Zakup używanego auta – Mazda5 CR (2005 – 2010)
Ja swoja szukalem 4 miesiace i tez mialem dylemat pomiiedzy benzyna a dieslem. Male przebiegi jakie robie spowodowaly wybor benzyny. Narazie jestem zadowolony,zero rdzy i 2 litrowa benzyna daje rade z waga auta
Wysłane z mojego C5303
Wysłane z mojego C5303
Ogólnikowo :
Na plus w M5 w PB
– łańcuch rozrządu
– brak koła dwumasowego
– zawias z Forda Fokusa MK2 (dobre właściwości jezdne , dobre prowadzenie, dostępność części )
– przesuwane tylne drzwi ( w Vanie jak znalazł )
– wersja 7-mio osobowa , fotele chowane w podłogę
itp, itd
z minusów na razie :
– plastik, plastik, plastik – ale dramatu nie ma , nie skrzypi nie trzeszczy
– przydałby się klimatronik 2-strefowy
Na plus w M5 w PB
– łańcuch rozrządu
– brak koła dwumasowego
– zawias z Forda Fokusa MK2 (dobre właściwości jezdne , dobre prowadzenie, dostępność części )
– przesuwane tylne drzwi ( w Vanie jak znalazł )
– wersja 7-mio osobowa , fotele chowane w podłogę
itp, itd
z minusów na razie :
– plastik, plastik, plastik – ale dramatu nie ma , nie skrzypi nie trzeszczy
– przydałby się klimatronik 2-strefowy
Witam serdecznie!
Z racji tego, że dopiero myśle o Mazdzie 5 to proszę o wyrozumiałość.
Znajomy przywiózł wczoraj z Niemiec Mazdę 5 2.0 (diesle) do małych prac lakierniczo/blacharskich.
Auto w środku jak nowe, niski przebieg.
Z racji tej, że myśle o zmianie auta (nie mówiąc nic znajomemu) postanowiłem pomyśleć o jej zakupie.
Z różnych "niepewnych" źródeł wyczytałem, że ten silnik to "mina" ale czy to prawda?
Aktualnie mam Peugeot 407 – i większość "pogłosek" jest niesprawdzona o tym aucie.
Czy to auto wymaga ciągłego serwioswania? Czy te silniki się zacierją? Czy jest dostęp do części i jakie są ceny?
Z racji tego, że dopiero myśle o Mazdzie 5 to proszę o wyrozumiałość.
Znajomy przywiózł wczoraj z Niemiec Mazdę 5 2.0 (diesle) do małych prac lakierniczo/blacharskich.
Auto w środku jak nowe, niski przebieg.
Z racji tej, że myśle o zmianie auta (nie mówiąc nic znajomemu) postanowiłem pomyśleć o jej zakupie.
Z różnych "niepewnych" źródeł wyczytałem, że ten silnik to "mina" ale czy to prawda?
Aktualnie mam Peugeot 407 – i większość "pogłosek" jest niesprawdzona o tym aucie.
Czy to auto wymaga ciągłego serwioswania? Czy te silniki się zacierją? Czy jest dostęp do części i jakie są ceny?
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Szukam samochodu rodzinnego 5+2, po wnikliwej selekcji została mazda5 oraz toyota corolla verso z większym wskazaniem na mazdę.
Teraz jednak zastanawiam się nad wersją silnika, benzyna czy diesel?
Moim faworytem jest 2 L (143KM), ale trochę się obawiam usterek, ponieważ na forum jest dużo informacji o problemach z osprzętem ( filtr DPF, zawór SCV, itp.).
Szukam samochodu z przebiegiem do 150tyś. km z historią serwisową.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Kiedy powinna być wymiana rozrządu?
Ile zazwyczaj wytrzymują: dwu-masa, wtryski, filtr DPF.
Będę robił około 20 tyś rocznie, trasa/ miasto 70/30.
Bardzo proszę o opinie i poradę.
Teraz jednak zastanawiam się nad wersją silnika, benzyna czy diesel?
Moim faworytem jest 2 L (143KM), ale trochę się obawiam usterek, ponieważ na forum jest dużo informacji o problemach z osprzętem ( filtr DPF, zawór SCV, itp.).
Szukam samochodu z przebiegiem do 150tyś. km z historią serwisową.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Kiedy powinna być wymiana rozrządu?
Ile zazwyczaj wytrzymują: dwu-masa, wtryski, filtr DPF.
Będę robił około 20 tyś rocznie, trasa/ miasto 70/30.
Bardzo proszę o opinie i poradę.
- Od: 2 lis 2014, 21:19
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 146KM(107kW)
Witam Wszystkich użytkowników M5.
Ponieważ właśnie poszukuję jakiegoś ładnego egzemplarza w benzynie, przeczytałem cały temat i mam kilka pytań.Interesuje mnie auto z rocznika ok 2008 i tu nasuwa mi się pytanie,czy po lifcie zostało coś zmienione w aucie po za kosmetyką i skrzynią 6- biegową w 2.0 L? Czy może jest lepiej zabezpieczona antykorozyjnie itp. Nie wiem czy nasiłe szukać wersji poliftowej, tym bardziej że głównie oglądam z silnikiem 1.8 , a tam chyba nie ma 6 biegu.
Czy lepiej kupić rocznik młodszy ale z przebiegiem rzędu 160tyś. czy jedna starsze ale z przebiegiem udokumentowanym poniżej 100tyś.
Proszę o ewentualne porady na co zwrócić jeszcze uwagę przy oględzinach.
Ponieważ właśnie poszukuję jakiegoś ładnego egzemplarza w benzynie, przeczytałem cały temat i mam kilka pytań.Interesuje mnie auto z rocznika ok 2008 i tu nasuwa mi się pytanie,czy po lifcie zostało coś zmienione w aucie po za kosmetyką i skrzynią 6- biegową w 2.0 L? Czy może jest lepiej zabezpieczona antykorozyjnie itp. Nie wiem czy nasiłe szukać wersji poliftowej, tym bardziej że głównie oglądam z silnikiem 1.8 , a tam chyba nie ma 6 biegu.
Czy lepiej kupić rocznik młodszy ale z przebiegiem rzędu 160tyś. czy jedna starsze ale z przebiegiem udokumentowanym poniżej 100tyś.
Proszę o ewentualne porady na co zwrócić jeszcze uwagę przy oględzinach.
- Od: 26 lis 2014, 23:36
- Posty: 15
- Auto: Mazda 5 2.0 Pb 2009r.
art_sos napisał(a):Czy może jest lepiej zabezpieczona antykorozyjnie
Mazda nie stosuje "dodatkowych" zabezpieczeń...
Polifty raczej nie rdzewieją... Występuje natomiast rdzawy nalot na elementach podwozia (TTTM)...
Przecież zawsze po zakupie możesz poddać auto dodatkowej ochronie antykorozyjnej...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Przecież wiadomo że rocznik np: 2005 może być w dużo lepszym stanie niż 2008, wiec tak jak doradzają chłopaki szukaj konkretnego egzemplarza a nie rocznika. Jest m5, jedź, oglądaj, sprawdzaj nie napalaj się, potem znowu sprawdzaj i kupuj
Odnośnie konserwacji to ja zaraz po zakupie swojej przed zimą zrobiłem całe podwozie i jest git.
Odnośnie konserwacji to ja zaraz po zakupie swojej przed zimą zrobiłem całe podwozie i jest git.
nie tylko różnica w cenie... sama elektronika już jest inna, ale to dla przeciętnego kierowcy jest niezauważalne 
Co do silnika, to polecam 2.0 Pb
Co do silnika, to polecam 2.0 Pb
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
To jeszcze raz, mam nadzieję, że tym razem nie wyląduje w koszu
powiedzcie mi jak jest z awaryjnością silników 2.0, bo czytałem różne opinie, że bardziej psują się diesle w M5, gdzieś indziej, że MZR, czyli benzyniak. Jak to jest biorąc pod uwagę wasze doświadczenia z tym silnikiem?
-
serdujah
Witam. Zanim zdecydowałem się na zakup mojej Madzi, rozglądałem się na różnych forach w poszukiwaniu opinii na jej temat. Jako, że mam sentyment do diesli, to oczywiście rozglądanie rozpoczęło się od tych silników. Jakże byłem zaskoczony, że diesle w większości przypadków są tańsze od benzyniaków. Po dłuższym wertowaniu w sieci sprawa się wyjaśniła. Diesle w mazdach są awaryjne, i to bardzo. No chyba, że ktoś wie jak je serwisować i zawczasu potrafi uniknąć kosztownych napraw. Tutaj jest link do opisu awaryjności diesla:
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... MZRCD.html
Jeżeli chodzi o benzyniaki, to z tego co widzę, największa bolączką (choć nie u każdego) jest nadmierne spalanie oleju silnikowego przez jednostkę napędową. Tutaj masz link do tego tematu na forum mazdy: viewtopic.php?t=43104
Mnie niestety także dopadła bolączka silnika benzynowego o której napisałem. Musiałem się zmierzyć z remontem silnika w cenie ponad 2 tysiące PLN.
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... MZRCD.html
Jeżeli chodzi o benzyniaki, to z tego co widzę, największa bolączką (choć nie u każdego) jest nadmierne spalanie oleju silnikowego przez jednostkę napędową. Tutaj masz link do tego tematu na forum mazdy: viewtopic.php?t=43104
Mnie niestety także dopadła bolączka silnika benzynowego o której napisałem. Musiałem się zmierzyć z remontem silnika w cenie ponad 2 tysiące PLN.
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Dla potomnych...
Z tymi silnikami mogą być problemy: Mazda 2.0 MZR-CD
Japońska jakość Mazdy nie odnajduje odzwierciedlenia w trwałości silnika 2.0 MZR-CD, stosowanego w modelach 5, 6 i MPV. Liczne awarie bywają kłopotliwe, a jeśli nie są likwidowane na bieżąco, mogą doprowadzić do pojawienia się znacznie poważniejszych usterek. Z czym ma największy problem japońska jednostka napędowa?
Niedrożne sitko pompy oleju
Jednym z najpoważniejszych problemów jaki dotyka silnik 2.0 MZR-CD jest jego zatarcie, spowodowane zapieczeniem smoka olejowego. Jeśli kierowca nie sprawdza jego drożności co ok. 10-15tys.km (np. przy wymianie oleju) może dojść do sytuacji, kiedy to jednostka napędowa przestanie być prawidłowo smarowana, w wyniku czego ulegnie ona zatarciu.
Wadliwe podkładki wtryskiwaczy paliwa
Do uszkodzenia jednostki napędowej Mazdy może przyczynić się także pozostawianie starych bądź wadliwych podkładek pod wtryskiwaczami paliwa, które powinno się wymieniać każdorazowo na nowe w chwili, gdy są „ruszane” (np. przy regulacji luzu zaworowego). Stare podkładki mogą bowiem przepuszczać spaliny i nagar do układu smarowania, wpływając negatywnie na gęstość i jakość oleju. W rezultacie przyspieszeniu ulega zasklepianie smoka olejowego.
Wytarty wałek rozrządu
Jakość oleju i filtrów eksploatacyjnych ma także negatywny wpływ na kondycję m.in. wałka rozrządu. Nierzadkim zjawiskiem jest tzw. „łuszczenie się" wałka, spowodowane jego nadmiernym ścieraniem. W większości przypadków dotyczy to egzemplarzy eksploatowanych na krótkich dystansach, których nierozgrzane silniki (olej) są silnie obciążane przez kierowców.
Zbyt wysoki poziom oleju
Egzemplarze wyposażone w filtr DPF (ozn. RF7J, produkowane w latach 2005-2007r.) miewają problemy z nadmiernym poziomem oleju. Jest to związane z koniecznością wypalania sadzy przez filtr cząstek stałych oraz błędnie działającym oprogramowaniem PCM, które należy zaktualizować w serwisie. W przeciwnym razie, następujące przenikanie paliwa do oleju, może spowodować jego na tyle poważne rozrzedzenie, że dojdzie do tzw. rozbiegnięcia się silnika (niekontrolowanego wejścia silnika w obroty maksymalne). Wiąże się to z ryzykiem uszkodzeniem korbowodów a nawet samego bloku silnika.
Uszkodzenia wału korbowego
W niektórych egzemplarzach poważne zastrzeżenia dotyczą wału korbowego. Zdarza się, że ulega on samoistnemu pęknięciu. Nie są znane do tej pory przyczyny tego zjawiska, a winą najczęściej obarcza się wadę materiałową danego wału.
Nieszczelny intercooler i pękające przewody ciśnienia
Przy zakupie auta bądź w trakcie późniejszej jego eksploatacji warto kontrolować stan przewodów ciśnieniowych łączących intercooler z turbosprężarką. Z czasem ulegają one zużyciu a ewentualna usterka wiąże się z wyraźnym spadkiem mocy silnika. Co więcej, niektóre egzemplarze Mazd były wzywane na akcję serwisową w celu poprawy uszczelnienia intercoolera.
Zużycie turbosprężarki
Odnośnie samej turbosprężarki to zdania co do jej trwałości są mocno podzielone. Wyraźnie nie służą jej próby dynamicznego rozpędzania auta, jeśli silnik nie osiągnął temperatury roboczej. Poza tym, wyposażona jest ona w zmienną geometrię łopatek, przez co nagłe gaszenie rozgrzanej jednostki napędowej może spowodować zapieczenie się jej łopatek. Awaria turbosprężarki w MZR-CD najczęściej objawia się wyciekami oleju. Zdarza się, że pojawiają się one już przy przebiegu 80tys. km.
Wadliwy zawór SCV
Częstym problemem nagłaśnianym w przypadku silnika MZR-CD jest źle działający zawór SCV pompy ciśnieniowej. Jego wadliwe egzemplarze, najczęściej oznaczone symbolami 003 i 006, produkowane były do 31.05.2005r. Charakterystyczne objawy jego zużycia to chwilowe braki mocy w trakcie przyspieszania, falujące obroty (zwłaszcza na wolnym biegu, choć nie tylko), gasnący na postoju silnik. Nawet jeśli element ten zostanie wymieniony na nowy, z czasem może ulec ponownemu zużyciu. Jest to związane z pracą pompy ciśnienia, której rotory ścierają się, generując opiłki metalu, zalegające na zaworze SCV (jest on elektromagnetyczny). W rezultacie ulega on zużyciu. Nie jest to jednak bardzo droga usterka, a naprawę można wykonać w warunkach domowych.
Niewłaściwy olej silnikowy
Każdy użytkownik Mazdy z silnikiem 2.0 MZR-CD musi zwrócić też baczną uwagę na stosowany w niej olej. Niektórych jego marek należy wyraźnie się wystrzegać!
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5602 (328/456)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
Witam forumowiczów po długiej przerwie...
Kiedyś prawie non stop tutaj siedziałem ale odkąd rozstałem się ze swoją wyróżniającą się Mazdą 626 jakoś nie miałem pretekstu i też czasu aby tutaj tyle siedzieć...
Do rzeczy – planuje w najbliższym czasie kupić Mazdę 5 – rocznik nie ma większego znaczenia ale coś pomiędzy 2007-2009
Na chwilę obecną jestem raczej w posiadaniu znikomej wiedzy co do tego modelu – ale czytam dużo o tym modelu
Dlaczego 5-ka, otóż w ostatnich latach miałem VAN-y i jakoś mi tak zostało że chcę duże auto. Przynajmniej większe niż klasyczne duże kombi.
Mazda podoba mi się – chcę też aby to było coś innego niż produkt z DE i nie był to produkt z FR lub USA... więc dużego wyboru nie ma.
Odyssey i Sienna są z leksza za duże... Nissanki korodują... Padło na Mazdę 5
Teraz kilka moich pytań:
-czy 2.0 PB to nie za mało do takiej budy? /nie chcę automata
/
-czy silnik 2.0 we wszystkich wersjach ma łańcuch rozrządu?
-jak zawieszenie auta – jest trwałe? /tygodniowe moje przebiegi oscylują w granicach 1000 km/
-czy elektrycznie otwierane drzwi występują w rocznikach 07-09?
-jak się sprawują ksenony?
-czy ubywanie oleju w tym modelu to norma?
-czy wyposażenie elektryczne nastręcza dodatkowych problemów?
-czy układ ogrzewania jest wydolny /ile jest nagrzewnic-tył ma osobne grzanie?/
-na co zwracać uwagę przy zakupie
-jak silnik 2.0 znosi instalacje LPG?
-czy jest gdzie zamontować dużą butlę LPG tak aby pozostał 3 rząd siedzeń?
Kiedyś prawie non stop tutaj siedziałem ale odkąd rozstałem się ze swoją wyróżniającą się Mazdą 626 jakoś nie miałem pretekstu i też czasu aby tutaj tyle siedzieć...
Do rzeczy – planuje w najbliższym czasie kupić Mazdę 5 – rocznik nie ma większego znaczenia ale coś pomiędzy 2007-2009
Na chwilę obecną jestem raczej w posiadaniu znikomej wiedzy co do tego modelu – ale czytam dużo o tym modelu
Dlaczego 5-ka, otóż w ostatnich latach miałem VAN-y i jakoś mi tak zostało że chcę duże auto. Przynajmniej większe niż klasyczne duże kombi.
Mazda podoba mi się – chcę też aby to było coś innego niż produkt z DE i nie był to produkt z FR lub USA... więc dużego wyboru nie ma.
Odyssey i Sienna są z leksza za duże... Nissanki korodują... Padło na Mazdę 5
Teraz kilka moich pytań:
-czy 2.0 PB to nie za mało do takiej budy? /nie chcę automata
-czy silnik 2.0 we wszystkich wersjach ma łańcuch rozrządu?
-jak zawieszenie auta – jest trwałe? /tygodniowe moje przebiegi oscylują w granicach 1000 km/
-czy elektrycznie otwierane drzwi występują w rocznikach 07-09?
-jak się sprawują ksenony?
-czy ubywanie oleju w tym modelu to norma?
-czy wyposażenie elektryczne nastręcza dodatkowych problemów?
-czy układ ogrzewania jest wydolny /ile jest nagrzewnic-tył ma osobne grzanie?/
-na co zwracać uwagę przy zakupie
-jak silnik 2.0 znosi instalacje LPG?
-czy jest gdzie zamontować dużą butlę LPG tak aby pozostał 3 rząd siedzeń?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości