Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez MaxEnergizer » 19 gru 2013, 15:09

Ja akuratnie nie jestem zwolennikiem żadnej z wymienianych tutaj marek bo osobiście prywatnie mam focusa ST170 samochód dosyć leciwy ale fakt faktem nawet focus zastosował lepsze plastiki od nowiutkiego seata :) taki urok tej marki. Szczerze powiedziawszy to myślę że kupując mazdę czy seata będziemy tak samo zadowoleni każdy użytkownik ma inne preferencje.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez grocek76 » 19 gru 2013, 20:11

Dziś na TVN Turbo w programie motografia przedstawiona została sylwetka Mazdy 3, zarówno HB jak i SD o silnikach 120 i 165 KM. Polecam obejrzeć powtórkę :) Prowadzący chwalił niskie zużycie paliwa, sportowe osiągi wersji 165 KM.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez hamakarol » 19 gru 2013, 21:32

MaxEnergizer napisał(a):– Seat mimo że nie widać tego na zdjęciach wygląda lepiej na żywo od mazdy(zewnątrz), zwłaszcza wersja FR z felgami 18"


Fakt FR z tymi felgami w kolorze czarnym wygląda bardzo dobrze, ale zwykłe wersje to już nic specjalnego. Nie porwało mnie jak zobaczyłem na mieście, taki Golf 7. Normalny samochód z bardzo dużym progiem załadunku bagażnika, tyle zapamiętałem z tego auta.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez MaxEnergizer » 19 gru 2013, 22:03

To prawda, małe zmiany w wersji FR naprawdę sporo dodają, zwykła wersja to hiszpański odpowiednik golfa a szkoda. Ja już zamówiłem czerwonego FR'a 140km nic specjalnego ale na firmę wychodzi sporo taniej. Myślę że się nie zawiodę a użytkownikom Mazdy życzę miłej i komfortowej eksploatacji bo autko naprawdę napawa optymizmem podczas jazdy :D
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez brum » 19 gru 2013, 22:12

Jaki rabat procentowo od cennika – mi na Style 7% dawali pare miesiecy temu. Czy na firme sa jakies dodatkowe upusty?
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez MaxEnergizer » 19 gru 2013, 22:16

11tys brutto, myślę że całkiem ok, w maździe dają jedynie ubezpieczenie na rok plus autoalarm gratis.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez brum » 19 gru 2013, 22:25

No ladnie to wyglada, a bierzesz placowy czy do produkcji?
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez MaxEnergizer » 19 gru 2013, 22:26

Placowy, ale z takim wyposażeniem jak chciałem, dopiero wczoraj przywieźli do PL.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez brum » 19 gru 2013, 23:03

^^thx.

Z innej beczki: 3 swietnie sobie dala rade w tescie ktorego w Europie sie nie wykonu. Czyli zderzenie, ze sztywna przeszkoda, samym brzegiem pojazdu. Poogladajcie soebie jak duze i drogie auta (nie)przechodza ten test(u).

Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez ZOOMik » 19 gru 2013, 23:29

wpodgorski napisał(a):W BM system RVM działa od v >= 30km/h (według instrukcji) , obserwacje to potwierdzają.

O, to dobrze, że dostawca systemu go „ulepszył” :)

Dopisano 19 gru 2013, 22:32:

MaxEnergizer napisał(a):Co wybrać, zwykłe fotele czy z alcantary za którą trzeba dopłacić 2200zł?

Jak masz kasę to z alcantary.

Dopisano 19 gru 2013, 22:40:

jaketherake napisał(a):Dzięki za test :)
Co do zawartości, to przedruk z niemieckiego magazynu, jeśli dobrze czytam. Zastanawiające są następujące pomyłki: masa Seata według gazety to 1201kg, sam producent podaje 1231kg, dane Mazdy podane z wagą kierowcy <co?>

Tak, to jest przedruk (ale nie dosłowny) i błąd został popełniony przez Niemców – jak słusznie zauważyłeś, masa tego Leona to nie 1201 kg a właśnie 1231 kg („machnęli się” w jednej cyferce) a PL red. jak, za przeproszeniem, "małpy" nawet nie weryfikują danych. Za to punktacja została w tym teście zmieniona względem oryginału i w pewnym sensie "wypaczyła" go, choć kolejność miejsc "na pudle" nie uległa zmianie :)

Dopisano 19 gru 2013, 22:56:

jaketherake napisał(a): Według innych gazet testujących Leona III:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ny,15361,3
http://regiomoto.pl/portal/auta-nowe/te ... ot-zdjecia
spalanie silnika w wersji 1.4 (nawet o niższej mocy bo 122KM), wychodzi średnio 7,5l/7,6l/100km. Szansa że ten sam silnik o podwyższonej mocy spali mniej jest niemal zerowa, w tym teście spala poniżej 7l...

Wiesz jak to jest z tym spalaniem…u każdego wychodzi co innego ;)
Między wersją 122KM a 140KM różnica to jakieś 0,5L/100km

jaketherake napisał(a):No i wisienka na torcie: dla zdecydowanej większości redaktorów i zwykłych klientów najsłabszy punkt Leona to wnętrze, w szczególności kokpit (przestarzałe, delikatnie to ujmując), podczas gdy dla testujących to: "Wzorowa czytelność i ergonomia, dobre materiały, fantastyczna czytelność kokpitu."

Przecież nie napisali, że jest nowocześnie, futurystycznie, lecz czytelnie i ergonomicznie i to jest prawda :)

jaketherake napisał(a):W innych redakcjach, również wśród potencjalnych klientów, chwalona za udane wnętrze Mazda, w tym artykule uzyskuje na temat kokpitu tylko jedno zdanie: "Dziwny design z pojedynczym zegarem: to obrotomierz z cyfrowym prędkościomierzem"...

A Ty to tylko podpisy pod obrazkami czytasz, jak dziecko? :P ;) W artykule jest nieco więcej na temat kokpitu Mazdy. Co do cytatu, to design zegarów jest faktycznie stylistycznym „wynalazkiem” i jak trafnie zauważono bardziej przypomina te z motocykla niż samochodu. Podpatrzyli w Volvo i skopiowali ;)

jaketherake napisał(a):No, ale o gustach się nie dyskutuje :D

Żebyś wiedział...akurat te przytoczone fragmenty zawierają same fakty :)

Dopisano 19 gru 2013, 23:19:

jaketherake napisał(a):Kolejna rzecz mnie zdziwiła: M3 za 50% dłuższą gwarancję od rywali otrzymuje... dokładnie taką samą ilość punktów, całe 4/5, podczas gdy za koszty zakupu można było otrzymać nawet 60 <lol>

Jeśli chodzi o przyznane punkty za gwarancję to jest to jeden z przykładów „wypaczeń”, o których wspominałem wyżej, a popełnionych przez rodzimych redaktorów „Auto Moto”. W niemieckim „oryginale”, Mazda zasłużenie dostała ich za gwarancję najwięcej i to wyraźnie.
Udział procentowy parametru „Cena” w kategorii „Koszty/Eksploatacja”, jest podobny jak w oryginalnym teście – przyjęto akurat taką a nie inną „wagę” tego parametru, bo widać uznano ją w takim właśnie stopniu za istotniejszą w stosunku do pozostałych składowych – oczywiście możesz się z tym nie zgadzać i zrobić zarówno własny test jak i przyznać punkty wg własnych kryteriów ;)

jaketherake napisał(a):Miejsca na nogi na tylnej kanapie najwięcej w Maździe (12-40cm), najmniej w Seacie (11-37cm), w punktacji za to M3 i Leon dostają po 6 punktów, 308 tylko 5...???

Kategoria „Przestrzeń z tyłu”, bo o tej piszesz, raczej nie jest oceniana wyłącznie na podstawie pomiarów odległości między tylna kanapą a przednim fotelem. Dla przykładu, w 6GJ sedan analogiczne wymiary wynoszą (15-37cm) a przekłada się to na 79/100, pkt. w teście (analogicznie 3BM uzyskała 56/100, 308-ka 57/100 a Leon 58/100) – "oryginalna" punktacja DE. Nie ma to jak "zapakować się na tył" i samemu sprawdzić <lol>

Dopisano 19 gru 2013, 23:29:

Tomek79 napisał(a):Panowie test samochodu z grupy VAG w niemieckiej gazecie... nie czytając całego testu wiedziałem, że "wygra" Leon.

<czarodziej>

Tomek79 napisał(a):Nie przeczytałem jeszcze w niemieckiej gazecie, w teście nowego auta np. z silnikiem TSI, że mogą się wyciągać łańcuchy, ok. powiecie, że to stare dzieje... jasne <dupa>

I nie przeczytasz ani w niemieckiej ani żadnej innej gazecie o usterkach w takich testach, bo nie ocenia się awaryjności, więc się i nie pisze. W długodystansowych, to co innego – one są właśnie głównie po to robione, aby na dystansie, np. 100kkm wyszło „szydło z worka”.
Pod maską nowego Leona pracuje całkowicie nowe TSI. Z poprzednikiem ten silnik ponoć, nie ma nic wspólnego – łańcuch z całą pewnością już się nie rozciągnie, bo...jest pasek :) A jak będzie z jego usterkowością TSI oraz Skyactiv, czas pokaże– jeden i drugi to tak do końca niewiadoma.

Tomek79 napisał(a):Nikogo nie będę przekonywał do moich poglądów, po prostu Leon kiedyś był ładny, teraz upodobnił się do 3BL ;P

Może czas na okulary, bo do BL to on nie był podobny a tym bardziej ten nowy :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jaketherake » 20 gru 2013, 00:56

Ja tam w sumie nie mam pretensji do prasy niemieckiej o tak konstruowane testy: dorobili się jako naród potężnej branży motoryzacyjnej i wspierają ją, co tylko świadczy o ich patriotyźmie gospodarczym :)
Warto jedynie mieć tego świadomość, czytająć porównania aut, jak te powyższe.
Natomiast moje osobiste wybory to już zupełnie inna kwestia: Mazda 3 podoba mi się od pierwszej generacji i kilka razy byłem blisko zakupu BK, ale zawsze jakieś inne wydatki wypadały. W najbliższych miesiącach pora już wymieniać wolnossącego dieselka na coś w benzynie i M3 pasuje tu jak ulał. A że w międzyczasie pojawiła się nowa generacja, to tylko lepiej.
http://www.youtube.com/watch?v=7o8EkFM7teE od 1:10 fragment sprintu do setki (auta ok. 120KM), wygląda na to że M3 ładnie zostawiła konkurencję, szkoda że nie pokazali do końca. Symptomatyczne też opinie pod filmem :D
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez ZOOMik » 20 gru 2013, 01:04

5qra napisał(a):trzeba pamiętać że Skoda i Seat to produkty II kategorii w tym koncernie

Ja bym to ujął nieco subtelniej a mianowicie, że inny jest target każdej z marek, więc różnice są całkowicie naturalne...młody człowiek jak widzi Golfa czy Octavie to ziewa a na Audi go nie stać, więc wybiera najbardziej pasującego mu Seata i...wszyscy są zadowoleni :D

Marianek napisał(a):Wiadomo o gustach się nie dyskutuje i maniaków marki nigdy się nie przekona do innej.

Akurat w tych kategoriach to staramy się tutaj jak najmniej rozmawiać a szansa na „transfer do innego klubu” to zawsze jest <lol>

Marianek napisał(a):O wygłoszeniu i hałasie nic nie mowie ale producenci z góry zakładają ze kompakt nie będzie się poruszał po autostradach 160km/h codziennie.

No, Mazda to chyba żadnego modelu na autostradę nie przewidziała :P

Dopisano 20 gru 2013, 00:15:

jaketherake napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=7o8EkFM7teE od 1:10 fragment sprintu do setki (auta ok. 120KM), wygląda na to że M3 ładnie zostawiła konkurencję, szkoda że nie pokazali do końca.

Widziałem ten filmik. I niech ktoś jeszcze po tym napisze, że niemieckie testy są nieobiektywne ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Marianek » 20 gru 2013, 07:59

ZOOMik napisał(a):Podpatrzyli w Volvo i skopiowali ;)

Raczej nie ;) a może na odwrót ;)
Obrazek

ZOOMik napisał(a):No, Mazda to chyba żadnego modelu na autostradę nie przewidziała :P

Nie tylko ona ;P
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez MaxEnergizer » 20 gru 2013, 10:15

ZOOMik napisał(a):

Ja bym to ujął nieco subtelniej a mianowicie, że inny jest target każdej z marek, więc różnice są całkowicie naturalne...młody człowiek jak widzi Golfa czy Octavie to ziewa a na Audi go nie stać, więc wybiera najbardziej pasującego mu Seata i...wszyscy są zadowoleni :D


Idealnie określenie
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez bjorm » 20 gru 2013, 15:29

ZOOMik napisał(a):
bjorm napisał(a):Panowie a podpowiecie mi jak ma się rdza w poprzednich wersjach Leona? tzn czy jest zauważalnie lepiej niż w BK i BL?

Z tego co wiem, to poprzednik blachy ma w ocynku i jest dobrze pod tym względem. W porównaniu do Mazdy to myślę, że zdecydowanie lepiej niż w BK i podobnie jak w BL, bo tej skorodowanej jeszcze nie widziałem, poza incydentami, które raczej wynikały z wad produkcyjnych, ale takie przypadki to zdaje się i w Leonach występowały.


hm tylko, że BL jest od 5 lat więc pewnie to za mało żeby już widzięć problem z blachami, nie wiem czy w BK po 5 latach już byl taki problem. Niektórzy widząc jak odpryskuje się lakier w BL i jak spod niego wychodzi rdza w tempie astronomicznym, raczej nie dają szans że coś poprawiono w BL.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez b0rderline » 20 gru 2013, 17:07

bjorm napisał(a):hm tylko, że BL jest od 5 lat więc pewnie to za mało żeby już widzięć problem z blachami, nie wiem czy w BK po 5 latach już byl taki problem. Niektórzy widząc jak odpryskuje się lakier w BL i jak spod niego wychodzi rdza w tempie astronomicznym, raczej nie dają szans że coś poprawiono w BL.

no ja, użytkownik BL z rdzą na dachu jestem bardzo sceptyczny do kompetencji Mazdy w tej dziedzinie. Ale może Mazda lubi rozwiązania ekstremalne. Najmniejsza awaryjność mechaniczna i najsłabsze blachy na rynku ;)
ZOOMik napisał(a):Podpatrzyli w Volvo i skopiowali ;)

a tu akurat się zgodzę. Patrząc na wnętrze Mazdy widać mocną inspirację Mercedesem klasy A (tablet), BMW (kręciołek i sposób zarządzania komputerem) i właśnie Volvo (zegary). Ale jak mam być szczerzy, to może z wyjątkiem tych zegarów (wolę bardziej tradycyjne rozwiązania ala BMW), to nie mam nic przeciwko, żeby Mazda podglądała najlepszych :)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez matthias011 » 20 gru 2013, 17:18

Witam .Dzis bylem na jezdie probnej.Przejechalem sie dwoma 3-kami oba silniki 2 litry jeden 120 drugi 165 koni.Wrazenia obie do 100-120 zbieraja sie i reaguja na gaz tak samo ale nic dziwneego przeciez to jeden i ten sam silnik,roznica dopiero przy wiekszej predkosci na plus dla 165koni ale wiaze sie to z kreceniem na 6tys obrotow. Mazm mazde 3 sedan z 2008 w 2 litrowym dieslu,wiec odczucia co do jazdy mam z czym prownac. Nowa 3 o niebo cichsza i jakby bardziej mieko zestrojona,spalanie srednie na poziomie 7-7,3 w miom dieslu 6,9.Srodek o wiele bardziej ciekawy niz w poprzedniej nie mowiac juz o wv np. Szkoda mi tylko moich bialych zegarow w nowej 3 juz tego nie ma :( . Wniosek po jazdach zamowilem nowa 3 w sedanie z automatem silnik 2 litry 120 koni wersja sky motion lakier meteor gray. Do tego ubezbieczenie dywaniki i alarm od dilera. Odbior koniec czerwca 2014. Najswiezsza informacja ze wzgledu na ilosc zamowiem mazda wydluzyla terminy o miesiac. Co do wyprzedazy rocznika to owszem rabat nawet 25 tys ale ze nie ma zadnych nowych 3 wiec wszystko zostaje po staremu.Czyli nie ma wyprzedazy bo nie ma co wyprzedawac. A mialem zamowic autko w polowie grudnia wtedy termin odbioru byl na maj . Wystarczylo kilka dni zwloki i juz niespodzianka od producenta w postaci wydluzonych o miesiac terminow odbioru <dupa>
Początkujący
 
Od: 9 lut 2012, 22:02
Posty: 11
Auto: mazda3 rok2008 silnik2.0L diesel 143km obecnie mazda 3 rok 2014 benzyna 120 kucy automat

Postprzez Che3rs » 20 gru 2013, 19:43

Witam,

Widze, ze czas oczekiwania jest bardzo dlugi... a jak wyglada sytuacja z gotowymi autkami z placu od reki? Jest bardzo duzy problem zeby zlapac np wersje sedan/120km/skyenergy np?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 18:14
Posty: 31
Auto: Mazda 3 skyenergy sedan 2.0 120KM

Postprzez ZOOMik » 20 gru 2013, 19:49

matthias011 napisał(a):roznica dopiero przy wiekszej predkosci na plus dla 165koni ale wiaze sie to z kreceniem na 6tys obrotow.

Różnica (przewaga na 120 konną wersją), co już wcześniej pisałem, jest "dostępna" już od startu pod warunkiem, że silnik ten będziesz kręcił do obr. mocy max.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez ZOOMik » 20 gru 2013, 19:58

Marianek napisał(a):Raczej nie ;) a może na odwrót ;)

O, fucktycznie, zapomniałem o rx8, ale wybacz, aż takim fanem Mazdy to nie jestem ;) Co prawda ta ma trzy zegary a nie jeden „budzik”, ale połączenie analogowego obrotomierza z cyfrowym prędkościomierzem jest <spoko>

bjorm napisał(a):hm tylko, że BL jest od 5 lat więc pewnie to za mało żeby już widzięć problem z blachami, nie wiem czy w BK po 5 latach już byl taki problem. Niektórzy widząc jak odpryskuje się lakier w BL i jak spod niego wychodzi rdza w tempie astronomicznym, raczej nie dają szans że coś poprawiono w BL.

Być może masz rację, że to jeszcze za krótko na rdzę. Jeśli chodzi o odpryski to nie wiem skąd posiadasz takie informację, ale ja tego nie potwierdzam a drobne po kamykach mam. Nie przypominam sobie również, aby w dziale BL ktokolwiek meldował o podobnych problemach a już na pewno nie masowo. Zdarzały się natomiast „rdzawe incydenty”, o czym wspomniałem wcześniej, ale były to, jak już wcześniej pisałem, prawdopodobnie wady fabryczne, bo czym innym może być pojawienie się nagle ognisk korozji na tylnej klapie po niespełna roku od zakupu(?)
Przykład ze zdjęciami:
viewtopic.php?p=1967925#p1967925
Jedno jest pewne…ani same blachy, jak też ich zabezpieczenie antykorozyjne oraz lakiernicze to nie są mocne strony tej marki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto