Zabezpieczenie rdzewiejących śrub, złączek, zacisków

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez widmo82 » 4 sty 2015, 17:37

Hej.
Chciałbym zabezpieczyć przed postępującą korozją, śruby, opaski, zaciski itp. elementy, których wymiana jest dość uciążliwa. Zdaję sobie sprawę, że cudu nie będzie i rdza swoje zje, ale chciałbym ten proces spowolnić.
Czy ktoś może polecić dobre środki? Byłoby dobrze, gdyby ów środek był odporny na wysokie temperatury. Oczywiście mogą być dwa różne środki tzn jeden z możliwością użycia na blok silnika i drugi w inne miejsca.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez stachan » 5 sty 2015, 19:29

Może będzie pomocne:

smarowaniesrub.jpg
www.magazynauto.pl


Ponadto:

SMAR MOTUL E. Z. LUBE MULTI PROTECT 250ml
NUMER KATALOGOWY PRODUKTU: MCSP101926


oraz to:

Zastosowanie:
Środek przeciw zacieraniu się i zapiekaniu elementów ze stali nierdzewnej i ze stali konstrukcyjnych. Biała, nie zawierająca metalu pasta – smar specjalny, chroniący przed korozją i zapiekaniem się metalowych części poddanych obciążeniem statycznym lub dynamicznym.

Zakres temperatury roboczej od -25 do +200°C

Rewelacyjnie niski opór tarcia!
najniższy z możliwych współczynnik tarcia µ=0.060 do 0.065 związane z tym bardzo niskie opory tarcia.
bardzo wysoka żywotność smaru w łożysku pracujacym 315 godzin w temperaturze 125°C przy jednokrotnym posmarowaniu (badanie Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych w Warszawie) – jest to czterokrotnie większa żywotność od smarów rynkowych. Te własności są równe dobrym smarom wojskowym i lotniczym.

Zastosowanie:
(...)
Do smarowania wstępnego elementów i śrub nierdzewnych; ochrona przed zerwaniem przy demontażu.
Ochrona przed zacieraniem się powierzchni ze stali chromoniklowych, posiadających kilkukrotnie większy współczynnik tarcia niż stale niestopowe.
Ochrona 5-letnia przed korozją powierzchni stalowych i powierzchni stykowych elementów złącznych.
Ochrona przed zacieraniem i korozją cierną elementów wykonanych z różnych metali.
Zapobiega drganiom ciernym i zatarciom: posiada zdolność przenoszenia znacznych obciążeń.
Dobra odporność na wymywanie smaru wodą. Bardzo dobra ochrona antykorozyjna.
Szczególnie korzystne zastosowania dla smarowania elementów ślizgowych i ciernych, narażonych na duże obciążenia, wymagające "czystego" smarowania, szczególnie przy szybkościach niskich: również do używania jako smar do docierania

SMAR zawiera w składzie 6 % PTFE (teflonu® – Du Pont de N. lub tarflenu)
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5602 (328/456)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto