Trwałość i dynamika nowych silników Mazdy – SkyActive

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez maciek.wilczak » 30 kwi 2013, 20:57

Gajdzin napisał(a):TO jest przeciętny automat:

Honda Accord 2.4i MT:
0-100 –> 7,9 sekundy

Honda Accord 2.4i AT:
0-100 –> 9,6 sekundy

Automat Hondy dodaje 1,7 sekundy opóźnienia!
Automat nowej M6, jak na skrzynię jednosprzęgłową, wcale nie jest wolny.

Masz racje, w porównaniu z Hondą rzeczywiście w Mazdzie nie jest tak źle. Ale patrząc na DSG to 1,1 sekundy to nadal bardzo dużo.

Ja to się teraz zastanawiam, czy te 7,9 sekundy dla 2.5 to nie było w wersji MT, może się walnęli. Bo załóżmy, że jest wersja 2,5 MT i jak odejmiemy 1 sekunde to umówmy się, ale z silnika wolnossącego 192KM wyciagnąć 6,9 sekundy jest nierealne, a więc idąc tą drogą można założyć, że 7,9 sekundy jest dla MT, a 8,9 sekundy dla AT. Od takie przemyślenie z mojej strony :)

UPDATE: Tutaj już w ogóle masakra dla 2.5 AT, miernik profesjonalny AIM SOLO, czas 0-96km/h wyszedł 9,44 sekundy, a więc 0-100 pewnie coś około 9,84 sekundy, a może nawet gorzej, bo 60mph osiąga na drugim biegu, ale do 100km/h już potrzeba trójki, a wiadomo, że to jeszcze dodaje czas: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=k_r05bKcopU#t=331s
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 21:09 przez maciek.wilczak, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 21:45
Posty: 46
Auto: Mazda 6 2,2D 180KM

Postprzez Gajdzin » 30 kwi 2013, 21:09

To naprawdę ciekawe informacje. Mam nadzieję, że mój dealer drży, bo otrzymaniu nowej M6 mam zamiar dać jej się trochę dotrzeć, po czym zmierzyć ją G-Tech'em i w razie czego będę reklamował! Zgodnie z prawem polskim, jeśli otrzymałem artykuł niezgodny z tym, czym miał być (że tak niefachowo to nazwę, prawnikiem nie jestem), mają mi go wymienić albo zwrócić pieniądze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Mirecsk38 » 30 kwi 2013, 22:01

maciek.wilczak napisał(a):
UPDATE: Tutaj już w ogóle masakra dla 2.5 AT, miernik profesjonalny AIM SOLO, czas 0-96km/h wyszedł 9,44 sekundy, a więc 0-100 pewnie coś około 9,84 sekundy, a może nawet gorzej, bo 60mph osiąga na drugim biegu, ale do 100km/h już potrzeba trójki, a wiadomo, że to jeszcze dodaje czas: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=k_r05bKcopU#t=331s



2,5 AT

1bieg 1000obr 8,95km/h
2 15,73km/h
3 21,91km/h
4 31,82km/h
5 44,94km/h
6 53,12km/h

2.5 AT na 225/45 r19 ( 17 o necale -1% )powinno zrobic 102km/h GPS na 6500obr !!
wiliczone z dat na mazda.de

Dopisano 30 kwi 2013, 22:02:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez filipwro » 30 kwi 2013, 23:27

Nie wiem jak u innych, ale ja mam podobnie jak na tym filmie i zaraz przed setką jest zmiana biegu. A więc te dane chyba nie są prawidłowe.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 23:58 przez filipwro, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 12:39
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GJ 2.5AT 192KM

Postprzez Mirecsk38 » 30 kwi 2013, 23:49

roznica moze byc medzi EU a USA ale nie medzi DE a PL. A ja pisalem 6500obr =102 GPS , na videu ale AT do 6500 neidze, jak by pojechal, to by chyba 102 bylo, tylko brakuje MT
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez filipwro » 1 maja 2013, 00:13

Gajdzin napisał(a):To naprawdę ciekawe informacje. Mam nadzieję, że mój dealer drży, bo otrzymaniu nowej M6 mam zamiar dać jej się trochę dotrzeć, po czym zmierzyć ją G-Tech'em i w razie czego będę reklamował! Zgodnie z prawem polskim, jeśli otrzymałem artykuł niezgodny z tym, czym miał być (że tak niefachowo to nazwę, prawnikiem nie jestem), mają mi go wymienić albo zwrócić pieniądze :)

Nie liczyłbym na sukces po złożeniu takiej reklamacji. Sam wspominałeś, że jest wiele czynników potrzebnych do uzyskania fabrycznych czasów i każdy salon może umiejętnie wybrnąć z takiej sytuacji stwierdzając, że nie spełniłeś wszystkich warunków, bo na przykład za dużo ważysz albo nawierzchnia nie spełniała ich testowych norm.

Moim zdaniem jest to coś nie do zareklamowania, poza tym kto tak naprawdę zwraca uwagę na te czasy. Jest kilku oszołomów tu na forum (jestem jednym z nich), ale 99% klientów nie dba o to. Zwróćcie uwagę jak mało jest wiarygodnych testów mierzących dynamikę silnika, większość to są amatorskie pomiary w stylu zmierzmy stoperem licznik albo użyjmy GPS-u z telefonu, nawet większość pism motoryzacyjnych tak mierzy. A jest tak, bo nikt na to nie zwraca uwagi, nie ma zapotrzebowania. Brak jest świadomości ludzi w tym zakresie, oni patrza na spalanie i ile KM ma pod maską. A przez to, że każdy producent mierzy to inaczej ciężko porównywać. I tak moja Mazda 6 2,5 z czasem 7,9 sek na papierze jest wolniejsza od VW z czasem 8,5 sekundy. Gdzie tu logika?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 12:39
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GJ 2.5AT 192KM

Postprzez discus » 1 maja 2013, 00:21

Przypomnę, iż zgodnie z gwarancją nie można przeciążać pojazdu. To częsta odpowiedź Mazdy w razie reklamacji ;)
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez pli » 1 maja 2013, 09:40

A tu osiągają nawet lepsze niż katalogowe wyniki... I jeszcze można porównać z innymi samochodami – testy są wykonywane w dokładnie tych samych warunkach.
http://www.automobile-catalog.com/performance/2014/1780415/mazda_6_2_5_skyactiv-g_i-eloop.html

Testy z jutjuba z jednej strony są bardzo obciążone błędem (stan szosy, wzniesienia/dołki, obciążenie auta itp.), z drugiej pokazują czego można się spodziewać w rzeczywistości.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2013, 19:43
Posty: 10
Auto: Biała strzała: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion

Postprzez Gajdzin » 1 maja 2013, 10:38

filipwro napisał(a):Nie liczyłbym na sukces po złożeniu takiej reklamacji. Sam wspominałeś, że jest wiele czynników potrzebnych do uzyskania fabrycznych czasów i każdy salon może umiejętnie wybrnąć z takiej sytuacji stwierdzając, że nie spełniłeś wszystkich warunków, bo na przykład za dużo ważysz albo nawierzchnia nie spełniała ich testowych norm.

W takim wypadku poproszę ich, żeby sami mi zademonstrowali, jak oni osiągają deklarowane wyniki. Proszę bardzo, niech sobie znajdą lżejszego kierowcę i taką powierzchnię, jaka im odpowiada... Zgadzam się z Tobą, może mi nie uznają, ale zrobi się mała afera (opowiem jeszcze o tym w magazynie motoryzacyjnym TOK FM), będą maile do Japonii, więc może następnym razem Mazda będzie ostrożniej podchodzić do deklarowanych wartości :)
Ostatnio edytowano 1 maja 2013, 10:49 przez Gajdzin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Mirecsk38 » 1 maja 2013, 10:41

pli napisał(a):A tu osiągają nawet lepsze niż katalogowe wyniki... I jeszcze można porównać z innymi samochodami – testy są wykonywane w dokładnie tych samych warunkach.
http://www.automobile-catalog.com/performance/2014/1780415/mazda_6_2_5_skyactiv-g_i-eloop.html

Testy z jutjuba z jednej strony są bardzo obciążone błędem (stan szosy, wzniesienia/dołki, obciążenie auta itp.), z drugiej pokazują czego można się spodziewać w rzeczywistości.


to nie testy, ale simulacja na komputeru

jest stam 2.0 od 145-165 MT/MT , napewno nie wszystko testowaly :–)

Dopisano 1 maja 2013, 10:59:
Ostatnio edytowano 1 maja 2013, 22:00 przez Mirecsk38, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Cantore » 1 maja 2013, 12:11

Wyniki tych testów są zupełnie niewiarygodne. Piszą, że 80-120 km/h zajmuje 5s <rotfl> . Wolne żarty. Dla porównania: BMW 535i (biturbo), 313 KM, 80-120 km/h 5.9s, a przyspiesza do 100km/h w 5.8s.

Tak się zastanawiam, skąd biorą się rozbieżności między pomiarami producenta a użytkowników. Może oni używali łopatek. Czy ktoś próbował zmierzyć w ten sposób przyspieszenie? Powinno być lepsze.
I na koniec: całkowicie rozumiem żal do mazdy, że zakłamuje rzeczywistość. Może się okazać, że sprawny kierowca w 2.0i (165KM) z manualną skrzynią będzie osiągał podobne wyniki jak ten w 2.5i.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez robi007 » 1 maja 2013, 12:50

Cantore napisał(a):Może się okazać, że sprawny kierowca w 2.0i (165KM) z manualną skrzynią będzie osiągał podobne wyniki jak ten w 2.5i.


Nawiąże do słów cantore.
Otóż mój kolega skusił się również na Mazde 6 w wersji 2,5l. W niedziele trochę pojeździliśmy jego nowym nabytkiem. Ze swoją 2.0 mam jakieś tam doświadczenie bo jeżdżę już ponad 2 miesiące. Mogę powiedzieć jedno jestem zadowolony, że nie wziąłem 2,5l, nad którą głęboko zastanwiałem się. No i przy tym zostało 20tysięcy w kieszeni. To chyba jakieś nieporozumienie ze strony Mazdy z tym automatem. Myślałem, że z 2,5l nie będę miał żadnych szans a tu niespodzianka, raz kolega był szybszy a raz ja, więc coś jest na rzeczy z mocniejszą wersją, jeżeli chodzi o osiągi.
O spalaniu nawet nie chce pisać, bo moja po mieście pali średnio 8,5l, więc automat 2,5l napewno mniej nie spali.

Szkoda bo samochód jest super z wyglądu i wogóle, ale widze, że jedyną alternatywą jest tu najmocnieszy diesel, który rzeczywiście moze mieć dobre osiągi. Wszystko inne to przyzwoite wozidła z miejsca A do B i z pokazówkami z pod świateł lepiej nie wychylać się, bo będzie niezły wstyd.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2008, 21:40
Posty: 39
Auto: M6, '08, 2.0MZR, Exclusiv Plus
M6 '12, 2.0GJ 165KM, Skypassion, red soul, white skin, navi

Postprzez misiektoja » 1 maja 2013, 14:13

Panowie, ja badam temat czasów do setki już od ponad roku i niestety różnice będą. Ale nie wydaje mi się, że to zła wola Mazdy, generalnie wszystkie japońskie samochody mają bardzo optymistyczne czasy do 100. Po prostu muszą to testować w jakiś dziwny sposób.

Sam mam obecnie problem, bo bardzo napaliłem się na Infinity Q50, nie ma jeszcze w sprzedaży, dlatego czytam dużo na temat jego poprzednika czyli G37 AT. I tam niestety katalogowe 5,9 sekundy do setki też nie jest osiągalne i dużo osób na to narzeka. I mam teraz dylemat.

Czasy do 100 zależą od wielu czynników:
– metody pomiaru (popularny roll-out, czyli jedziesz przez jakiś czas zanim rozpocznie się pomiar albo zmiana biegów bezsprzęgłowo)
– wysokość nad poziomem morza
– ciśnienie
– temperatura powietrza
– temperatura nawierzchni
– wilgotność
– rodzaj i stan opon
– ciśnienie w oponach
– waga kierowcy
– waga samochodu (ilość paliwa i innych dodatków w aucie)
– umiejętności kierowcy
– rodzaj nawierzchni
– nachylenie terenu

Wcześniej pisałem w innym wątku, że: im niższa wilgotność tym więcej kucy pod maską, wysoka wilgotność zmniejsza osiągi auta, podobnie z temperaturą – im niższa temperatura na zewnątrz tym więcej kucy uświadczysz, im wyższa tym gorzej z osiągami. Nawet ciśnienie atmosferyczne ma znaczenie – wysokie ciśnienie zwiększa osiągi auta, niskie ciśnienie obniża ilość kucy.

Ale teraz po kilkudziesięciu testach w różnych autach muszę powiedzieć, że wszystkie podpunkty (oprócz pierwszego, np. roll-out czy zmiana biegów bezsprzęgłowo) nie mają aż tak wielkiego znaczenia, no może oprócz wagi ogólnej samochodu, bo np. dodatkowy kierowca na siedzeniu dodaje do czasów do 100tki nawet 0,4 sekundy.

Do tej pory staram się znaleźć sposób na stworzenie niskim kosztem urządzenia równie dokładnego jak Racelogic Performance Box czy G-Tech Pro SS (nie testujcie tym starym G-Techem na akcelerometrze, bo też nie jest zbyt dokładny). Kupiłem do tego celu dedykowany 10Hz GPS na BT, moduły OBD2, ale skończyło się tak, że po przetestowaniu RaceLogic Performance Box i G-Tech Pro SS kupiłem ten pierwszy (oba są równie dokładne). Te urządzenia są niesamowite, naprawdę w momencie gdy ruszysz autem zaczyna się odliczanie, w momencie w którym się zatrzymujesz masz 0km/h na mierniku. Niestety żadne urządzenie i konfiguracja nie dała mi takich wyników. Minus to cena i że po zabawie przez pierwsze dni potem używasz to raz na pół roku :)

Tutaj filmik, który wrzuciłem jakiś rok temu:

Car performance measurements using different devices & applications – comparison test:

http://www.youtube.com/watch?v=G2yquC0gb3g&hd=1

Możecie rozwinąć opis poniżej filmu i tam macie dokładne wyniki, warunki etc.

To bipnięcie na filmie zostało zaprogramowanie na licznikowe 100km/h, a więc też widać jakie są przekłamania i o ile wcześniej jest niż prawdziwe 100km/h.

Potem jeszcze zrobiłem kilkadziesiąt innych testów, z innymi autami i różnymi urządzeniami i muszę niestety zmienić trochę wnioski, bo niestety żadnym urządzeniem nie uzyska się takiej dokładności i powtarzalności jak profesjonalne mierniki.

Jak ktoś już dotrze swoją nową GJ i jest z Warszawy to możemy się umówić na pomiary. Dysponuje zarówno Racelogic Performance Box jak i G-Tech Pro SS (mogę pożyczyć od kolegi).

UPDATE: Powtórzenie pomiarów po roku czasu dało powtarzalne 8,4-8,5 sekundy do 100tki! Najprawdopodobniej związane to jest z dotarciem auta, może częściowo wpływ mają niższe temperatury i lepsze wyczucie autka.
Ostatnio edytowano 25 sty 2014, 19:12 przez misiektoja, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez tomb745 » 1 maja 2013, 14:19

Zamieniłem na etapie zamówienia 2.5 na 2.2 175KM i zaczynam utwierdzać się w przekonaniu, że to dobra decyzja. Różnica w cenie zakupu wynosi prawie 20 tys zł ale:
1. koszty benzyny są większe
2. silnik 2.5 został przystosowany do rynku amerykańskiego i gorszej benzyny (vide stopień sprężania 13.1 zamiast reklamowanych 14.1), a to mi "śmierdzi"
3. silnik 2.2 spełnia normy euro 6 a 2.5 euro 5,
4. przy odsprzedazy uda się nieco zniwelować różnicę zakupu
5, za diesla uzyskałem wyższy rabat niż za benzynę
6. przy szybkiej jeździe autostradowej poprzednim autem musiałem co 350 km jechać na stację – ci co mają do zrobienia na raz 1200-1500 km wiedzą jak to boli

Dynamika 2.2 jest wystarczająca, choc na dotarciu jeszcze nie zacząłem się dobrze bawić, automat zmienia biegi bardzo sprawnie i wyczuwa intencje dość dobrze – gdy będę chcial jeździć sportowo wykorzystam łopatki przy kierownicy, bo do tego właśnie służą, system hillholder działa dobrze, trochę bałem się podjazdu pod garaż bo na niskich wzniesieniach i-stop nadal działa, ale auto rusza pod górkę normalnie, na większych wzniesieniach i-stop nie działa. Minus jest taki, że i-stop wyłącza światła do jazdy dziennej – ale prawnie to chyba ok, nie wiem tylko czy wyłacza światła normalne w nocy bo jakoś się nie złożyło ze sprawdzeniem – to ewentuanie może być kłopot. Czytając bolączki właścicieli 2.5 uważam, że 2.2 to nie najgorsza opcja (do tej pory jeździłem benzynowcami) a hałas nie jest problemem.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:45
Posty: 86 (0/1)
Auto: GJ 6 kombi, sky-passion 2,2 175 KM, diesel, AT

Postprzez polak900 » 1 maja 2013, 14:30

Wszystko ok, ale koszty się wyrównają przy pierwszej awarii D, oby jej nie było
Przy takich trasach skłaniałbym się jednak do D
Benzyny mazdy są praktycznie bezobsługowe.
Widać to nawet nawet na naszym forum, wątek o autach D jest mocno rozbudowany, głównie z powodu dziwnych narzekań <faja>

To spełnianie norm euro 6 może być ważne w przyszłości, ciekawe co wpakowali, żeby ekolodzy byli zadowoleni. Pojeździsz to zobaczysz. <oczko>

Tak czy siak, kupujesz świetne auto, ciesz się nim i dbaj <spoko>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Cantore » 1 maja 2013, 15:21

@misiektoja: podziw za profesjonalne podejście do pomiarów. Nie wiedziałem, że 2.5i (170KM) ma aż 9.5s do 100km/h. A ile wyszło dla 2.0i?
Gdyby któryś z użytkowników nowej 2.5i zdecydował się na testy, to mielibyśmy czarno na białym jak jest.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez bieski » 1 maja 2013, 15:23

polak900 napisał(a):Widać to nawet nawet na naszym forum, wątek o autach D jest mocno rozbudowany, głównie z powodu dziwnych narzekań <faja>

Na forum to widac bo nie bylo dzialu poswieconego benzynom, byl tylko diesel. Ponad to spora czesc tego dzialu dotyczylo uzywanych mazd 6 pierwszej generacji. Pierwsza generacja nie byla sprzedawana w polsce z silnikiem diesla, wiele aut w Polsce to zajezdzone auta z zachodzu, wiec nie dziwota ze i watkow wiecej.
Jako moderator dzialu diesel moge ci powiedziec ze watkow dotyczacych silnika 2.2 jest znacznie mniej niz 2.0. Wg. mnie jednostka diesla zostala poprawiona przez Mazde i to znacznie.

tomb745 napisał(a):a hałas nie jest problemem.

Jaki halas. W Gg/GY wg. mnie w dieslu bylo ciszej przy tych samych predkosciach :)

PS. Trzymamy sie tematu Panowie. Dynamika slowo klucz. Nie chcemy kolejnej wojny diesel – benzyna ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez misiektoja » 1 maja 2013, 16:35

Cantore- po ponownych pomiarach już po dotarcia autka udało się zejść do katalogowych 8,4-8,5 sekund! Tam na filmie auto było dociążone (3/4 baku, fotelik dziecięcy, jakieś rupiecie w bagażniku etc.) i generalnie celem było porównanie dokładności różnych urządzeń, a nie mierzenie czasów do 100tki. Dodatkowo troszkę zmieniłem moment zmiany biegów, pobawiłem się z ciśnieniem w oponach. Ale chyba największy wpływ miało dotarcie autka, co przełożyło się u mnie na drastyczny spadek czasów do 100km/h. Inna sprawa, że jednak ruszenie dobre ze świateł bez utraty trakcji też nie jest łatwą sprawą i może być trochę tak, że częściowo lepiej czuje auto teraz niż jeszcze rok temu.

Co do 2,0i GH to mieliśmy kolegę z 2,0 kombi 155 KM (katalogowo 10,4 sekundy) i uzyskiwaliśmy na początku stałe czasy na poziomie 11,1-11,2, ale jak pokombinowaliśmy to zeszliśmy do powtarzalnych 10,8-10,9 sekundy.
Ostatnio edytowano 25 sty 2014, 19:17 przez misiektoja, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez Gajdzin » 1 maja 2013, 16:55

misiektoja napisał(a):Jak ktoś już dotrze swoją nową GJ i jest z Warszawy to możemy się umówić na pomiary. Dysponuje zarówno Racelogic Performance Box jak i G-Tech Pro SS (mogę pożyczyć od kolegi.

Dzięki za znakomite, profesjonalne informacje, Misiektoja! Z powyższej oferty pewnie skorzystam, jak dostanę moją GJ 2.5i i trochę ją dotrę, bo ja mam tylko starego G-Tech'a, który, jak piszesz, nie jest tak dokładny. Pytanko: czy przy okazji tych pomiarów 0-100km/h wziąłeś auta na hamownię i sprawdziłeś, jaka jest ich rzeczywista moc silnika, czy taka, jak w papierach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez misiektoja » 1 maja 2013, 16:59

Gajdzin napisał(a):Dzięki za znakomite, profesjonalne informacje, Misiektoja! Z powyższej oferty pewnie skorzystam, jak dostanę moją GJ 2.5i i trochę ją dotrę, bo ja mam tylko starego G-Tech'a, który, jak piszesz, nie jest tak dokładny. Pytanko: czy przy okazji tych pomiarów 0-100km/h wziąłeś auta na hamownię i sprawdziłeś, jaka jest ich rzeczywista moc silnika, czy taka, jak w papierach?

Ten stary popularny G-Tech z lat 90-tych bazuje na akcelerometrze, też sprawdzałem to urządzenie, ale jest mocno niedokładne, wyniki zmieniają się mocno przy różnych warunkach (np. lekkie nachylenie terenu). Jak już dotrzesz autko to daj znać i gdzieś się umówimy. A auto było hamowane i wyszło nawet lepiej, bo 173KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto