Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)
Mam do Was jeszcze pytanie odnośnie nawigacji. System nawigacji Mazda kosztuje 2.100 PLN. Czy gdybym nie brał tego systemu to jest możliwość wgrania nawigacji samemu? Jest to kwestia tylko programu czy też trzeba zamontować dodatkowy moduł GPS?
~matajs
Matajs napisał(a):Mam do Was jeszcze pytanie odnośnie nawigacji. System nawigacji Mazda kosztuje 2.100 PLN. Czy gdybym nie brał tego systemu to jest możliwość wgrania nawigacji samemu? Jest to kwestia tylko programu czy też trzeba zamontować dodatkowy moduł GPS?
... z tego co wiem to moduł gps jest zamontowany czy opcja z navi czy bez.
Można navi dokupić później chociaż jest ona wtedy droższa.
Kupuje się kartę ( chyba sd ) i wkłada do fabrycznego czytnika .
Nie wiem czy oprócz tego trzeba coś w serwisie odblokować,czy trzeba wpisać jakiś pin aby uruchomić cały system nawigacji.
Najlepiej jakby dało się odblokować cały ten tablet to można byłoby korzystać z własnej nawigacji wgranej na karcie , ale pewnie to nie takie proste :–) może za jakiś czas :–))))
Porównanie M3 i Civica z naszego rodzimego podwórka:
http://superauto24.se.pl/testy/test-hon ... 73512.html
http://superauto24.se.pl/testy/test-hon ... 73512.html
Mam pytanie odnośnie procedury odbioru nowej mazdy z salonu. Jak to wygląda wszystko w praktyce?
Czy od razu dostaję fakturę i dokumenty do odbioru auta i mogę załatwić wszystko za jednym zamachem, czy też najpierw muszę przelać kwotę na konto mazdy i dopiero potem po okazaniu potwierdzenia przelewu jadę rejestrować auto? Czy to wszystko trwa jeden dzień?
Czy od razu dostaję fakturę i dokumenty do odbioru auta i mogę załatwić wszystko za jednym zamachem, czy też najpierw muszę przelać kwotę na konto mazdy i dopiero potem po okazaniu potwierdzenia przelewu jadę rejestrować auto? Czy to wszystko trwa jeden dzień?
Motoryzantka – my dostaliśmy fakturę, zrobiliśmy przelew, a wcześniej upoważniłem sprzedawcę i to salon rejestrował nam auto, i przy odbiorze podpisujesz dokumenty płacisz ubezpieczenie i opłaty związane z rejestracją i wyjeżdżasz swoim autem (nie wiem jak jest w przypadku gdy mieszkasz w innym mieście niż siedziba salonu) W moim przypadku odbiór trwał niecałą godzinę.
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
arex56 napisał(a):Przykra wiadomość. Od 1 stycznia mazda droższa o 1000,00 PLN
Rzeczywiście podrożała – ktoś już wcześniej pisał gdzieś , a może nawet tutaj że tak bywa z początkiem roku po premierze :–(
Szczęście dla tych kto zamówił w grudniu.
Zamówiłem madzie 2-go stycznia jeszcze po starej cenie i powiem szczerze że przez chwilę myślałem ze to ściema sprzedającego z tym dodatkowym tysiącem – na oficjalnej stronie Mazdy cennik nie został jeszcze zmieniony!
Czytałem ten test w dzisiejszym motorze i wygląda to trochę tak jakby maździe na siłę parę punktów musieli odjąć, żeby tego testu nie wygrała oczywiście to tylko moja subiektywna opinia ale z moich znajomych nikt siedząc w moim aucie ciasnego wnętrza nie zauważył, a jeżdżą różnymi markami
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Mam podobne odczucia po przeczytaniu testu, z pewnością M3 ulubienicą mediów nie jest
Zastanawiają jak zwykle dziwne pominięcia/wyniki:
– do oceny brana jest wersja Skyenergy, podczas gdy w samym teście nie umieszcza się informacji o różnicy względem Skymotion (czujniki zmierzchu, deszczu, system monitorowanie martwej strefy, przyciemniane szyby) oraz nie dodaje punktów za to wyposażenie??? Albo bierzemy wyposażenie z niższej wersji i jej cenę, albo wyższą wersję z jej ceną, a nie cenę z wyższej i punkty za wyposażenie z niższej
– procedura testowego spalania była prawdopodobnie inna niż dla kompaktów europejskich (brak pod tabelą jednoznacznej informacji na jakim odcinku dokonywano pomiaru oraz jakie były proporcje jazdy miasto/trasa). W testach europejczyków było napisane wyraźnie: 40% miasto, 30% trasa do 90km/h, 30% trasa 120km/h) – swoją drogą procedurą nieźle spłaszczająca wyniki spalania....
– szokuje punktacja za wymiary wnętrza: M3 dostała 1/3 mniej niż Leon? Było już na forum cytowanych kilka testów M3 vs Leon i nigdzie o dużej różnicy w przestronności wnętrza nie pisano, a np.: w testach niemieckich M3 otrzymywała podobną punktację za ilość miejsca na tylnej kanapie.
– wisienka na torcie (albo błąd w druku): Kia z identycznym silnikiem co i30, będąc autem o ok. 50kg cięższym uzyskuje czas o 0.6s szybszy do setki
– brak w całym teście punktacji za gwarancję, akurat M3 nie jest tu liderem, ale większość europejskiej konkurencji daje tylko 2 lata gwarancji...
Biorąc jednak pod uwagę jak znikome są te różnice w punktach pomiędzy modelami (+/– 5%), to pozostaje subiektywna ocena każdego z kupujących, w tym m.in. wygląd i tutaj porównując auta na zdjęciach w Motorze Mazda 3 kosi konkurencję
Zastanawiają jak zwykle dziwne pominięcia/wyniki:
– do oceny brana jest wersja Skyenergy, podczas gdy w samym teście nie umieszcza się informacji o różnicy względem Skymotion (czujniki zmierzchu, deszczu, system monitorowanie martwej strefy, przyciemniane szyby) oraz nie dodaje punktów za to wyposażenie??? Albo bierzemy wyposażenie z niższej wersji i jej cenę, albo wyższą wersję z jej ceną, a nie cenę z wyższej i punkty za wyposażenie z niższej
– procedura testowego spalania była prawdopodobnie inna niż dla kompaktów europejskich (brak pod tabelą jednoznacznej informacji na jakim odcinku dokonywano pomiaru oraz jakie były proporcje jazdy miasto/trasa). W testach europejczyków było napisane wyraźnie: 40% miasto, 30% trasa do 90km/h, 30% trasa 120km/h) – swoją drogą procedurą nieźle spłaszczająca wyniki spalania....
– szokuje punktacja za wymiary wnętrza: M3 dostała 1/3 mniej niż Leon? Było już na forum cytowanych kilka testów M3 vs Leon i nigdzie o dużej różnicy w przestronności wnętrza nie pisano, a np.: w testach niemieckich M3 otrzymywała podobną punktację za ilość miejsca na tylnej kanapie.
– wisienka na torcie (albo błąd w druku): Kia z identycznym silnikiem co i30, będąc autem o ok. 50kg cięższym uzyskuje czas o 0.6s szybszy do setki
– brak w całym teście punktacji za gwarancję, akurat M3 nie jest tu liderem, ale większość europejskiej konkurencji daje tylko 2 lata gwarancji...
Biorąc jednak pod uwagę jak znikome są te różnice w punktach pomiędzy modelami (+/– 5%), to pozostaje subiektywna ocena każdego z kupujących, w tym m.in. wygląd i tutaj porównując auta na zdjęciach w Motorze Mazda 3 kosi konkurencję
jaketherake napisał(a):Mam podobne odczucia po przeczytaniu testu, z pewnością M3 ulubienicą mediów nie jest
Zastanawiają jak zwykle dziwne pominięcia/wyniki:
– do oceny brana jest wersja Skyenergy, podczas gdy w samym teście nie umieszcza się informacji o różnicy względem Skymotion (czujniki zmierzchu, deszczu, system monitorowanie martwej strefy, przyciemniane szyby) oraz nie dodaje punktów za to wyposażenie??? Albo bierzemy wyposażenie z niższej wersji i jej cenę, albo wyższą wersję z jej ceną, a nie cenę z wyższej i punkty za wyposażenie z niższej
– procedura testowego spalania była prawdopodobnie inna niż dla kompaktów europejskich (brak pod tabelą jednoznacznej informacji na jakim odcinku dokonywano pomiaru oraz jakie były proporcje jazdy miasto/trasa). W testach europejczyków było napisane wyraźnie: 40% miasto, 30% trasa do 90km/h, 30% trasa 120km/h) – swoją drogą procedurą nieźle spłaszczająca wyniki spalania....
– szokuje punktacja za wymiary wnętrza: M3 dostała 1/3 mniej niż Leon? Było już na forum cytowanych kilka testów M3 vs Leon i nigdzie o dużej różnicy w przestronności wnętrza nie pisano, a np.: w testach niemieckich M3 otrzymywała podobną punktację za ilość miejsca na tylnej kanapie.
– wisienka na torcie (albo błąd w druku): Kia z identycznym silnikiem co i30, będąc autem o ok. 50kg cięższym uzyskuje czas o 0.6s szybszy do setki
– brak w całym teście punktacji za gwarancję, akurat M3 nie jest tu liderem, ale większość europejskiej konkurencji daje tylko 2 lata gwarancji...
Biorąc jednak pod uwagę jak znikome są te różnice w punktach pomiędzy modelami (+/– 5%), to pozostaje subiektywna ocena każdego z kupujących, w tym m.in. wygląd i tutaj porównując auta na zdjęciach w Motorze Mazda 3 kosi konkurencję
Przeczytałem to porównanie...szoku nie przeżyłem, przewidziałem ten wynik parę postów wyżej:D Natomiast te dane testowe to jakiś żart Honda Civic ma więcej punktów za wymiary wnętrza ? To ja wybrałem mazdę właśnie dlatego, że była większa i wygodniejsza w środku (w obu jechałem na jazdach testowych)! W osiągach mazda gorsza od hondy? Wolne żarty...albo ja jechałem innym samochodem, w hondzie wolniej się zbierał, potrzebował wyższych obrotów. Nie biorąc pod uwagę kosztów i wyposażenia to mazda wypada naprawdę słabo.
waxain napisał(a):Przeczytałem to porównanie...szoku nie przeżyłem, przewidziałem ten wynik parę postów wyżej:D Natomiast te dane testowe to jakiś żart Honda Civic ma więcej punktów za wymiary wnętrza ? To ja wybrałem mazdę właśnie dlatego, że była większa i wygodniejsza w środku (w obu jechałem na jazdach testowych)! W osiągach mazda gorsza od hondy? Wolne żarty...albo ja jechałem innym samochodem, w hondzie wolniej się zbierał, potrzebował wyższych obrotów. Nie biorąc pod uwagę kosztów i wyposażenia to mazda wypada naprawdę słabo.
głośność przeciętna na tle konkurencji, ale hamulce praktycznie najgorsze. Do tego prędkość w slalomie ledwie w połowie stawki. Trochę więcej wymagałem od filozofii Zoom Zoom
b0rderline napisał(a):waxain napisał(a):Przeczytałem to porównanie...szoku nie przeżyłem, przewidziałem ten wynik parę postów wyżej:D Natomiast te dane testowe to jakiś żart Honda Civic ma więcej punktów za wymiary wnętrza ? To ja wybrałem mazdę właśnie dlatego, że była większa i wygodniejsza w środku (w obu jechałem na jazdach testowych)! W osiągach mazda gorsza od hondy? Wolne żarty...albo ja jechałem innym samochodem, w hondzie wolniej się zbierał, potrzebował wyższych obrotów. Nie biorąc pod uwagę kosztów i wyposażenia to mazda wypada naprawdę słabo.
głośność przeciętna na tle konkurencji, ale hamulce praktycznie najgorsze. Do tego prędkość w slalomie ledwie w połowie stawki. Trochę więcej wymagałem od filozofii Zoom Zoom
filozofia filozofią ale niektóre dane testowe są wg. mnie fałszywe Co do głośności – tu akurat myślałem, że mazda wypadnie jeszcze gorzej. Najbardziej dziwią mnie wyniki hondy bo jechałem tym autem (z tą samą wersją silnika) i dla mnie nie było ono ani obszerne wewnątrz (na miejscu kierowcy ledwo się mieściłem, było po prostu nie wygodnie) ani dynamiczne. Poza tym inne porównania mówią co innego:
http://www.auto-swiat.pl/1-nowa-mazda-3-starciu-seatem-leonem-hyundaiem-i30
http://www.caranddriver.com/comparisons/2014-mazda-3-vs-2014-ford-focus-comparison-test-review
Test potwierdza słuszność wyboru. Natomiast jeżeli komus zależy na punktach testowych – flota VAG zaprasza
Zdziwiony jestem niską pozycją Focusa.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
Zdziwiony jestem niską pozycją Focusa.
Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
viewtopic.php?f=139&t=164733 Jak by ktoś chciał oddać głos na M3
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dokładnie tak jest o 1.000zł cena poszła w górę ja zamawiałem mazde 2-go ale i tak miałem liczone po starej cenie. Z tego co rozmawialem z ludźmi w salonie dowiedzialem się, że ewentualnych rabatów można się spodziewać w lutym.
- Od: 11 gru 2013, 18:14
- Posty: 31
- Auto: Mazda 3 skyenergy sedan 2.0 120KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości