Witam
Ja mam Mazda 3 2.0 diesel. Przejechałem tym autem ponad 50 tys km – jak na razie bez problemowo, pomijając amortyzatory które zajechałem na własne życzenie.
Ponadto olej w silniku wymieniam co 10 tys a nie tak jak serwis zaleca co 20 tys.
Z pewnością pozytywnie wpływa to na turbo sprężarkę i smarowanie skrzyni korbowej
czyli m.im wałków rozrządu.
Wymieniłem też feralne podkładki pod wtryskami które po przepaleniu
powodują szybkie ubytki oleju, zatkanie smoka olejowego i w efekcie zatarcie silnika.
Auto nie zawodne polecam. Na naszym rynku jest przeważająca liczba aut z
silnikiem 1.6 diesel lecz lepiej poszukać z 2.0. 1.6 ma zbyt mało mocy i męczy się
w mieście jak i na dłuższych trasach. Nie wspominając już gdy w aucie jest 3 – 4 osoby
i nie daj boże bagażnik załadowany. Diesel 2.0 to optymalny wybór. Należy też zwracać
uwagę na przybywający poziom oleju silnikowego przy stałej jeździe miejskiej
jest to efekt mieszania się oleju napędowego z olejem silnikowym w procesie wypalania
filtru DPF. Co powoduje, że olej silnikowy traci swoje właściwości smarujące. I problem
oczywisty
