Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jaketherake » 24 lis 2013, 19:27

W najnowszym numerze magazynu Motor test M3 120KM AT, od jutra w sprzedaży :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez ZOOMik » 24 lis 2013, 19:29

KMBak napisał(a):Pierwsi napaleńcy kupią auta, a potem rynek zweryfikuje i ceny i możliwości rabatowe... ;P

Oj, zdziwisz się Konrad :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez waxain » 24 lis 2013, 20:22

ZOOMik napisał(a):To nie "efekt nowości", lecz polityka cenowa Mazdy i też nie nowa – jak kupowałem swoją to już wtedy w zasadzie rabatów nie było, poza wyprzedażami rocznika.

Racja, aczkolwiek "wkurzająca" ;) Zrobiłem rozeznanie wśród 4 dealerów i wszędzie to samo. Ba, u niektórych nie ma nawet możliwości kredytowania (np. 50/50) co tłumaczyli mi zbyt dużym popytem na ten model. Generalnie z ceną i brakiem rabatów już się pogodziłem. Przy zakupie spróbuję wynegocjować coś (alarm, dywaniki, może darmowy przegląd...)., tym bardziej, że widzę iż niektórym się to udało :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ZOOMik » 24 lis 2013, 20:32

Chino napisał(a):Pierwsza sprawa to głośność w kabinie. Mazda obiecywała najlepsze wyniki w klasie, a tymczasem wynik 60dB (50kmh) i 67dB (100kmh) chyba jest najgorszym w klasie (dziwne, bo subiektywne opinie są raczej pozytywne), bo przewracając kilka stron dalej tą samą gazetę mamy wyniki testu kilku kompaktów i wszystkie biorące udział w tym teście auta (Focus, i30, ceed, golf, rapid) są 1-3dB cichsze, nie mówiąc już o Golfie, który przy 100kmh przenosi do kabiny 63dB.

– Gdzie Mazda obiecywała najlepsze wyniki w klasie?
– Do subiektywnych opinii nt. hałasu podchodź z dystansem.
– Nie zaryzykowałbym tezy, bo też nie sprawdzałem, że Mazda jest najgorsza pod tym względem w klasie, ale faktem jest, że nadal wyraźnie odstaje od najlepszych – zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.
– hałas w najnowszym Golfie VII przy 100 km/h to ok. 65 dB (skąd wziąłeś to 63 dB?)

Chino napisał(a):Z hamulcami jest podobna sprawa, 38,9m to dużo, jak na dzisiejsze standardy, to strata 5m do Golfa i Ceeda i 3m do reszty, dziwna sprawa.

Fakt, najlepsze nie były i nadal nie są. Co do "cyferek" to ja mam lepsze dane: ok. 37m :)

Chino napisał(a):Kolejny parametr to elastyczność. Wynik 210Nm to bardzo duża wartość, jak na 120KM, ale nie ma to specjalnego przełożenia na wyniki testów – 16sek przy przejściu 80-120 na 6 biegu to taka sobie wartość, nawet uwzględniając dość długie przełożenia skrzyni biegów. Civic, który ma raptem 174Nm i to wyżej położone, robi takie samo przejście w tym samym czasie (owszem ma nieco krótsze przełożenie 6 biegu).

Istnieją jeszcze gorsze wyniki 3BM w tej "konkurencji".

Chino napisał(a):Kolejna sprawa to wspominana grubość lakieru, podejrzewam, że nic się nie zmieniło i dalej jest to sporo poniżej 100um, co biorąc pod uwagę ekologiczność dzisiejszych lakierów to śmieszna wartość.

Nie mierzyłem jeszcze BM, ale BL oscyluje wokół tej wartości (zleży od miejsca), więc należy przypuszczać, że lepiej raczej nie będzie. Ja bym się bardziej niż grubością powłoki martwił jej miękkim lakierem podatnym na zarysowania i odpryski a jeszcze bardziej jakością zabezpieczenia antykorozyjnego blach.

Chino napisał(a):Największą zaletą chyba jest spalanie, z ciekawością czekam na wyniki w naszych warunkach. Ten silnik musi schodzić do 5l i mniej przy 90-100kmh (4.3 katalogowo) inaczej ta cała technika nie ma większego sensu. Średnie 5.9l/100km to świetny wynik

Nowe silniki z całą pewnością są bardziej oszczędne, ale spalanie zależy od bardzo wielu czynników, więc powyższymi "cyferkami" z testów, tym bardziej danymi fabrycznymi, bym się tak nie ekscytował – znane mi dane są dość rozbieżne w tym względzie. Kupisz auto, to sam sprawdzisz ;)

c.d.n :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez 5qra » 24 lis 2013, 20:48

Sa gdzieś recenzje z testów wersji 165KM? Rozumiem, że wszystkie redakcje były na pikniku z 120KM AT :/
Ja zakładam że 120 i 165 w normalnej eksploatacji palą tyle samo, mocniejsza ma tylko bonus przydatny czasem przy wyprzedzaniu.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez Rogal 78 » 24 lis 2013, 21:01

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2013, 19:37
Posty: 47
Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.

Postprzez sebaas » 24 lis 2013, 22:04

ZOOMik napisał(a):Chino napisał(a):
Kolejna sprawa to wspominana grubość lakieru, podejrzewam, że nic się nie zmieniło i dalej jest to sporo poniżej 100um, co biorąc pod uwagę ekologiczność dzisiejszych lakierów to śmieszna wartość.

Nie mierzyłem jeszcze BM, ale BL oscyluje wokół tej wartości (zleży od miejsca), więc należy przypuszczać, że lepiej raczej nie będzie. Ja bym się bardziej niż grubością powłoki martwił jej miękkim lakierem podatnym na zarysowania i odpryski a jeszcze bardziej jakością zabezpieczenia antykorozyjnego blach.
Niestety muszę potwierdzić nie najlepszy lakier. Moja żona delikatnie przejechała paznokciem po zderzaku i niestety pozostała delikatna ryska. Naturalnie nie zrobiła tego umyślnie.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2013, 18:23
Posty: 19
Auto: Mazda 5, Mazda3, Mazda CX5

Postprzez jaceku » 24 lis 2013, 22:25



ładny :–) szkoda, że u nas nie ma takiego.... :–(

ZOOMik...ładne podsumowanie postów <spoko>
Dynamika silników mazdy jest jaka jest...ale ciekawe czy cieżki silnik diesla (jak w wersji niemieckiej) negatywnie wpływa na prowadzenie auta...czy może dokonano jakichś dalej idących zmian w tej wersji auta... nie wszystko widać z opisów...a już na pewno nie widać jake są amortyzatory i sprężyny w poszczególnych wersjach...

pod wzgledem parametrów wersja 150 KM w dieslu wydaje się rozwiązaniem wszelkich wczesniejszych problemów w tematyce dynamiki....przy zachowaniu umiarkowanego spalania
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez Chino » 24 lis 2013, 22:44

ZOOMik
– 63dB dla Golfa 1.2T podaje ostatnie Auto-Moto, kilka stron po teście nowej M3, dla której zmierzyli 67dB. Nie wydaje mi się, aby tak poczytna redakcja jak Auto-Moto robiła lipę przy testach głośności, na takie pomiary też jest norma ze ścisłymi wytycznymi.
– 37m jest lepsze, ale dalej bardzo słabe w klasie.
– obecnie wszystkie marki mają zbliżone lakiery, czyli eko (myjnia automatyczna to słaby pomysł), podatne na zarysowania, dlatego ważna jest jego grubość. Oczywiście zabezpieczenie antykorozyjne to podstawa.
– Nowe silniki w większości są oszczędniejsze, ale na papierze. Jeszcze dekadę temu średnie spalanie było rozbieżne z danymi katalogowymi o ok. 7%, dzisiejsze testy porównawcze mówią o ok. 30% – dramat. 'Najlepsi' oszukują o nawet 40%.

Ta 3ka z linku wyżej to nic wielkiego, sam mam taki pomysł na auto, oklejasz dach folią czarny połysk i malujesz org felgi w gun metal – tak to zostało zrobione, z białym kolorem to bardzo fajne połączenie.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2013, 17:28
Posty: 7
Skąd: Płock
Auto: Honda Civic EP2 ES FL

Postprzez jaceku » 24 lis 2013, 23:21

Chino napisał(a):ZOOMik
Ta 3ka z linku wyżej to nic wielkiego, sam mam taki pomysł na auto, oklejasz dach folią czarny połysk i malujesz org felgi w gun metal – tak to zostało zrobione, z białym kolorem to bardzo fajne połączenie.


faktycznie nic wielkiego....silnik 2,2 150 KM pewnie też sobie włożysz sam... ;–)

a tak przy okazji...widziałem, że wewnętrzna część nadkoli nie jest obita żadną wykładziną (ani tzw barankiem) czyli zapewne przy drobnych kamyczkach, piachu itp będzie niezły hałas...
samodzielnie można ten problem załatwić bez utraty gwarancji?
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez ZOOMik » 24 lis 2013, 23:30

KvM napisał(a):W tym wątku byl link do testu, gdzie mazda z tym silnikiem wygrała dynamika z autem z silnikiem turbo.

Możesz podrzucić link do tego testu.

KvM napisał(a):Wynik 80-120 na szóstym biegu zależy przede wszystkim od skrzyni biegow. W dwulitrowy t. dieslu w kompakcie z 300Nm miałem czas na poziomie 18 sekund. Nie dlatego, że silnik nie byl elastyczny, bo jak na diesla byl wybitnie elastyczny ale dlatego że biegi były ustawione tak, że przy 80 kmh było 1200 rpm.
Durni dziennikarze utożsamiają elastyczność z czasem 80-120, co jest bzdura. Nie należy tego powielać.

Darowałbyś sobie te wyzwiska pod adresem dziennikarzy. Po co to?! :|
Elastyczność z testów w czasopismach motoryzacyjnych to oczywiście nie jest elastyczność silnika wynikająca z jego charakterystyki, lecz empiryczny „wskaźnik” obrazujący zdolność do rozpędzania na jednym biegu w pewnym zakresie prędkości wyrażony w jednostce czasu. W założeniu ma on odzwierciedlać manewr wyprzedzania, oddać jak w praktyce dane auto będzie „zbierać się”. Przydatność takich pomiarów niech już każdy sam oceni.
Z wymienionych wcześniej konkurentów Mazdy, zarówno Golf 1.4 TSI 122 KM jak i Gulietta 1.4 TB 120 KM, ale i inne turbobenzyny deklasują w tej konkurencji „3-kę” czy to się komuś podoba czy nie. Aby dorównać im kierowca Mazdy musiałby zredukować bieg. Myślę, że to Kolega b0rderline miał na myśli pisząc o „żonglowaniu” ;)

KvM napisał(a):Odnośnie hałasu. Fakt jest to parametr subiektywny. Nie same decybele o tym decyduja a bardziej charakterystyka dźwięku.

Jeśli chodzi o hałas to subiektywny może być, co najwyżej, jego odbiór przez ucho każdego kierowcy. Obiektywny zaś, bo mierzalny, jest poziom jego natężenia. Oczywiście widmo akustyczne hałasu może się różnić w poszczególnych autach, co z kolei może przekładać się na nieco różny, subiektywny jego odbiór przez poszczególnych kierowców, ale z oczywistych względów nie jest to analizowane.

Dopisano 24 lis 2013, 22:36:

bjorm napisał(a):mnie zawsze śmieszą porównania dB w testach, czy to laptopów czy samochodów. ktoś się tnie za 3dB różnicy (wiem, że to subiektywnie dużo) ale nikt nie pyta o warunki pomiarów, urządzenia, metodykę. jeśli rozbieżności są na poziomie 3dB a testy nie były robione przez te same osoby, tym samy urządzeniem, w tych samych warunkach to nie można ich porównywać.

Ciebie śmieszą a ja tam lubię wiedzieć :P
Warunki, sprzęt, metodyka – zgoda, ale, że te same osoby to już Cię odrobinę poniosło <glupek2>
Moim zdaniem, jak w wielu sprawach, tak i tu warto zachować zdrowy rozsądek – przede wszystkim starać się nie opierać na jednym źródle i odrzucić skrajne wyniki :)

Dopisano 24 lis 2013, 22:39:

KMBak napisał(a):W poprzedniej trójce też jest dostęp bezkluczykowy. Ale z tego co wiem nie da się odpalić auta jeśli karta dostępu jest po za pojazdem.

Drobne sprostowanie...kluczyk a nie karta :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez karelgott » 24 lis 2013, 23:39

jaceku napisał(a):
pod względem parametrów wersja 150 KM w dieslu wydaje się rozwiązaniem wszelkich wcześniejszych problemów w tematyce dynamiki....przy zachowaniu umiarkowanego spalania


W mojej ocenie również to rozwiązanie optymalne biorąc pod uwagę stosunek osiągi/spalanie. Szkoda tylko, że niedostepne w Polsce. Wcześniej miałem mazde 6 2.0 w dieslu 120 KM, teraz mondeo IV 2.0 w dieslu 130 KM. Wiec wyobrażam sobie, ze 3 te 150 KM przyjemnie by pędziło.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2007, 20:03
Posty: 16
Skąd: Lubin
Auto: Mondeo IV Ghia 130KM

Postprzez ZOOMik » 24 lis 2013, 23:45

waxain napisał(a):Znacznie ciszej niż w mojej szóstce gdzie ilość dB przy 100Km/h jest prawie taka sama.

Nie jest prawie taka sama...w Twojej "6", z tego co wiem, poziom hałasu przy 100 km/h to poziom ok 69 dB, więc nic dziwnego, że ciszej w 3BM :)

Dopisano 24 lis 2013, 22:53:

waxain napisał(a):
ZOOMik napisał(a):To nie "efekt nowości", lecz polityka cenowa Mazdy i też nie nowa – jak kupowałem swoją to już wtedy w zasadzie rabatów nie było, poza wyprzedażami rocznika.

Racja, aczkolwiek "wkurzająca" ;) Zrobiłem rozeznanie wśród 4 dealerów i wszędzie to samo. Ba, u niektórych nie ma nawet możliwości kredytowania (np. 50/50) co tłumaczyli mi zbyt dużym popytem na ten model. Generalnie z ceną i brakiem rabatów już się pogodziłem. Przy zakupie spróbuję wynegocjować coś (alarm, dywaniki, może darmowy przegląd...)., tym bardziej, że widzę iż niektórym się to udało :)

Ogromny popyt niestety tylko dodatkowo działa na niekorzyść klientów, ale coś tam w gratisie wytargujesz, jak się dobrze "zakręcisz" :)

Dopisano 24 lis 2013, 22:58:

5qra napisał(a):Sa gdzieś recenzje z testów wersji 165KM? Rozumiem, że wszystkie redakcje były na pikniku z 120KM AT :/
Ja zakładam że 120 i 165 w normalnej eksploatacji palą tyle samo, mocniejsza ma tylko bonus przydatny czasem przy wyprzedzaniu.

Za literufki odpowiada Tapatalk.

Może i są – nie jestem aż tak w temacie jak niektórzy tu ;)
AMiS testował taką wersję, ale nie robili własnych pomiarów.

Dopisano 24 lis 2013, 23:22:

jaceku napisał(a):Dynamika silników mazdy jest jaka jest...ale ciekawe czy cieżki silnik diesla (jak w wersji niemieckiej) negatywnie wpływa na prowadzenie auta...czy może dokonano jakichś dalej idących zmian w tej wersji auta... nie wszystko widać z opisów...a już na pewno nie widać jake są amortyzatory i sprężyny w poszczególnych wersjach...

Nie sądzę a nawet, jeśli to wątpię by był to wpływ znaczący (odczuwalny) zwłaszcza dla "normalnego" kierowcy :) O ewentualnych zmianach kontrukcyjnych w zawieszeniu tej wersji niestety nie posiadam wiedzy.

jaceku napisał(a):pod wzgledem parametrów wersja 150 KM w dieslu wydaje się rozwiązaniem wszelkich wczesniejszych problemów w tematyce dynamiki....przy zachowaniu umiarkowanego spalania

Dokładnie. Również uważam, że jest to idealny kompromis między osiągami i spalaniem...oczywiście, jesli ktoś toleruje diesle ;)

Dopisano 24 lis 2013, 23:46:

Chino napisał(a):– 63dB dla Golfa 1.2T podaje ostatnie Auto-Moto, kilka stron po teście nowej M3, dla której zmierzyli 67dB. Nie wydaje mi się, aby tak poczytna redakcja jak Auto-Moto robiła lipę przy testach głośności, na takie pomiary też jest norma ze ścisłymi wytycznymi.

Wyjaśniło się – 1.2 TSI. Ja podałem poziom hałasu dla Golfa 1.4 TSI, czyli wersji, której najbliżej do 3BM 120 KM.

Chino napisał(a):– 37m jest lepsze, ale dalej bardzo słabe w klasie.

Toż nie napisałem, że super ;)

Chino napisał(a):– obecnie wszystkie marki mają zbliżone lakiery, czyli eko (myjnia automatyczna to słaby pomysł), podatne na zarysowania, dlatego ważna jest jego grubość. Oczywiście zabezpieczenie antykorozyjne to podstawa.

Grubość też jest zbliżona. A te, np. 20 mikronów więcej i tak nic Ci nie da, jeśli powłoka będzie miękka. Nie ma co przeżywać – rysy i tak będą, cała masa odprysków od kamieni, wgniotki, itp. Ja wiem, że to boli, zwłaszcza świeżo po zakupie, ale to tak naprawdę tylko psuje estetykę. Prawdziwy problem to jest "ruda"...oby jej nie było już w nowych modelach – tego pozostaje życzyć przyszłym właścicielom :)

Chino napisał(a):– Nowe silniki w większości są oszczędniejsze, ale na papierze. Jeszcze dekadę temu średnie spalanie było rozbieżne z danymi katalogowymi o ok. 7%, dzisiejsze testy porównawcze mówią o ok. 30% – dramat. 'Najlepsi' oszukują o nawet 40%.

Temat rzeka. Było wielokrotnie. Tak czy inaczej, poza katalogami, na szczęście jest skąd czerpać bardziej wiarygodne informacje na temat spalania :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez 5qra » 25 lis 2013, 00:47

ZOOMik napisał(a):Drobne sprostowanie...kluczyk a nie karta :)

Drobne sprostowanie...pilot a nie kluczyk :P Skoro już się tak czepiamy. Klucz awaryjny jest w każdym typie bez względu na kształt.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez ZOOMik » 25 lis 2013, 00:55

jaceku napisał(a):a tak przy okazji...widziałem, że wewnętrzna część nadkoli nie jest obita żadną wykładziną (ani tzw barankiem) czyli zapewne przy drobnych kamyczkach, piachu itp będzie niezły hałas...

Zgadza się. Tak samo jest w 6GJ.

jaceku napisał(a):samodzielnie można ten problem załatwić bez utraty gwarancji?

Myślę, że tak, ale najlepiej upewnić się "u źródła", gdyby ktoś chciał się za to zabrać.

Dopisano 25 lis 2013, 00:02:

5qra napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Drobne sprostowanie...kluczyk a nie karta :)

Drobne sprostowanie...pilot a nie kluczyk :P Skoro już się tak czepiamy. Klucz awaryjny jest w każdym typie bez względu na kształt.

Za literufki odpowiada Tapatalk.

"Key"
Pilot to jest do telewizora :P ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez giorgio » 25 lis 2013, 02:26

jaceku napisał(a):
Chino napisał(a):ZOOMik
a tak przy okazji...widziałem, że wewnętrzna część nadkoli nie jest obita żadną wykładziną (ani tzw barankiem) czyli zapewne przy drobnych kamyczkach, piachu itp będzie niezły hałas...
samodzielnie można ten problem załatwić bez utraty gwarancji?


Oglądałem dokładnie nadkola i była tam wykładzina. Nawet pytałem o nią sprzedawcę czy nie przemoknie.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 20:18
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 Sedan 2.0 SKYACTIV-G (120 KM)

Postprzez jaceku » 25 lis 2013, 10:17

to ja jestem ślepy? i na zdjęciach i w naturze akurat to zwróciło moją uwagę...
no chyba ze Ty widziałeś najwyższą wersje wyposażeniową i tu jest różnica....ale jakoś mi się nie wydaje...
ja widziałem przedostatnią najwyższą...
Fiat Bravo SPORT 2,0 MultiJet 205 KM/434 NM 2008
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 10:56
Posty: 26 (0/1)
Auto: Fiat Bravo SPORT 2,0 M-Jet 205 KM/434 NM 2008

Postprzez giorgio » 25 lis 2013, 11:00

Dzwoniłem do salonu w sprawie tych wykładzin. Są we wszystkich wersjach jako zabezpieczenie antykorozyjne, gdyż Mazda traktuje nas jako rynek skandynawski.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 20:18
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 Sedan 2.0 SKYACTIV-G (120 KM)

Postprzez Cantore » 25 lis 2013, 15:49

ZOOMik napisał(a):W założeniu ma on odzwierciedlać manewr wyprzedzania, oddać jak w praktyce dane auto będzie „zbierać się”. Przydatność takich pomiarów niech już każdy sam oceni.
Z wymienionych wcześniej konkurentów Mazdy, zarówno Golf 1.4 TSI 122 KM jak i Gulietta 1.4 TB 120 KM, ale i inne turbobenzyny deklasują w tej konkurencji „3-kę” czy to się komuś podoba czy nie.

Dodam, że chodzi o 6 bieg.
Zawsze można wybrać jakieś bezsensowne kryterium, które z rzeczywistością nie ma nic wspólnego (kto rozpędza auto na 6 biegu przy obrotach poniżej 1,5 tys.), i dochodzić do równie bezsensownych oraz bezużytecznych wniosków. Dla mnie ten test nie dowodzi niczego w kwestii elastyczności. Konkludując, myślę, że zdrowy rozsądek przydałby się przy lekturze tych recenzji.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez KvM » 25 lis 2013, 17:48

Dokładnie. Jest to najgłupszy test motoryzacyjny jaki znam. Przy wciśnięciu gazu na najniższych obrotach i najwyższym biegu dochodzi do największego obciążenia silnika i układu przeniesienia napędu. Dodatkowo przyspieszenie w takiej sytuacji jest bardzo kiepskie. Ja już pisałem u mnie w to.dieslu było przy 80 km/h ledwie 1200 obrotów. Producent dopuszcza jazdę z takimi obrotami, ale nie Przyspieszanie ! Komputer po wciśnięciu gazu od razu sugeruje redukcję biegu. Nikt kto ma elementarne pojęcie o jeździe autem nie katuje go na szóstym biegu przyspieszając przy niskich prędkościach obrotowych. Natomiast najlepsze przyspieszenie w tym zakresie prędkości (80-120) jest na biegu trzecim.
W aucie o którym pisze przyspieszenie na szóstym biegu trwało jeszcze dłużej niż M 3 i byl to kompakt z t. Dieslem o mocy 143 KM. Z momentem obrotowym na poziomie 300Nm. Dodam że był to silnik nagradzany tytułem silnika roku i do dziś stawiany za wzór elastycznego diesla.
De facto M3 jest w tym kontekście karana za to ze ma super elastyczny silnik powiązany że skrzynia biegow która wykorzystuje te elastyczność. Gdybym kupowal M6/M3 to wolał bym te słabsze wersje silnika 145/120KM właśnie że względu na takie zestopniowanie skrzyni. Gdzie mam niskie obroty, cicha prace silnika i niskie spalanie. A jeśli komuś takie rozwiązanie nie pasuje to ma jeszcze łatwiej. Wystarczy traktować skrzynie jak pięciobiegową i zwyczajnie nie korzystać z szóstego biegu. W tej skrzyni bieg piąty ma takie zakresy prędkości jak szóstka w innych autach.


Z testu w motorze wynika że dynamika jest o sekundę lepsza niż deklarowane przez producenta. Dla automatu.

@zoomik.
Link do testu masz na poprzednich stronach tego wątku zalinkowany.
Jak można nie nazywać dziennikarzy durnymi skoro z katowania silnika na niskich obrotach robią "test"
Ok, przyspieszenie 80-120 jest przydatnym parametrem, ale nie na najwyższym biegu na litość boską.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto