Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]
Dzięki wielkie, w takim razie jutro je zakupię i mam nadzieje że w tym tygodniu zrobie auto. Za podkładki pod wtryski bosch'a zapłaciłem 2zł/szt, a na allegro po 10zł/szt.
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
mam pytanie
czy uszkodzone podkładki pod wtryski mogą objawiać się wydobywaniem z tłumika białego/przeźroczystego dymu powyżej ok 2500 obrotów?
czy uszkodzone podkładki pod wtryski mogą objawiać się wydobywaniem z tłumika białego/przeźroczystego dymu powyżej ok 2500 obrotów?
- Od: 9 cze 2011, 15:54
- Posty: 21
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD
Kiedyś wylatywał mi właśnie taki dym co skutkowało ogromnym brakiem mocy...okazało się że filtr paliwa do wymiany, (filtr był tak brudny że za mało paliwa podawało a więcej powietrza, i stad ten biały dym), nie wiem czemu ale jak założyłem knechta z gąbką to nie pomogło, ale jak założyłem filtr z papierkiem to od razu dymek znikł. Z tego co mi się wydaje to uszkodzone podkładki pod wtryskami mogą powodować większe spalanie + raczej czarny dym, gdyż ropka nie zostaje do końca spalona. Moge gadam głupoty, wiec nie słuchaj mnie i poczekaj na odpowiedź znawców 
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Krzysiek24 napisał(a):Kiedyś wylatywał mi właśnie taki dym co skutkowało ogromnym brakiem mocy...okazało się że filtr paliwa do wymiany, (filtr był tak brudny że za mało paliwa podawało a więcej powietrza, i stad ten biały dym), nie wiem czemu ale jak założyłem knechta z gąbką to nie pomogło, ale jak założyłem filtr z papierkiem to od razu dymek znikł. Z tego co mi się wydaje to uszkodzone podkładki pod wtryskami mogą powodować większe spalanie + raczej czarny dym, gdyż ropka nie zostaje do końca spalona. Moge gadam głupoty, wiec nie słuchaj mnie i poczekaj na odpowiedź znawców
no tak nie do końca. Podanie mniejszej dawki w stosunku to powietrza nie powoduje zmiany barwy dymu inaczej gdy jest paliwa za dużo wtedy jest czarny dym a siwy może być gdy czas wtrysku jest nieodpowiedni. W twoim przypadku zasyfiony filtr powodował nie tylko mniejszą dawkę (spadek mocy) ale również złe jej podanie.
dodam jeszcze, że dym widać głównie po zmroku (w nocy) w świetle reflektorów aut jadących za mną. filtr paliwa wymieniany w czerwcu na knechta
- Od: 9 cze 2011, 15:54
- Posty: 21
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD
pablod1024 napisał(a):dodam jeszcze, że dym widać głównie po zmroku (w nocy) w świetle reflektorów aut jadących za mną. filtr paliwa wymieniany w czerwcu na knechta
może po prostu jest zimniej i dlatego tak to widać, ja bym na to nawet nie patrzył
A czy ktoś montował elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej do DITD? Chodzi mi o szybsze rozgrzewanie silnika zimą. Np taki
http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-chlodzacej-vel-satis-3-0-dci-i2676036255.html

I zasadnicze pytanie, o ile szybciej nagrzewa się silnik z takim podgrzewaczem?
Raczej bym montował to urządzenie przed nagrzewnicą, aby szybciej korzystać z ciepłego nawiewu na szyby:) Dogrzewacz spalinowy jest duuuużo droższy

I zasadnicze pytanie, o ile szybciej nagrzewa się silnik z takim podgrzewaczem?
Raczej bym montował to urządzenie przed nagrzewnicą, aby szybciej korzystać z ciepłego nawiewu na szyby:) Dogrzewacz spalinowy jest duuuużo droższy
Taki podgrzewacz już u mnie leży.
Czekam aż przyjdzie (zostanie przywieziony) do mnie termostat. Mam już przekaźniki 60 Amper, jestem w trakcie robienia "sterowania". Sterowane ma to być za pomocą termostatu temperatury zewnętrznej, termostatu temperatury płynu chłodzącego i układu sprawdzającego napięcie na akumulatorze. Po przekroczeniu napięcia o wartości 13,8 V i spadku temperatury zewnętrznej poniżej 10 stopni podgrzewacz zostanie włączony, natomiast po przekroczeniu temperatury płynu chłodzącego 75 stopni podgrzewacz zostanie wyłączony.
taki podgrzewacz ma grzałki o łącznej mocy 800 Wat, Webasto w granicach 5000 Wat. Więc "szału" nie będzie, ale też głównie liczę na szybsze ciepełko na szybach.
Mam nadzieję, że do zimy uda mi się to zamontować.
Czekam aż przyjdzie (zostanie przywieziony) do mnie termostat. Mam już przekaźniki 60 Amper, jestem w trakcie robienia "sterowania". Sterowane ma to być za pomocą termostatu temperatury zewnętrznej, termostatu temperatury płynu chłodzącego i układu sprawdzającego napięcie na akumulatorze. Po przekroczeniu napięcia o wartości 13,8 V i spadku temperatury zewnętrznej poniżej 10 stopni podgrzewacz zostanie włączony, natomiast po przekroczeniu temperatury płynu chłodzącego 75 stopni podgrzewacz zostanie wyłączony.
taki podgrzewacz ma grzałki o łącznej mocy 800 Wat, Webasto w granicach 5000 Wat. Więc "szału" nie będzie, ale też głównie liczę na szybsze ciepełko na szybach.
Mam nadzieję, że do zimy uda mi się to zamontować.
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
Ja myślałem o zamontowaniu "na szybko" takiej grzałki w układ i włącznika ON-OFF w celu sprawdzenia, czy takie rozwiązanie w ogóle ma sens
O sterowaniu zaawansowanym będę myślał, jak się sprawdzi grzałka. Bardzo mi się nie chcę skrobać szyb przed i po pracy a zimą to będzie nieuniknione. A skoro mam podgrzewacz paliwa, to czemu nie i płynu chłodzącego 
Ja obawiam się że zanim będzie wystarczająca temperatura płynu aby ogrzać nagrzewnicę a potem szyby zajmie to myślę sporo czasu. Jaką ma to wydajność?
No chyba nie będzie to dłuższy czas niż nagrzanie płynu przez sam silnik?Neonixos666 napisał(a):Ja obawiam się że zanim będzie wystarczająca temperatura płynu aby ogrzać nagrzewnicę a potem szyby zajmie to myślę sporo czasu. Jaką ma to wydajność?
Każda świeca ma 200 Wat więc łącznie mają 800 Wat.
Skoro sprawdza się to w innych samochodach jako tania alternatywa dla Webasto, to i w Maździe chyba da jakieś korzyści.
[dodane]
smile: pamiętaj o mocy tych grzałek, każda pobiera prawie 17 Amper, więc trzeba dobrać odpowiedni włącznik, bezpiecznik i przewody.
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
Neo dla mnie ważna jest różnica temperatur przed i za grzałką, więc o ile stopni jest w stanie podgrzać taka grzałka ciecz... a z grzałki ciecz prosto do nagrzewnicy będzie wędrować. Jak będzie trzeba to cały silnik wełną mineralną obłożę
Byle tylko nie skrobać
A może skoro wydajność jest niska, to pójść w ilość? Jedna grzałka przed nagrzewnicą, druga za nią?! Ale wtedy to pobór prądu będzie mega duży
Na pewno kolejne auto będzie miało webasto, ale to go niestety nie ma i trzeba sobie radzić...
Kilka wskazówek na stronie http://rskiba.da.vip-net.pl/

A może skoro wydajność jest niska, to pójść w ilość? Jedna grzałka przed nagrzewnicą, druga za nią?! Ale wtedy to pobór prądu będzie mega duży
Na pewno kolejne auto będzie miało webasto, ale to go niestety nie ma i trzeba sobie radzić...
Kilka wskazówek na stronie http://rskiba.da.vip-net.pl/
A ja żeby nie skrobać kupiłem:
http://allegro.pl/pokrowiec-na-samochod ... 78324.html
Troszkę podjeżdża wiochą
no ale chociaż nie będę odśnieżał auta i skrobał szyb. Mam nadzieję że nikt mi tego nie ukradnie:P po zdjęciu pokrowca będę chował go do szczelnego pudełka w bagażniku, żeby nic się nie zmoczyło.
A może by tak zamontować suszarkę do włosów w kanale gdzie leci powietrze z dmuchawy
hehehehehe od razu leciało by ciepłe powietrze..tylko żeby szyby nie popękały


Troszkę podjeżdża wiochą
A może by tak zamontować suszarkę do włosów w kanale gdzie leci powietrze z dmuchawy
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
i to nie jest głupie obok nagrzewnicy coś w rodzaju drutów w suszarce, ciepło było by prawie natychmiast 
Krzysiek24 napisał(a):po zdjęciu pokrowca będę chował go do szczelnego pudełka w bagażniku, żeby nic się nie zmoczyło.
a jak będzie zaśnieżony w bagażniku, rozpuści się i chwyci mróz, to już nie wyciągniesz, albo przynajmniej nie rozłożysz
Mam takie coś w Audi, tylko na 3 świece. Trochę inny sposób załączania, bo załącza się gdy temp <5'C, temp wody <75'C, użycie alternatora <50%, napięcie powyżej jakiegoś tam i podobno gdy da się na ciepłe powietrze i na szybę. Efekt jest taki ,że po 2 kilometrach jazdy w trasie przy +/– 2tys obrotów z nawiewów już leci ciepłe powietrze
Tak to wygląda:

Tak to wygląda:

Dziś zakupiłem filtr paliwa, bo to już chyba ostatni dzwonek przed przymrozkami i czas na wymianę – przypominam zapominalskim i nie ważne że rok temu wymieniony, brać się do roboty!!! 
tadziol napisał(a):ale ja nieśmiało przypominam,że mam Pb.....
to świece i przewody wymień
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości