Francuska myśl techniczna kontra Japońska Blacha

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 13 cze 2014, 09:45

Autorem jest firma ubezpieczeniowa ;)
Ciekawe pozycje okupuje VW i niemieckie marki premium <lol>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 13 cze 2014, 10:06

Subaru Impreza – średni koszt naprawy – 1.000 funciaków <lol>.
brii napisał(a):Ciekawe pozycje okupuje grupa VW

Fakt. Nie spodziewałem się tego. Czyżby wpadki z 2.0 TDI oraz rodzina silników TSI prowadzi do dołowania tego koncernu w rankingach?

Ogólnie strasznie mi się podobają te zestawienia, maja nawet w podziale na klasy, np.:
http://www.reliabilityindex.com/ratings/best/Family
–> w segmencie D wcale nie królują japończyki, chociaż w C dominują :].

Parę lat temu wszyscy mi mówili, jaki Ford jest badziewny i wg. tego rankingu Mondeo jest na 114 miejscu, a Mazda6 na 113 :]. Ale koszty napraw to odpowiednio £275.57 vs. £487.48 :].

Ciekaw tylko jestem jaka jest próbka danych.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez ZOOMik » 14 cze 2014, 11:53

JohnnyB napisał(a):Spodziewali się w półrocznym aucie korozji na błotnikach ?

Może test powinien opierać się na zanurzeniu auta do połowy w wodzie morskiej na pół roku i sprawdzić czy ocynk wytrzyma ?

Testy Auto-świat to jak zwykle padaka......

Jesteś wyraźnie uprzedzony do tego pisma ;)
Autor artykułu, na podstawie wizualnej oceny zastosowanych przez producenta zabezpieczeń antykorozyjnych, wyraził jedynie subiektywną prognozę na przyszłość i nie ma w tym nic dziwnego, bo tak się to robi – nikt aut w solance nie moczy. Zapewne za jakiś czas będzie mu/nam dane sprawdzić czy była słuszna. Nagłówek akapitu „Wydaje się, że problem korozji został opanowany” jest tu zdecydowanie bardziej na miejscu niż następujący pod nim: „Problem korozji zażegnany, ale...”.
Z tego testu mnie bardziej interesuje, co innego a mianowicie, gdzie są te obiecane w filmiku przez redaktora Piotra Burcharda dokładne wyliczenia, jakie to oszczędności daje i-eloop, bo byliby bodaj pierwszymi na świecie, którzy to zmierzyli <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez JohnnyB » 14 cze 2014, 14:57

ZOOMik napisał(a):Jesteś wyraźnie uprzedzony do tego pisma ;)


Tylko odrobinkę :–).

ZOOMik napisał(a):Autor artykułu, na podstawie wizualnej oceny zastosowanych przez producenta zabezpieczeń antykorozyjnych, wyraził jedynie subiektywną prognozę na przyszłość i nie ma w tym nic dziwnego, bo tak się to robi – nikt aut w solance nie moczy.


No cóż, dziennikarz motoryzacyjny nie jest chyba technologiem, zatem jest to mocno subiektywna ocena.

Czy w przypadku jakiegokolwiek innego, nowego auta, ów dziennikarz motoryzacyjny był władny wyrazić opinię iż owe auto będzie gniło ? ;)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez ZOOMik » 14 cze 2014, 23:36

Tak naprawdę nic nie wiemy na temat kompetencji ludzi przeprowadzających ten test – może być tak jak piszesz, ale równie dobrze oceny zabezpieczeń antykorozyjnych mógł dokonać ktoś z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Nie znam autora, więc nie wiem czy wypowiadał się tak czy inaczej na temat „gnicia” innych marek, ale szczerze mówiąc nie bardzo mnie to interesuje. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że testujący formułują jedynie hipotezę a nie ferują wyroku i tak to, co napisali, należałoby potraktować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez grabu122 » 15 cze 2014, 21:50

nemi napisał(a):Fakt. Nie spodziewałem się tego. Czyżby wpadki z 2.0 TDI oraz rodzina silników TSI prowadzi do dołowania tego koncernu w rankingach?

W firmie w której pracuje swojego czasu jeździły trzy "mega awaryjne" 2.0TDI
Jakoś do przebiegu ok.250tys. km żadna głowica nie pękła, pompa oleju się nie rozleciała, a wtrysków (popmpowtrysków) nikt nie ruszał.
Za to dużo za dużo innych problemów, raczej poważnych i kosztownych problemów....
jak nie w jednym to w drugim :] (m. in. ze skrzynią biegów, wspomaganiem kierownicy, turbosprężarką)
Całe szczęście większość "kwiatków" wyszła po małym przebiegu i na gwarancji, a serwis bez szemrania naprawiał (wymieniał), aktualizował oprogramowanie itp.
Do tego jakoś "niezwyczajnie" wygląda 5-letni samochód ze znaczkiem VW ,a na tylnej klapie w okolicy tablicy rejestracyjnej "bąble" rdzy.

Zagadką jest jakie przebiegi mają samochody VW oferowane przez komisy, handlarzy
Często kierownica, gałka zmiany biegów, boczek drzwi wytarte tak jakby ktoś używał rękawiczek z papierem ściernym, a na desce świeci się 160-180tys.km :D W mojej ocenie cofnięte z jakiś 350tys. km, albo i więcej.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez boczek » 19 cze 2014, 01:06

nie od dziś wiadomo, że nawet Niemcy już nie lubią VW. Strasznie się niemcy popsuli. Z Mercedesami to samo podobno. Nigdy już pewnie nie powtórzą sukcesu W202.
"Kiedy jade, czuje ulge. Nie czuje zadnych ograniczen..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 01:19
Posty: 34 (0/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 323f 1,5 PB

Postprzez loockas » 19 cze 2014, 13:01

boczek napisał(a):Nigdy już pewnie nie powtórzą sukcesu W202.


Bo obecnie produkcja takich aut już nie opłaca...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Grzyby » 28 cze 2014, 11:37

Nigdy nie była opłacalna dla producentów :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto