Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez widmo82 » 28 lis 2013, 00:32

Ponad miesiąc temu byłem turystycznie na jeździe testowej topowym modelem w benzynie. Mając porównanie do mojego diesla... ciężko mi było zrozumieć ze warto się przesiadać do benzyny ;) – jazda po mieście i poza. Pare dni temu jeździłem BK 150KM i miałem lepsze wrażenia z dynamiki niż po BM. Nie wiem czemu. PS: widzieliście jak zmniejszył się schowek przed pasażerem?

NaTAPATALKowane z V987
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ZOOMik » 28 lis 2013, 01:20

mazikrzych napisał(a):czy obecne mazdy 3 są lepiej wyciszone czy podobnie

Niestety nic się w tej kwestii nie zmieniło...poziom hałasu jest taki sam.

mazikrzych napisał(a):miałem model poprzedni ale się go po roku pozbyłem ze względu na niską jakość plastików ,np od strony kierowcy przy klamce srebrny plastik wytarł się po 15 tyś.

Nie myśl, że w nowym modelu nic Ci się nie wytrze/porysuje…pierwsze co się „zeszmaci”, to ta czarna plastikowa wstawka na "fortepianowy" wysoki połysk wokół pokrętła HMI…jak dla mnie to poroniony pomysł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez waxain » 28 lis 2013, 09:32

mazikrzych napisał(a):Ja jednak zamówiłam mazdę w kolorze białym metallic ze względu na to, iż odniosłam wrażenie ze na titanium będzie mocno widać kurz i rysy.

Wg. mnie najgorzej brud i kurz widać właśnie na białym kolorze a najmniej na wszelkich srebrnych wariacjach. Na białym już po jednym przejeździe przez miasto (+ roboty drogowe) widać brud/kurz, kolor staje się "matowy" i po prostu brzydko wygląda. Fakt, rysy na białym chyba najmniej rzucają się w oczy :) Z drugiej strony samochód z warstwą kurzu też może pięknie wyglądać: http://porady.autotrader.pl/Porady_autotrader/56,133253,14816780,Kurz___brud___SZTUKA.html?v=1&obxx=14816780
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez corky1 » 28 lis 2013, 10:06

ZOOMik napisał(a):Niestety nic się w tej kwestii nie zmieniło...poziom hałasu jest taki sam.


No tu polemizowalbym:) Pierwsza rzecz jaka mnie uderzyla po pierwszych kilometrach jazdy to lepsze wyciszenie niz w BK (mam tu na mysli przede wszystkim nadkola i szum od nawierzchni). Przy predkosciach autostradowych jest oczywiscie inaczej – tu bardziej dokuczal szum wiatru. Oczywiscie sa lepiej wyciszone auta w tej klasie, ale w mojej ocenie mozna teraz powiedziec, ze poziom halasu wewnatrz jest akceptowalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 593 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez KMBak » 28 lis 2013, 10:12

Zoomik porównał do BL. Może jest tak, że hałas BK>BL=BM. <oczy>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Motoryzantka » 28 lis 2013, 11:51

waxain napisał(a):
mazikrzych napisał(a):Ja jednak zamówiłam mazdę w kolorze białym metallic ze względu na to, iż odniosłam wrażenie ze na titanium będzie mocno widać kurz i rysy.

Wg. mnie najgorzej brud i kurz widać właśnie na białym kolorze a najmniej na wszelkich srebrnych wariacjach. Na białym już po jednym przejeździe przez miasto (+ roboty drogowe) widać brud/kurz, kolor staje się "matowy" i po prostu brzydko wygląda. Fakt, rysy na białym chyba najmniej rzucają się w oczy :) Z drugiej strony samochód z warstwą kurzu też może pięknie wyglądać: http://porady.autotrader.pl/Porady_autotrader/56,133253,14816780,Kurz___brud___SZTUKA.html?v=1&obxx=14816780


Jezeli chodzi o kolor srebrny, to masz całkowitą rację. Na tego typu kolorach na pewno kurz i brud jest najmniej widoczny. Ale moim zdaniem, to własnie biały jest tym drugim kolorem, zaraz po srebrnym, na którym kurz/brud jest najmniej widoczny. <oczko> Kiedyś nawet czytałam opinie ludzi na forach, z których większość twiedziła, iż biały w praktyce sprawuje się super.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez waxain » 28 lis 2013, 12:22

Generalnie nie przepadam za kolorem białym i może podświadomie tak to odbieram :) Dla mazdy 3 kolor "meteor grey" wybraliśmy :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Motoryzantka » 28 lis 2013, 12:41

Jakby nie bylo, kolor auta to rzecz gustu <spoko>
Chcialabym jeszcze zasiegnąć opinii u forumowiczów (z racji tego ze pierwszy raz czeka mnie odbiór nowego auta z salonu), na co powinno się zwrócić uwagę odbierając auto? Chodzi mi o to, czy przy oględzinach nowego auta zwracacie uwagę na ewentualne rysy/uszkodzenia powstałe podczas transportu? Czy mozna wtedy odmówic odbioru, jezeli np. (odpukać :| ) okaze się ze auto jest gdzies zarysowane, uszkodzone w środku lub na zewnątrz?
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 11:31
Posty: 60 (3/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM Hatchback Sky Energy odbiór marzec/kwiecień 2014

Postprzez misiek89 » 28 lis 2013, 14:35

Oczywiście pooglądaj samochód z każdej strony jak znajdziesz jakieś uszkodzenie to musza je naprawić. Tak z ciekawości czy przyszli właściciele nowych trójek zamierzając je dodatkowo zabezpieczać antykorozyjnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez 5qra » 28 lis 2013, 14:45

Antykorozyjne nie, ale rozważamy coś na lakier. Szczególnie pi tym jak zobaczyłem zdjęcia kilkutygodniowego Lexusa po myjni ręcznej :/

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez hamakarol » 28 lis 2013, 14:53

Mam biały samochód i to największy minus tego samochodu, po prostu widać wszystko, asfalt, jakieś zabarwienia z drzew olejów. 323 jest srebrna i potwierdzam że jest to najlepszy kolor bo nie widać na nim brudu można myć samochód raz na pół roku.
Biały trzeba będzie myć ręcznie myjka nie wystarczy żeby uzyskać pożądany efekt.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2010, 03:46
Posty: 62
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012

Postprzez mazikrzych » 28 lis 2013, 15:37

W moich warunkach biały sprawuje się bardzo dobrze a wynika to z tego że nie ma temperatur topiących asfalt a komary są tylko miesiąc w roku co do zabezpieczenia antykorozyjnego ja nie przewiduje z dwóch powodów ,po pierwsze u mnie żadne auto nie widzi soli ,zima trzyma pół roku i jeżdzi się w kolcach po ubitym śniegu i lodzie i drugi nie przewiduje jeżdzić dłużej niż kilka lat nowym autem bo wyjdzie pewnie kolejne piękne auto,co do lakieru to bardzo dobry pomysł tylko czy znacie sprawdzone metody lub firmy które rzeczywiście zabezpieczą nowy lakier na jakiś czas sam bym chętnie skorzystał z usługi jeżeli jest jakaś sprawdzona,osobiście sam myje swoje auto używam karczera itd,ale samo woskowanie nie wystarcza jako dobre zabezpieczenie dla lakierów eko ,wiem bo w 2010 miałem nową trójke i szybko pojawił się odprysk i drobne rysy a mycie zgodne z wszystkimi zasadami jak podają fachowcy plus wosk,jak ktoś zna sprawdzone metody to proszę o sugestie :)
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 20:07
Posty: 11

Postprzez Marianek » 28 lis 2013, 17:50

Motoryzantka napisał(a):Chcialabym jeszcze zasiegnąć opinii u forumowiczów (z racji tego ze pierwszy raz czeka mnie odbiór nowego auta z salonu),


Patrząc na Turbo Kamerę, czytając inne fora odbierając nowy samochód zabrał bym ze sobą rzeczoznawce czy auto w rzeczywistości jest nowe i nie uszkodzone. Moze demonizuje ale spotyka sie przypadki lakierowanych i sprzedawanych po wypadkach czy innych uszkodzeniach w transporcie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez 5qra » 28 lis 2013, 17:56

Demonie opuść tego usera :)
Polecam mniej tvn turbo ;)
Miernik grubości lakieru mają na miejscu i zawsze można poprosić o zmierzenie. Po to kupujesz nowe auto aby było przyjemnie a nie robić z tego dramat. Do tej pory żadne z aut które odbieralem z salonu prywatne czy firmowe nie miały felerow. Nue spotkało to także nikogo za znajomych.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez mazikrzych » 28 lis 2013, 18:34

Mazda ma ponoć jeden z leprzych serwisów w Polsce jeśli chodzi o podejście do klijenta ,myśle że więkrzy problem mają kupujący igiełki od dziadków z Niemiec <lol> ,kobieto odbierasz nowe auto z gwarancją ,więc jest powód do radości <jupi> no i gratulacje . Korzystając z okazji może niech się ktoś wypowie kto miał możliwość przetestowania audio w sedanie -jak to gra czy rzeczywiście nowo zaprojektowany bosse dużo daje,bo przyznam że w wersji z 2010 sedan wymieniałem wszystko w profesjonalnym zakładzie i audio bardzo mi pasowało ale po wymianie wszystkiego.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 20:07
Posty: 11

Postprzez ZOOMik » 28 lis 2013, 18:58

waxain napisał(a):
mazikrzych napisał(a):Ja jednak zamówiłam mazdę w kolorze białym metallic ze względu na to, iż odniosłam wrażenie ze na titanium będzie mocno widać kurz i rysy.

Wg. mnie najgorzej brud i kurz widać właśnie na białym kolorze a najmniej na wszelkich srebrnych wariacjach. Na białym już po jednym przejeździe przez miasto (+ roboty drogowe) widać brud/kurz, kolor staje się "matowy" i po prostu brzydko wygląda. Fakt, rysy na białym chyba najmniej rzucają się w oczy :) Z drugiej strony samochód z warstwą kurzu też może pięknie wyglądać: http://porady.autotrader.pl/Porady_autotrader/56,133253,14816780,Kurz___brud___SZTUKA.html?v=1&obxx=14816780

Dokładnie. Prywatnie białego auta nigdy nie miałem, ale kilka służbowych się przewinęło. Rysy, odpryski owszem, są mniej widoczne, ale wszelkie brudy właśnie najbardziej. I może nie tyle sam kurz, bo ten to na czarnym bryluje, ale m.in. błoto, smoła, owady roztrzaskane na lusterkach i całym pasie przednim to prawdziwa zmora przy tym kolorze. Jeśli auto nawoskowane to jeszcze pół biedy, bo jak nie to maskara.

Dopisano 28 lis 2013, 18:04:

KMBak napisał(a):Zoomik porównał do BL. Może jest tak, że hałas BK>BL=BM. <oczy>

Zgadza się Konrad :)
Kolega mazikrzych pytał, jak hałas w BM ma się do poprzedniej generacji, czyli BL, którą to kiedyś użytkował. W BK jest jeszcze gorzej, zwłaszcza przed 2006 r, w którym to był FL, obejmujący, m.in. poprawę wyciszenia.

Dopisano 28 lis 2013, 18:07:

Motoryzantka napisał(a):Ale moim zdaniem, to własnie biały jest tym drugim kolorem, zaraz po srebrnym, na którym kurz/brud jest najmniej widoczny. <oczko>

To jest mit.

Motoryzantka napisał(a):Kiedyś nawet czytałam opinie ludzi na forach, z których większość twiedziła, iż biały w praktyce sprawuje się super.

Chcieli być modni, kupili...to co mieli napisać ;)

Dopisano 28 lis 2013, 18:12:

Motoryzantka napisał(a):Chcialabym jeszcze zasiegnąć opinii u forumowiczów (z racji tego ze pierwszy raz czeka mnie odbiór nowego auta z salonu), na co powinno się zwrócić uwagę odbierając auto?

Chciałoby się napisać...no nie, znowu... <cisza>
Na forum obowiązuje zasada…zanim zapytasz – poszukaj (a jest wyszukiwarka)
viewtopic.php?f=139&t=53314

Dopisano 28 lis 2013, 18:14:

hamakarol napisał(a):Mam biały samochód i to największy minus tego samochodu, po prostu widać wszystko, asfalt, jakieś zabarwienia z drzew olejów. 323 jest srebrna i potwierdzam że jest to najlepszy kolor bo nie widać na nim brudu można myć samochód raz na pół roku.
Biały trzeba będzie myć ręcznie myjka nie wystarczy żeby uzyskać pożądany efekt.

100% prawdy <spoko>

Dopisano 28 lis 2013, 18:23:

mazikrzych napisał(a):czy znacie sprawdzone metody lub firmy które rzeczywiście zabezpieczą nowy lakier na jakiś czas sam bym chętnie skorzystał z usługi jeżeli jest jakaś sprawdzona,osobiście sam myje swoje auto używam karczera itd,ale samo woskowanie nie wystarcza jako dobre zabezpieczenie dla lakierów eko ,wiem bo w 2010 miałem nową trójke i szybko pojawił się odprysk i drobne rysy a mycie zgodne z wszystkimi zasadami jak podają fachowcy plus wosk,jak ktoś zna sprawdzone metody to proszę o sugestie :)

Na odpryski i rysy nie ma skutecznych zabezpieczeń, no chyba, że oklejenie auta folią ;) Na całą resztę wystarczy woskowanie – zabezpieczy przed wpływem niekorzystnych warunków atmosferycznych, poprawi nieco "look" a przy tym nie wydrenuje portfela. Nie dajmy się zwariować.

Dopisano 28 lis 2013, 18:26:

mazikrzych napisał(a):Korzystając z okazji może niech się ktoś wypowie kto miał możliwość przetestowania audio w sedanie -jak to gra czy rzeczywiście nowo zaprojektowany bosse dużo daje,bo przyznam że w wersji z 2010 sedan wymieniałem wszystko w profesjonalnym zakładzie i audio bardzo mi pasowało ale po wymianie wszystkiego.

No to w nowej chyba będziesz musiał uczynić to samo :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KvM » 28 lis 2013, 19:26

Zoomiku po raz kolejny zwracam uwagę że elastyczność silnika nie ma żadnego związku z czasem przyspieszenia na szóstym biegu!!!
Silnik 120 KM mazdy ma fantastyczną elastyczność, porównywalna z silnikami turbo o tej mocy.
Aby to zrozumieć odpowiedz sobie na pytanie która gumą jest elastyczna. Tak która się mocno rozciąga czy tak która się rozciąga słabo mimo użycia dużej siły ?
Tutaj konkretne wyjaśnienie pojęcia elastyczności silnika.

http://autowiedza.republika.pl/char_zewn_silnika.html
Podstaw do wzoru parametry i porównaj.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez ZOOMik » 28 lis 2013, 19:37

Dziękuję, ale nie muszę :) Chyba nie do końca się rozumiemy. Ja doskonale wiem, co to jest elastyczność i gdybyś czytał uważniej to zwróciłbyś uwagę, iż wyraźnie podkreśliłem to, że poza nazwą ta "elastyczność" z testów nie ma nic wspólnego z tą "prawdziwą", wynikającą z charakterystyki silnika i wyrażoną stosowanym współczynnikiem. Owszem, silniki Mazdy są bardzo elaaaaastyczne – zadowolony ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KvM » 28 lis 2013, 19:51

Owszem, jestem zadowolony z elastyczności silników mazdy
<ok>
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez Rogal 78 » 28 lis 2013, 23:12

Już tak nie dramatyzujcie z tym białym lakierem <oczy>
Auto – właśnie w kolorze biały metallic – odbieram dopiero wiosną, ale już teraz liczę na to, że nie będę rozczarowany.
A jakby co, to myjnię mam blisko domu, najwyżej będę tam zajeżdżał częściej niż do tej pory.


Tej czarno-białej "trójce" cyknęli kilka fotek na zewnątrz.
http://www.mobile.de/pl/marka/mazda/model/3/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:date,sro:desc,mke:mazda,mdl:3,frn:2013-01,exc:white/pg:vipcar/187247763.html
http://www.mobile.de/pl/marka/mazda/model/3/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:date,sro:desc,mke:mazda,mdl:3,frn:2013-01,exc:white/pg:vipcar/187099902.html
Ale w moim subiektywnym odczuciu akurat ten deseń chyba niezbyt pasuje do tego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2013, 19:37
Posty: 47
Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto