lakierowaniem w przestrzeń (okrągłą szczelinę) między sensorem a rantem
sensora należy włożyć papierową tulejkę, aby uniknąć zalania szczeliny lakierem.
– Należy unikać lakierowania sensorów w piecu lakierniczym w wysokiej
temperaturze, może to spowodować stopienie się/uszkodzenie sensora.
http://www.parktronik.pl/support/im_malsens.pdf
Niejednokrotnie pytany, czy nasze czujniki cofania, a właściwie ich sensory można lakierować, postanowiłem napisać kilka zdań. Od razu zastrzegam, że nie wiem, jak konkurencja, ale my zezwalamy na lakierowanie naszych sensorów. Należy jednak zrobić to prawidłowo, a mianowicie nie zalewając szczeliny.
Czujniki cofania wykrywają przeszkodę za pomocą ultradźwięków i każdy sensor jest jednocześnie mikrofonem, jak i głośnikiem, inaczej odbiornikiem i nadajnikiem takich sygnałów. Zalewając lakierem ową szczelinę pozbawiamy sensor możliwości prawidłowego nadawania i odbierania ultradźwięków.
Jak to zrobić? No cóż, nie jestem lakiernikiem, ale najlepiej zabezpieczyć czymś plastycznym i po lakierowaniu zabezpieczenie usunąć, lub po prostu polakierować całość, ale bardzo cienką warstwą. Głównie chodzi o to, aby nie zalać całego sensora, gdyż wtedy nie będzie prawidłowo drgał. Są też sensory, które się rozbierają tak, jak w czujnikach LOGIC:
http://hadron.pl/jak-polakierowac-senso ... -poradnik/
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości