Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brum » 16 gru 2013, 19:59

ZOOMik napisał(a):Nie przypuszczałem, że bierzesz pod uwagę także segment „oczko” wyżej, bo w tym budżecie, który masz, to raczej będą „golce”. Francuskie „salonki na kółkach” i te ich „wynalazki” to zupełnie nie moja bajka, a perspektywa częstych wizyt w serwisie to tylko "gwóźdź do trumny". Do Passata 122-konny silnik będzie, moim zdaniem, za słaby, więc nie dziwię się braku takiej konfiguracji do testów a z mocniejszym to już chyba nie ta cena. Obszary przewagi Seata Leona ST nad Mazdą 3 to: niższy poziom hałasu przy 130 km/h (o 2dB), przy 160 km/h (o 3dB), większy komfort resorowania, lepsze osiągi (elastyczność) od 2-7 s, skuteczniejsze hamulce (1-2m), większy bagażnik (o 223 litry). Golf Variant, jeśli akceptujesz bardziej konserwatywną stylizację i wyższą cenę, w zasadzie wypada jeszcze ciut lepiej poza, co dziwne, większym (o1dB) hałasem niż u Seata/Octavii. No, ale i tak wszystko to zweryfikujesz podczas jazd próbnych :)


Biore wszystko pod uwage, po co mi sztuczne granice – realna bariera jest budzet :)
Co do francuzow, tak sie skalda ze jezdze juz teraz 11 letnim francuzem od 5 czy 6 lat i fakt bezawaryjny nie jest, ale za to ocynk ma jak czolg, rdza sie go nie ima nawet gdy lakier odprysnie, materialy wnetrza sa genialne(auto po 250 tys wyglada w srodku lepiej od Avensisa po 15 tysiacach) do tego wyciszenie jest przeswietne. Tak ze komfort jest wielki.

Odnosnie Leona, zdziwilo mnie szczegolnie ze Leon mialby byc bardziej miekki od Mazdy, bo wszedzie pisza, ze to zdecydowanie najtwardszy z trojaczkow... a juz OIII byla dla mnie na samej granicy akceptowalnosci. I z 2-giej strony czytalem opinie ze 3-ka jest nawet komfortowa :)

Z tym halasem dziwna sprawa, na logike wariant powinien byc najcichszy, tym bardziej ze siedzac w leonie, to nawet w salonie nie czulem sie odizolowany bo slychac bylo rozmowy ludzi do okola :D A te dane w decybelach skad masz? Jakies niemieckie zrodlo?


matthias011 napisał(a):to moze teraz ja. jestem zdecydowany na nowa3 ale mam dylemat. 165 koni w manualu czy 120koni w automacie. no i jaki jest ten automat do tej pory jezdzilem wv i audi czyli skrzynia dsg tiptronic lopatki przy kierownicy,czy po mazdzie moge spodziewac sie czegos podobnego. chcialem umowic sie na jazde probna automatem i zonk diler nie ma mozliwosci podstawic mi takiego auta i ze wogole to w polsce sa tylko 2. najlepszym rozwiazaniem dla mnie bylby sedan 165 koni w automacie ze tez nie ma takiej nowej mazdy 3 :(


Ja to licze ze ta wersje 120 konna bedzie mozna jakos bez naruszania GW... "naprawic" do stanu wyjsciowego... jak w hatchbacku. Bo to jest naprawde glupota co oni zrobili z paleta silnikowa w sedanie. Co do automatu – powalily mnie troche roznice w dynamice z oficjalnego katalogu. Sa naprawde spore – za to spalanie chyba nie bardzo odbiega od manuala co w sasiednim watku "spalaniowym" widac.
Ostatnio edytowano 16 gru 2013, 20:02 przez brum, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez hamakarol » 16 gru 2013, 20:00

Jastrząb napisał(a):Zanim zdecydowałem się na nową mazdę, odbywałem jazdy testowe: toyotą auris 1,6 -samochodzik ładny, silnik elastyczny,


Miałem zupełnie odmienne odczucia, muł jak cholera, trzeba kręcić żeby jechać. Yaris I 1.3 to pocisk przy nim.

KvM napisał(a):@zoomik pisałem Ci już że są diesle (143KM) w kompakcie które maja na szóstym biegu gorszy czas (18s) 80-120 niż ma m3 120KM, a ty dalej ludzi w błąd wprowadzasz. Dlaczego to robisz?

Próby dynamiczne pokazują zwyklemu kierowcy o ile ma ewentualnie większy margines bezpieczeństwa. Dla mnie to podstawowe kryterium wyboru auta.


"Elastyczność" Mazdy 6 2.0 benzyna i 2.2 diesel 150 i Passat 2.0 140KM i jak widać 6 w benzynie jest lepsza od passata w dieslu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez ZOOMik » 17 gru 2013, 01:20

KvM napisał(a):@zoomik pisałem Ci już że są diesle (143KM) w kompakcie które maja na szóstym biegu gorszy czas (18s) 80-120 niż ma m3 120KM, a ty dalej ludzi w błąd wprowadzasz. Dlaczego to robisz?

Wypraszam sobie, nikogo w błąd nie wprowadzam. Nawet jeśli są, to co z tego?! A czy ja twierdziłem, że każdy Diesel "bije" benzynę pod tym względem. Naprawdę nie wiem, po co Kolego dalej ciągniesz ten OT, bo już sobie wszystko wyjaśniliśmy a tu znów ta sama "śpiewka"…"to nie jest elastyczność", no i ten szósty bieg, którego się uczepiłeś jak rzep psiego ogona. Te 18s to, domyślam się, że dla BMW 118d – analogiczny czas ww. Mazdy to ok. 23s a więc więcej...i na tym może zakończmy już tą idiotyczną dyskusję….nudzi Ci się na forum BWM czy co(?) :P
Z mojej strony EOT.

KvM napisał(a):Próby dynamiczne pokazują zwyklemu kierowcy o ile ma ewentualnie większy margines bezpieczeństwa. Dla mnie to podstawowe kryterium wyboru auta.

Może dla Ciebie, ale nie dla przysłowiowego „Kowalskiego”.

Dopisano 17 gru 2013, 00:28:

jaketherake napisał(a):Ja nie pisałem nigdzie o wadze auta z kierowcą, a o wadze auta :) Zdaję sobie sprawę, że masę pojazdu z reguły podaje się z uwzględnieniem 75kg kierowcy, ale zauważyłem w tej materii rozgardiasz zarówno w prasie fachowej, jaki i na forach (jedni podają tak, inni śmak).

No właśnie w tym sęk, że dla niektórych to jest to samo ;)

jaketherake napisał(a):Chodziło mi jedynie o to, że jest to faktycznie najlżejszy model w katalogu M3 obecnie

Wiem, że o to Ci chodziło i masz rację, ale musiałem swoje dodać, bo jeszcze „jeden z drugim” zobaczą prawie stówkę kg mniej niż inne auta…tak tworzą się mity <lol>

Dopisano 17 gru 2013, 00:45:

brum napisał(a):Biore wszystko pod uwage, po co mi sztuczne granice – realna bariera jest budzet :)
Co do francuzow, tak sie skalda ze jezdze juz teraz 11 letnim francuzem od 5 czy 6 lat i fakt bezawaryjny nie jest, ale za to ocynk ma jak czolg, rdza sie go nie ima nawet gdy lakier odprysnie, materialy wnetrza sa genialne(auto po 250 tys wyglada w srodku lepiej od Avensisa po 15 tysiacach) do tego wyciszenie jest przeswietne. Tak ze komfort jest wielki.

To prawda, "żabojady" z tego słyną i jest w tym dużo prawdy...zresztą Ty wiesz najlepiej skoro jeździsz...to co, może jednak następny też "francuzik" będzie? :D

brum napisał(a):Odnosnie Leona, zdziwilo mnie szczegolnie ze Leon mialby byc bardziej miekki od Mazdy, bo wszedzie pisza, ze to zdecydowanie najtwardszy z trojaczkow... a juz OIII byla dla mnie na samej granicy akceptowalnosci. I z 2-giej strony czytalem opinie ze 3-ka jest nawet komfortowa :)

No wiesz...ja też czytałem opinie, że 3BL jest komfortowa a tak naprawdę (dla mnie) nie jest, BM również, ale mi akurat to nie przeszkadza. Nowym Seatem ani OIII nie jeździłem, więc swojej prywatnej opinii na ten temat nie posiadam…(jeśli) sprawdzisz, to sam ocenisz i byłoby najlepiej, bo jest to cecha w pewnym sensie subiektywna.

brum napisał(a):Z tym halasem dziwna sprawa, na logike wariant powinien byc najcichszy, tym bardziej ze siedzac w leonie, to nawet w salonie nie czulem sie odizolowany bo slychac bylo rozmowy ludzi do okola :D A te dane w decybelach skad masz? Jakies niemieckie zrodlo?

Tak, AMiS DE. No właśnie mnie te wyniki również zdziwiły, ale tak na chłopski rozum, dlaczego mieli by celowo deprecjonować Golfa a faworyzować Seata…jeśli już, to prędzej odwrotnie ;)
J.w. ...może przejedziesz się, to ocenisz sam :)

Dopisano 17 gru 2013, 01:11:

hamakarol napisał(a):"Elastyczność" Mazdy 6 2.0 benzyna i 2.2 diesel 150 i Passat 2.0 140KM i jak widać 6 w benzynie jest lepsza od passata w dieslu.

Kolega te "tabelki” to już zdaje się wklejał na forum pewnego motoportalu na „A”, gdzie przed niedowiarkami bronił Mazdy, jak lew <spoko>
Wyniki pomiaru elastyczności różnią się nieco w zależności od źródła, ale mniej więcej jest remis M6 benzyna vs VW Passat diesel (śr. ok 17s) i bynajmniej nie jest to dla "niemca" powód do dumy. Cóż, B7 ”lata świetności” ma już za sobą a 268kg nadwagi nad benzynową M6 zrobiło swoje...gdzie mu do takiej "świeżynki" i majstersztyku technologicznego jak Skyactiv G i D ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KvM » 17 gru 2013, 08:35

Oczywiscie ze wprowadzasz ludzi w błąd, bo to jak auto przyspiesza na szóstym biegu w niewielkim stopniu zależy od silnika, a przede wszystkim zależy od tego jak jest zestopniowana skrzynia biegow! Co z tego ze była na ten temat dyskusja skoro dalej tego nie rozumiesz? Dalej ludzi wkrecasz w bezsensowne myślenie ?
Masz juz dwa przykłady mocniejszych diesli ktore na szóstym biegu przyspieszają gorzej od mazdy. Wcale nie dlatego ze to sa złe silnikniki. Wprost przeciwnie, to ze maja bardzo długie przełożenia jest możliwe dzięki temu, ze maja dobra elastyczność. Szósty bieg nie służy do wyprzedzania lecz płynnej, oszednej jazdy, która dzięki niższym obrotom silnika moze byc bardziej komfortowa.

Robienie wyścigów na szóstym biegu to skrajna głupota. Ten bieg nie jest do tego przeznaczony, zawsze ma najgorsze osiągi w danym aucie i zawsze generuje najwyższe obciążenia w danym aucie. Potem płacz i zgrzytanie zębów ze pada sprzęgło, dwumasa, a bywa ze i panewki sie obrócą w końcu od takiej jazdy.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez ZOOMik » 17 gru 2013, 13:13

Miałem się już nie odzywać, ale nie mogę tego tak zostawić…
Masz wyraźnie problem i to nie tylko z czytaniem ze zrozumieniem. Nie pozwolę, abyś bezpodstawnie mnie oskarżał o celowe wprowadzanie ludzi w błąd – jeśli już, to adresuj swoje pretensje (obelgi już były), do testerów/dziennikarzy motoryzacyjnych, bo ja jedynie przytaczam publikowane dane a Ty je, oraz moje intencje, z premedytacją nadinterpretujesz…vide „czas rozpędzania na szóstym biegu, jako wyznacznik osiągów silnika”, „wyprzedzanie/wyścigi na szóstym biegu”. Ech, szkoda gadać… :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez brum » 17 gru 2013, 13:20

Dla rozluznienia :)

Czy na zywo, autko jest tez takie warczace, szumiace i tlukace na nierownosciach? Obejrzalem inne filmy i juz corolla jest niestety sporo cichsza:

Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez KONRADD » 17 gru 2013, 14:56

Witam wszystkich
czytajac wszystkie wpisy , widze że znaczna część to jak u Monty Pythona :D :D
:auto za wolne , cienki lakier , za głośne , słaby silnik , słaby komfort jazdy itd itd , ludzie mający już styczność z mazdami wiedzą że większość nigdy nie była demonami prękości , mają sztywno zestrojone zawieszenia.
Każdy kupuje samochód pod swoje upodobania i dlatego bierze je z jego plusami i minusami gdyż nie ma aut idealnych. W każdej marce czy modelu możemy zrobić liste niedoskonałości <nauka>
dlatego na rynku jest taki wybór różnych marek które oferują ciche hybryd , pneumatyczne zawieszenia , silniki o mniejszej pojemności czy biturbo , wachlarz samochodów jest spory ..... czy każdy "musi" jeżdzić daną marką .....
------------------------------------
co do drogowego testu M3 to będzie ciężko się odnieść gdyż jest to silnik
155-hp SKYACTIV-G 2.0L , 155 hp @ 6000 rpm 150 lb-ft @ 4000 rpm z kompresją silnika 13,0 :1
pozdrawiam wszystkich a w szczególności , posiadaczny new M3

:) :)
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 23:06
Posty: 96 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 9 2.0 -V6 2000r

Postprzez brum » 17 gru 2013, 15:02

Ale co Cie boli.. no dyskutujemy sobie i porownujemy 3-ke do roznych aut i nie zachodzi tu przeciez chyba zadna "obraza uczuc religijnych". Samochod bezsprzecznie jest ladny, o ile nawet nie najladniejszy w tym segmencie, wnetrze ma fajne, wygodne, silniki oszczedne, nie wysilone... ale z drugiej strony i o wadach chyba mozemy porozmawiac? conie? :)
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez KvM » 17 gru 2013, 16:59

Zoomik, przepraszam bardzo, to ja pisałem:
"I to jest właśnie ta różnica, w praktyce wyraźnie odczuwalna a którą cyframi opisuje pozycja „elastyczność” w testach. W wolnossącej benzynie przy wyprzedzaniu trzeba zredukować, aby sprawnie i bezpiecznie ten manewr wykonać i dorównać Dieslowi. "
Ja rozumiem, że można mieć jakieś poglądy, ale wypadałoby by ich bronić a nie odwracać kota ogonem <zawstydzony>
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez MaxEnergizer » 17 gru 2013, 21:13

Kurcze ja to mam mega problem, mazdą 3 jeździłem, seatem leonem nie i tutaj tkwi cały problem, nie mam pojęcia co wybrać :) Na całym necie nie mogę znaleźć dobrego testu porównawczego, może pomożecie i coś podeślecie, waham się pomiędzy mazdą 3 skyenergy 165km w pakiecie z nawigacją i bixenonami a seatem leonem 1,4 140km z kilkoma bajerami, różnica w cenie to 10 tysięcy brutto. Wiem ze już raz pisałem ale naprawdę nie mam jak sprawdzić seata leona na żywo a muszę się zdecydować maks w 2-3 dni. Wiem że to wygląda jak walenie głowa w mur ale naprawdę jak to się mówi taka sytuacja :) Leon znacznie przeważa mazdę dodatkami i to w sporo niższej cenie ale nie widząc samochodu na żywo trudno się zdecydować :)
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez brum » 17 gru 2013, 21:49

Jak nie masz seata w poblizu to Octavia albo Golfem z takim silnikiem sie przejedz. Chociaz silnika "zaznasz"... a i jakosc wnetrza podobna jest w Octavii. Jedyna roznica to material/derma na boczkach drzwi Leona, a w OIII plastik, za to OIII ma zamszowana kieszen na klucze w drzwiach, a Seat nie. Ogolnie poczucie jakosci we wnetrzach tych 2 samochodow jest b.podobne. A... no i zegary duzo ladniejsze w Leonie.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 21:11
Posty: 34 (1/1)
Auto: nie mazda

Postprzez MaxEnergizer » 17 gru 2013, 22:04

rav3nlord napisał(a):bierz biała Mazdę 3 2.0 165 z ledami do tego czarne felgi 18 i czarna folia mat na dach i lusterka.
całe miasto bedzie ci zazdroscić.


Masz rację że to tak zabrzmiało i nawet nie mam o to pretensji :) Ale ogólnie to nie chodzi o prestiż bo to nie ta klasa samochodu :) Chyba będę musiał coś wykombinować i podjechać te 300km żeby zobaczyć i wypróbować leona na żywo, żeby się nie okazało że z braku czasu kupię coś co mi kompletnie nie odpowiada.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez ZOOMik » 18 gru 2013, 00:40

brum napisał(a):Dla rozluznienia :)

Czy na zywo, autko jest tez takie warczace, szumiace i tlukace na nierownosciach? Obejrzalem inne filmy i juz corolla jest niestety sporo cichsza:


A jak myślisz? :)
Dla porównania filmik z wnętrza Leona:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jaketherake » 18 gru 2013, 00:45

MaxEnergizer napisał(a):Kurcze ja to mam mega problem, mazdą 3 jeździłem, seatem leonem nie i tutaj tkwi cały problem, nie mam pojęcia co wybrać :) Na całym necie nie mogę znaleźć dobrego testu porównawczego, może pomożecie i coś podeślecie, waham się pomiędzy mazdą 3 skyenergy 165km w pakiecie z nawigacją i bixenonami a seatem leonem 1,4 140km z kilkoma bajerami, różnica w cenie to 10 tysięcy brutto. Wiem ze już raz pisałem ale naprawdę nie mam jak sprawdzić seata leona na żywo a muszę się zdecydować maks w 2-3 dni. Wiem że to wygląda jak walenie głowa w mur ale naprawdę jak to się mówi taka sytuacja :) Leon znacznie przeważa mazdę dodatkami i to w sporo niższej cenie ale nie widząc samochodu na żywo trudno się zdecydować :)


Można zapytać co ten Leon ma takiego z dodatków, czego brak Maździe? Sam nie jeździłem Leonem, ale przechodzę ostatnio codziennie przy wystawce Seata przed dealerem, więc mogę popatrzeć. Na zewnątrz może się podobać, za to w środku M3 wyraźnie górą. O tym co najważniejsze się nie wypowiem, bo nie jeździłem :) Sam się nie zastanawiałem na Leonkiem z 3 powodów:
– Mazda ładniejsza i ma lepsze opinie o niezawodności,
– znajomy jeździ ponad 2-letnią Jettą 1.4 (122KM) i twierdzi, że drugi raz by nie kupił (miesiąc po upłynięciu gwarancji zaczął wyczuwać drgania silnika, co mnie zraziło do TSI) ,
– nowy kolega z pracy jest miłośnikiem Leona, sam jeździ od nowości I generacją (1.8T) i myślał o zmianie na najnowszy model, ale twierdzi że odrzuciła go jakość wnętrza, więc pofatygował się do Mazdy i teraz czeka na MPS :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez ZOOMik » 18 gru 2013, 00:55

KONRADD napisał(a):Witam wszystkich
[...]
Każdy kupuje samochód pod swoje upodobania i dlatego bierze je z jego plusami i minusami gdyż nie ma aut idealnych.

Witaj,
No jakbym miał deja vu...Ameryki nie odkryłeś, ale ta decyzja nie dla każdego jest taka prosta, jak dla Ciebie :P
Zasadniczy problem polega na tym, że większość chciałaby, mając ograniczoną sumę pieniędzy na ten cel, kupić auto najlepsze i "wszystkomające" a jak powszechnie wiadomo to nie jest możliwe. Należałoby zatem, skupić się, co już wcześniej zostało napisane, na cechach/korzyściach, które to dla nas będą najważniejsze – trudność polega nie tylko w ich wyborze a potem w poszukiwaniu u potencjalnych "kandydatów", ale także właśnie na konieczności kompromisu, co bywa, jak widać "na załączonym obrazku", nie lada wyzwaniem ;)

KONRADD napisał(a):W każdej marce czy modelu możemy zrobić liste niedoskonałości <nauka>

Owszem i taka lista zapewne kiedyś powstanie dla 3BM, tak jak dla 3BL wspólnie zrobiliśmy, bo warto. Oczywiście nie ze wszystkimi wypunktowanymi słabościami, każdy się zgodzi, ale i tak jest ona pomocna, bo dzięki temu potencjalny kupujący wie, na co ma zwrócić uwagę podczas oględzin/jazd próbnych.

Dopisano 18 gru 2013, 00:03:

MaxEnergizer napisał(a):Kurcze ja to mam mega problem, mazdą 3 jeździłem, seatem leonem nie i tutaj tkwi cały problem, nie mam pojęcia co wybrać :) Na całym necie nie mogę znaleźć dobrego testu porównawczego, może pomożecie i coś podeślecie, waham się pomiędzy mazdą 3 skyenergy 165km w pakiecie z nawigacją i bixenonami a seatem leonem 1,4 140km z kilkoma bajerami, różnica w cenie to 10 tysięcy brutto.

Żeby wszyscy mieli tylko takie mega problemy, jak Ty <lol>
Testów jest już sporo i nawet część wniosków z nich płynących została tu zamieszczona, ale traktuj je wyłącznie, jako „dodatek”. Mogą Cię te informacje ewentualnie wspomóc w podjęciu ostatecznej decyzji, ale absolutnie nie zastąpią bezpośredniej konfrontacji – musisz sam zobaczyć auta „na żywo”, przejechać się a nie kupować „w ciemno”, bo to nie bułka, która jak się okaże, że nie smakuje to jakoś przełkniesz, ale następnego dnia już kupisz z innej piekarni :)

Dopisano 18 gru 2013, 00:21:

jaketherake napisał(a):Sam się nie zastanawiałem na Leonkiem z 3 powodów:
– Mazda ładniejsza i ma lepsze opinie o niezawodności,
– znajomy jeździ ponad 2-letnią Jettą 1.4 (122KM) i twierdzi, że drugi raz by nie kupił (miesiąc po upłynięciu gwarancji zaczął wyczuwać drgania silnika, co mnie zraziło do TSI) ,
– nowy kolega z pracy jest miłośnikiem Leona, sam jeździ od nowości I generacją (1.8T) i myślał o zmianie na najnowszy model, ale twierdzi że odrzuciła go jakość wnętrza, więc pofatygował się do Mazdy i teraz czeka na MPS :)

Poza pierwszym, te dwa pozostałe punkty to mocno naciągane...trochę to wygląda tak, jakby Koledzy w 2/3 zadecydowali :P ;)
Na tego mps-a to się raczej nie doczeka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jaketherake » 18 gru 2013, 01:26

[/quote]
Poza pierwszym, te dwa pozostałe punkty to mocno naciągane...trochę to wygląda tak, jakby Koledzy w 2/3 zadecydowali :P ;)
Na tego mps-a to się raczej nie doczeka.[/quote]
Wiadomo jak jest: wybierasz coś co Ci odpowiada, potem mija chwila bo zakup auta to nie bułki, m.in. szukasz potwierdzenia u innych że ten wybór to dobra decyzja (prasa/fora/dealerzy/znajomi). W świecie zdominowanym przez auta germańskiego pochodzenia spodziewałem się usłyszeć raczej narzekania na Mazdę, a tu mi mówią że Vag'ów nowych nie polecają :D
Pewnie duże znaczenie ma tutaj też fakt, że mi osobiście dynamika nowych benzyn w Maździe absolutnie odpowiada (teraz jeżdzę wolnossącym dieslem <lol> ). Jak do tego dodać brak dwumasy, filtra DPF, turbiny, paska rozrządu, to robi się zestaw dla lubiących święty spokój, a szukam auta do jazdy, a nie pisków spod świateł, więc M3 mi się podoba... Kolegom jeżdżącym innymi markami zresztą też :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez MaxEnergizer » 18 gru 2013, 07:37

Leon ma oprócz tego co w standardowej wersji FR jeszcze:
– Czujniki parkowania z przodu i z tyłu z systemem optycznym – w maździe tylko przód ale to nie problem :)
– Pakiet zimowy: podgrzewane przednie fotele, spryskiwacze reflektorów,
płyn spryskiwaczy, lusterka – w maździe są tylko fotele i lusterka
– Zestaw Media System Plus z kolorowym ekranem dotykowym 5,8 cala, MP3, Złącza: USB/karta SD/złącze iPod®/złącze Mitsumi/CD/AUX-in, Bluetooth®, 8 głośników, system rozpoznawania mowy – w maździe nawigacja, ale ten ich system tak średnio mi się podoba po obadaniu w samochodzie testowym
– Pakiet praktyczny: czujnik świateł (automatyczna funkcja „Coming Home”), czujnik deszczu, lusterko z funkcją zapobiegającą oślepianiu – to też jest w maździe z tym że nie słyszałem nic o opcji coming home
– Pakiet diodowego oświetlenia wnętrza – jakiś zbędny bajer


http://www.autocentrum.pl/nowe/mazda/3/ ... rgy-118340

http://www.autocentrum.pl/nowe/seat/leo ... -fr-117996
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Postprzez rav3nlord » 18 gru 2013, 09:32

Leon z zewnątrz jest fajny, ale nie aż tak fajny jak nowa M3. Fakt wywaliłbym przednie blachy w inne miejsce.
W środku jednak dla mnie nawet nie ma co porównywać. Mazda deklasuje rywala.
Deska rozdzielcza Leona – szczególnie część z zegarami to są rozwiązania designerskie stosowane w grupie VAG jakieś 5-6 lat temu. Mazda w wersji skypassion – powiew świeżości podobne jak wskaźniki w nowym Volvo V40 w trybie sport.
Poza tym najważniejsza rzecz- układ przeniesienia napędu, trakcja – znacznie lepiej w nowej M3.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 20:30
Posty: 33
Auto: Volvo S60/ 6 /Kawasaki ninja

Postprzez jaketherake » 18 gru 2013, 10:00

MaxEnergizer napisał(a):Leon ma oprócz tego co w standardowej wersji FR jeszcze:
– Czujniki parkowania z przodu i z tyłu z systemem optycznym – w maździe tylko przód ale to nie problem :)
– Pakiet zimowy: podgrzewane przednie fotele, spryskiwacze reflektorów,
płyn spryskiwaczy, lusterka – w maździe są tylko fotele i lusterka
– Zestaw Media System Plus z kolorowym ekranem dotykowym 5,8 cala, MP3, Złącza: USB/karta SD/złącze iPod®/złącze Mitsumi/CD/AUX-in, Bluetooth®, 8 głośników, system rozpoznawania mowy – w maździe nawigacja, ale ten ich system tak średnio mi się podoba po obadaniu w samochodzie testowym
– Pakiet praktyczny: czujnik świateł (automatyczna funkcja „Coming Home”), czujnik deszczu, lusterko z funkcją zapobiegającą oślepianiu – to też jest w maździe z tym że nie słyszałem nic o opcji coming home
– Pakiet diodowego oświetlenia wnętrza – jakiś zbędny bajer


http://www.autocentrum.pl/nowe/mazda/3/ ... rgy-118340

http://www.autocentrum.pl/nowe/seat/leo ... -fr-117996



Czyli z praktycznych rzeczy brak M3 w oczekiwanej konfiguracji jedynie przedniego czujnika parkowania.
Co do systemu multimedialnego to chyba nieporozumienie : Mazda to wszystko ma z większym ekranem. Chyba nawet więcej bo nie widzę w opisie Leona nic na temat połączenia z Internetem :)
Widzę za to braki w systemach bezpieczeństwa: M3 ma system automatycznego hamowania przy małych prędkościach (SCBS) oraz monitoring martwej strefy (RVM).
Seat podoba mi się z zewnątrz, nato
miast środek to najniższa półka w Vagu.
Z nawigacji można zrezygnować , 2 tys. w portfelu.
Ostatnio edytowano 18 gru 2013, 10:02 przez jaketherake, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez MaxEnergizer » 18 gru 2013, 10:01

Znalazłem jeszcze coś takiego :)

http://www.autozeitung.de/auto-vergleic ... sche-daten

Nie wiem czy nie jest naciągany ale wynik jest jaki jest.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 15:22
Posty: 18

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto