Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez hubwarka » 8 sty 2014, 00:02

Motoryzantka napisał(a):Mam pytanie odnośnie procedury odbioru nowej mazdy z salonu. Jak to wygląda wszystko w praktyce?
Czy od razu dostaję fakturę i dokumenty do odbioru auta i mogę załatwić wszystko za jednym zamachem, czy też najpierw muszę przelać kwotę na konto mazdy i dopiero potem po okazaniu potwierdzenia przelewu jadę rejestrować auto? Czy to wszystko trwa jeden dzień?


-Dostajesz FV (oraz dodatkowych 5 dokumentów do rejestracji: kartę pojazdu, homologację, recykling ...
)
-Robisz przelew
-Idziesz do wydziału transportu i rejestrujesz auto (dostajesz tablice i dowód miękki na miesiąc)
– jedziesz do salonu z tablicami i odbierasz auto.

Może być jeszcze o jeden dzień przedłużony odbiór, tak jaku u mnie czekałem na polisę OC w oryginale, Dokumenty ubezpieczenia wysyła centrala z Warszawy po tym jak zarejestrujesz auto i wyślesz do sprzedawcy maila ze skanem prawa jazdy i nowego dowodu rejestracyjne wystawiane jest ubezpieczenie.
Ja odebrałem auto w dniu rejestracji (jeździłem jeden dzień na kopii OC) i na drugi dzień odebrałem oryginał oraz podpisałem się na dokumentach OC i AC.


Wszystko można zrobić mailowo i kurierem a na drugi kraniec Polski jechać tylko raz po odbiór auta :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 gru 2013, 21:16
Posty: 9
Skąd: Warka

Postprzez ZOOMik » 8 sty 2014, 18:09

brum napisał(a):W sumie nie dziwne... poprzednia 3-ka to byl egzotyk, chyba ze wzgledu na dziwna palete silnikowa i wnetrze dla karlow :)

Jeśli poprzedni model był motoryzacyjnym egzotykiem to obecny równie dobrze można takim epitetem opatrzeć, bowiem sprzedaż jest nadal śmieszna w stosunku do konkurencji :P Nie wiem co takiego dziwnego upatrujesz w palecie silników poprzedniczki(?) Wnętrze, owszem powiększyło się, zwłaszcza z tyłu, ale nie określiłbym tego z BL mianem „dla karłów”. Mazda w tej kategorii do rekordzistów nie należała i nadal nie należy.

Dopisano 8 sty 2014, 17:16:

brum napisał(a): Rubik napisał(a):czy rzeczywiście w nowej 3-ce jest dużo więcej miejsca niż w poprzedniej ?



Rzeczywiscie – IMO najciasniejsze auto klasy. Z przodu siedzisko bylo masakrycznie krotkie, zero podparcia dla ud, nigdzie sie z tym nie spotkalem w takim stopniu. A z tylu... Nogi mi sie nie miescily, a jak je upchalem to nie moglem ich wydostac. A mam tylko pod 180 cm wzrostu...

BL to nie jest najciaśniejsze auto w klasie. Jeśli chodzi o siedziska to z przodu jest w BL o 1cm dłuższe niż w BM, ale wśród konkurencji i tak zaliczają się do krótkich. Z tyłu różnica jest większa i wynosi 3cm.

Dopisano 8 sty 2014, 17:30:

waxain napisał(a):Najbardziej dziwią mnie wyniki hondy bo jechałem tym autem (z tą samą wersją silnika) i dla mnie nie było ono ani obszerne wewnątrz (na miejscu kierowcy ledwo się mieściłem, było po prostu nie wygodnie) ani dynamiczne. Poza tym inne porównania mówią co innego:
http://www.auto-swiat.pl/1-nowa-mazda-3 ... ndaiem-i30
http://www.caranddriver.com/comparisons ... est-review

Opisujesz swoje subiektywne wrażenia z konfrontacji Mazda vs Honda i fajnie, ale po co w tym kontekście wklejasz testy porównawcze, w których tego ostatniego nie ma? :)

Dopisano 8 sty 2014, 17:34:

5qra napisał(a):Test potwierdza słuszność wyboru.

No chyba raczej nie potwierdza, bo piszecie, że przekłamany ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Waikiki » 8 sty 2014, 21:31

Nie po to sie w styczniu podnosi cenę żeby od lutego dawać rabaty, ale co ja tam wiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Chino » 9 sty 2014, 00:11

Czekałem na drugą część testu i dość dokładnie ją przeanalizowałem.
1. Ilość punktów przyznanych za wymiary wnętrza jest na tyle znacząca w teście, że Mazda łapiąc stratę w tej kategorii (11 pkt. do Kii czy Leona) w kolejnych kategoriach nie jest w stanie kogokolwiek dogonić poza słabym Chevy i też niezbyt obszernym Aurisem. Trzeba przyznać, że pomiary wnętrza są naprawdę słabe, Mazda kolejną generację płynie z wymiarami zewnętrznymi, a środek nie rozpieszcza. Odnośnie porównań z Civikiem, uważam że to są dwie odmienne filozofie kokpitu, ten w Hondzie bardziej otula kierowcę i dlatego wydaje się ciasny, ten Mazdy jest klasyczny, uporządkowany i na pewno bez pomiarów może wydawać się większy.
2. Test spalania jest co najmniej dziwny. Rzeczywiście, cykl trasy testowej został opisany tylko w pierwszej części, w drugiej nie ma o nim wzmianki pod tabelą danych testowych. Co więcej, auta z drugiej części dostają więcej punktów w tej kategorii od aut z części pierwszej, mimo że wyniki mają gorsze??? (inne kategorie są podobnie punktowane w cz. I i II). Pomijam fakt, że Focus dostał punkt więcej od Leona, który spalił mniej. Przypuszczam, że testu dokonywało kilku kierowców, nie jeden, dlatego te wyniki mogą być mocno niespójne i niewiele mówiące. Dziwne, że takie archaiczne Megane na wielopunkcie robi lepszy wynik niż skyactiv. Focus, który w innym teście uznał wyższość Mazdy, tutaj jest górą 6.5/6.2l. Nie widać, żeby skyactiv wiele dawał.
3. Osiągi. Tutaj mamy jasność. Jeżeli ktoś przykłada główną wagę do tej kwestii i niekoniecznie pała uwielbieniem do VAG, to wybór jest prosty = ograniczony, czyli Mazda albo Honda (muszę przyznać, że dane testowe Civic są nadspodziewanie dobre + najlepsza skrzynia i układ kierowniczy ze wszystkich aut). Rzeczywiście coś nie gra z Kia/Hyundai, chyba że jest błąd w masie aut, bo 0.6 sek do 100kmh szybciej Kii jest nieprawdopodobny nawet przy tej samej masie aut. Bardzo blisko wypada poziom głośności w kabinach wszystkich aut, Mazda tutaj nie ustępuje pola, a najgłośniejszy jest Leon, co jest zupełną wywrotką do innych testów. Potwierdzają się słabe hamulce M3, ale to bankowo zasługa słabych gum Toyo (uważam, że na innych oponach testy sprawnościowe w przypadku M3 też mogłyby wypaść jeszcze lepiej). Dziwny ten rozmiar opon, oczywiście w tabeli jest błąd dla M3 – 205/60/15”, wiele z tych aut nie jest sprzedawana na takim rozmiarze, jak w tabeli.
4. Powiem szczerze, że wg mnie część testu dotycząca wyposażenia i kosztów można sobie darować (a wtedy Mazda traci). Dla większości marek funkcjonują cenniki promocyjne przez ok. pół roku – ostatni i pierwszy kwartał (oczywiście wyprzedażowe, ale atrakcyjne) , a często i od nich można jeszcze coś urwać, np. wchodząc dziś do salonu Seata, bez gadania możemy wyjechać Leonem FR (nie style) 140KM – dużo lepszy motor na pasku (nie 122KM) za 71900. I30 w Comforcie można kupić 7 tys. taniej niż w teście (znajomy się skusił rok temu – ~63 tys), Civic bez gadania w promocji za ~72 tys (w tamtym roku najlepsi targowali do 67 tys)i to wersja Sport (+cz.parkowania, kamera cofania, blutek, mgielne, 17”, itp. w porównaniu do wersji Comfort z testu, lakier w Hondzie free – podarowano sobie tą kwestię w teście), że nie wspomnę o Skodzie, która rozpieszcza w tym roku klientów. Porównując to do polityki sprzedażowej Mazdy......
5. Fakt, gwarancja została pominięta, może dlatego, że Europa boi się dzisiaj dawać 3 lata, ciekawe dlaczego :)
Początkujący
 
Od: 20 lis 2013, 17:28
Posty: 7
Skąd: Płock
Auto: Honda Civic EP2 ES FL

Postprzez jaketherake » 9 sty 2014, 01:40

Dwie sprawy bym dodał:
1) Mimo wszystko zdumiewa punktacja za wnętrze w M3 – ok, nie jest to auto kompaktowe o najobszerniejszym wnętrzu, ale 1/3 punktów mniej od Leona, to tak jakby porównywać klasę C i B <glupek2> Nie pamiętam wszystkich pomiarów ze wcześniejszych testów, ale jeden pamiętam który mi utkwił w głowie, bo miałem podobne odczucia przy jeździe próbnej M3: sporo miejsca na nogi przy wsiadaniu/wysiadaniu i samym siedzieniu, zauważalnie więcej niż w poprzednich "3": M3 miała rozstaw pomiędzy fotelem przednim i krawędzią tylnej kanapy 12-40cm, Leon 11-37cm... Jasne że nie jest to jedyny czynnik, ale jeden z ważniejszych :|
2) Wszelkie testy szybkości/slalomu/ itd. itp. mają dla mnie osobiście drugorzędne znaczenie, m.in. dlatego, że M3 ma w tym zakresie inny atut: za 4,5 tys. więcej jest auto z identycznym wyposażeniem i 45KM mocniejsze (swoją drogą równo 100zł/1KM dodatkowo), które pojedzie w tych testach jednak lepiej. Powiedziałbym nawet, że przy takim wyposażeniu jak M3 i z silnikiem 165KM będzie to auto o jednym z najlepszych współczynników cena/możliwości na rynku w klasie kompaktów.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez waxain » 9 sty 2014, 09:16

Podpisuje się pod wypowiedzią @jaketherake :) Nikt mnie nie przekona, że w maździe jest mniej miejsca w środku niż w civiku (patrz test w "motor"). Siedziałem w obu z przodu i z tyłu i mazda daje większy komfort przestrzeni z przodu. Z tyłu wymiary są podobne, ale jakby ciut lepiej w maździe (co zresztą zauważyli w teście http://superauto24.se.pl/testy/test-honda-civic-ix-kontra-nowa-mazda-3-porownanie-japonskich-hatchbackow-zdjecia_373512.html cyt: "Wozy oferują przyzwoitą przestrzeń w środku, przy czym w Mazdzie obszar jest nieco większy, jak w Hondzie. " oraz "Miejsca na nogi wystarczy o ile siedzenia nie zostaną odsunięta za bardzo do tyłu, ale (w Hondzie pojawi się problem z wsunięciem stóp pod fotele). " ). W seacie też siedziałem, tam komfort podróżowania był identyczny z mazdą.
Test szybkości w slalomie zależy od wielu czynników (łącznie z mocno średnimi oponami w maździe), poza tym wynik nie jest taki zły.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ancola » 9 sty 2014, 10:19

Chino napisał(a):5. Fakt, gwarancja została pominięta, może dlatego, że Europa boi się dzisiaj dawać 3 lata, ciekawe dlaczego :)


To nie do końca prawda. Seat oferuje 4 lata gwarancji w standardzie (2 podstawowej + 2 przedłużonej do 120tys km). Do Golfa można sobie dokupić 3 lata (czyli w sumie mieć 5 z różnymi limitami km). A Mazda niestety ma tylko 3 lata bez możliwości rozszerzenia.
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:27
Posty: 6
Auto: Seat Leon

Postprzez 5qra » 9 sty 2014, 10:35

ZOOMik napisał(a):
5qra napisał(a):Test potwierdza słuszność wyboru.

No chyba raczej nie potwierdza, bo piszecie, że przekłamany ;)
miałem na myśli wybór według własnych kryteriów ;)
Swoją drogą trzeba powoli się interesować czy nasza sztuka już wyprodukowana :)

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez grm » 9 sty 2014, 11:02

5qra napisał(a):Swoją drogą trzeba powoli się interesować czy nasza sztuka już wyprodukowana :)

A da się to sprawdzić?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2013, 10:00
Posty: 56 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM 165KM SkyPassion 2014 Soul Red

Postprzez 5qra » 9 sty 2014, 11:08

Jak zamawialismy mieli podgląd na "wolne miejsca produkcyjne" nasza byla zamawiania do produkcji więc pewnie się da. Ale ponieważ chcę jeszcze coś ponegocjowac z ASD nie można sprawiać wrażenia napalonego ;)
Poprzedniego japonca z produkcji styczniowej odbieralismy w drugiej połowie marca, wiec pewnie byl klepany na początku stycznia. Statek płynie ok. 5 tygodni plus czas potrzebny na transport i magazynowanie na lądzie.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez Motoryzantka » 9 sty 2014, 17:20

Ktoś wcześniej wspominał na naszym forum, ze fajnie by wyglądała mazda z czarnymi felgami '18"oraz matową czarną folią na dachu i lusterkach bocznych.
Dzisiaj widziałam dokładnie taką nową mazdę 3 a parkingu. O ile dobrze się przypatrzyłam to była to najbardziej wypasiona wersja czyli Sky Passion ze skórzanymi czarnymi fotelami. Ponadto oczywiście czarna matowa folia na dachu i lusterkach.
Powiem tak, ta czarna folia mat mnie jakoś nie porwała :| , ale czarne felgi owszem :) Kots musial sie niexle wybulic, juz za sama wersję Sky Passion, nie mówiąc juz o skorzanej tapicerce :|
Ja zamawiałam swoją Mazdę pod koniec listopada. pan w salonie mówił mi ze odbiór będzie na koniec marca/początek kwietnia. Auto ma być wyprodukowane w II dekadzie stycznia (czyli pomiędzy 10 a 20 stycznia). Ciekawe czy byłby mozliwy odbior troszkę szybciej, np w granicach 20 marca <co?>
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez baklazanowy » 9 sty 2014, 18:26

Hej,

Mam Pytanie do osób odbierających Nową Mazdę 3 z salonu. Jak wyglądała u Was procedura odbioru ?

W jakich warunkach mieliście możliwość obejrzenia zamówionego przez Was auta ?

czy mogliście auto obejrzeć jeszcze przed rejestracją w dogodnych warunkach ? Wiadomo jeśli coś nie podpasuje w aucie już po rejestracji to jest się w plecy o koszt rejestracji.

Proszę o odpowiedź, dziękuję z góry.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 gru 2013, 16:24
Posty: 16 (0/2)
Auto: Mazda 6 2.0 2010 155KM
Midnight Bronze

Postprzez grocek76 » 9 sty 2014, 18:36

baklazanowy – ja swoją trójkę widziałem na placu u sprzedawcy jeszcze z folią na felgach :) oczywiście z oglądaniem nie było żadnego problemu, pan Tomek, którego pozdrawiam odpalił silnik, udzielił wszelkich odpowiedzi na moje pytania. Obejrzałem co mnie interesowało. Jednym słowem zero problemów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez baklazanowy » 9 sty 2014, 19:03

grocek76 a w którym momencie ją oglądałeś ? przed rejestracją czy już przed samym odbiorem, gdy wszystkie formalności były załatwione ?

Ogólnie jestem przyzwyczajony do oglądania aut w suchym, zadaszonym pomieszczeniu. Auto jest umyte, suche i "odpicowane". Wygląda jak te co są w salonie wystawione na pokaz.

Więc pytam się o Wasze doświadczenia w przypadku Mazdy.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2013, 16:24
Posty: 16 (0/2)
Auto: Mazda 6 2.0 2010 155KM
Midnight Bronze

Postprzez grocek76 » 9 sty 2014, 19:10

O
baklazanowy napisał(a):a w którym momencie ją oglądałeś ? przed rejestracją czy już przed samym odbiorem, gdy wszystkie formalności były załatwione ?

Pierwszy raz oglądałem około 2tyg. przed rejestracją i odbiorem gdy auto dotarło do salonu, mam nawet parę zdjęć (folia na felgach i we wnętrzu, zdjęte zaślepki w zderzakach itp).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez baklazanowy » 9 sty 2014, 19:16

Mi zaproponowali oglądanie auta na placu w ciemności, gdy deszcz padał...
Początkujący
 
Od: 5 gru 2013, 16:24
Posty: 16 (0/2)
Auto: Mazda 6 2.0 2010 155KM
Midnight Bronze

Postprzez grm » 9 sty 2014, 19:47

Bo może jak byłeś u dealera to było akurat ciemno i padał deszcz? To chyba nie problem żeby odwiedzić sprzedawcę w ładny słoneczny dzień i sobie dokładnie wszystko pooglądać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2013, 10:00
Posty: 56 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM 165KM SkyPassion 2014 Soul Red

Postprzez baklazanowy » 9 sty 2014, 20:28

Powyższą wypowiedź traktuję z poważnym przymrożeniem oka, co więcej brzmi jak wypowiedź którego z konsultantów handlowych dealerów Mazdy...

Teoretycznie w kwestii dealera, zależy aby zaprezentować swoje samochody jak i markę w jak najlepszym świetle, tudzież propozycja obejrzenia auta w lepszych warunkach, sprzyjających oględzinom dałoby poczucie profesjonalizmu oraz fachowego podejścia do klienta.

Koniec końców umówiłem się na inny termin obejrzenia auta, który zaproponowałem osobiście.
Niemniej jednak niesmak pozostał.

W dalszym ciągu czekam na Wasze doświadczenia z odbiorem auta.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2013, 16:24
Posty: 16 (0/2)
Auto: Mazda 6 2.0 2010 155KM
Midnight Bronze

Postprzez Czege » 9 sty 2014, 20:36

Witam,

Panowie, znacie jakiegoś dealera Mazdy w PL który podjąłby się ściągnięcia Mazdy 3 np. z Czech w celu odsprzedaży w PL?
Pytam, bo potrzebuję auto na leasing i nie mogę sam w CZ kupić. A niestety musi to być diesel, których u nas nie sprzedają.... Dlatego chodzi mi po głowie topowa wersja M3 BM w dieslu. Tylko potrzebuję kogoś, kto się podejmie takiej akcji.
dzięki za odpowiedzi!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez jaketherake » 9 sty 2014, 21:09

Czege napisał(a):Witam,

Panowie, znacie jakiegoś dealera Mazdy w PL który podjąłby się ściągnięcia Mazdy 3 np. z Czech w celu odsprzedaży w PL?
Pytam, bo potrzebuję auto na leasing i nie mogę sam w CZ kupić. A niestety musi to być diesel, których u nas nie sprzedają.... Dlatego chodzi mi po głowie topowa wersja M3 BM w dieslu. Tylko potrzebuję kogoś, kto się podejmie takiej akcji.
dzięki za odpowiedzi!


Jest tu na forum ktoś, kto zamówił konfigurację z Czech i polski salon podpisał umowę na sprowadzenie. Niestety nie pamiętam, z jakiego miasta, trzeba by przejrzeć wątki w 3BM, w sumie nie ma ich dużo :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto