Koledzy, zastosujmy podejście chociaż w minimalnym stopniu naukowe, a nie "inna wersja waży tyle, to ta waży pewnie tyle"

Wziąłem jedno źródło z dokładnie tymi wersjami, które posiadam/posiadałem:
Mazda 3 BM:
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... m-od-2013/1272kg / 120KM = 10.6kg/KM
Mazda 3 BK:
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 2003-2009/1240kg / 105KM = 11.81kg/KM
Mondeo Mk2:
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 1996-2001/1305kg / 115KM = 11.35kg/KM
Mondeo Mk3:
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 2001-2007/1431kg / 125KM = 11.49kg/KM
WnioskiBM ma rzeczywiście najniższy stosunek masy do mocy. Natomiast od drugiego samochodu jest on lepszy tylko o 7%, co moim zdaniem nie tłumaczy dużej różnicy w przyspieszeniu (wystarczy porównać dane z podanych stron nt. sprintu do 100km/h). Dodatkowo ten stosunek średnio się ma do moich obserwacji dynamiki samochodów (Mondeo Mk3 jest najbardziej mulaste). Tak więc powiedziałbym, że wyjaśnia to dynamikę BM częściowo, ale nie do końca

Popatrzyłem sobie jeszcze na najnowsze generacje Octavii i Golfa – wychodzi, że mimo 88kg różnicy w masie dla silnika 1.4 TSI przyspieszenie i prędkość maksymalna są praktycznie takie same

Więc albo ktoś dziwnie mierzy, albo nie wiem co...