Witajcie
Tak się ostatnio zastanawiałem, czy zanim się dokona porannego rozruchu samochodu po całej nocy warto jest uruchamiac webasto aby podgrzać silnik i oczywiście kabinę a później uruchamiać silnik?
Co będzie bardziej ekonomiczne?
Pozdrawiam
Poranny rozruch a webasto
Strona 1 z 1
Webasto nie może być eksploatowane w pomieszczeniach zamkniętych i na stacjach benzynowych. Mimo wielu zalet trzeba dbać o stan techniczny, gdyż zdarzają się przypadki przeniknięcia spalin do kabiny a skutki takich zaniedbań mogą być nieciekawe. Ja nie odpalam webasto przed porannym rozruchem
-
Travister
zawsze jest jakies ryzyko ze spaliny się przedostaną do kabiny i niemal takie same jak w przypadku "odpalenia" silnika różnica jest taka że tłumik od webasto mamy z przodu na wysokości deski rozdzielczej natomiast tłumik silnika kończy się z tyłu auta, ale zaczyna się też z przodu wiec ryzyko dostania się spalin z webasto jest tylko nieco większe.
doradzam odpalanie ogrzewania postojowego przynajmniej raz w miesiącu-w porze od wiosny do zimy, w zimie codzieninie (dobrze sprawdzona praktyka w autobusach a także w mojej Madzi (benzynowej))
co do zalet to olej szybciej "łapie" swoje parametry temperaturowe dla których został stworzony, poza tym niższe zużycie paliwa bo silnik jest już częściowo rozgrzany
ps. idealnie by było gdyby przed rozruchem można by było smarować wał korbowy i inne elementy sinika (tak jest w czołgach)
pozdrawiam
doradzam odpalanie ogrzewania postojowego przynajmniej raz w miesiącu-w porze od wiosny do zimy, w zimie codzieninie (dobrze sprawdzona praktyka w autobusach a także w mojej Madzi (benzynowej))
co do zalet to olej szybciej "łapie" swoje parametry temperaturowe dla których został stworzony, poza tym niższe zużycie paliwa bo silnik jest już częściowo rozgrzany
ps. idealnie by było gdyby przed rozruchem można by było smarować wał korbowy i inne elementy sinika (tak jest w czołgach)
pozdrawiam
Zauwarzyłem że jak webasto rano załączę to później po odpaleniu silnika nic z rury wydechowej nie wylatuje a gdy staruję silnikem bez webasta na 2 s pojawia się siwo-niebieskawy dymek.
A jeszcze jedno pytanie, jak to jest webasto nagrzewa silnik a czy cieple powietrze w aucie jest dopiero po zalaczeniu dmuchawy? czy webasto tez powinno ogrzac powietrze w kabinie?
A jeszcze jedno pytanie, jak to jest webasto nagrzewa silnik a czy cieple powietrze w aucie jest dopiero po zalaczeniu dmuchawy? czy webasto tez powinno ogrzac powietrze w kabinie?
- Od: 1 lip 2014, 07:38
- Posty: 22
- Auto: Mazda 5 CR1 2006 diesel 2.0
Codzienne odpalanie webasto z rana niesie ze sobą negatywne skutki w postaci szybkiego zużycia akumulatora, można tym samym doprowadzić do jego rozładowania, jeśli nie jest już najnowszy (ja dobiłem swój akumulator) – szczególnie jeśli pokonuje się krótkie dystanse. Zdecydowanie lepiej jest odpalić auto z wciśniętym sprzęgłem, zapiąć pasy i po upływie 15-30 sekund rozpocząć jazdę, rozpędzając auto umiarkowanie (rozsądnie), lecz zdecydowanie – da nam to najlepsze efekty.
Jeśli chodzi o spaliny, to zamierzam kupić kawałek elastycznej aluminiowej "harmonijkowej" rurki (takiej, jak do spalin od piecyka gazowego) i doczepić ją do końca wydechu od webasto, po to aby spaliny nie były zaciągane przez nawiew, co przy zmiennym wietrze jest niestety częstym przypadkiem. Średnica rurki wydechowej od webasto wynosi, o ile dobrze pamiętam, 26...28mm, a więc muszę znaleźć rurkę o najbliższej średnicy, a samo uszczelnienie dokona się poprzez solidne zaciśnięcie opaski metalowej.
To ma miejsce jedynie przy temperaturach dodatnich w silniku Diesla, bo jak przyjdą mrozy, to webasto chodzi pełną parą zarówno w mieście, jak i w trasie, więc spalanie jednak nieco wzrasta, najbardziej w mieście na krótkich odcinkach.
Ja również mam opcję grzania lub chłodzenia, jednak niestety chłodzenie da się włączyć jedynie na zaprogramowaną godzinę – natychmiastowo da się włączyć jedynie ogrzewanie.
Jeśli chodzi o spaliny, to zamierzam kupić kawałek elastycznej aluminiowej "harmonijkowej" rurki (takiej, jak do spalin od piecyka gazowego) i doczepić ją do końca wydechu od webasto, po to aby spaliny nie były zaciągane przez nawiew, co przy zmiennym wietrze jest niestety częstym przypadkiem. Średnica rurki wydechowej od webasto wynosi, o ile dobrze pamiętam, 26...28mm, a więc muszę znaleźć rurkę o najbliższej średnicy, a samo uszczelnienie dokona się poprzez solidne zaciśnięcie opaski metalowej.
Diabeł napisał(a):(...) poza tym niższe zużycie paliwa bo silnik jest już częściowo rozgrzany
To ma miejsce jedynie przy temperaturach dodatnich w silniku Diesla, bo jak przyjdą mrozy, to webasto chodzi pełną parą zarówno w mieście, jak i w trasie, więc spalanie jednak nieco wzrasta, najbardziej w mieście na krótkich odcinkach.
Diabeł napisał(a):(...) ps. ja mam na sterowniku ogrzewania postojowego opcję przewietrzenia kabiny lub też ogrzewania kabiny
Ja również mam opcję grzania lub chłodzenia, jednak niestety chłodzenie da się włączyć jedynie na zaprogramowaną godzinę – natychmiastowo da się włączyć jedynie ogrzewanie.
witam serdecznie czy ktoś może mi powiedzieć napisać jak sie można dołączyć do forum?
brauniack napisał(a):Witajcie
Tak się ostatnio zastanawiałem, czy zanim się dokona porannego rozruchu samochodu po całej nocy warto jest uruchamiac webasto aby podgrzać silnik i oczywiście kabinę a później uruchamiać silnik?
Co będzie bardziej ekonomiczne?
Pozdrawiam
- Od: 21 paź 2014, 21:19
- Posty: 7
- Auto: Mazda MPV 2.0D
Ja natomiast w swoim aucie nie posiadam webasto i nie miałem okazji nigdy sprawdzić jak to działa.
Wydaje mi się że jest to super sprawa zimą jeśli nie mamy garażu. Odpalamy odpowiednio wcześniej webasto i nie musimy biegać na mrozie i skrobać szyb itp.
Wydaje mi się że jest to super sprawa zimą jeśli nie mamy garażu. Odpalamy odpowiednio wcześniej webasto i nie musimy biegać na mrozie i skrobać szyb itp.
Diabeł napisał(a):(...) poza tym niższe zużycie paliwa bo silnik jest już częściowo rozgrzany
To ma miejsce jedynie przy temperaturach dodatnich w silniku Diesla, bo jak przyjdą mrozy, to webasto chodzi pełną parą zarówno w mieście, jak i w trasie, więc spalanie jednak nieco wzrasta, najbardziej w mieście na krótkich odcinkach.
Oszczędność przede wszystkim jest w temperaturach ujemnych, tzn. jeśli odpalamy już wcześniej rozgrzany silnik a na zewnątrz jest powiedzmy poniżej zera to automatycznie niezależnie czy jest to diesel czy benzyna spalanie mamy niższe niż gdyby silnik był odpalany w niższej temperaturze.
(nie pamiętam jaką temperaturę ma ustawione webasto- ale po osiągnięciu tej temperatury już dalej grzać nie będzie wiec cały czas "hulać" chyba ze ktoś ma popsuty termostat i płyn mu się nie zagrzeje).
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości